RR L322 vybíjení baterie

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
kareljas
Příspěvky: 318
Registrován: 07 úno 2019 22:02
tel.: 725880072
auto: Range Rover l322, V8
Bydliště: Jasenice TR
Kontaktovat uživatele:

Re: RR L322 vybíjení baterie

#21 Příspěvek od kareljas » 19 pro 2021 10:26

Máš pravdu nejpřesnější je ten co se vkládá místo pojistky Já mám bohužel jenom na velké pojistky, Nicméně se dělá i na oboje tady je odkaz.

https://www.automarket-sukorady.cz/auto ... I-pojistka
Z VYSOČINY DO DIVOČINY
[czech highland advanture team]

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3882
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: RR L322 vybíjení baterie

#22 Příspěvek od Lukasino » 19 pro 2021 10:40

To je zajímavý, ale neoživí se uspaný okruh tím, že se vyndá pojistka a vloží tohle?

Mě bylo doporučeno pro takové účely tohle https://eshop.micronix.cz/merici-techni ... cm-02.html už by to mělo být schopné měřit i takové drobné na 12v systémech.

Věřím, že to do pojistky bude přesnější, levnější, je to zajímavý. Jen člověk nevidí jaký je celkový odběr a jestli to má vůbec řešit...
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

MadTom
Příspěvky: 14949
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: RR L322 vybíjení baterie

#23 Příspěvek od MadTom » 19 pro 2021 14:47

Ampérnetr místo pojistky se tam dá předem, a potom se nechá auto uspat. Ten klesťák znám a je to stejné jak všechny ostatní na měření stejnosměrného proudu - musí se nulovat, jinak klidně ukáží třeba čtvrt ampéry, což při běžném měření nemusí vadit, ale pokud hledám doopravdy malé proudy a ještě to, zda v čase zmizí, tak už to moc použitelné není. Bohužel toto je dáno principem toho měřáku.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
PEPO
Příspěvky: 749
Registrován: 27 led 2011 12:51
tel.: 0905605225
auto: FREELANDER+D3
Bydliště: Furt pri Vode-Z.Moravce

Re: RR L322 vybíjení baterie

#24 Příspěvek od PEPO » 20 pro 2021 09:47

Nie, ja som nemal nejaký presný- to je pravda...
Nevýhoda je to- že meral len na desatiny a nie na stotiny.
Ale ked som sa dostal na nulu- to mi stačilo..Ci to už bude brať 0,3 alebo 0,5A to už nejako zvládnem.
Ale ako som písal určite si niečo také zadovážim.Ale aj ten tip že namiesto poistiek ma tiež nejak tiež chytil.
Ja som to meral s týmto-https://www.elso.sk/sk/kliestove-multim ... -2568.html
Ja si zadovážim niečo na hobby použitie..A musím popremýšlať klady a zápory toho namiesto poistiek..Ved to nie je niečo čo nehorí..
Na alíku som videl aj za 30 evri ktoré sa u nám predávajú cca po 70 evri....

MadTom
Příspěvky: 14949
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: RR L322 vybíjení baterie

#25 Příspěvek od MadTom » 20 pro 2021 10:23

Fluke jsou hezké přístroje, ale pekelně drahé, já používám tohle: https://www.vpcentrum.eu/cislicovy-kles ... b3EALw_wcB - akorát cena byla tuším okolo 1200Kč.

Klešťák je super pro rychlé měření bez rozpojení kabelů, nebo pro měření velkých proudů (alternátor, startér, naviják). Na proudy pod 1A, pokud to má doopravdy měřit už ale není. Běžně ho nuluju okolo 0,25A, ono to chvilku vydrží, ale spíš minuty. Pokud bude auto brát 0,3A a já to má vynulované o 0,25A, tak když ta nula kousek ujede (třeba drobným ohřátím měřáku jako takového), tak už nevím co vlastně měřím. Proto ten ampérmetr místo pojistky. Nebo klasickej multimetr co měří proud někde do 10 až 20A a zapojit ho místo pojistky - stačí si udělat buďto kabely s konektory nebo použít starou přepálenou pojistku a k ní dráty připájet.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
PEPO
Příspěvky: 749
Registrován: 27 led 2011 12:51
tel.: 0905605225
auto: FREELANDER+D3
Bydliště: Furt pri Vode-Z.Moravce

Re: RR L322 vybíjení baterie

#26 Příspěvek od PEPO » 20 pro 2021 12:26

MadTom píše: 20 pro 2021 10:23 Fluke jsou hezké přístroje, ale pekelně drahé, já používám tohle: https://www.vpcentrum.eu/cislicovy-kles ... b3EALw_wcB - akorát cena byla tuším okolo 1200Kč.

Klešťák je super pro rychlé měření bez rozpojení kabelů, nebo pro měření velkých proudů (alternátor, startér, naviják). Na proudy pod 1A, pokud to má doopravdy měřit už ale není. Běžně ho nuluju okolo 0,25A, ono to chvilku vydrží, ale spíš minuty. Pokud bude auto brát 0,3A a já to má vynulované o 0,25A, tak když ta nula kousek ujede (třeba drobným ohřátím měřáku jako takového), tak už nevím co vlastně měřím. Proto ten ampérmetr místo pojistky. Nebo klasickej multimetr co měří proud někde do 10 až 20A a zapojit ho místo pojistky - stačí si udělat buďto kabely s konektory nebo použít starou přepálenou pojistku a k ní dráty připájet.
Presne ako píšeš.Na poistky mám v pláne zo starej poistky a ísť potom na to s klasickým malým mulimetrom :wink:
A ten klieštový si asi zadovážim nasledovný-https://www.aliexpress.com/item/4001039 ... 8826%22%7D

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1393
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: RR L322 vybíjení baterie

#27 Příspěvek od Tazik1992 » 20 pro 2021 13:05

PEPO píše: 20 pro 2021 12:26 A ten klieštový si asi zadovážim nasledovný-https://www.aliexpress.com/item/4001039 ... 8826%22%7D
Ten Ti bude k měření na autě prdlajs platný, nemá DC rozsah proudu. I cena tomu napovídá.
Z vlastní zkušenosti: klešťáky do 1000Kč nemají DC rozsah proudu, kolem 1500Kč už můžou mít, Od 2000Kč většinou mají. Neříkám, že se nenajdnou výjimky. Hodnověrnost údajů laciných modelů je další věc.
Jestli chceš něco pro občasné domácí použití, cenově rozumného, ale solidního koukni třeba na UNI-T. Sračky typu Hungča-Chongča či jak se to všechno jmenuje Tě stejně dřív nebo pozděj naserou.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
PEPO
Příspěvky: 749
Registrován: 27 led 2011 12:51
tel.: 0905605225
auto: FREELANDER+D3
Bydliště: Furt pri Vode-Z.Moravce

Re: RR L322 vybíjení baterie

#28 Příspěvek od PEPO » 20 pro 2021 13:20

Tazik1992 píše: 20 pro 2021 13:05
PEPO píše: 20 pro 2021 12:26 A ten klieštový si asi zadovážim nasledovný-https://www.aliexpress.com/item/4001039 ... 8826%22%7D
Ten Ti bude k měření na autě prdlajs platný, nemá DC rozsah proudu. I cena tomu napovídá.
Z vlastní zkušenosti: klešťáky do 1000Kč nemají DC rozsah proudu, kolem 1500Kč už můžou mít, Od 2000Kč většinou mají. Neříkám, že se nenajdnou výjimky. Hodnověrnost údajů laciných modelů je další věc.
Jestli chceš něco pro občasné domácí použití, cenově rozumného, ale solidního koukni třeba na UNI-T. Sračky typu Hungča-Chongča či jak se to všechno jmenuje Tě stejně dřív nebo pozděj naserou.
Pozri na ten posledný HT206D :wink: :wink:

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1393
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: RR L322 vybíjení baterie

#29 Příspěvek od Tazik1992 » 20 pro 2021 13:22

Jo, já sem pak koukal, že ten má i DCčko.
Na mém úsudku a zkušenosti to nic nemění :grin:
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
PEPO
Příspěvky: 749
Registrován: 27 led 2011 12:51
tel.: 0905605225
auto: FREELANDER+D3
Bydliště: Furt pri Vode-Z.Moravce

Re: RR L322 vybíjení baterie

#30 Příspěvek od PEPO » 20 pro 2021 13:25

Tazik1992 píše: 20 pro 2021 13:22 Jo, já sem pak koukal, že ten má i DCčko.
Na mém úsudku a zkušenosti to nic nemění :grin:
Tak si môžem kúpiť taký istý u nás..
Akurát za cenu 70 eur.
Myslíš že ten bude presnejší?? :lol: :lol:

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3882
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: RR L322 vybíjení baterie

#31 Příspěvek od Lukasino » 20 pro 2021 13:35

No spíš budou oba k ničemu :wink: Měřit s tímhle miliampéry na 12V dc bude asi úplně zbytečné :wink:
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1393
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: RR L322 vybíjení baterie

#32 Příspěvek od Tazik1992 » 20 pro 2021 14:20

PEPO píše: 20 pro 2021 13:25 Akurát za cenu 70 eur.
Myslíš že ten bude presnejší?? :lol: :lol:
Výběr je samozřejmě na Tobě, kup co uznáš za vhodné, to je bez debat :grin:
Ale není to jen o přesnosti, tuty lacinky mají spíš problém s mechanickou spolehlivostí - např. kvalita vstupních svorek a šňůr, provedení hlavního přepínače... což pak samozřejmě může ovlivnit i kvalitu měření.
Lukasino píše: 20 pro 2021 13:35 Měřit s tímhle miliampéry na 12V dc bude asi úplně zbytečné :wink:
Asi tak. I já se kloním při takových měřeních např. k pojistkovému adaptéru.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

MadTom
Příspěvky: 14949
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: RR L322 vybíjení baterie

#33 Příspěvek od MadTom » 20 pro 2021 14:49

Já bych to tak nedramatizoval - tady to nikdo nechce na denní měření. Každopádně ověřit, že měřák měří dobře je potřeba, a je jedno, jestli to koupím od Číňana z Číny nebo to samé od překupníka tady. Jediná výhodu koupení tady je záruka.
K tomu měření skrz pojistku - měl jsem na to udělaný přípravek, který se jednou stranou strčil do pojistkového pouzdra v autě a na druhé straně se do toho nasadila pojistka, na dráty se potom dal klapnout klešťák, nebo při jejich rozpojení klasickej ampérmetr. V principu stačí dva kousky drátu a pár fastonů odpovídajících velikostí kontaktům u pojistek.
Když jsme hledali opačněj problém - tedy že pojistky furt hoří, tak jsme tam dali vratnou pojistku (takovej malej jistič), a díky tomuto přípravku se to dalo dostat o do pojistkovky, kde jinak nebylo místo, nebo kde pojistky byly mechanicky jinak veliké.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět