RR L322 vybíjení baterie

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
kareljas
Příspěvky: 318
Registrován: 07 úno 2019 22:02
tel.: 725880072
auto: Range Rover l322, V8
Bydliště: Jasenice TR
Kontaktovat uživatele:

RR L322 vybíjení baterie

#1 Příspěvek od kareljas » 25 srp 2021 19:45

Ahoj chlapi vím že už se kolem tohohle napsalo hodně. Nicméně chtěl bych se s vámi podělit o tento problém který nastal u mého vozu. RR L322 rv 2010. Minulý týden jsem si všiml když jsme spali v Rumunsku v autě že se neustále mírně rozsvěcuje a pohasíná displej na palubovce. Podotýkám že u mého vozidla už nejsou klasické budíky ale palubovka je digitální. Také jsem si všiml že jakoby za rádiem se ozývá slabý šustot. Ráno jsem bez problémů nastartoval. Mám novou baterii nový startér. Jelikož jsme celý den jezdili tak se baterka bez problému dobila a počas celé dovolené v Rumunsku jsem nezaznamenal žádný problém. Když jsme se vrátili dva dny auto nejelo, a po dvou dnech jsem zjistil že je baterie totálně vybitá, Vybila se až na 4,5 v. Auto jsem musel nouzově odemčít baterku jsem dal na nabíječku a druhý den jsem baterku změřil a byla opět na 6 voltech ta baterka už to samozřejmě ne rozchodila nová baterka byla tam dva měsíce stála kolem 5000 Kč. Tak jsem začal zjišťovat po fórech čím by to mohlo být. Vyzkoušel jsem všechny pojistky v kufru mám ampérmetr, digitální místo pojistek, odběr na všech pojistkách 0. Další pojistky jsem vyzkoušel v motorovém prostoru opět na všech pojistkách 0. Další Pojistky jsem zkoušel pod kastlíkem u spolujezdce ale tam jsou bohužel malé a moje zkoušečka na ně nejde použít. Nicméně když jsem tam měl strčenou hlavu, tak jsem zjistil že něco šustí vlevo ve středovém panelu. Tak jsem se pustil do kuchání ovládání klimatizace a při odpojení jednoho konektoru konečně auto usnulo. Při zapnutém konektoru je odběr 16 až 19. Ampér při odpojeném konektoru 4 miliampery. Takže jsem zjistil že problém je v motorkách které ovládají klapky v topení pro pravou stranu klimatizace u spolujezdce. V opravářské manuálu se píše že klapky nedisponuji potenciometrem zpětné vazby, to znamená že při každém zapnutí klíčku se klapky hlásí řídící jednotce a ta si je kalibruje při maximálním otevření a maximálním zavření. Problém je ten že zřejmě řídící jednotka není schopná zkalibrovat klapky a tím pádem nedovolí uspání celého systém. Otázka zní je možné nějakým způsobem klapky zkalibrovat nebo je nutné demontovat motorky, Což se mi zrovna dvakrát nechce. Máte někdo radu?
Jo a omlouvám se za případné překlepy, protože to celé diktuji. :)
Z VYSOČINY DO DIVOČINY
[czech highland advanture team]

Uživatelský avatar
mipr
Příspěvky: 656
Registrován: 11 črc 2014 11:34
tel.: +421907431767
auto: Diskosky mam rad :-)
Bydliště: Horska 30, Bratislava

Re: RR L322 vybíjení baterie

#2 Příspěvek od mipr » 25 srp 2021 20:00

karle, poruchy motorcekov klimatizacie ti vypise diagnostika... zajdi si niekomu aby ti vycital vsetky poruchy...

Sent from my mobile phone

LRservis.sk Bratislava
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)

Uživatelský avatar
kareljas
Příspěvky: 318
Registrován: 07 úno 2019 22:02
tel.: 725880072
auto: Range Rover l322, V8
Bydliště: Jasenice TR
Kontaktovat uživatele:

Re: RR L322 vybíjení baterie

#3 Příspěvek od kareljas » 26 srp 2021 08:20

Mám diagnostiku icarsoft lr v3.0, ale nic, žádné chyby nevyčetla. Kde by ještě mohl být problém? Je možné mechanické poškození motorku nebo některé z klapek?
Z VYSOČINY DO DIVOČINY
[czech highland advanture team]

Uživatelský avatar
kareljas
Příspěvky: 318
Registrován: 07 úno 2019 22:02
tel.: 725880072
auto: Range Rover l322, V8
Bydliště: Jasenice TR
Kontaktovat uživatele:

Re: RR L322 vybíjení baterie

#4 Příspěvek od kareljas » 27 srp 2021 13:36

Provedl jsem zkalibrování klapek moje diagnostika to umí. Klapky se přestali přenastavovat. Řídící jednotka vypadá že se taky uspala Zatím jsem neměřil jestli má po uspání nějaký vyšší odběr. Nicméně řídící jednotka klimatizace respektive v tom ovládacím panelu je za mřížkou nainstalováno čidlo teploty ve vozidle. U něho je nainstalovaný ventilátor a ten stále běží. Měl by běžet pouze při zapnutém klíčku. A v pondělí by mi měl dorazit přesný klešťový ampérmetr tak potom budu schopen přesně změřit odběry po uspání.
Z VYSOČINY DO DIVOČINY
[czech highland advanture team]

Uživatelský avatar
kareljas
Příspěvky: 318
Registrován: 07 úno 2019 22:02
tel.: 725880072
auto: Range Rover l322, V8
Bydliště: Jasenice TR
Kontaktovat uživatele:

Re: RR L322 vybíjení baterie

#5 Příspěvek od kareljas » 27 srp 2021 13:45

Zajímavé co jsem našel za panelem.
IMG_20210827_114805.jpg
Imobilizer Made in Czech Republic. :chuckle
Z VYSOČINY DO DIVOČINY
[czech highland advanture team]

Uživatelský avatar
teekey
Příspěvky: 76
Registrován: 04 kvě 2018 23:35
auto: RR L322 (V8)
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: RR L322 vybíjení baterie

#6 Příspěvek od teekey » 29 srp 2021 09:42

Keyless Entry Antena?
Zubní pasta s výtažky Aloe-Vera - www.zubnipasta-aloevera.cz

Uživatelský avatar
kareljas
Příspěvky: 318
Registrován: 07 úno 2019 22:02
tel.: 725880072
auto: Range Rover l322, V8
Bydliště: Jasenice TR
Kontaktovat uživatele:

Re: RR L322 vybíjení baterie

#7 Příspěvek od kareljas » 29 srp 2021 16:58

Jo, do toho se přihlašuje klíček.
Z VYSOČINY DO DIVOČINY
[czech highland advanture team]

Uživatelský avatar
kareljas
Příspěvky: 318
Registrován: 07 úno 2019 22:02
tel.: 725880072
auto: Range Rover l322, V8
Bydliště: Jasenice TR
Kontaktovat uživatele:

Re: RR L322 vybíjení baterie

#8 Příspěvek od kareljas » 29 srp 2021 17:11

Zatim baterie spadla na 12,26V, ale to je baterie kterou jsem měnil, takže není úplně v pořádku.
Auto úplně ztichne, a po nějaké době se zastaví i větráček čidla vnitřní teploty, který je v panelu ovládání klimatizace.
Z VYSOČINY DO DIVOČINY
[czech highland advanture team]

Uživatelský avatar
kareljas
Příspěvky: 318
Registrován: 07 úno 2019 22:02
tel.: 725880072
auto: Range Rover l322, V8
Bydliště: Jasenice TR
Kontaktovat uživatele:

Re: RR L322 vybíjení baterie

#9 Příspěvek od kareljas » 12 zář 2021 19:01

Byly to ty klapky topení, auto se normálně uspí a odběr po uspání je v podstatě nulový.
Z VYSOČINY DO DIVOČINY
[czech highland advanture team]

Uživatelský avatar
PEPO
Příspěvky: 749
Registrován: 27 led 2011 12:51
tel.: 0905605225
auto: FREELANDER+D3
Bydliště: Furt pri Vode-Z.Moravce

Re: RR L322 vybíjení baterie

#10 Příspěvek od PEPO » 15 pro 2021 21:54

Ak nebude vadiť, tak skúsim zneužiť túto tému aj ked sa jedná o D3..
Cca 1-2 mesiac späť som si všimol že ked som po týždni štartoval tak mi na chvílu zostali svietiť nejaké kontrolky ktoré po chvíli zhasli.
Z predchádzajúcich skúseností som vedel že akumulátor sa porúča..
Tak pred týždnom som kúpil nový a dalej som to neriešil.
Starú bateriu som nabil a denne som ju meral a ona za týžden držala svojich 12,6v.
No dnes mi to už nedalo kedže stará baterka sa držala dobre že idem zmerať aj novú v aute..No ked som chcel odomknúť a auto ani ťuk :Ja blb:
No už som vedel ktorá bije..Nová baterka mala len 4,5v :? :? :? .Je mi jasné že som si asi zarobil a zbytočne kúpil novú..No už ťažko plakať nad rozliatym mliekom.
No ale teraz k veci a ked niekto vie nejakú užitočnú radu- budem rád čoho sa chytiť..
Kolko ampérov má brať auto ked je uspaté?
Mne berie 0,73 a či je auto uspaté alebo nie..Ciže aj ked display a radio zhasnú, tak niečo mi cucá baterku.
Dávnejšie som si prečítal že to dosť často robí mostík na altíku..Ale mne z večera do rána baterku nevybije ako ostatným.
A ked som aj odpojil kábel z altíku odber bol rovnaký- tak tam chyba asi nebude.
Tak som zapojil ampérmeter a najskôr som v motorovej časti skúšal vybrať relátka- tam nič.
Ale najvačšiu zmenu bolo badať pri vytiahnutí najsilnejších 50A červených poistiek hned na kraji s s označením FL 17 A FL18.
Ked som vytiahol FL 18 odber spadol na 0,50A a ked som vybral aj FL 17 odber bol 0,28A.Neviem či je to už správna hodnota alebo ešte nie.
Ale zaujíma ma čo napájajú tieto dve poistky?
Alebo sa s tým už niekto stretol?

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1393
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: RR L322 vybíjení baterie

#11 Příspěvek od Tazik1992 » 15 pro 2021 23:34

Za těma pojistka jsou pak dílčí pojistky od jednotlivých okruhů. A jejich tam dost :-)

Za FL17 je toto (asi nevypíšu vše, nejlepší je vzít třeba schema)
- modul hlídání tlaku v pneumatikách
- oba moduly řízení klimatizace (ATC)
- alarm, zamykání, záložní siréna alarmu, přijímač DO
- modul sklápění zrcátek
- zásuvky pro příslušenství (ale ty se spínají ještě přes relátko)

Za FL18 např. toto
- řazení
- chladící box
- ovládání audio systému
- zásuvka OBD
- paměťový modul pro nastavení zrcátek
- paměť a modul nastavení sedadel
- ovládání střešního okna
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
PEPO
Příspěvky: 749
Registrován: 27 led 2011 12:51
tel.: 0905605225
auto: FREELANDER+D3
Bydliště: Furt pri Vode-Z.Moravce

Re: RR L322 vybíjení baterie

#12 Příspěvek od PEPO » 16 pro 2021 06:41

Takze asi zatial som na nic moc neprišiel a budem musiet patrat dalej v poistkach ktore su vo vnutry auta.Mam aj Icarsoft tak po praci skusim aj tu možnost ci to nieco nenapovie viac ,ze ktorym smerom sa uberat dalej.
Ale vdaka-aj to je malý krok vpred...

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3879
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: RR L322 vybíjení baterie

#13 Příspěvek od Lukasino » 16 pro 2021 09:20

Co si pamatuji, tak klidový odběr by měl být cca 0,03A, ale jestli to platí i pro ty naše elektronky, to těžko říct.
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
PEPO
Příspěvky: 749
Registrován: 27 led 2011 12:51
tel.: 0905605225
auto: FREELANDER+D3
Bydliště: Furt pri Vode-Z.Moravce

Re: RR L322 vybíjení baterie

#14 Příspěvek od PEPO » 16 pro 2021 09:30

Lukasino píše: 16 pro 2021 09:20 Co si pamatuji, tak klidový odběr by měl být cca 0,03A, ale jestli to platí i pro ty naše elektronky, to těžko říct.
Ano tak by to malo byť ako píšeš- dobre si pamatáš..
To som už zistil..
Tak vidím že ma čakajú plodné dni :roll: :roll: :roll:
Asi začnem s klimapanelom- neviem prečo ten ma tak napadol ako prvý.
Následne asi zámky :? :?
A to som chcel že konečne po mesiaci auto prevetrám a pôjdem konečna na ryby aby som nezostal v hambe že si budem musieť rybu vystáť niekde v šore a nie pri vode :oops:

Uživatelský avatar
PEPO
Příspěvky: 749
Registrován: 27 led 2011 12:51
tel.: 0905605225
auto: FREELANDER+D3
Bydliště: Furt pri Vode-Z.Moravce

Re: RR L322 vybíjení baterie

#15 Příspěvek od PEPO » 16 pro 2021 13:44

Možno hlúposť,ale opýtam sa.
Na UK fore som čítal že častým problémom s obdobnými hodnotami odberu je niečo. čo si myslím že asi v mojom nebude ale chcem ísť nejakou vylučovacou metodou.
Do D3 sa vraj štandartne montovali zariadenia s názvom Netstar čo slúži na monitorig vozidla.Tam je dalšia malá bateria a tá ked je KO tak vybíja hlavnú...
Ale osobný názor je asi taký že to asi v našich autách chvala bohu asi nebude....

MadTom
Příspěvky: 14936
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: RR L322 vybíjení baterie

#16 Příspěvek od MadTom » 16 pro 2021 14:24

No ale nějaký doplňkový alarm nebo něco podobného, kde zdechla časem baterka a proto to žere, bych vůbec nevylučoval. Řešil jsem to u jedné D2, které mají vlastní baterkou zálohovanou sirénu, a tak nejdřív jenom žrala elektriku a na konci vydávala i kouřové signály, místo houkání.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1393
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: RR L322 vybíjení baterie

#17 Příspěvek od Tazik1992 » 16 pro 2021 20:47

PEPO píše: 16 pro 2021 09:30 Asi začnem s klimapanelom- neviem prečo ten ma tak napadol ako prvý.
Klima systém je napájen hlavně přes pojistku č.51 (pojistkovka v kabině).
Ale zkus se pro začátek chytit stopy od MadToma - ty tam máš taky zálohovanou sirénu, která je napájená přes pojistku č.26 (v kabině).
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
PEPO
Příspěvky: 749
Registrován: 27 led 2011 12:51
tel.: 0905605225
auto: FREELANDER+D3
Bydliště: Furt pri Vode-Z.Moravce

Re: RR L322 vybíjení baterie

#18 Příspěvek od PEPO » 17 pro 2021 11:27

Nuž najhoršie na to je to.že včera som povyťahoval všetky poistky čo má súvis s rádiom a telefonom
Ale teraz si už ano nepamatám či mi pri uzamknutí auto display na radiu zhasol okamžite alebo až po tých 15.minutach.Tak som si myslel že to bude rádiom....
No ked som tie poistky jednu po druhej súkal a vždy meral a meral a čakal, tak nakoniec sa to auto vždy uspalo a nič baterku necucalo :roll: :roll: :roll:
Tak zatial závada akože odstránená- no bohužial neviem príčinu, a to ma na tom najviac štve..a to si myslím že sa to kludne môže hodikedy zopakovať..Hlavne ked to budem očakávať čo najmenej :roll: :roll:
Diagnostika uukazovala nejaké chyby na klapkách.Ale ked som auto prebehol- potom už nič..Tak páchatel je zatial neznámi.
Požičal som si na to kliešťový multimeter ..Ja mám len obyčajný multimeter a teraz už viem že ten kliešťový si určite zadovážim...

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3879
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: RR L322 vybíjení baterie

#19 Příspěvek od Lukasino » 17 pro 2021 11:46

A tu spotřebu jsi měřil klešťákem, který je na to vhodný? Jedna věc je klešťový multimetr, který se koupí už za pětikilo v hobby marketu a druhá věc je klešťový multimetr, který má rozumnou přesnost pro měření na 12V systému. Když jsem ho poptával nesehnal jsem nic levnějšího, než 5tis. bez DPH...
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

MadTom
Příspěvky: 14936
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: RR L322 vybíjení baterie

#20 Příspěvek od MadTom » 17 pro 2021 13:43

Klešťový multimetr musí umět měřit stejnosměrný proud, dá se sehnat od zhruba 1200Kč. Problém je, že měřit tím zlomky ampér už moc nejde, tam je lepší vložka pro ampérmetr nebo rovniu s ampérmetrem, co se dá místo pojistky. Obecně klešťový ampérmetr pod 1A stejnosměrného proudu moc přesný nebude, protože mu z principu měření ujíždí nula.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět