Freelander I (2,0DI-72KW) studené starty

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Zpráva
Autor
squire01
Příspěvky: 32
Registrován: 26 lis 2010 18:57
auto: discovery 3

Re: Freelander I (2,0DI-72KW) studené starty

#21 Příspěvek od squire01 » 10 lis 2011 19:50

podla toho co pises som mal asi ten isty problem co ty.tiez som riesil zhavice,padanie nafty.ked som s tym prisiel k mechanikovi,hned mi povedal ze treba nastavit cerpadlo.teraz chyta super.

Uživatelský avatar
vlabar
Příspěvky: 116
Registrován: 20 bře 2007 00:52
Bydliště: Praha

Re: Freelander I (2,0DI-72KW) studené starty

#22 Příspěvek od vlabar » 14 lis 2011 16:24

squire01 píše:podla toho co pises som mal asi ten isty problem co ty.tiez som riesil zhavice,padanie nafty.ked som s tym prisiel k mechanikovi,hned mi povedal ze treba nastavit cerpadlo.teraz chyta super.
ahaaa ... že bych obnovil řešení problému ... :wink: také jsem řešil padání naftu, žhaviče a bez výsledku ...

Kdopak umí seřídit čerpadlo v Praze a okolí ???
Freelander 2.0 DI · 20TN2 · 72 kW

Škoda Octavia 1.9TDI · AGR · 66 kW
Volvo C70 2.4T · B5244T · 142 kW

dejf
Příspěvky: 18
Registrován: 17 lis 2011 19:00

Re: Freelander I (2,0DI-72KW) studené starty

#23 Příspěvek od dejf » 29 lis 2011 18:29

zdravým všecky,
POřídil jsem si opět free1, rv99, 2.0, 72kw, 5dv. Zatím se studenými starty nemám problémy, nechám ho ráno 2-3krát nažhavit a zatím naskakuje na drc, pak jej nechám cca 5min vrčet na dvoře, ať se ohřeje, nechci to honit za studena. Parkuji na dvoře a poslední dobou je celý zamrzly, jen začínám mít obavy, když to zde čtu, aby to vydrželo. Má najeto 130tis, (teť se chystám vyměnit visko, nevrní, nehučí, na parkovišti to nesmíka, jen mezi 110-115km/h se mi zda že to podemnou trošičku vrní, tak to chci vyměnit dřív než bude pozdě), avšak se mi stalo, že když jsem ho ráno nažhavyl jen jednou a hned startoval, tak se mu nechtělo naskočit, naskočil až na podruhé. Tudíš se chci zeptat k tomuto tématu, zda je to u tohoto motoru normální, nebo zda již pomálu začínaj odcházet žhavící svíčky, přes den to pak startuje na drc ikdyž je třeba 3hodiny zaparkovanej. Chtěl bych znát vaše názory a za veškeré info, či jiné poznatky budu velmy vděčný.

Ještě malinky dotazek: do motoru jsem zatím jen koukal zda je tam dost oleje, provozních kapalin tak by mne zajímalo, zda je to motor TDi, nebo Di, či něco takového TD4 to určo není, je to přeci jen rv99, v TP je napsano TDI a 71,6Kw zda to tak je či není. Jen mně to tak zajíma. (příští týden ho dávám na výměnu všech filtru a kapalin, mám ho přeci jen 14dní a ikdyž od důchodců, zichr je zichr.)

Ještě jednou mnohokrát všem děkuji a všem se omlouvám za mé nadčení, měl jsem před tím 3roky Free 1,8 a nafťáčkem jsem přímo nadčeny, hlavně tím, že tam zatím nic nehučí, neboucha atd.

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Freelander I (2,0DI-72KW) studené starty

#24 Příspěvek od tagr » 29 lis 2011 20:29

Ahoj, máš tam klasiku od LR , TD4 tam byla až když to převzalo BMW.přelom byl tuším 2000-2001.
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
Hunter
Příspěvky: 1497
Registrován: 22 bře 2007 01:04
auto: Free I Td4 AT
Bydliště: Jičínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Freelander I (2,0DI-72KW) studené starty

#25 Příspěvek od Hunter » 30 lis 2011 10:09

Jak pise Tagr, TD4 se davala od RV 2001. Takze mas klasicky "nesmrtelny" naftak od Rovera.
Free Td4 2004 HSE automat

squire01
Příspěvky: 32
Registrován: 26 lis 2010 18:57
auto: discovery 3

Re: Freelander I (2,0DI-72KW) studené starty

#26 Příspěvek od squire01 » 30 lis 2011 10:41

, (teť se chystám vyměnit visko, nevrní, nehučí, na parkovišti to nesmíka, jen mezi 110-115km/h se mi zda že to podemnou trošičku vrní

mne to "vrnenie" robili loziska na kardane.ale tu visko by som dal zrepasovat.

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Freelander I (2,0DI-72KW) studené starty

#27 Příspěvek od tagr » 30 lis 2011 18:18

:D do nesmrtelnosti má ten diesel daleko :D To je na tom líp TD4
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
vlabar
Příspěvky: 116
Registrován: 20 bře 2007 00:52
Bydliště: Praha

Re: Freelander I (2,0DI-72KW) studené starty

#28 Příspěvek od vlabar » 30 lis 2011 18:29

tagr píše::D do nesmrtelnosti má ten diesel daleko :D To je na tom líp TD4
No nevím nevím ... co tady čtu a různě slyším tak jsem rád, že mám motor DI ...
Freelander 2.0 DI · 20TN2 · 72 kW

Škoda Octavia 1.9TDI · AGR · 66 kW
Volvo C70 2.4T · B5244T · 142 kW

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Freelander I (2,0DI-72KW) studené starty

#29 Příspěvek od tagr » 30 lis 2011 19:44

:D každý má své mouchy a dal by se udělat lépe.To víš kdyby byl motor co je dokonalý tak by nebylo co řešit :D.
Trochu jsem tu svou TD4 upravil,aby jsem ty nejčastější závadičky eliminoval a zbytek je holt o naftě a údržbě. :D
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2213
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: Freelander I (2,0DI-72KW) studené starty

#30 Příspěvek od macejky1 » 30 lis 2011 19:49

vlabar píše:
tagr píše::D do nesmrtelnosti má ten diesel daleko :D To je na tom líp TD4
No nevím nevím ... co tady čtu a různě slyším tak jsem rád, že mám motor DI ...
Máš recht. A podle toho co máš v podpisu tak i nos na dobré motory :yes
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

dejf
Příspěvky: 18
Registrován: 17 lis 2011 19:00

Re: Freelander I (2,0DI-72KW) studené starty

#31 Příspěvek od dejf » 01 pro 2011 07:02

Hunter píše:Jak pise Tagr, TD4 se davala od RV 2001. Takze mas klasicky "nesmrtelny" naftak od Rovera.

jasný to že namám TD4 to vím, resp. po listování na foru jsem upřednostnil land rover motor. Sle spiš mně zajíma jestli to moje autíčko má či nema turbo? :clap je to muj první nafťáček, vždy jsem mněl jen benzíňáky.

Děkuji

dejf
Příspěvky: 18
Registrován: 17 lis 2011 19:00

Re: Freelander I (2,0DI-72KW) studené starty

#32 Příspěvek od dejf » 01 pro 2011 07:17

dejf píše:
squire01 píše:, (teť se chystám vyměnit visko, nevrní, nehučí, na parkovišti to nesmíka, jen mezi 110-115km/h se mi zda že to podemnou trošičku vrní

mne to "vrnenie" robili loziska na kardane.ale tu visko by som dal zrepasovat.

To je také možný, že by to mohlo být ložisko. Ale tu visko určo dám novou, nebo nechám zrepasovat (neví někdo, jestli to kvalitně dělá někdo i v česku, myslím tím repas visko :D su až z liberca, ikdyž pocházim z moravy a na slovensko to mám celkem daleko:-( ) Jak to budu mít zvedlý, tak to vše zkouknu a pokud možno vše vyměním naž bude pozdě.

P.s. Děkuji a cením si všech názorů

Prosím o smazání tohohle příspěvku, nějak my blbnul PC tak jsme to tam omylem poslal dvakrát
Děkuji

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2213
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: Freelander I (2,0DI-72KW) studené starty

#33 Příspěvek od macejky1 » 01 pro 2011 07:48

dejf píše:
Hunter píše:Jak pise Tagr, TD4 se davala od RV 2001. Takze mas klasicky "nesmrtelny" naftak od Rovera.

jasný to že namám TD4 to vím, resp. po listování na foru jsem upřednostnil land rover motor. Sle spiš mně zajíma jestli to moje autíčko má či nema turbo? :clap je to muj první nafťáček, vždy jsem mněl jen benzíňáky.

Děkuji

Turbo má :-), je sice dost malý ale je tam. Najdeš ho na pravý straně za filtrboxem.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

milmil
Příspěvky: 29
Registrován: 28 čer 2009 21:42

Re: Freelander I (2,0DI-72KW) studené starty

#34 Příspěvek od milmil » 01 pro 2011 12:05

Tak ja se take pridam ka narkum. Podle voltmetru mi to zrejme prestalo "zhavit". (2.0 DI)
Drive po otoceni klicku pokleslo napeti cca o 0,5V (nekdy i vice) a ted stezi tak 0,1 max 0,2V.
Takze mi bud odesli zhavky, nebo relatko (nebo jeste hur nedostavaj signal "zhavit" z ECU).
Opet vyhrnout rukavy a v mrazu se v tom zacit starat o to velke tamagoci.
Milan

Miland
Příspěvky: 23
Registrován: 13 pro 2008 19:44
Bydliště: H:B

Re: Freelander I (2,0DI-72KW) studené starty

#35 Příspěvek od Miland » 10 pro 2011 16:06

Podívej se na relé žhavení ja ho měl vypáleny ale kontrolka ukazovala že žhavi

ladinbin
Příspěvky: 12
Registrován: 29 zář 2011 07:06
auto: Freelander I (2,0DI)

Re: Freelander I (2,0DI-72KW) studené starty

#36 Příspěvek od ladinbin » 25 pro 2011 05:51

Takže napíšu výsledek. Ten, kdo měnil na mém Free rozvody, nenastavil čerpadlo (rozvody nechal měnit předch. majitel). Vyměnil řemen, kladky a vymalováno. Po obrovských peripetiích a pátrání bylo nastaveno čerpadlo , vyměněna i čtvrtá žhavička a auto chytá jako nové.
Naposledy upravil(a) ladinbin dne 11 bře 2012 19:21, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
vlabar
Příspěvky: 116
Registrován: 20 bře 2007 00:52
Bydliště: Praha

Re: Freelander I (2,0DI-72KW) studené starty

#37 Příspěvek od vlabar » 09 led 2012 23:45

tak vyřešeno ... za vším byly žhavící svíčky. Již startuji na drc. Odzkoušeno po 3 dnech stání a následném startování při -4°C

Řešil jsem tady padání nafty, hledal jsem kdo by mi zkouknul předvstřik, že změřím komprese na válcích ... žhavičky mě nenapadly :angry byly dávány nové dva roky zpět. Vůbec jsem si nepřipustil, že by mohly být špatné. Byly mrtvé všechny čtyři.
Freelander 2.0 DI · 20TN2 · 72 kW

Škoda Octavia 1.9TDI · AGR · 66 kW
Volvo C70 2.4T · B5244T · 142 kW

Uživatelský avatar
Jenda91td4
Příspěvky: 229
Registrován: 05 bře 2019 22:51
tel.: 737544903
auto: F1 D2

Re: Freelander I (2,0DI-72KW) studené starty

#38 Příspěvek od Jenda91td4 » 31 říj 2020 21:11

Zdravím teče mi nafta z toho šroubu co má 3 pložky když to přetesnim musím něco nastavovat ?
IMG_20201031_182719.jpg

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2461
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Freelander I (2,0DI-72KW) studené starty

#39 Příspěvek od Hubert » 01 lis 2020 10:28

NE. Jenom při instalaci znovu nastavit před vstřik
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Odpovědět