Stránka 1 z 3

Převodovka

Napsal: 05 lis 2012 18:05
od sivok
Ahoj všichni potřeboval bych radu mám 2 discovery td5, nevím jak ale dostala se mi do převodovky voda, poraďte někdo jak by se tam mohla dostat. Převodovka je jinak suchá nekápne z ní ani kapka oleje

Re: Převodovka

Napsal: 05 lis 2012 18:07
od Lukáš K.
Myslím si že by se tam mohla dostat horem přes kulisu řazení. Ale je to jen můj názor, neber to směrodatně. ;-)

Re: Převodovka

Napsal: 05 lis 2012 19:02
od macronera
při brodění se tam dostane pokud není vytažený odvzdušnění...

Re: Převodovka

Napsal: 05 lis 2012 19:11
od MadTom
Převodovka nebo jiná část pod autem - to je jedno. Já jsem měl furt v předním diferenciálu emulzi, a po zhruba roce začal téct ve spáře mezi nápravou a obalem - těsním se to normálně na silikon. Zjistil jsem, že ten co to auto měl přede mnou si moc nemálam hlavu s dotahováním šroubků. Takže diferenciál ven a přetěsnit. Při tom jsem zjistil, že na části styčném plochy je to lehce rezavé. Myslím si, že ta voda se tam prostě dostávala i při běžné jízdě, kdy na to normálně v dešti stříkala, nemuselo se zrovna brodit.

Re: Převodovka

Napsal: 06 lis 2012 07:28
od sivok
Odvzdušnění mám vytažené nahoru, ale nikde se nebrodím, muselo by se to tam teda dostat za normální jízdy.

Re: Převodovka

Napsal: 08 kvě 2013 22:09
od Wojto
Poprosím Vás o radu, prípadne názor.
Mam DII manuál TD5 a trochu problém s radením rýchlostí. Problém nastáva ak idem dlhšiu dobu viac ako 120km/h (dialnica).Pri vyradení musím páku radenia doslova vrátiť do stredu. Ako keby stuhla kulisa a páka zostáva v hoci akej polohe. Keď znížim rýchlosť na 110km/h tak to cca po 15 minutách znovu začne fungovať ako má.(Zjavne sa to prehrieva) Olej sam dal origo. MTF 94 kúpený v LR.
Mal už niekto takýto problém?
Ako to odstrániť?

PS:Prípadne nežiadúci efekt posunúť nad 150 :shock: :mrgreen:

Re: Převodovka

Napsal: 09 kvě 2013 07:21
od MadTom
Koukni se nahoru na převodovku, jak z ní kouká řadící páka, jestli to tam nemáš plné čurbesu, případně, jestli ti nepraskla nějaká pružinka.

Re: Převodovka

Napsal: 11 kvě 2013 09:06
od vladob8
Wojto píše:Poprosím Vás o radu, prípadne názor.
Mam DII manuál TD5 a trochu problém s radením rýchlostí. Problém nastáva ak idem dlhšiu dobu viac ako 120km/h (dialnica).Pri vyradení musím páku radenia doslova vrátiť do stredu. Ako keby stuhla kulisa a páka zostáva v hoci akej polohe. Keď znížim rýchlosť na 110km/h tak to cca po 15 minutách znovu začne fungovať ako má.(Zjavne sa to prehrieva) Olej sam dal origo. MTF 94 kúpený v LR.
Mal už niekto takýto problém?
Ako to odstrániť?

PS:Prípadne nežiadúci efekt posunúť nad 150 :shock: :mrgreen:
Mam presne ten isty problem a myslim si ze to suvisi s teplotou. Po dlhsej rychlej jazde ide paka ztuha ale po hodine statia zase uplne lahko. Minuli rok som menil tu gumovu manzetu na vrchu prevodovky a vsetko pod nou pekne vycistil a namazal. Pruziny su v poriadku. Pripada mi to ako keby sa ten gulovy klb na spodu paky roztiahol a zacal drhnut v ulozeni. Mal som nieco podobne na Citroen Saxo, klb bol z plastu a pukol, pomohla vymena. Neviem ale ako je to riesene tu.

Re: Převodovka

Napsal: 13 kvě 2013 15:59
od Piskot
vladob8 píše:
Wojto píše:Poprosím Vás o radu, prípadne názor.
Mam DII manuál TD5 a trochu problém s radením rýchlostí. Problém nastáva ak idem dlhšiu dobu viac ako 120km/h (dialnica).Pri vyradení musím páku radenia doslova vrátiť do stredu. Ako keby stuhla kulisa a páka zostáva v hoci akej polohe. Keď znížim rýchlosť na 110km/h tak to cca po 15 minutách znovu začne fungovať ako má.(Zjavne sa to prehrieva) Olej sam dal origo. MTF 94 kúpený v LR.
Mal už niekto takýto problém?
Ako to odstrániť?

PS:Prípadne nežiadúci efekt posunúť nad 150 :shock: :mrgreen:
Mam presne ten isty problem a myslim si ze to suvisi s teplotou. Po dlhsej rychlej jazde ide paka ztuha ale po hodine statia zase uplne lahko. Minuli rok som menil tu gumovu manzetu na vrchu prevodovky a vsetko pod nou pekne vycistil a namazal. Pruziny su v poriadku. Pripada mi to ako keby sa ten gulovy klb na spodu paky roztiahol a zacal drhnut v ulozeni. Mal som nieco podobne na Citroen Saxo, klb bol z plastu a pukol, pomohla vymena. Neviem ale ako je to riesene tu.
Ahoj, už jsi přišel na to jak to vyřešit?

Re: Převodovka

Napsal: 13 kvě 2013 17:57
od vladob8
Piskot píše:
Ahoj, už jsi přišel na to jak to vyřešit?
Zatial to neriesim, neviem isto cim to je, cakam mozno sa niekto znaly ozve.

Re: Převodovka

Napsal: 31 kvě 2013 15:35
od Piskot
vladob8 píše:
Wojto píše:Poprosím Vás o radu, prípadne názor.
Mam DII manuál TD5 a trochu problém s radením rýchlostí. Problém nastáva ak idem dlhšiu dobu viac ako 120km/h (dialnica).Pri vyradení musím páku radenia doslova vrátiť do stredu. Ako keby stuhla kulisa a páka zostáva v hoci akej polohe. Keď znížim rýchlosť na 110km/h tak to cca po 15 minutách znovu začne fungovať ako má.(Zjavne sa to prehrieva) Olej sam dal origo. MTF 94 kúpený v LR.
Mal už niekto takýto problém?
Ako to odstrániť?

PS:Prípadne nežiadúci efekt posunúť nad 150 :shock: :mrgreen:
Mam presne ten isty problem a myslim si ze to suvisi s teplotou. Po dlhsej rychlej jazde ide paka ztuha ale po hodine statia zase uplne lahko. Minuli rok som menil tu gumovu manzetu na vrchu prevodovky a vsetko pod nou pekne vycistil a namazal. Pruziny su v poriadku. Pripada mi to ako keby sa ten gulovy klb na spodu paky roztiahol a zacal drhnut v ulozeni. Mal som nieco podobne na Citroen Saxo, klb bol z plastu a pukol, pomohla vymena. Neviem ale ako je to riesene tu.
...brouzdal jsem na stránkách Aschrofta a tento problém je popsán v sekci FAQ: http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... ductId=218" onclick="window.open(this.href);return false;
citace: After a long run in my Discovery, when the gearbox gets hot, the gear lever becomes stiff when moving from side to side. Why? The nylon cage at the end of the selector rail can swell when hot, and cause friction. To rectify this, the parts needs replacing.
Problém je tedy v nylonovém lůžku uložení řadicí páky a to by tedy mělo jít celkem snadno vyměnit :wink:

Re: Převodovka

Napsal: 03 čer 2013 21:50
od Wojto
Ano, zistil som presne to isté. Vyčistil som ten plastový diel v čom je uložená radiaca páka. Problém sa v podstate odstránil, teda aspoň myslím ,musel som odcestovať a nemal som čas to poriadne otestovať.

Re: Převodovka

Napsal: 04 čer 2013 09:00
od vladob8
Nejak som tusil ze to bude len v tom gulovom klbe, to je v pohode, nic vazne. :-)

Re: Převodovka

Napsal: 10 kvě 2019 10:01
od Miklosxxx
Caute.
Momentalne cestujem a stala sa mi podivna vec.
Pri Radeni mi zrazu ostala paka v lavo ako ked chcem radit do 1 alebo2.ked tlacim paku smerom doprava tak mi hu vraca,ale stale do pozicie ako ked rafi1-2.
Co sa vlastne stalo?
Problem v kulise alebo prevodovke?

Re: Převodovka

Napsal: 10 kvě 2019 13:39
od peppino
Praskla Ti pružina, která drží páku rovně. Je nahoře na převodovce.

Re: Převodovka

Napsal: 10 kvě 2019 20:19
od vladob8

Re: Převodovka

Napsal: 10 kvě 2019 21:04
od Miklosxxx
Kua chlapi vdaka.Uz som mal malu dusicku ze daco z prevodovkou.Rozobral som to a vysledok ulomeny ten plech na drziaku.Objednane :yes

Re: Převodovka

Napsal: 01 dub 2020 09:28
od Miklosxxx
Prevodovka kope.
Chalani viete poradit teraz som vymenil olej v automate znacku ravenol.Dexron3
A prevodovka po zohriati kope ci uz radi ,alebo podraduje.
Kontroloval som mnozstvo oleja aj som este raz preplachoval olej no to iste.Ked bol stary olej isla v poriadku.
Moze byt zly olej alebo sa mohlo nieco stat?
Ked som vypustal povodny olej isiel pekne cistucky.
Pre istotu som objednal este top tec atf 1100.

Re: Převodovka

Napsal: 01 dub 2020 10:55
od teslo
ked vravis, ze preplachoval, tak si cez chladic tlacil novy olej a stary vytlacal? Vymenil celu napln, prip. viac?
ano, moze to suvisiet s olejom.

Re: Převodovka

Napsal: 01 dub 2020 11:05
od Miklosxxx
Nie nevytlacal iba dva razy preplach prevodovky.
Tak isto ako robym kazdemu.Len teraz mu predajca ponukol ravenol dexron3 H a mam problem ze prevodovka kope na tvrdo pri radeni ako aj podradeni.