výroba pantů
výroba pantů
ahoj,
namodeloval jsem panty na defa, dural mam nakoupený, kloub z PTFE vložky a titanového čepu.
už jenom néúplně jednoduchá výroba na cnc..ten původní odlitek si udělali jak se jim to hodilo
povrchová úprava nejspíš obalotinování + laserem vypálené logo LR + tvrdoelox nebo barevný elox
bude zájem?
namodeloval jsem panty na defa, dural mam nakoupený, kloub z PTFE vložky a titanového čepu.
už jenom néúplně jednoduchá výroba na cnc..ten původní odlitek si udělali jak se jim to hodilo
povrchová úprava nejspíš obalotinování + laserem vypálené logo LR + tvrdoelox nebo barevný elox
bude zájem?
Re: výroba pantů
Chtělo by to nějakej cenovej nástřel. Jsem pro tvrdoelox, ten dural, jaká je to slitina?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
Re: výroba pantů
6082 T6 - mam s ni nejvetsi zkusenost a přijde mi jako dobrý kompromis k pevnosti,tvrdosti (obrobitelnosti), vhodnosti k eloxovani a cene
-
- Příspěvky: 14939
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: výroba pantů
A co korozivzdornost tohohle "hliníku"?
Docela by mě panty zajímaly - v rámci oprav Defa je budu muset řešit. Takže cena?
A jedna poznámka - mám docela dobrou zkušenost s komaxitem na hliníku - dolů to nešlo ani bruskou a na anténách na které jsme to dávali to drží venku víc než 15 let, bez toho, aby se to loupalo. S to bruskou jsme to řešili, když zapomněli lakýrníci některá místa vymaskovat a my jsme tam barvu museli sundat.
Docela by mě panty zajímaly - v rámci oprav Defa je budu muset řešit. Takže cena?
A jedna poznámka - mám docela dobrou zkušenost s komaxitem na hliníku - dolů to nešlo ani bruskou a na anténách na které jsme to dávali to drží venku víc než 15 let, bez toho, aby se to loupalo. S to bruskou jsme to řešili, když zapomněli lakýrníci některá místa vymaskovat a my jsme tam barvu museli sundat.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Mirko
- Příspěvky: 2816
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: výroba pantů
Jenže to bys musel buď každý díl oblepovat, nebo ho po komaxitu dat znovu do frézy, chápu, že by to bylo zbytečně pracné a elox taky něco vydrží a navíc bude vypadat originálněji.
-
- Příspěvky: 14939
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: výroba pantů
Nemám nic proti dobrému eloxu - když se to umí, tak drží velice dobře a sundává se to bruskou. Dá se udělat velice pěkně i barevnej. Ale nejlepší je ho stejně fixovat bezbarvým lakem. Zásadní ale je, že jeho tloušťka oproti komaxitu je zanedbatelná, takže nevadí v dírách pro šrouby a podobně.
Já zatím uvažuju o repasi stávajících pantů - udělat do nich nerezová pouzdra a osky a zadělat maznice.
Tady mě zaujala zmínka o PTFE vložkách a titanovém čepu. Mám obavu, že pokud to PTFE nebude nějak chráněné proti písku a blátu, tak se to bude vydírat. To je ale konstrukční detail.
Já zatím uvažuju o repasi stávajících pantů - udělat do nich nerezová pouzdra a osky a zadělat maznice.
Tady mě zaujala zmínka o PTFE vložkách a titanovém čepu. Mám obavu, že pokud to PTFE nebude nějak chráněné proti písku a blátu, tak se to bude vydírat. To je ale konstrukční detail.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Pama
- Příspěvky: 181
- Registrován: 10 led 2009 20:26
- tel.: 724365722
- auto: většina LR
- Bydliště: Vyškov
Re: výroba pantů
[quote=MadTom post_id=397516 time=1493036248 user_id=790]
Nemám nic proti dobrému eloxu - když se to umí, tak drží velice dobře a sundává se to bruskou. Dá se udělat velice pěkně i barevnej. Ale nejlepší je ho stejně fixovat bezbarvým lakem. Zásadní ale je, že jeho tloušťka oproti komaxitu je zanedbatelná, takže nevadí v dírách pro šrouby a podobně.
Myslim, ze elox je bud uzavreny, nevhodny pod laky, ale s dobrou koroziodolnosti a tam ma asi i smysl pigmentace a pak eloxy pod lak...…
Já zatím uvažuju o repasi stávajících pantů - udělat do nich nerezová pouzdra a osky a zadělat maznice.
Tady mě zaujala zmínka o PTFE vložkách a titanovém čepu. Mám obavu, že pokud to PTFE nebude nějak chráněné proti písku a blátu, tak se to bude vydírat. To je ale konstrukční detail.
[/quote]
Jde origo pant rozlisovat? Neni nekde na trubce figl jak na to?
Nemám nic proti dobrému eloxu - když se to umí, tak drží velice dobře a sundává se to bruskou. Dá se udělat velice pěkně i barevnej. Ale nejlepší je ho stejně fixovat bezbarvým lakem. Zásadní ale je, že jeho tloušťka oproti komaxitu je zanedbatelná, takže nevadí v dírách pro šrouby a podobně.
Myslim, ze elox je bud uzavreny, nevhodny pod laky, ale s dobrou koroziodolnosti a tam ma asi i smysl pigmentace a pak eloxy pod lak...…
Já zatím uvažuju o repasi stávajících pantů - udělat do nich nerezová pouzdra a osky a zadělat maznice.
Tady mě zaujala zmínka o PTFE vložkách a titanovém čepu. Mám obavu, že pokud to PTFE nebude nějak chráněné proti písku a blátu, tak se to bude vydírat. To je ale konstrukční detail.
[/quote]
Jde origo pant rozlisovat? Neni nekde na trubce figl jak na to?
Re: výroba pantů
je vyborna.. na off nabizim i průvlaky které jsou korozne namahanejsi vice a oxid hlinity nikde..uz jen kvuli tvrdoeloxu, ktery ze vsech eloxu zasahuje do nejvetsi hloubky materialu... popravde ani jsem ho nepropalil laserem na zakladni material
bude závislá na času obrábění, hned jako udělám prototyp, nacením
to jsem opravdu jeste nezkousel az bude cas tak neco necham okomaxitovat, ikdyz k tomu mam averzi kvuli male houzevnatosti te vrstvy.ja mam za sebou par tun v malych vyrobcich z hliniku a se svym dodavatelem eloxu specialne tvrdoeloxu jsem nadmiru spokojeny..az na cenu teda kolikratMadTom píše: mám docela dobrou zkušenost s komaxitem na hliníku
-
- Příspěvky: 206
- Registrován: 11 čer 2016 20:33
- tel.: 604167389
- auto: Land rover defender
Re: výroba pantů
Ahoj jestli to bude ze rozumnou kačku tak bych měl zájem.tsin píše: ↑23 dub 2017 21:35 ahoj,
namodeloval jsem panty na defa, dural mam nakoupený, kloub z PTFE vložky a titanového čepu.
už jenom néúplně jednoduchá výroba na cnc..ten původní odlitek si udělali jak se jim to hodilo
povrchová úprava nejspíš obalotinování + laserem vypálené logo LR + tvrdoelox nebo barevný elox
bude zájem?
- skipper_pa
- Příspěvky: 117
- Registrován: 05 kvě 2016 12:13
- tel.: 605208456
- auto: Defender 90 300Tdi
- Bydliště: Praha
Re: výroba pantů
Pokud budou v eloxu nebo raděni bez tak bych zájem měl...ale co ta cena? Jinak elox a na to komaxit je nesmysl. Vyrábím taky věci pro námořní jachty a tato kombinace se silně neosvědčila! Po dvou letech barva podkorodovala a to byl elox jak střídavým proudem a kys.šťavelovou na jednom vzorku a stejnosm. proudem s kys.sírovou na vzorku druhém (dle složení mat.). Výrobky jen s eloxem byly bez problémů (podotýkám že byly vystaveny slané vodě). Eloxuji ve své firmě a elox není ani měký ani tvrdý jak se lidově říká ale tvrdost dělá síla vrstvy Al2O3 což je korund a to je po diamantu druhý nejtvrdší nerost i když je vytvořen elektrochemicky. Osobně preferuji metodu stejnosměrného proudu i když je časově náročnější a tudíž dražší a k uzavření porézní vrstvy používáme parafin. Jinak tento materiál má schváleni pro použití pro námořní aplikace. Pevnost 270, leštitelnost výborná, eloxovatelnost velmi dobrá, korozní odolnost bez eloxu výborná.
Re: výroba pantů
Jak to vypada? Nejakej posun s vyrobou
Re: výroba pantů
dohanim tyden co sem ztratil setkanim v cine.. hned jak bude nejaky postup tak se ozvu
Re: výroba pantů
dneska byla chvilka, tak se udelala prvni operace na tom vetsim kusu.. zitra snad taky neco
-
- Příspěvky: 206
- Registrován: 11 čer 2016 20:33
- tel.: 604167389
- auto: Land rover defender
-
- Příspěvky: 14939
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: výroba pantů
Vypadá to hezky, až tak hezky, že začínám uvažovat místo repase stávajících pantů použít nové. Vše je to o ceně.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: výroba pantů
zase byl konecne cas na dalsi pokracovani.. je hotova druha strana- plocha natocena ve dvou smerech a protikus z jedne strany
Re: výroba pantů
čekam na plastové ucpávky děr šroubu a těsnění ve spreji a taky nemam vyřešené logo.. jaký by se líbilo vám? (land rover defender)