jak to je s náhonem a jízdou na 4-4, u serie III ?

Předchůdci Defenderů a další veteráni

Moderátor: Rover

Odpovědět
Zpráva
Autor
titik
Příspěvky: 30
Registrován: 03 srp 2016 16:04
tel.: 722453710
auto: serie trojka
Kontaktovat uživatele:

jak to je s náhonem a jízdou na 4-4, u serie III ?

#1 Příspěvek od titik » 01 pro 2018 08:40

pokud bude někdo z vás ochoten mi odpovědět budu rád.
koukám na LR serie 3 a některá mají čtvrtou páku u řazení(to je asi ten overdrive),některá mají zase přepínání na předních kolech, a některá byť podobných ročníků nemají z toho vůbec nic, dočetl jsem se tady,že serie jezdí převážně na zadek a předek se připíná v terénu,jak to tedy děláte pokud potřebujete jezdit v terénu a nemáte v autě ani over ani přepínání na kolech?
je možné,jezdit na čtyřkolku delší dobu-například v zimě ?
díky za případné odpovědi kamarádi

Uživatelský avatar
Allik
Příspěvky: 858
Registrován: 09 pro 2007 12:17
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: jak to je s náhonem a jízdou na 4-4, u serie III ?

#2 Příspěvek od Allik » 01 pro 2018 09:24

Na silnici se 4x4 nepouziva. Nema to mezinapravovy dif, jako pozdejsi modely prevodovek, ktere jsou ale stala 4x4. Hrozi rozlousknuti difu apod. Obecne ctyrkolu radit jen na nezpevnenem povrchu, pripadne ve snehu na silnici. Rovina nevadi, ale v rejdu to zacne kopat do volantu a je to neprijemny.
"It's a Land Rover"
S3 FFR 109 DPV "Anubis" - Desert Storm; S2A LW; 101 FC - 7 PARA RHA
S3 GS 109 - 7th Gurkha Regiment - Hong Kong + sankey trailer; S2 88 STW; S1 - Minerva TT, Land Rover 90 - 3 PARA

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 2547
Registrován: 20 zář 2013 12:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: jak to je s náhonem a jízdou na 4-4, u serie III ?

#3 Příspěvek od pojir » 01 pro 2018 10:16

Nahon na predek (vystup na predni kardan) pripina prevodovka. Volnobezky na prednich kolech spojuji/rozpojuji kola a poloosy. Pokud auto nema volnobezky a jede jen na zadek, tak se zaroven s prednima kolama toci i predni poloosy, diferencial a kardan, ale prevodovka toci jen zadnim kardanem. Pokud ma auto volnobezky, tak se na silnici predni poloosy, diferencial a kardan netoci (coz ma za nasledek nizsi spotrebu, hlucnost a opotrebeni, teoreticky trochu vyssi vykon). Takze volnobezky v terenu vlastne zadny vliv nemaji - jen na silnici.
Stejne tak overdrive je hlavne na "rychlou" jizdu po silnici (vicemene nahrada pateho prevodoveho stupne), kdezto pro jizdu v terenu primarne neslouzi.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

titik
Příspěvky: 30
Registrován: 03 srp 2016 16:04
tel.: 722453710
auto: serie trojka
Kontaktovat uživatele:

Re: jak to je s náhonem a jízdou na 4-4, u serie III ?

#4 Příspěvek od titik » 01 pro 2018 13:19

díky braši,
video mám přetlumočený od syna ,takže mi to vysvětlil ,jen nevím proč různá auta mají různé způsoby zapínání čtyřkolky,
díky lesu zdar martin

Uživatelský avatar
StaraPakna
Příspěvky: 199
Registrován: 14 bře 2009 21:13
tel.: +420602767865
auto: LR SII 109
Bydliště: S výhledem na kopec

Re: jak to je s náhonem a jízdou na 4-4, u serie III ?

#5 Příspěvek od StaraPakna » 02 pro 2018 14:00

titik píše: 01 pro 2018 13:19 díky braši,
video mám přetlumočený od syna ,takže mi to vysvětlil ,jen nevím proč různá auta mají různé způsoby zapínání čtyřkolky,
díky lesu zdar martin
Dovolím si odpovědět takto .... proč má každé auto jiná světla ??
Každý výrobce volí dle svých možností a typů výroby svoje řešení pohonů ... v době vzniku SIII to byly ještě časy. Dnes by výrobce zvolil tak možná platformu :)
Koukám abych viděl a když už vidím nepřestávám snít.

titik
Příspěvky: 30
Registrován: 03 srp 2016 16:04
tel.: 722453710
auto: serie trojka
Kontaktovat uživatele:

Re: jak to je s náhonem a jízdou na 4-4, u serie III ?

#6 Příspěvek od titik » 02 pro 2018 20:12

díky za odpovědi,martin

Uživatelský avatar
Allik
Příspěvky: 858
Registrován: 09 pro 2007 12:17
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: jak to je s náhonem a jízdou na 4-4, u serie III ?

#7 Příspěvek od Allik » 08 pro 2018 17:54

Jen upresnim, ze volnobezky ani rychlobeh/overdrive nikdy nebyly originalni vybava u serie a jde o vylepseni od vyrobcu doplnku, zejmena pak Fairey apod. Pouzivani volnobezek s sebou krom mnoha pozitiv nese i zasadni negativa. Stejne tak i rychlobeh.
"It's a Land Rover"
S3 FFR 109 DPV "Anubis" - Desert Storm; S2A LW; 101 FC - 7 PARA RHA
S3 GS 109 - 7th Gurkha Regiment - Hong Kong + sankey trailer; S2 88 STW; S1 - Minerva TT, Land Rover 90 - 3 PARA

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: jak to je s náhonem a jízdou na 4-4, u serie III ?

#8 Příspěvek od mr-tomas » 09 pro 2018 17:33

A to je? :mrgreen:
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
tomáš štěpnička
Příspěvky: 1444
Registrován: 14 srp 2008 09:37
Bydliště: Nový Jáchymov

Re: jak to je s náhonem a jízdou na 4-4, u serie III ?

#9 Příspěvek od tomáš štěpnička » 11 pro 2018 11:00

já zásadně doporučuju dobrý gumy a jízdu zásadně na zadek :lol:

https://www.youtube.com/watch?v=WeX1Qerwd8E

Uživatelský avatar
matooo
Příspěvky: 1784
Registrován: 11 dub 2010 20:31
tel.: 775555656
auto: puma
Bydliště: brnoo

Re: jak to je s náhonem a jízdou na 4-4, u serie III ?

#10 Příspěvek od matooo » 11 pro 2018 11:51

Co v tom máš?? V12?? :rofl

Uživatelský avatar
tomáš štěpnička
Příspěvky: 1444
Registrován: 14 srp 2008 09:37
Bydliště: Nový Jáchymov

Re: jak to je s náhonem a jízdou na 4-4, u serie III ?

#11 Příspěvek od tomáš štěpnička » 11 pro 2018 12:27

bohužel jen třetinu z něj :lol:

Uživatelský avatar
Allik
Příspěvky: 858
Registrován: 09 pro 2007 12:17
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: jak to je s náhonem a jízdou na 4-4, u serie III ?

#12 Příspěvek od Allik » 01 led 2019 14:11

mr-tomas píše: 09 pro 2018 17:33 A to je? :mrgreen:
Kdyz se netoci krize v koulich, tak se nemazou horni cepy a ty se pak vydiraji. Olej v difu nema moznost odparit vlhkost vzniklou kondenzaci a rychleji se znehodnocuje. V loziskach muze dojit k vyreznuti povrchu. Kdyz se nemeni kazdych 5000 km olej v overdrive, jde do haje po chvili. Kdyz se overdrive malo pouziva, vyjede se nepravidelne hridel a pak kvili. Atp...
"It's a Land Rover"
S3 FFR 109 DPV "Anubis" - Desert Storm; S2A LW; 101 FC - 7 PARA RHA
S3 GS 109 - 7th Gurkha Regiment - Hong Kong + sankey trailer; S2 88 STW; S1 - Minerva TT, Land Rover 90 - 3 PARA

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: jak to je s náhonem a jízdou na 4-4, u serie III ?

#13 Příspěvek od mr-tomas » 01 led 2019 14:18

A platí to i overdrive u novějších modelů s přidavkou LT230?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
Allik
Příspěvky: 858
Registrován: 09 pro 2007 12:17
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: jak to je s náhonem a jízdou na 4-4, u serie III ?

#14 Příspěvek od Allik » 21 led 2019 23:55

Ovedrive se montoval na jedinou 4x4 stálou převodovku a to je LT95 se čtyřkvaltem - na 101FC, RRC, Stage 1 a 110 V8 prvni modely 83-84. A tam není LT230 ale monoblok podobně jako u serie, někdy oznacovane LT76. Vsechny pozdejsi verze s LT230 - LT77/S, LT85 a R380 jsou pětikvalty a dávat tam ovedrive mi připadá prdlý - sice se overdrive dělal od GKN a asi něco maj Ashcrofti, ale to jsou ceny jak za ojetou D2 kolikrát a třeba u V8, která by na to měla otáčky a dostatečný výkon to nedoporučují. U 2,5 D a TD občas pochybuju o smyslu 4 a na 200/300tdi sem to v životě nepotřeboval. Jinak uživatelsky to bude podobný a na rozbití náchylný, co píšou lidi na zahraničnich fórech.
"It's a Land Rover"
S3 FFR 109 DPV "Anubis" - Desert Storm; S2A LW; 101 FC - 7 PARA RHA
S3 GS 109 - 7th Gurkha Regiment - Hong Kong + sankey trailer; S2 88 STW; S1 - Minerva TT, Land Rover 90 - 3 PARA

Odpovědět