Problém s kapotou

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
Beni1941
Příspěvky: 17
Registrován: 21 lis 2020 18:13
tel.: +421 917 582 809
auto: Range Rover (1988)
Bydliště: Kosice

Problém s kapotou

#1 Příspěvek od Beni1941 » 04 dub 2021 14:31

Dobrý deň. Musím sa na Vás obrátiť. Po veľmi zdĺhavej oprave VM 2,4 motora, som sa dostal veľmi blízko pred pojazdnému range rover, ale vyskytol sa tento zádrheľ.
Po rokoch hrubého používania ostatnými majiteľmi, a mojej nevšímavosti, si horny kolík kapoty zaspieval poslednú áriu a vypovedal službu. Odhnil okolitý plech, a teraz pri pokusoch o zavretie sa na 75% zasekne, a nezasekne sa v dolnom zámku.
Skušal som spodný dielec rozobrat, namazať a nastaviť lanko, ale nepomohlo.
Rád by som sa opýtal, či existuje iný spôsob opravi, ako to celé vyrezať a nanovo pozvárať (pýtam sa preto, pretože potreboval by som na ňom čo najskor začať fungovať. V budúcnosti to určite nechám prezvárať/prezváram sám).
167007825_921706271997496_6041086962772791382_n.jpg

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2813
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s kapotou

#2 Příspěvek od Mirko » 05 dub 2021 18:46

Jestli si to zvedl o ty podložky, tak je možné, že ti dorazy v krajích brání kapotu zacvaknout, protože kolík se nedostane do st hluboko. Obecně je to dost nešikovný mechanismus, který vyžaduje trochu " hraní" než funguje sto pro. Samozřejmě víš, že ten horní dílec se musí posunout do správné polohy?

Beni1941
Příspěvky: 17
Registrován: 21 lis 2020 18:13
tel.: +421 917 582 809
auto: Range Rover (1988)
Bydliště: Kosice

Re: Problém s kapotou

#3 Příspěvek od Beni1941 » 05 dub 2021 20:58

No, úprimne, pokým som nebol s kapotou problém, vôbec som sa ňou nezaoberal. Podložky boli namontované predpokladám minulým majitelom, a zdá sa mi, že pridržiavajú mechanizmus o nahnitý plech.
Pokúsim sa s ním ešte kúsok pohrať. Nastavoval som spodný mechanizmus tak, aby zapadajúci jazýček vytŕčal na tretinu otvoru. Teraz sa mi kapotu niekedy podarí zatvoriť a niekedy nie.
Budem na tom ďalej pracovať, hádam sa to podarí. Budem postovať pokrok.
Edit: Teraz som si spomenul, že naposledy keď som skúšal, tak sa tie šrúby pretáčali.

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Problém s kapotou

#4 Příspěvek od teslo » 06 dub 2021 11:18

Ako pise Mirko, treba sa s tym pohrat a najst spravnu polohu. Podstatne je, aby to bolo pevne. Ako to dosiahnut zavisi od fantazie.
Podla mna idealny sposob je vyrezat a navarit novy plech. Pozri vsak aj zvysok kapoty, aby to nebola zbytocna praca a jedine riesenie bude nova kapota.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Beni1941
Příspěvky: 17
Registrován: 21 lis 2020 18:13
tel.: +421 917 582 809
auto: Range Rover (1988)
Bydliště: Kosice

Re: Problém s kapotou

#5 Příspěvek od Beni1941 » 06 dub 2021 21:04

Samotná kapota nesie viaceré znaky používania (jedno bohužiaľ odomňa), ale nemyslím si že by ju bolo treba meniť. Na jednej strane začala mala prasklina, ale štrukturálne nepodstatná. Akurát robím experimenty v dielni, či budem schopný zvárať tak tenké plechy pomocou elektródy :D Viem že by sa to malo ideálne robit CO-ckom, ale chcem uspokojiť svoju zvedavosť.
Budem Vás o tom všetkom informovať !

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3564
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s kapotou

#6 Příspěvek od VencaZE » 06 dub 2021 21:08

Ten kolík má na sobě závit a dá se nastavit jeho délka. Proto je ta špička rozříznutá- na šroubovák.
V.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Problém s kapotou

#7 Příspěvek od teslo » 07 dub 2021 09:43

VencaZE píše: 06 dub 2021 21:08 Ten kolík má na sobě závit a dá se nastavit jeho délka. Proto je ta špička rozříznutá- na šroubovák.
V.
good point :yes
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2813
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s kapotou

#8 Příspěvek od Mirko » 07 dub 2021 10:12

Pokud se s tím ještě otáčet dá...

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Problém s kapotou

#9 Příspěvek od MadTom » 07 dub 2021 11:16

Proč by nedalo? Chce to jenom tu správnou sílu. Když to celé upadne, protože to uhnilo, tak bude mít alespoň o důvod víc opravit to pořádně.
Taková představa, že to upadne za jízdy a otevře se mu kapota ....
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Beni1941
Příspěvky: 17
Registrován: 21 lis 2020 18:13
tel.: +421 917 582 809
auto: Range Rover (1988)
Bydliště: Kosice

Re: Problém s kapotou

#10 Příspěvek od Beni1941 » 07 dub 2021 11:50

VencaZE píše: 06 dub 2021 21:08 Ten kolík má na sobě závit a dá se nastavit jeho délka. Proto je ta špička rozříznutá- na šroubovák.
V.
Naposledy som ho nevedel pootočiť . Tentoraz použijem väčšiu silu.

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2813
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s kapotou

#11 Příspěvek od Mirko » 07 dub 2021 13:03

Já jsem s tím nedokázal pootočit kolikrát ani v ponku. Možná teplo by pomohlo, to jsem nezkoušel. Každopádně otevřenou haubnu na dálnici jsem zažil přesně z důvodu uhnilého plechu a není to žádná hitparáda, i když mi to naštěstí podržel hák na boku a tak mi nevletěla do okna jen se řádně zkroutila... U mě pak provizorně opraveno kurtnou na cestu domu, a poté vyvařením. Jinak se dávají na prasáka z boku kožené pásky nebo zámky kapoty.

Obrázek

Obrázek

https://rimmerbros.com/Item--i-222728

ale je to důkaz toho, že to ten dotyčný neuměl seřídit ;-)

Beni1941
Příspěvky: 17
Registrován: 21 lis 2020 18:13
tel.: +421 917 582 809
auto: Range Rover (1988)
Bydliště: Kosice

Re: Problém s kapotou

#12 Příspěvek od Beni1941 » 07 dub 2021 15:18

Presne ako ste povedali, je to riadna prasarina. Tomu sa budem snažiť vyhnúť za každú cenu.

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Problém s kapotou

#13 Příspěvek od teslo » 07 dub 2021 18:58

Len pre istotu. Je tam matica, ktoru treba naskor povolit
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Beni1941
Příspěvky: 17
Registrován: 21 lis 2020 18:13
tel.: +421 917 582 809
auto: Range Rover (1988)
Bydliště: Kosice

Re: Problém s kapotou

#14 Příspěvek od Beni1941 » 07 dub 2021 21:43

Zajtra, ak to počasie dovolí, budem na tom pracovať. Napíšem teda správu o stave oprav. Ešte raz, ďakujem ža všetky vaše správy, mam radosť, že nie som na takú pakárinu sám :D

Beni1941
Příspěvky: 17
Registrován: 21 lis 2020 18:13
tel.: +421 917 582 809
auto: Range Rover (1988)
Bydliště: Kosice

Re: Problém s kapotou

#15 Příspěvek od Beni1941 » 21 dub 2021 19:40

Po dlhšej dobe uvádzam ˇpokrokˇ v otázke kapoty.
Nastavil som to tak, že je možné kapotu zavrieť. Po každom zavretí sa modlím, aby mi to celé neodišlo. Zatiaľ to drží.
Akonáhle sa dostanem ku dobrej zváračke/zváračovi, výsledný produkt tu uvediem na záver príbehu.
Ďakujem za cenné rady.

Odpovědět