Freelander I (2,0DI-72KW) studené starty

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Zpráva
Autor
ladinbin
Příspěvky: 12
Registrován: 29 zář 2011 07:06
auto: Freelander I (2,0DI)

Freelander I (2,0DI-72KW) studené starty

#1 Příspěvek od ladinbin » 29 zář 2011 07:23

Dobrý den,včera jsem koupil Freelander I z roku 1999.Teplý startuje super. Studený asi na čtvrtý pokus. Startér točí motorem super, ale nechce chytnout. Baterka je dva roky stará, v pořádku. V čem mám hledat chybu, čím mám začít? Je tady na fóru někde na tento typ manuál? Hledal jsem (možná blbě) a nenašel. Uvítám každou radu.Děkuji.
Naposledy upravil(a) ladinbin dne 30 zář 2011 18:19, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
will.26
Příspěvky: 1669
Registrován: 21 dub 2009 15:18

Re: Freelander I (1,9D-72KW) studené starty

#2 Příspěvek od will.26 » 29 zář 2011 07:29

že by žhavičky ? ale 1.9 D opravdu neznám :mrgreen:

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2213
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: Freelander I (1,9D-72KW) studené starty

#3 Příspěvek od macejky1 » 29 zář 2011 13:26

Je to samozřejmě 2.0Di TCie od Roveru :D

Určitě zkus nechat proměřit nebo rovnou vyměnit žhavicí svíčky. Pozor ať ti to udělají v nějakém slušném servisu protože při výměně 4-té žhavicí svíčky je potřeba pohnout s čerpadlem. Tak aby ti ho vrátili zpět do správné polohy a nerozhodili časování. No a kdyby to zlobilo i po výměně žhaviček tak potom zjistit jestli ti nepadá nafta.

O obojím ( žhavičích i padání nafty ) je toho tady na fóru ale napsáno dost a dost. Stačí hledat než založíš nové vlákno.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

ladinbin
Příspěvky: 12
Registrován: 29 zář 2011 07:06
auto: Freelander I (2,0DI)

Re: Freelander I (1,9D-72KW) studené starty

#4 Příspěvek od ladinbin » 30 zář 2011 18:23

macejky1 píše:Je to samozřejmě 2.0Di TCie od Roveru :D

Určitě zkus nechat proměřit nebo rovnou vyměnit žhavicí svíčky. Pozor ať ti to udělají v nějakém slušném servisu protože při výměně 4-té žhavicí svíčky je potřeba pohnout s čerpadlem. Tak aby ti ho vrátili zpět do správné polohy a nerozhodili časování. No a kdyby to zlobilo i po výměně žhaviček tak potom zjistit jestli ti nepadá nafta.

O obojím ( žhavičích i padání nafty ) je toho tady na fóru ale napsáno dost a dost. Stačí hledat než založíš nové vlákno.
Děkuji za odpověď. Přikláním se zatím k padání nafty. Akorát jsem se fakt tady nedočetl, jak to zodpovědně poznám. Když ráno přijdu k autu a před startováním napumpuju naftu balonkem, který je v motorovém prostoru,dostane se spadlá nafta tam kam má? Mělo by to pak nastartovat, je-li to padáním nafty a ne žhavičkama? Omlouvám se za začátečnické dotazy, mám Freelandra 2 dny, zatím jsem z něho jeleň.

Uživatelský avatar
BeerRudolf
Příspěvky: 947
Registrován: 30 říj 2007 13:31
auto: Tak akorát

Re: Freelander I (2,0DI-72KW) studené starty

#5 Příspěvek od BeerRudolf » 03 říj 2011 09:33

A než přijdeš na všechny specialitky tak budeš dvanácterák :dance
ČZ 150,Černá1951BABUŠKA/Ford Granada L MkI, 2,3V6 Automatic,SaturnGold1977PROFESOR/Simson S50 N,Červená1978MOPED/ Simca-Talbot Solara LS 1,3,ZelenáMetalíza1980TAŤKA/Simson S51 Enduro,Šedá1984SÍMA/Oltcit Club 11,Červená1988OLDÍK/Fiat Panda 4X4,Stříbrná2010

dolezal48
Příspěvky: 56
Registrován: 01 črc 2011 22:54
tel.: 732922612
auto: fiat coupé

Re: Freelander I (2,0DI-72KW) studené starty

#6 Příspěvek od dolezal48 » 03 říj 2011 12:43

Určitě když napumpuješ tak by měla být nafta tam kde má pokud je pumpa v pořádku.

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2213
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: Freelander I (2,0DI-72KW) studené starty

#7 Příspěvek od macejky1 » 03 říj 2011 12:53

Tím balonkem naplníš filtr. Až do čerpadla s tím naftu nedostaneš takže i když budeš pumpovat tak motor nenaskočí úplně hned na první otočení. Bude chvilku točit naprázdno ale určitě o hodně kratší dobu než kdybys měl naftu padenou až v nádrži.

Jastli jsi auto teď koupil tak bys měl stejně udělat klasický nákupní kolečko tzn. všechny filtry, náplně rači taky všechny a popř. i rozvody. Ať máš jistotu.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

dolezal48
Příspěvky: 56
Registrován: 01 črc 2011 22:54
tel.: 732922612
auto: fiat coupé

Re: Freelander I (2,0DI-72KW) studené starty

#8 Příspěvek od dolezal48 » 03 říj 2011 13:13

Dá se sehnat na tento motor těleso na ohřívání vody a kde se to tam přidělá je tam nějaký vývod? a taky na ten druhý motor od bmw .

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2213
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: Freelander I (2,0DI-72KW) studené starty

#9 Příspěvek od macejky1 » 03 říj 2011 13:22

dolezal48 píše:Dá se sehnat na tento motor těleso na ohřívání vody a kde se to tam přidělá je tam nějaký vývod? a taky na ten druhý motor od bmw .

Myslíš jako nezávislé topení nebo přihřívač motoru ??

Nezávislé topení nemá od výroby žádný freelander ale samozřejmě se tam dá dodělat. To jde do každého auta.

Přihřívače některé freelandery mají. Měli ho i některé 2.0Di ale většinou se s tím setkáš u TD4. Montovalo se to standardně do aut prodávaných v zemích s chladným počasím. Což u TD4 bylo skoro všude kromě Itálie, Španělska apod.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

dolezal48
Příspěvky: 56
Registrován: 01 črc 2011 22:54
tel.: 732922612
auto: fiat coupé

Re: Freelander I (2,0DI-72KW) studené starty

#10 Příspěvek od dolezal48 » 03 říj 2011 13:41

Třeba u každého nákladáku nebo u traktorů je vývod který je ucpaný ale je možný dokoupít těleso k teré našroubuješ po zdělání ucpávky na motor a při mínusových teplotách máš vodu teplou takže neni problém nastartovat samozřejmě musí být někde poblíž zásuvka 220v ale tady to asi na každý motor nejde dát že?

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2213
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: Freelander I (2,0DI-72KW) studené starty

#11 Příspěvek od macejky1 » 03 říj 2011 14:01

dolezal48 píše:Třeba u každého nákladáku nebo u traktorů je vývod který je ucpaný ale je možný dokoupít těleso k teré našroubuješ po zdělání ucpávky na motor a při mínusových teplotách máš vodu teplou takže neni problém nastartovat samozřejmě musí být někde poblíž zásuvka 220v ale tady to asi na každý motor nejde dát že?
Tenhle elektrickej ohřívač nejde dát pokud vím na žádnej osobák. Tohle maj fakt jenom traktory a některý avie apod. Bejvá na to přímo díra v bloku.

Ale můžeš si koupit tohle http://www.normans.cz/produkty/info-pro ... vy-ohrivac
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2213
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: Freelander I (2,0DI-72KW) studené starty

#12 Příspěvek od macejky1 » 03 říj 2011 14:10

Tak koukám že už Normans dělá i místo mrazovejch zátek. Takže by to mělo jít i do Freelandera. To jsem netušil.

http://www.normans.cz/produkty/ohrev-ch ... e-ohrivace
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
Hunter
Příspěvky: 1497
Registrován: 22 bře 2007 01:04
auto: Free I Td4 AT
Bydliště: Jičínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Freelander I (2,0DI-72KW) studené starty

#13 Příspěvek od Hunter » 05 říj 2011 10:29

No a co spise toto
http://www.normans.cz/produkty/ohrev-ch ... e-ohrivace" onclick="window.open(this.href);return false;
zapoji se pouze do chladiciho systemu..
Free Td4 2004 HSE automat

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2213
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: Freelander I (2,0DI-72KW) studené starty

#14 Příspěvek od macejky1 » 05 říj 2011 10:40

Hunter píše:No a co spise toto
http://www.normans.cz/produkty/ohrev-ch ... e-ohrivace" onclick="window.open(this.href);return false;
zapoji se pouze do chladiciho systemu..

Tenhle odkaz jsem dával v předchozím příspěvku :oops:
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
Hunter
Příspěvky: 1497
Registrován: 22 bře 2007 01:04
auto: Free I Td4 AT
Bydliště: Jičínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Freelander I (2,0DI-72KW) studené starty

#15 Příspěvek od Hunter » 05 říj 2011 10:45

Ajo uz to vidim, ja koukal jenom ten posledni na blokove, tak sorry :oops:
Free Td4 2004 HSE automat

dolezal48
Příspěvky: 56
Registrován: 01 črc 2011 22:54
tel.: 732922612
auto: fiat coupé

Re: Freelander I (2,0DI-72KW) studené starty

#16 Příspěvek od dolezal48 » 05 říj 2011 11:07

Pánové díky za informaceí

Uživatelský avatar
Hunter
Příspěvky: 1497
Registrován: 22 bře 2007 01:04
auto: Free I Td4 AT
Bydliště: Jičínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Freelander I (2,0DI-72KW) studené starty

#17 Příspěvek od Hunter » 05 říj 2011 11:22

Jeste je tato moznost
http://www.auto-simek.cz/?page=showcati ... 1025569ea7" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.molpir.com/blade/c/45/elektr ... ehrev.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ale cenove to pak vyjde vic, kdyz mas vse - tedy ohrev motoru, interieru a nabijeni baterky.
Free Td4 2004 HSE automat

ladinbin
Příspěvky: 12
Registrován: 29 zář 2011 07:06
auto: Freelander I (2,0DI)

Re: Freelander I (2,0DI-72KW) studené starty

#18 Příspěvek od ladinbin » 22 říj 2011 05:44

Takže jsem vyměnil tři žhavící svíčky. Čtvrtou, u čerpadla jsem neměnil. Startováví beze změn. Teplý motor chytá "na škrt", studený musím dloooouho točit. Teď zkusím pořešit to padání nafty. Zatím jsem vyměnil naftový filtr. Zkusil bych koupit ten elektromagnetický zpětný ventil. Ale nevím jaký.Poradí někdo?

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2213
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: Freelander I (2,0DI-72KW) studené starty

#19 Příspěvek od macejky1 » 22 říj 2011 08:40

ladinbin píše:Takže jsem vyměnil tři žhavící svíčky. Čtvrtou, u čerpadla jsem neměnil. Startováví beze změn. Teplý motor chytá "na škrt", studený musím dloooouho točit. Teď zkusím pořešit to padání nafty. Zatím jsem vyměnil naftový filtr. Zkusil bych koupit ten elektromagnetický zpětný ventil. Ale nevím jaký.Poradí někdo?
Je celkem jedno jakej ale aby fungoval dobře a dlouho tak vybírtej spíš v cenách okolo 1000,- - 2000,- Kč.

Mám ho tam taky a levnější verzy kterou jsem tam dal původně jsem ani ne po měsíci měnil za dražší. Od té doby OK už 2 roky.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

ladinbin
Příspěvky: 12
Registrován: 29 zář 2011 07:06
auto: Freelander I (2,0DI)

Re: Freelander I (2,0DI-72KW) studené starty

#20 Příspěvek od ladinbin » 10 lis 2011 19:18

Takže jsem vyměnil nejen žhavičky, ale namontoval jsem i ventil na přívod paliva. Startování beze změn. Teplý motor startuje na drc, studený točím šíleně dlouho, někdy nydvakrát, natřikrát. Mechanik, ke kterému jsem celý život jezdil s předchozími auty povídal, že by to mohlo být nějaké teplotní čidlo. S LR ale nemá zkučenosti, tož budu muset najít někoho, kdo je schopen udělat diagnostiku a rozumí tomu. Nebo někdo poradí, je-li to možné, že je to čidlem? V tom případě kde čidlo najdu, jsem-li schopen nějak změřit že je špatné.....Jsem z toho jeleň.

Odpovědět