Range Rover Sport 2. generace, kvalita, spolehlivost?

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
MichalC
Příspěvky: 2
Registrován: 18 led 2021 07:16
tel.: 732853696

Range Rover Sport 2. generace, kvalita, spolehlivost?

#1 Příspěvek od MichalC » 18 led 2021 07:34

Ahoj,

strávil jsem déle jak víkend pročítáním tohoto fóra a nedohledal jsem úplně všechny odpovědi, které sháním na téma spolehlivosti a kvality modelu Range Rover Sport 2. generace. Dočetl jsem se toho mraky hlavně o generacích předchozích, hlavně o motorech V6 2.7 a trochu jsem se zhrozil :) proto jsem se rozhodl, že to zkusím v novém vlákně.

Momentálně sháním ke koupi RR Sport kolem roku 2014-2015 s nájezdem kolem 100-120 tisíc km, motor V6 tdv či sdv. Obecně jsem toho moc o těchto modelech zatím na fóru nedohledal.

Zajímalo by mě několik věcí:
motor - spolehlivost těchto šestiválců (četl jsem množství příběhů z minulých generací o prasknutých klikách, kroucení bloku apod. z čehož jsem byl celkem smutnej :)), jak jsou na tom kvalitativně rozvody, turbo, vstřiky. Trpí motory na zakarbonování? Nebo jsou ty špatné zkušenosti dány především špatným zacházením a long lifem? Prosím, rozdíl mezi SDV a TDV je v turbu? Nedokázal jsem blíže dohledat. Pak mě ještě napadjá věci kolem systému výfukových splain, jako dpf, egr apod. Je to také takový problém, jak se člověk dočte?
převodovka - pokud jsem dobře dohledal, spolupracuje to již jen s 8 stupňovou ZF, což osobně považuji za skvělou převodovku, kterou sám mám nyní v sedanu BMW a nemůžu si to v kombinaci s šestiválcovým třílitrem vynachválit. Jak se ale tato převodovka chová ve velkém a těžkém SUV? (samozřejmě počítám s pravidelnými výměnami oleje, tak jak to dělám i nyní)
podvozek - opravdu je ten vzduch, zavěšení kol a celkově nápravy tak špatné, jak se člověk dočte? Věřil jsem, že jestli má někdo zmáknutý podvozek, čtyřkolku apod., tak to právě bude LR
elektronika - narazil jsem na nějaký britský výzkum, a skoro 80 % vozidel ve stáří do 5 let má nějaké každý rok problémy s elektronikou. Má někdo osobní zkušenost?

Celkově jsem se pro toto vozidlo nadchnul, ale po strávení víkendu pročítáním zkušenosti ohledně této značky a její celkové spolehlivosti, jsem nyní docela na vážkách, jestli se tomu raději nevyhnout obloukem.

Pokud se nějaká z mých otázek prolíná s jiným vláknem, tak se omlouvám za duplikaci, ale nenašel jsem to.

díky moc za jakékoliv odpovědi
Michal

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Range Rover Sport 2. generace, kvalita, spolehlivost?

#2 Příspěvek od Lukasino » 18 led 2021 08:43

Ahoj,
vítej na fóru. O TDV6 ses dočetl správně a přesně stejně spolehlivá je i TDV6 / SDV6 v novějším modelu. Výhodou novějšího modelu je jeho vyšší cena, tím pádem dává větší smysl oprava :mrgreen: Ale osobně bych hledal TDV8/SDV8, která na tuhle bolístku netrpí :wink:

Rozdíl TDV6 / SDV6 je ten, že SDV6 je jen označení pro silnější verzi, ale počet turb by měl být stejný, netuším jestli SDV6 nemá jiné vstřiky, nebo něco takového, ale větší rozdíly by tam být neměli.

Převodovka je skutečně 8q ZF, tady snad není co vytknout.

Problémy s podvozkem? To snad už nenapíše nikdo, kdo tomu alespoň trochu rozumí (myslím v článkách). Jo, když začínali u P38 (ročníky 1994 dál), tak s tím nějaké problémy byly, ale v dnešních autech není co řešit a řešíš maximálně spotřební věci (tzn. dřív než praskne měch bude stejně potřebovat vyměnit tlumič pro opotřebení (ale to se bavíme o nájezdech klidně 300tkm a víc)), kompresor je samozřejmě spotřební věc která vydrží 5-10let, ale není to nic drahého a nic jiného tam pomalu není.

A vyloženě problémy s elektronikou snad ty novější úplně nepostihují (myslím ty vyloženě faily, kde nikdo nemůže přijít na to co to kde dělá). To si myslím, že je spíš výsada D3, jakožto průkopníka větších elektronek, kde se občas prošoupal nějaký kabel, nebo něco takového. Ale troufám si tvrdit, že to jsou pořád rarity.

Takže za mě, jo, super, ale ideálně hledat buď auto s novým (skutečně novým, ne repasovaným) šestiválcem, nebo raději rovnou s osmiválcem. Je jich méně, na druhou stranu si určitě budou lépe držet cenu a prodejnost bude také lepší :wink:

On i ten šestiválec vydrží dost, ale je potřeba se o něj starat (pravidelně opravdu krátké intervaly výměn oleje, žádný longlife), nehonit to na dálnicích dlouhodobě, udržovat čisté chladiče atd ať to chladí. To tomu pomůže, jsou auta kde ten motor najede i přes 300tkm, ale stejně tak jsou auta, kde to lupne už při 30ti, 60ti, atd. :mrgreen: A pokud kupuješ starší auto (motor), tak samozřejmě neovlivníš co se s ním dělo předtím, ale je jisté, že jezdil od nova longlife a většinou to nikdo moc nešetřil, že :mrgreen:

L.
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Range Rover Sport 2. generace, kvalita, spolehlivost?

#3 Příspěvek od eliott » 18 led 2021 08:52

Motor V6 je pořád stejná mrd.a, není problém, aby padl ve 45 000 km.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Range Rover Sport 2. generace, kvalita, spolehlivost?

#4 Příspěvek od Kokesek » 18 led 2021 10:26

Ale lidi tohle nechcou neslyset.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2559
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Range Rover Sport 2. generace, kvalita, spolehlivost?

#5 Příspěvek od habakuk » 18 led 2021 10:48

Tak nedělal se i s 4,4 naftou? Měla jo myslím sestřenka než trefila divočáka.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

MichalC
Příspěvky: 2
Registrován: 18 led 2021 07:16
tel.: 732853696

Re: Range Rover Sport 2. generace, kvalita, spolehlivost?

#6 Příspěvek od MichalC » 19 úno 2021 09:04

Dekuji moc za obsahlou odpoved :)



quote=Lukasino post_id=490071 time=1610955814 user_id=4731]
Ahoj,
vítej na fóru. O TDV6 ses dočetl správně a přesně stejně spolehlivá je i TDV6 / SDV6 v novějším modelu. Výhodou novějšího modelu je jeho vyšší cena, tím pádem dává větší smysl oprava :mrgreen: Ale osobně bych hledal TDV8/SDV8, která na tuhle bolístku netrpí :wink:

Rozdíl TDV6 / SDV6 je ten, že SDV6 je jen označení pro silnější verzi, ale počet turb by měl být stejný, netuším jestli SDV6 nemá jiné vstřiky, nebo něco takového, ale větší rozdíly by tam být neměli.

Převodovka je skutečně 8q ZF, tady snad není co vytknout.

Problémy s podvozkem? To snad už nenapíše nikdo, kdo tomu alespoň trochu rozumí (myslím v článkách). Jo, když začínali u P38 (ročníky 1994 dál), tak s tím nějaké problémy byly, ale v dnešních autech není co řešit a řešíš maximálně spotřební věci (tzn. dřív než praskne měch bude stejně potřebovat vyměnit tlumič pro opotřebení (ale to se bavíme o nájezdech klidně 300tkm a víc)), kompresor je samozřejmě spotřební věc která vydrží 5-10let, ale není to nic drahého a nic jiného tam pomalu není.

A vyloženě problémy s elektronikou snad ty novější úplně nepostihují (myslím ty vyloženě faily, kde nikdo nemůže přijít na to co to kde dělá). To si myslím, že je spíš výsada D3, jakožto průkopníka větších elektronek, kde se občas prošoupal nějaký kabel, nebo něco takového. Ale troufám si tvrdit, že to jsou pořád rarity.

Takže za mě, jo, super, ale ideálně hledat buď auto s novým (skutečně novým, ne repasovaným) šestiválcem, nebo raději rovnou s osmiválcem. Je jich méně, na druhou stranu si určitě budou lépe držet cenu a prodejnost bude také lepší :wink:

On i ten šestiválec vydrží dost, ale je potřeba se o něj starat (pravidelně opravdu krátké intervaly výměn oleje, žádný longlife), nehonit to na dálnicích dlouhodobě, udržovat čisté chladiče atd ať to chladí. To tomu pomůže, jsou auta kde ten motor najede i přes 300tkm, ale stejně tak jsou auta, kde to lupne už při 30ti, 60ti, atd. :mrgreen: A pokud kupuješ starší auto (motor), tak samozřejmě neovlivníš co se s ním dělo předtím, ale je jisté, že jezdil od nova longlife a většinou to nikdo moc nešetřil, že :mrgreen:

L.
[/quote]

Odpovědět