Kecárna o starejch vlekách - původně Qvíz moto vete perovani
Moderátor: Miky_CZ
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6484
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Kecárna o starejch vlekách - původně Qvíz moto vete perovani
když už jsem si myslel, že jsem viděl uplně všechno, narazil jsem při rozborce sestavy tlumič-péro na jakýsi "pojistný kroužek".
To co je v uvozovkách právě nevím co je a žádám o radu:
Drží to na sestavě tlumič-pružina spodní misku pružiny, je to v takovem oblém prolisu, na fotkách je na tlumiči vidět ten prolis, resp. jsou tam prolisy dva, aby se dalo menit predpeti (poloha konce) v pruzine. V prolisu je ten "kroužek" a ten drží podložku která s takovým plechovým tubusem tvoří misku pružiny, na fotkách je i komplet s tim tubusem. Podle části origo jawa barvy lze usuzovat, že je to běžne dodávaný tlumič - leč vlek je někdy ze šedesátých let a tlumiče původní a označení neznám. Jde mi o to, že ty "kroužky" prostě při demontáži praskaj a já potřebuju nový a nevim, co si přát pod stromeček, co to je? jak se to jmenuje? kde se to objednává?
Znám ségrofky, ale takovejdle kulatej věc jsem ještě nepotkal. Na skice jsou i rozměry toho.
To co je v uvozovkách právě nevím co je a žádám o radu:
Drží to na sestavě tlumič-pružina spodní misku pružiny, je to v takovem oblém prolisu, na fotkách je na tlumiči vidět ten prolis, resp. jsou tam prolisy dva, aby se dalo menit predpeti (poloha konce) v pruzine. V prolisu je ten "kroužek" a ten drží podložku která s takovým plechovým tubusem tvoří misku pružiny, na fotkách je i komplet s tim tubusem. Podle části origo jawa barvy lze usuzovat, že je to běžne dodávaný tlumič - leč vlek je někdy ze šedesátých let a tlumiče původní a označení neznám. Jde mi o to, že ty "kroužky" prostě při demontáži praskaj a já potřebuju nový a nevim, co si přát pod stromeček, co to je? jak se to jmenuje? kde se to objednává?
Znám ségrofky, ale takovejdle kulatej věc jsem ještě nepotkal. Na skice jsou i rozměry toho.
Naposledy upravil(a) Hanys_a_Kaca dne 03 lis 2016 13:47, celkem upraveno 1 x.
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6484
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Quíz! moto vete - perovani
Existují "pojistné kroužky drátěné" , ale ty mají pro průměr hřidele 30 mm tloušťku 2 mm a já potřebuju pořádnýho macka s průměrem 5, kdyby byl hlad tak možná 4 mm.
Když tam napáchám ostrohranou ségrofku, tak se to za chvíli prokouše skrz, je to na tělese tlumiče, to bude nějaký plech pouze. Já nevim.
Když tam napáchám ostrohranou ségrofku, tak se to za chvíli prokouše skrz, je to na tělese tlumiče, to bude nějaký plech pouze. Já nevim.
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6484
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Quíz! moto vete - perovani
vono mi to možná vůbec nepraská, vono je to možná dělené už od návrhu
Re: Quíz! moto vete - perovani
Hele taky si myslím že to je origo....podobně to má na to má řešené na zadních tumičích Jaguar XJ Series I-III
k.
k.
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6484
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Quíz! moto vete - perovani
si asi před spaním rozkreslim vektory sil na styku tří anuloidů, ale možný to je... budu tomu říkat "dělený pojistný kroužek" a zkusim se s tím smířit, že i to lidstvo mohlo stvořit.
Tím ale vzrůstá nárok na tu další součást, která se o to bude opírat, ale to mi asi vyjde z toho rozboru sil, faktem je, že je to zatížené pořád, díky pružině. Ale ta vnější součást musí mít taky nějaký ďolíček, chtěl jsem tam frknout podložku s kolmou stěnou a nechat "přiznanou" pružinu, protože ten kalíšek jak je konvekxní, tak se v něm drží sajrajt a totál uhnil. To že je přes něj druhej kalíšek konkávně mu život nezachránilo, možná prodloužilo, ale nezachránilo.
Tím ale vzrůstá nárok na tu další součást, která se o to bude opírat, ale to mi asi vyjde z toho rozboru sil, faktem je, že je to zatížené pořád, díky pružině. Ale ta vnější součást musí mít taky nějaký ďolíček, chtěl jsem tam frknout podložku s kolmou stěnou a nechat "přiznanou" pružinu, protože ten kalíšek jak je konvekxní, tak se v něm drží sajrajt a totál uhnil. To že je přes něj druhej kalíšek konkávně mu život nezachránilo, možná prodloužilo, ale nezachránilo.
- petr pp
- Příspěvky: 1328
- Registrován: 19 zář 2013 16:06
- tel.: 0903790668
- auto: def 90
- Bydliště: Moravske Lieskove
Re: Quíz! moto vete - perovani
je to origo uz som sa stretol z takou srandou a funguje to tak ako na ventile v hlave motora
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6484
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Quíz! moto vete - perovani
Nojo, ale na ventilech jsou takove zobacky, ... ale s kruhovym prurezem toho kroužku Ale jo, dik, je to tak proste.
- kubasaki
- Příspěvky: 360
- Registrován: 23 dub 2008 12:29
- tel.: 737154605
- auto: Defender 110 300Tdi
- Bydliště: Hrádek nad Nisou
Re: Quíz! moto vete - perovani
Je to originál tlumič z Jawy, ty půlměsíčky jsou originál dělené, koupíš to kdekoliv kde prodávají díly na Jawu, bez toho protikusu co ti uhnil to nebude fungovat, jedině si nechat na soustruhu vyrobit podložku s vybráním co zajistí ty půlměsíčky aby nevypadli z drážky na tlumiči do strany.
Defender 110 300Tdi automat.
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6484
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Quíz! moto vete - perovani
Už jsem se smířil s pulměsíčky a začínám pro ně páchat sedla. Děkuju všem.
- BeerRudolf
- Příspěvky: 947
- Registrován: 30 říj 2007 13:31
- auto: Tak akorát
Re: Quíz! moto vete - perovani
Ahoj Hanyšu, a nechtěl by jsi raději celý vozík? Jak tak koukám na ty fotky tak podle toho uložení a kol je to stejné jako vozík který jsem podědil po otci. Pouze ten můj je v lepším stavu a navíc se třemi nejetými pneumatikami navíc .
ČZ 150,Černá1951BABUŠKA/Ford Granada L MkI, 2,3V6 Automatic,SaturnGold1977PROFESOR/Simson S50 N,Červená1978MOPED/ Simca-Talbot Solara LS 1,3,ZelenáMetalíza1980TAŤKA/Simson S51 Enduro,Šedá1984SÍMA/Oltcit Club 11,Červená1988OLDÍK/Fiat Panda 4X4,Stříbrná2010
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6484
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Quíz! moto vete - perovani
Pneu jsem teď za hříšné penize objednal nové - rozměr 3,5x12 . Tendle vlek opravuju hlavně taky proto, ze je po babičce (1. majitelka), momentálně psanej na tátu, takže rodinné stříbro, už mám i ty sedla pod pružiny pro ty pulměsíčky, toto plní funkci naprosto OK http://www.briol.cz/podlozka-kuzelova-35-din-6319-d
Takže za prvé děkuji za nabidku, nechci, a zadruhé se pochlub ! Největší nectností toho, co mám na dvorku je to, že má v papírech rychlost jen 70 (tedy by neměl teoreticky a dálnici), jinak je fajn, je hezky dlouhej, to na něm miluju, da se s nim couvat uplne pohádkově. tata ho v podstaě má jenom pod loď plachetničku, na čurbes huntuju jiné...
Takže za prvé děkuji za nabidku, nechci, a zadruhé se pochlub ! Největší nectností toho, co mám na dvorku je to, že má v papírech rychlost jen 70 (tedy by neměl teoreticky a dálnici), jinak je fajn, je hezky dlouhej, to na něm miluju, da se s nim couvat uplne pohádkově. tata ho v podstaě má jenom pod loď plachetničku, na čurbes huntuju jiné...
- BeerRudolf
- Příspěvky: 947
- Registrován: 30 říj 2007 13:31
- auto: Tak akorát
Re: Quíz! moto vete - perovani
Nevadí, jen jsem to zkoušel. V podstatě ani nevím jestli ho chci prodat. Tak já mám rychlost 80km/h. Od sportjachtu je podvozek a korbu si otec dělal sám. Vinglový rám s dřevěnou výplní. Je z roku 1976, otec zatím jediný majitel, ještě jsem ho nepřevedl. Příští týden se chystám na TK a pak na DI provést převod společně s Talbotem. Pneumatiky měl otec dvě rezervní Barum s dušemi a já sehnal ještě jednu Mitasku. Jsou 3,25X12, stejné jako na prase. Výhodou tohoto přívěsu je že je lehký. Ani Olda nemá problém a s prázdným ani neví že je zapřažen. Nevýhodou menší korba a že nemá plachtu. Já mám svůj KPN 250S na kolech 165/70R13 a s plachtou. Výhodou je velká ložná plocha, plachta, stabilita při dálniční rychlosti a loni dva nové tlumiče a dva repasované a jsou se štelovacím předpětím pružin. Nevýhodou velká hmotnost (prázdný 150kg). Problém je, že dva přívěsy je blbost a stále se nemohu rozhodnout který si nechat
ČZ 150,Černá1951BABUŠKA/Ford Granada L MkI, 2,3V6 Automatic,SaturnGold1977PROFESOR/Simson S50 N,Červená1978MOPED/ Simca-Talbot Solara LS 1,3,ZelenáMetalíza1980TAŤKA/Simson S51 Enduro,Šedá1984SÍMA/Oltcit Club 11,Červená1988OLDÍK/Fiat Panda 4X4,Stříbrná2010
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6484
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Quíz! moto vete - perovani
Já mám druhej taky KPN250S, nejsi náhodou moje dvojče? Třeba nás oddělili v porodnici Táta tam měl na sportjachtu taky asi 40 let 3,25x12 ale na technický teď zaprudili, že je v techničáku 3,5 x 12, tak jsem musel kupovat nové gumy kvuli rozměru.
Dneska mi je vezla zásilková služba, ale vzdala to kvuli stavu cesty, asi by mela Geis parcel logistic zařadit na některé rozvozové trasy land rovery.
Dneska mi je vezla zásilková služba, ale vzdala to kvuli stavu cesty, asi by mela Geis parcel logistic zařadit na některé rozvozové trasy land rovery.
- BeerRudolf
- Příspěvky: 947
- Registrován: 30 říj 2007 13:31
- auto: Tak akorát
Re: Kecárna o starejch vlekách - původně Qvíz moto vete perovani
A pracuješ naproti na Čvutu Já jsem na VŠCHT. Máme skutečně k sobě hoodně blízko Dost jsi mě tím rozměrem znejistil musím se podívat co je v techničáku doufám, že to nebude jako u Talbota. Na autě ještě původní pneu z výroby 155R13 a v techničáku 165SR13. Takže sháním na TK ty 165. Teda nejdřív to chci risknout jestli to náhodou neprojde a potom řešit, stačí mi TK na 30 dní případně pouze evidenčka kvůli převodu. Ten KPN jsem kupoval v dost špatným stavu, prasklý rám, utržený tlumič a vyskákané nýty na korbě. No ale dnes je jako nový. I když má užitečnou hmotnost 250kg už vezl 1200kg a v pohodě.
ČZ 150,Černá1951BABUŠKA/Ford Granada L MkI, 2,3V6 Automatic,SaturnGold1977PROFESOR/Simson S50 N,Červená1978MOPED/ Simca-Talbot Solara LS 1,3,ZelenáMetalíza1980TAŤKA/Simson S51 Enduro,Šedá1984SÍMA/Oltcit Club 11,Červená1988OLDÍK/Fiat Panda 4X4,Stříbrná2010