Vymena silenblokov v prednych ramenach Range Rover P38
Napsal: 25 srp 2016 14:39
(range rover p38 radius arms bushes replacement)
Ahojte,
vcera vecer som po domacky menil silenbloky v prednych ramenach RR P38 a tentokrat som spravil zopar fotiek, tak sa podelim
Hovorim o puzdrach ANR3332 s plastovym vonkajsim puzdrom. Problem je, ze puzdro je vyrazne vacsie ako diera (diera okolo 58-59mm, nove puzdro okolo 62-63mm). Don't panic - Je to OK a ma to tak byt
Plastove puzdro sa tolko v pohode zmackne a tym padom ho to predpatie aspon pevnejsie drzi.
Celkova praca asi hodina z toho vacsina casu stravena hladanim a vytvaranim vhodnych pripravkov:) (druhe rameno som mal hotove bez prehanania asi za 10-15 minut).
Ja som pouzil obycajny stredne velky stahovak na loziska, M12 srob, zopar hrubych podloziek a pripravky na lisovanie som mal z diferakovych lozisiek, ktore boli priemerovo najblizsie. Ale je je na kazdeho predstavivosti co pouzije.
1. Vylisovanie.
Ide to uplne lahko. Tym ze je ma silenblok plastove puzdro, tak sa nezakusne a ide von relativne lahko
2. Priprava puzdra a osadenia
Tym, ze ma puzdro vacsi priemer ako diera, je potrebne si spravi nabehovu hranu. Cesty su rozne, ja som zvolil upnutie silenbloku do stojanovej vrtacky, pustil na 600 otacok a pilnikom postupne modeloval hranu. Staci par mm (5-6mm). Na ramene som nabeh robil karboskou s malym zbrusenym brusnym kotucom a doladil pilnikom.
3. nalisovanie
prve puzdro (z ktoreho je fotka som robil stahovakom). Islo to relativne tazko, pretoze silenblok mal tendenciu neustale uhybat do strany a priecit sa. Trvalo to tym padom relativne dlho (rozumej mozno 10 minut
), ale nakoniec sa podarilo. Zvysne silenbloky som robil vo zveraku to islo ako po masle (ozaj na nalisovanie nieje potrebna nejaka velka sila). Zverak to vsetko drzal v rovine. Bohuzial tam som uz fotky zabudol robit 
Je dobre silenblok stiahnut eskapaskou, aby pri lisovani lepsie drzal tvar. Zaroven, kde date eskapasku rovno, tak mate mierku ci sa silenblok kruti, alebo nie.
Hadam, to niekomu pomoze
Ahojte,
vcera vecer som po domacky menil silenbloky v prednych ramenach RR P38 a tentokrat som spravil zopar fotiek, tak sa podelim


Celkova praca asi hodina z toho vacsina casu stravena hladanim a vytvaranim vhodnych pripravkov:) (druhe rameno som mal hotove bez prehanania asi za 10-15 minut).
Ja som pouzil obycajny stredne velky stahovak na loziska, M12 srob, zopar hrubych podloziek a pripravky na lisovanie som mal z diferakovych lozisiek, ktore boli priemerovo najblizsie. Ale je je na kazdeho predstavivosti co pouzije.
1. Vylisovanie.
Ide to uplne lahko. Tym ze je ma silenblok plastove puzdro, tak sa nezakusne a ide von relativne lahko
2. Priprava puzdra a osadenia
Tym, ze ma puzdro vacsi priemer ako diera, je potrebne si spravi nabehovu hranu. Cesty su rozne, ja som zvolil upnutie silenbloku do stojanovej vrtacky, pustil na 600 otacok a pilnikom postupne modeloval hranu. Staci par mm (5-6mm). Na ramene som nabeh robil karboskou s malym zbrusenym brusnym kotucom a doladil pilnikom.
3. nalisovanie
prve puzdro (z ktoreho je fotka som robil stahovakom). Islo to relativne tazko, pretoze silenblok mal tendenciu neustale uhybat do strany a priecit sa. Trvalo to tym padom relativne dlho (rozumej mozno 10 minut


Je dobre silenblok stiahnut eskapaskou, aby pri lisovani lepsie drzal tvar. Zaroven, kde date eskapasku rovno, tak mate mierku ci sa silenblok kruti, alebo nie.
Hadam, to niekomu pomoze
