Spotřeba
Moderátor: Miky_CZ
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Spotřeba
šnorchel má rôzne zalomenia, zmeny priemeru, zmeny tvaru... to všetko má negatívny vplyv na prietok vzduchu. A väčší prietok nemá, pretože vstup do vzduchového filtra je rovnaký a to je rozhodujúce. Keby aj mal šnorchel priemer 20cm, tak rozhodujúce je najužšie miesto. No ako som povedal, problém nie je v priemere, ale tvare.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
-
- Příspěvky: 15262
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Spotřeba
Šnorchl určitě vliv má, jde o to jak velkej. Troufnu si odhadnout, žwe největší bude u atmosférického benzínového motoru a nejmenší u přeplňovaného dieselu. A pokud bude mít motor dobré řízení (= fungující elektroniku), tak by moderní diesel měl doznat pouze zhoršení rozběhů motoru, protože elektronika nepustí víc nafty, než na kolik má vzduch. Jinak motor kouří. atmosférickej benzínovej motor se škrtící klapkou je na tom o kus hůř, kvůli té klapce.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Rosi
- Příspěvky: 777
- Registrován: 18 pro 2008 14:28
- tel.: +420-608-084004
- auto: LR 110SW Def Td5
- Bydliště: Kósek vod Brna a Macochy
Re: Spotřeba
Dost laciná teorie. Jaksi záleží na rychlosti proudění a ta není zrovna závratná... Věřím, že daleko víc záleží na mnoha jiných okolnostech než zda snorkel je/není. "Tlaková ztráta" na filtru je o tolik významnější, že zbytek "potrubí" hraje roli na úrovni 0-1%. Jo, kdybychom řešili klasiku versus K&N, tak tady je rozdíl cca 30%. Stejně ale platí co napsal MadTom, čili výsledný efekt přepočteno na kW je +/- nula. Samozřejmě zas*anej filtr = vyšší spotřeba.Acon píše:šnorchel má rôzne zalomenia, zmeny priemeru, zmeny tvaru... to všetko má negatívny vplyv na prietok vzduchu. A väčší prietok nemá, pretože vstup do vzduchového filtra je rovnaký a to je rozhodujúce. Keby aj mal šnorchel priemer 20cm, tak rozhodujúce je najužšie miesto. No ako som povedal, problém nie je v priemere, ale tvare.
Def 110 Td5 SW
skype: vk770403; fotky: http://picasaweb.google.cz/Rosi770403/" onclick="window.open(this.href);return false;
skype: vk770403; fotky: http://picasaweb.google.cz/Rosi770403/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Spotřeba
Imho je kravina tohle řešit. Před 14 dny jsem jel Rumunsko za prům. 9.3l. Mám tam šnorchl, zahrádku s markýzou, větší kola (235/85/16), pevnosťák s navijákem... Pochybuju, že kdybych sundal šnorchl tak bude spotřeba někde výrazně jinde. To spíš tu zahradu.
To, že jsi paranoidní, ještě neznamená, že Tě nesledují.
- sloon
- Příspěvky: 470
- Registrován: 06 úno 2009 10:17
- tel.: 776189666
- auto: VW Amarok 4motion
- Bydliště: Jaroměřice nad Rokytnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba
Mám čerstvě namontovaný šnorchl alá Mantec a auto je o trochu živější a spotřeba spíš o malinko klesla.
Mám kola 255/70R16 ATčka, zahrádku, markýzu, nádrž na vodu,K&N filtr,zaslepený EGR ventil,vyhozený katalyzátor, upravenou mapu řídící jednotky a spotřeba 9,5l.
Když jezdím s vlekem 2t kombinace prázdný plný tak spotřeba 11l a to je strop větší spotřebu jsem neměl.
Takže šnorchl autu neubírá ale přidává
to je má zkušenost a navíc to má pěknej zvuk když si pootevřu okno 
Mám kola 255/70R16 ATčka, zahrádku, markýzu, nádrž na vodu,K&N filtr,zaslepený EGR ventil,vyhozený katalyzátor, upravenou mapu řídící jednotky a spotřeba 9,5l.
Když jezdím s vlekem 2t kombinace prázdný plný tak spotřeba 11l a to je strop větší spotřebu jsem neměl.
Takže šnorchl autu neubírá ale přidává


- zdenek666
- Příspěvky: 341
- Registrován: 09 čer 2008 14:32
- tel.: +420722074098
- Bydliště: Vyškov na Moravě
Re: Spotřeba
Pokud by měl ten šnorchl takový velký vliv na spotřebu, jak píšete, tak určitě je hodně důležitý, jak je otočenej ( z hlediska průtoku vzduchu)..
LR Disco II TD5 auto
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Spotřeba
tak nič 

Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- vladob8
- Příspěvky: 817
- Registrován: 19 kvě 2008 00:24
- tel.: +421905582959
- auto: D2 Td5
- Bydliště: Bratislava
Re: Spotřeba
Snorchel je podla mna to posledne co by som v pripade Benjamina riesil, mozno este vzduchovy filter ale to uz si urcite on sam preveril. Ak je motor v poriadku ako pise, tak by som to videl v tych velkych gumach, velkom aerodynamickom odpore (lift, horne svetla) a malom menici v automate, tam sa straca vela energie.
Ja mam manual, bez liftu (zatial), seriove gumy (zetial) a mesto BA jazdim za 10L a okresky do 100km/h za 8L (zatial)
Ja mam manual, bez liftu (zatial), seriove gumy (zetial) a mesto BA jazdim za 10L a okresky do 100km/h za 8L (zatial)

Zdravim Vlado.
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Spotřeba
ešte by pomohlo zmeniť prevody v difoch. Veľké pneu ho zmenili dosť. Píše, že mu to viac ako 120 nejde. Takže nikde bude problém, pretože máme takmer zhodné autá (ja mám + veľkú záhradku) a na 130km sa dostanem bez problémov a dá sa aj 140. A to má automat o niečo dlhší prevod. Jediný rozdiel medzi našimi autami je okrem prevodu ten šnorchel. A vodič 

Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba
merane diagnostikou na vahe vzduchu a tlaku v air boxe - rozdiel plus minus 0;-)zdenek666 píše:Pokud by měl ten šnorchl takový velký vliv na spotřebu, jak píšete, tak určitě je hodně důležitý, jak je otočenej ( z hlediska průtoku vzduchu)..
este dodam, ze spotreba sa mi so snorchlom nezmenila. ale gumy na 2atm vs 2.5atm je rozdiel skoro liter na dialnici!
- Kubrtos
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 14 zář 2010 20:50
- tel.: +420604671119
- auto: D3 trisko Disko
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba
Máme s Benjou auta kupovaný skoro zároveň, kiláky mám skoro dvojnásobný, já mám šnorchl od Mantecu (ten zvuk když šlápneš na plyn a máš otevřený okno nebo šíbr je fakt krásnej, jak když startuje tryskáč
)
A dlouhodobej průměr mám někde na 10-11 litrů - město, okresky, terén. To město je tak 70% mýho ježdění!!! Gumy předepsanej rozměr, auto nezvednutý, automat s malým měničem mám taky.
Naučil jsem se jezdit s ultralehkou nohou, protože při 3000 otáčkách mám nedořešený kolísání otáček (už se s tím nějakou dobu babrám, ale ne moc intenzivně, toho času není)
Sám jsem zvědavej jak mi to teď zvedne zahrada. Na druhou stranu, mám auto na ježdění a pro radost a ne na počítání spotřeby, takže to dělám jen tak hala bala abych měl co říct když se někdo zeptá.

A dlouhodobej průměr mám někde na 10-11 litrů - město, okresky, terén. To město je tak 70% mýho ježdění!!! Gumy předepsanej rozměr, auto nezvednutý, automat s malým měničem mám taky.
Naučil jsem se jezdit s ultralehkou nohou, protože při 3000 otáčkách mám nedořešený kolísání otáček (už se s tím nějakou dobu babrám, ale ne moc intenzivně, toho času není)
Sám jsem zvědavej jak mi to teď zvedne zahrada. Na druhou stranu, mám auto na ježdění a pro radost a ne na počítání spotřeby, takže to dělám jen tak hala bala abych měl co říct když se někdo zeptá.

Land Rover Discovery II 2,5TD5, -Drobeček
Range Rover L322 3,0D Vouge
Range Rover L322 3,0D Vouge
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Spotřeba
tak ja mám od začiatku 2,5
jasné, ak by sme bazírovali na spotrebe tak nemáme off. No sledovanie spotreby je dobré ako monitoring toho, že je všetko OK. Na druhej strane, nebavilo by ma stáť každých 500km na čerpačke.Kubrtos píše:... Na druhou stranu, mám auto na ježdění a pro radost a ne na počítání spotřeby, takže to dělám jen tak hala bala abych měl co říct když se někdo zeptá.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- Kubrtos
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 14 zář 2010 20:50
- tel.: +420604671119
- auto: D3 trisko Disko
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba
Asi takhle - naberu vždycky do plné když se rožne hladový oko a podívám se kolik jsem na ni najel. To je moje sledování spotřeby.Acon píše:tak ja mám od začiatku 2,5
jasné, ak by sme bazírovali na spotrebe tak nemáme off. No sledovanie spotreby je dobré ako monitoring toho, že je všetko OK. Na druhej strane, nebavilo by ma stáť každých 500km na čerpačke.Kubrtos píše:... Na druhou stranu, mám auto na ježdění a pro radost a ne na počítání spotřeby, takže to dělám jen tak hala bala abych měl co říct když se někdo zeptá.

Teď tam mám tuším něco pod pět set a mám tam něco pod půlkou. Poslední účtenku mám schovanou a až dotankuju tak to prostě vydělím.
Land Rover Discovery II 2,5TD5, -Drobeček
Range Rover L322 3,0D Vouge
Range Rover L322 3,0D Vouge
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba
poznat svoju spotrebu je zaklad na dlhsie vylety, tankuje sa sice vzdy doplna ale vies odhadnut ako naplanovat trasu, pripadne kolko kanistrov zobrat. riskovat, ze niekde odvisnem preto, ze som si zle spocital spotrebu a dalsia pumpa je 250km miesto 100km, je vcelku problem;-)
Re: Spotřeba
Na to bacha, o tomhle je tu někde spešl vlákno. U DII TD5 se vyplácí tankovat hned jak se rozsvítí oko. Jinak je riziko zadření čerpadla.Kubrtos píše:... někdy to táhnu "na výpary" protože ne a ne najít benzínku

To, že jsi paranoidní, ještě neznamená, že Tě nesledují.
- Kubrtos
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 14 zář 2010 20:50
- tel.: +420604671119
- auto: D3 trisko Disko
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba
OK, tak já si vezmu do kanystru naftu a spočítám přesnou jak mi to radil kámoš. Nabrat po špunt, najet přesně 10km, a zase dolejt ke špuntu - a změřit kolik jsem dolil.visby píše:poznat svoju spotrebu je zaklad na dlhsie vylety, tankuje sa sice vzdy doplna ale vies odhadnut ako naplanovat trasu, pripadne kolko kanistrov zobrat. riskovat, ze niekde odvisnem preto, ze som si zle spocital spotrebu a dalsia pumpa je 250km miesto 100km, je vcelku problem;-)

Pak do toho naseru hromadu bordelu na střechu, plnej kufr krámů, a zas to bude jinde.

Na to bacha, o tomhle je tu někde spešl vlákno. U DII TD5 se vyplácí tankovat hned jak se rozsvítí oko. Jinak je riziko zadření čerpadla.

Na to bacha dávám, jen tam nebudu lejt nejvyhlášenější šmejd v kraji jen proto že je zrovna po ruce. To radši se svítící konrolkou ještě pár kiláků dojedu.
Land Rover Discovery II 2,5TD5, -Drobeček
Range Rover L322 3,0D Vouge
Range Rover L322 3,0D Vouge
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba
kanister si bravam aj ja, pravdepodobne ho nikdy nepouzijem ale clovek nikdy nevie;-)
- Kubrtos
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 14 zář 2010 20:50
- tel.: +420604671119
- auto: D3 trisko Disko
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba
Na cestu do Ruska si ho určitě vemu, ale normálně ho nevozím - vemu si ho na to měření ať můžu dolít přesně po 10km a zjistit tu spotřebu.visby píše:kanister si bravam aj ja, pravdepodobne ho nikdy nepouzijem ale clovek nikdy nevie;-)
Land Rover Discovery II 2,5TD5, -Drobeček
Range Rover L322 3,0D Vouge
Range Rover L322 3,0D Vouge
Re: Spotřeba
Tak já vám nevím, jsem z toho takový špatný
....každý tu jezdí za 10-12, jen já za 14-15 litrů.
Mi jde hlavně o to, že chci s autem cestovat na delší tratě na východ jednou za čas, kde mě hodně trápí dojezd i cena.
Kdybych najel alespoň přes 700 km na nádrž, ale budu rád, když dám 600 takhle.
Do Rumunska si příští týden beru kanystry 2x10l a v noci budu tajně vysávat Mikyho, když mě tu provokuje se skoro poloviční spotřebou 8,6 do Polska
Furt řeším, esi je vše v pořádku. Taky beru spotřebu jako indikátor toho, zda je vše ok.
Jinak z toho, že budu používat auto i občas v týdnu už samozřejmě díky spotřebě sešlo a jezdím Yarisem
Jinak pro doplnění:
- pneu MT na 2,5 atmosféry
- kobra směrem dopředu
- pevnostňák vpředu + naviják
Ještě mrknu na ten filtr, zda je čistý.
Ještě nějaké jiné nápady, které by mohly pomoci? Cokoli ocením

Mi jde hlavně o to, že chci s autem cestovat na delší tratě na východ jednou za čas, kde mě hodně trápí dojezd i cena.
Kdybych najel alespoň přes 700 km na nádrž, ale budu rád, když dám 600 takhle.
Do Rumunska si příští týden beru kanystry 2x10l a v noci budu tajně vysávat Mikyho, když mě tu provokuje se skoro poloviční spotřebou 8,6 do Polska

Furt řeším, esi je vše v pořádku. Taky beru spotřebu jako indikátor toho, zda je vše ok.
Jinak z toho, že budu používat auto i občas v týdnu už samozřejmě díky spotřebě sešlo a jezdím Yarisem

Jinak pro doplnění:
- pneu MT na 2,5 atmosféry
- kobra směrem dopředu
- pevnostňák vpředu + naviják
Ještě mrknu na ten filtr, zda je čistý.
Ještě nějaké jiné nápady, které by mohly pomoci? Cokoli ocením

UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
-
- Příspěvky: 15262
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Spotřeba
Zkontrolovat a případně vyčistit váhu vzduchu, intercooler (zvenku i z vnitřku), sací potrubí na hlavě válců, EGR tam předpokládám už nemáš, čidlo MAP+IAT (je v sacím potrubí). Tohle všechno má přímej vliv na sání. Dál zbývá hadra nebo igeliťák uvnitř šnorchlu a těžká noha na plynu. Já jsem si po dlouhá době napsal, při kolika km jsem tankoval, protože se mi nedaří aspoň jednou za těch cca 900-1000km neodpojit baterku a tím si nevynulovat denní počítadlo. 

Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo