Stránka 1 z 2

Špatný starty

Napsal: 17 dub 2007 22:58
od ATOL
ráno, když startuju, tak musím celkem dlouho točit...prvně začne poškytávat a potom naskočí a dost začoudí...když se trochu motor protočí, tak už startuje normálně na cvrnknutí...ale pokud zase stojí dvě hodiny, tak už zase musím víc točit...
přijde mi to jako by padala nafta...ale měl jsem to v diesel servisu...prošli žhavení, vstřiky, přepadový hadičky vyměnili a nic nezjistili...akorát nezkoušeli tlaky, páč na to neměli tak dlouhej nástavec...
nenapadá vás někoho, co by to mohlo dělat??????????
a ještě jedna věc...když zapnu klíček na žhavení, tak mi začne cvrtlikat nějakej elektrickej ventilek a docela hlasitě...ale cvdliká pořád, ikdyž běží motor...

Napsal: 18 dub 2007 06:28
od karel
Před časem mi to dělalo taky a došel jsem na špatný odvzdušňovací šroub na filtru.Pokud jde o ventil mohl by tam někde být zpětný ventil, právě kvůli padání nafty.

Napsal: 03 kvě 2007 00:43
od ATOL
tak jsem to sledoval delší dobu a není to jak jsem psal před tím, že po natočení to už potom chytá na cvrnknutí...pokud např. přejedu od baráku na garáž, což je cca 300 metrů a tam motor vypnu a po chvilce znovu startuju, tak se mu taky ještě moc nechce...na cvrnknutí chytá až když je zahřátej...
napadá vás někoho něco????????

Napsal: 03 kvě 2007 08:12
od Admin
Pokud ti padá nafta, tak se podívej po nastartování jestli nemáš vzduchové bubliny v průhledných hadičkách u vstřikovacího čerpadla.
Tlaky stímto nemají co dělat. Tohle vypadá na padání nafty. Možná ještě na špatnou palivovou pumpu (podávací čerpadlo).

Napsal: 03 kvě 2007 09:51
od ATOL
kouknu na to... :wink:

Napsal: 03 kvě 2007 10:58
od Potapěč
Podávací čerpadlo má Atol nový.

Napsal: 03 kvě 2007 12:35
od Admin
Tak potom už zjistit, jestli se systém zavzdušňuje nebo ne.

Napsal: 03 kvě 2007 22:45
od ATOL
tak jsem se dneska díval ale hadičky mám všechny neprůhledný...
zítra vyměním palivovej filtr...tak uvidím co v něm bude...

Napsal: 17 kvě 2007 23:22
od ATOL
takže závada odstraněna...
špatný žhavičky!!!!!!!.....ne ale jako, že nefunkční...ale nějaký kratší, než tam mají být a ještě s 12 vteřinovým zpožděním...
tak mi tam dali ty co tam patří a auto startuje normálně...
akorát mi teda na tom vadí to, že když jsem to měl v Diesel servisu, tak na to nepřišli...a to se ještě po telefonu radili s Boschem v Jihlavě....

Napsal: 18 kvě 2007 08:14
od Admin
ATOL píše:akorát mi teda na tom vadí to, že když jsem to měl v Diesel servisu, tak na to nepřišli...a to se ještě po telefonu radili s Boschem v Jihlavě....
Nikdo není dokonalý. Většinou se kontroluje jestli jsou funkční. Pokud ty auta nedělají a nemají v hlavě tvar a délku žhavičky, tak na to těžko příjdou.

Napsal: 18 kvě 2007 12:03
od ATOL
máš pravdu předsedo... :wink:

Re: Špatný starty

Napsal: 03 lis 2015 17:15
od azni
Mam podobny problem. Motor cas od casu naskoci, par sekund bezi a chcipne. Pak musim dobu tocit nez zase chytne. Nezda se ale, ze by to vylozene zalezelo na teplote (mozna ted kdyz rano primrza je to horsi?), kdyz startuju s plnym plynem, dela to taky mene casto.
Ma mi ted prijit nove cerpadlo z reklamace, nejdriv prehodim to (mam tam ted cosi na dojeti)... Spis mi to ale prijde jako by obcas padala nafta ( regulator novy, filtr taky, vstriky pretesnene,... ). Nic ale nikde viditelne nesakne.
Co ty zpetne/odvzdusnovaci ventilky na filtru, nemohly by s tim nejak souviset ? Jsou nekde jeste nejaka jina mista okudy by to mohlo saknout vzduch ? Skoda ze se to neda nejak odzkouset...to je furt neco, clovek se na tu mrchu nemuze poradne spolehnout... :(

Re: Špatný starty

Napsal: 03 lis 2015 18:50
od MadTom
Neteče ti nafta z regulátoru? Je to běžná závada a nafta má potom snahu padat. A nebo ti může podfukovat některé těsnící podložka pod vstřikovačem, potom se to nafty dostávají plyny ze spalovacího prostoru a ono se to umí samo zavzdušnit. Jestli budeš vyndávat čerpadlo z nádrže, tak se podívej, jestli na povrchu není takovej slabej černej povlak, co se dá setřít prstem - saze, které se dostali ze spalovacího prostoru do nafty.

Re: Špatný starty

Napsal: 03 lis 2015 19:06
od azni
azni píše:... ( regulator novy, filtr taky, vstriky pretesnene,... ). Nic ale nikde viditelne nesakne. (
Co ty zpetne/odvzdusnovaci ventilky na filtru, nemohly by s tim nejak souviset ?

Re: Špatný starty

Napsal: 07 pro 2017 22:32
od Mattyfu
Ahoj
Na TD5 jsem vyměnil žhavky neb všechny byly snad ještě origo a nežhavily. Problémem je, že ty fajfky jsou popraskaný a jedna se rozpadla úplně. Tu jsem teda uštípl, na žhavičku vytočil závit a drát zalisoval do očka, které jsme přišroubovali na ten nový závit, elegantní a funkční, starty se zlepšily, ale i tak to není ono, chce to udělat tuto úpravu na všech svíčkách. Můj dotaz zní, nedaly by se žhavky propojit stejně jako to má Tdi nebo VM? nebo co žhavka to jedno vedení? Dvorri mi říkal, že to asi nepůjde propojit, že to žhavení monitoruje odpory bo co, ale mě se to nezdá. To by muselo mít řízený žhavení a s tím jsem se nikdy nesetkal.

Díky

Re: Špatný starty

Napsal: 07 pro 2017 22:51
od MadTom
Žhavení řídí řídící jednotka motoru a jediné co si měří je cívka relátka žhavení. Žhavičky už nemá jak změřit. Schéma a popis je v RAVE.
TD5ka pokud je v pořádku, tak žhavičky nepotřebuje i ve velkých mrazech.

Re: Špatný starty

Napsal: 20 úno 2018 07:16
od Disco
Zdravim chlapi, mam dost podobny problem ako sa tu opisuje no u mna to suvisi skôr s vonkajšou teplotou. Pokiaľ je vonku viac ako 5°C tak auto startuje na brnknutie, no ako nahle klesne teplota pod 5°C tak musim motor dlho tocit, niekedy ani nechyti na prvy krat. Po nastartovani ide uplne normalne, a cely den uz startuje v poriadku...... Ak by mal niekto stym skusenosti budem vdacny za kazdu odpoved......

Re: Špatný starty

Napsal: 20 úno 2018 07:41
od MadTom
Nemůže to být tím, že ti padá nafta? Tedy zkusit nejdřív odvzdušňovací cyklus a pokud to pomůže tak hledat problém v možném úniku nafty, čerpadle v nádrži nebo ventilcích v hlavě palivového filtru. Druhá možnost je zkusit nažhavit dvakrát. Ono jinak motor žhaví podstatně déle, než co svítí kontrolka. A zkontrolovat, jestli žhaviče vůbec žhaví.

Re: Špatný starty

Napsal: 20 úno 2018 08:15
od VláďaLbc
Prosím taky o radu, má D2 startuje v mrazu hůře ale naskočí, troche nepravidelně v prvních vteřinách, pak normálně, myslím, že na vine jsou vstřiky.

Problém je ale v tom, že když stojím autem v kopci motorem nahoru, tak pak nemohu nastartovat, musí se načerpat nafta a po chvíli motor chytne. dělá to hlavně, když je málo paliva v nádrži.

Kde je problem?

díky Vláďa :grin:

Re: Špatný starty

Napsal: 20 úno 2018 08:54
od MadTom
Pokud pomůže "načerpání" nafty čerpadlem v nádrži, tak to nejspíše nejsou vstřikovače, ale prostě padá nafta. To by odpovídalo i tomu, že se to projevuje při parkování čumákem do kopce. Zkontrolovat, že někde nafta neteče (regulátor tlaku paliva, trubky, ...), zkontrolovat čerpadlo v nádrži (minimálně ho vyčistit) a zkontrolovat, resp. vyměnit ventilky v hlavně naftového filtru (originál ne Britpart). Vstřikovače se při odvzdušňování před startem neuplatní.