10 důvodů, proč mít volant na té správné straně :)
Moderátor: Rover
- 1960SeriesII
- Příspěvky: 3218
- Registrován: 04 kvě 2007 07:45
- tel.: 774747556
- Bydliště: Přes kopec od Hořovic
- Kontaktovat uživatele:
- 1960SeriesII
- Příspěvky: 3218
- Registrován: 04 kvě 2007 07:45
- tel.: 774747556
- Bydliště: Přes kopec od Hořovic
- Kontaktovat uživatele:
Ne snad, že by to bylo úplně relevantní, ale víte, že v Kanadě se do 20. let jezdilo také vlevo, ale jen někde - např. v provinciích Ontario a Quebec se jezdilo vždy vpravo. To musel být binec, když jel člověk z jednoho konce Kanady na druhou
Je také zajímavé, že v Itálii, přestože se tam jezdí vpravo, je spousta nákladních aut pravostranným řízením pro průjezdy alpskými průsmyky, aby měl řidič přehled o tom, jak blízko je ke krajnici, za kterou se jede už volným pádem
Paradoxní mi přijde, že mercedesy s levostranným řízením v Japonsku, kde se pořád jezdí vlevo (to jsem také vůbec netušil - ale Land Rovery se tam zatím nevyrábí, tak to tolik nevadí ), jsou dražší než ty s pravostranným, protože se považují za původnější, prestižnější...
Je také zajímavé, že v Itálii, přestože se tam jezdí vpravo, je spousta nákladních aut pravostranným řízením pro průjezdy alpskými průsmyky, aby měl řidič přehled o tom, jak blízko je ke krajnici, za kterou se jede už volným pádem
Paradoxní mi přijde, že mercedesy s levostranným řízením v Japonsku, kde se pořád jezdí vlevo (to jsem také vůbec netušil - ale Land Rovery se tam zatím nevyrábí, tak to tolik nevadí ), jsou dražší než ty s pravostranným, protože se považují za původnější, prestižnější...
SII 88" (r. v. 1960) "Bernie" -- SIIA FC 109" (r. v. 1964) "Obluda"
- 1960SeriesII
- Příspěvky: 3218
- Registrován: 04 kvě 2007 07:45
- tel.: 774747556
- Bydliště: Přes kopec od Hořovic
- Kontaktovat uživatele:
- 1960SeriesII
- Příspěvky: 3218
- Registrován: 04 kvě 2007 07:45
- tel.: 774747556
- Bydliště: Přes kopec od Hořovic
- Kontaktovat uživatele:
- 1960SeriesII
- Příspěvky: 3218
- Registrován: 04 kvě 2007 07:45
- tel.: 774747556
- Bydliště: Přes kopec od Hořovic
- Kontaktovat uživatele:
To je fešák, když to měl naložené, tak s tím musela být cesta alpským průsmykem labůžo na celý denMartin T píše:Ony ty náklaďáky v Itálii nejspíš budou švýcarské Saurery, které se, právě kvůli těm horským silnicím, dělaly zásadně s pravostranným řízením.
SII 88" (r. v. 1960) "Bernie" -- SIIA FC 109" (r. v. 1964) "Obluda"
Spravna strana
Cestuji lodi kolem thajskeho pobrezi a ve vode je to jedno . Nas katamaran ma volant od kormidla pro jistotu uprostred.
Jinak po silnici se tady jezdi podobne jako na vode, ale oficialne je to hadejte na ktere strane? No prece na te spravne - leve a volanty jsou tim padem RHD jako u tech spravnych LR. Zatim jsem tu ale videl pouze 2 SIII, 1 Discoveru, 1 RR a par Freelanderu.
Jinak po silnici se tady jezdi podobne jako na vode, ale oficialne je to hadejte na ktere strane? No prece na te spravne - leve a volanty jsou tim padem RHD jako u tech spravnych LR. Zatim jsem tu ale videl pouze 2 SIII, 1 Discoveru, 1 RR a par Freelanderu.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE
Jelikož tak trochu dělám i do lodí mám pro vás jednu možná trochu překvapující informaci a to, že na vodních cestách se po celém světě ( tedy i v Anglii) jezdí oficiálně vpravo.
Je zajímavé, že i přesto většina výrobců lodí ( hlavně motoráků) dělají kormidelní kolo na " správné" pravé straně. Kapitán si tak při míjení s druhou lodí pohlídá břeh na své straně na druhou prostě pošle plavčíka ( nebo plavčici). Na plachetnicích je pak samozřejmě kormidelní kolo nebo páka uprostřed.
Takže i když se jezdí po vyloženě špatné straně, stejně je volant RHD.
To už o něčem svědčí ne?
PS na motoráčku mám také volant vpravo.
Je zajímavé, že i přesto většina výrobců lodí ( hlavně motoráků) dělají kormidelní kolo na " správné" pravé straně. Kapitán si tak při míjení s druhou lodí pohlídá břeh na své straně na druhou prostě pošle plavčíka ( nebo plavčici). Na plachetnicích je pak samozřejmě kormidelní kolo nebo páka uprostřed.
Takže i když se jezdí po vyloženě špatné straně, stejně je volant RHD.
To už o něčem svědčí ne?
PS na motoráčku mám také volant vpravo.
LR Series, Zetor, Ferguson TEA 20, Ferguson 35
- Gobey
- Příspěvky: 1674
- Registrován: 26 zář 2007 23:48
- tel.: +420603440581
- auto: Defender
- Bydliště: Pchery
- Kontaktovat uživatele:
takže ideální situace - volant na správné straně a ježdění také
Svobodný advokát, potápěč a definitivně rozpolcená osobnost-vezmu to podle stáří: Jeep Willys MB SAS, Jawa 350 sidecar, Jaguar Daimler XJ6C 4.2l, LR SIII Lightweight, LR Defender Td4 110 & 90-volanty a řídítka na všech stranách. http://www.onheiser.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Obyčejný Sport 50 , vyráběný v Modřanech kolem 1969. Je v původním stavu , ale ladíme lůžkovou úpravu a kabrio. Pořídil jsem ho spíše pro naše děti, jelikož nám pořád brali Alču a my na ně museli koukat z břehu z hospody. Fotku motoráčku dodám, až bude na vodě. Doufám, že ho tam už povezu SII, SIIA nebo SIII. Tohle je Alča.
- Přílohy
-
- slapy 5 045.jpg
- (128.4 KiB) Staženo 913 x
LR Series, Zetor, Ferguson TEA 20, Ferguson 35
Lodě
Alča je hezká a lodě jsou všeobecně úžasné dopravní prostředky a také prostředky k získávání neopakovatelných zážitků. My jsme se letos plavili tím, co je na fotkách, ale bohužel mi to neříká a nikdy nebude říkat pane.
- Přílohy
-
- 24 kopie m.jpg (54.86 KiB) Zobrazeno 3402 x
-
- 72 kopie m.jpg (79.02 KiB) Zobrazeno 3402 x
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE
Lodě
...
- Přílohy
-
- 76 kopie m.jpg (59.37 KiB) Zobrazeno 3401 x
-
- 68 kopie m.jpg (68.39 KiB) Zobrazeno 3401 x
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE
- Gobey
- Příspěvky: 1674
- Registrován: 26 zář 2007 23:48
- tel.: +420603440581
- auto: Defender
- Bydliště: Pchery
- Kontaktovat uživatele:
Re: 10 důvodů, proč mít volant na té správné straně :)
ať žije nová krev na foru, která obnovuje zapadlá témata
Z francouzského petit chat (vyslovováno „ptý-ša“) ve významu „malá kočka, kočička“, které se mělo dostat na Moravu během Napoleonských válek. Takto říkali francouzští vojáci tehdejším prostitutkám, či přímo ochlupené vulvě.
Z francouzského petit chat (vyslovováno „ptý-ša“) ve významu „malá kočka, kočička“, které se mělo dostat na Moravu během Napoleonských válek. Takto říkali francouzští vojáci tehdejším prostitutkám, či přímo ochlupené vulvě.
Svobodný advokát, potápěč a definitivně rozpolcená osobnost-vezmu to podle stáří: Jeep Willys MB SAS, Jawa 350 sidecar, Jaguar Daimler XJ6C 4.2l, LR SIII Lightweight, LR Defender Td4 110 & 90-volanty a řídítka na všech stranách. http://www.onheiser.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 10 důvodů, proč mít volant na té správné straně :)
<ot>Čiže to znamená niečo ako bobrík?</ot>
A keď je LR spravený RHD, tak sa rýchlosti na šaltpáke radia takisto (ako na LHD), a pedále sú tiež takisto(ako na LHD)?
A keď je LR spravený RHD, tak sa rýchlosti na šaltpáke radia takisto (ako na LHD), a pedále sú tiež takisto(ako na LHD)?