Range Rover P38 dse menic momentu

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2664
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Range Rover P38 dse menic momentu

#1 Příspěvek od teslo » 10 říj 2018 17:44

Zdrravim,
zaujimali by ma Vase nazory na upravu menica momentu pre automat v nafte za heavy duty, resp. vymeny za stredny (prip. velky) menic.
Pointa je, ze tato motorizacia ma najmensi meni, ktory ma velky preklz. Vraj sa existuju nejake heavy duty verzie menica, ale neviem sa dopatrat ci realne prinesie nejaky efekt v podobe mensieho preklzu. Je to vraj v principe repas a daju donho nejake ine creva...
Druha moznost je vymena menica ako takeho za stredny (resp. velky). Ashcroft predava konverznu sadu na prirubu prevodovky kde je nalsedne mozno pouzit vacsiu prirubu a tym padom aj menic, alebo velky menic aj s celou prevodovkou.

Heavy duty menice su radovo 200-300E
ashcroft konverzia radovo 500E + menic, resp. prevodovka(tie ale mam)

Pls. vase nazory, resp. skusenosti. :wink:
Dakujem
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
pooh
Příspěvky: 708
Registrován: 16 úno 2012 16:11
tel.: +421905664537
auto: P38 4.6 AB, L322 S/C
Bydliště: Horné Mýto

Re: Range Rover P38 dse menic momentu

#2 Příspěvek od pooh » 10 říj 2018 21:27

Stock stredny a velky menic sa pouzival len pre benzinove V8-ky, ak sa nemylim, a teda su na 4 srouby, kym dieslovy na 3, takze potreboval by si vyrobit aj unasac. Vela ludi pochvaluje heavy duty menic, lebo zlepsia sa jazdne vlastnosti. Ja som ale trosku skepticky, lebo ak sa ide do tuheho, otazka ako to znasa prevodovka, hlavne dlhodobo. V tej 22-ke su tie spojkove lamely spojky A take malinkate ....

To je ale len moj nazor

Sent from my Lenovo A5000 using Tapatalk


Diagnostika P38, nastavenie a odblokovanie BeCM

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2664
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Range Rover P38 dse menic momentu

#3 Příspěvek od teslo » 11 říj 2018 11:53

V pripade zmeny na stredny/velky menic samozrejme ratam so vsetkymi potrebnymi dielmi, nielen prirubou.
O lamely, resp. ostatne vnutornosti strach nemam. 22-ka sa bezne pouziva so strednym menicom s vykonnejsimi motormi.

Nema niekto informaciu o kolko su tie heavy duty menice "tuhsie"?
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2664
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Range Rover P38 dse menic momentu

#4 Příspěvek od teslo » 12 říj 2018 16:58

Co si mozem predstavovat pod pojmom heavy duty, resp. zosilenny menic? Vsade nachadzam len popis, ze kevlarove lamely a to mi nestaci. d.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

LevonHD
Příspěvky: 177
Registrován: 07 čer 2018 12:57
auto: Orange Rover P38 2.5

Re: Range Rover P38 dse menic momentu

#5 Příspěvek od LevonHD » 31 říj 2018 16:12

Též by mě to zajímalo, nebo zda by šla nějaká jinci převodovka
(O)Range Rover p38 2.5 TDS

kup svému dítěti Land Rover a už nikdy nebude mít peníze na drogy

Uživatelský avatar
pooh
Příspěvky: 708
Registrován: 16 úno 2012 16:11
tel.: +421905664537
auto: P38 4.6 AB, L322 S/C
Bydliště: Horné Mýto

Re: Range Rover P38 dse menic momentu

#6 Příspěvek od pooh » 01 lis 2018 17:20

spravne sa to vola hydrodynamicky menic krutiaceho momentu. Ono totiz nielen prenasa silu ako nejaka hydrodynamicka spojka, ale vnutorna konstrukcia je taka, ze znasobuje aj krutak. Heavy duty menic moze mat vo vnutri vacsie a ine tvarovane lamely a preto do prevodovky prenasa vacsiu silu. Presne vypocty ze ake lamely potrebujes je hotova veda, a neni vela firiem co to umi. Pre zaujimavost: V Koenigsegg tusim Regera je verzia, ktora nema vobec prevodovku, ani manualnu, ani automaticku, ale ma len jeden obrovsky menic, a to musi zvladat stat na volnobehu a ist rychlostou az 400 km/h. Samozrejme mozu tam hrat trosku aj s lockup-om, ale aj tak ked oslovili tradicnych vyrobcov hydrodynamickych menicov, nikto nebol schopny vyrobit podla ich poziadaviek a oni museli sam vyvynut to pre seba
Diagnostika P38, nastavenie a odblokovanie BeCM

Uživatelský avatar
pooh
Příspěvky: 708
Registrován: 16 úno 2012 16:11
tel.: +421905664537
auto: P38 4.6 AB, L322 S/C
Bydliště: Horné Mýto

Re: Range Rover P38 dse menic momentu

#7 Příspěvek od pooh » 01 lis 2018 17:21

tu o tom hovori sam Christian von Koenigsegg:

https://www.youtube.com/watch?v=glf_k4qGBAA
Diagnostika P38, nastavenie a odblokovanie BeCM

LevonHD
Příspěvky: 177
Registrován: 07 čer 2018 12:57
auto: Orange Rover P38 2.5

Re: Range Rover P38 dse menic momentu

#8 Příspěvek od LevonHD » 04 lis 2018 21:33

Člověk by to mohl vyřešit jedině tak, že je potřeba sehnat střední měnič a vyrobit si ten mezikus 3na4diry sám nebo si ho nechat vyrobit.. Teď ještě sehnat ten větší menic a vyrobit ten mezikus.. Četl jsem ještě o swapu m57(3. 0D) místo m51(tds) a tam by mne zajímalo jak se řeší převodovka, jaká se tam dá dat a nebo zda se do ta dostat bez větších problémů na 4hp22 nebo 4hp24(zpoloviny zesílená dávala se na 4.6hse s největším měničem), ale to pak neřeší lenost toho malého hydromenice. Kdyby měl člověk před sebou m51 a m57 tak to porovná, i nějaký ty převodovky, ale takhle toho moc nezjistí. Vlastně ani neví co by měl na to koupit. To aby člověk měl vrakoviště :doh
(O)Range Rover p38 2.5 TDS

kup svému dítěti Land Rover a už nikdy nebude mít peníze na drogy

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2664
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Range Rover P38 dse menic momentu

#9 Příspěvek od teslo » 05 lis 2018 09:03

na vacsi menic potrebujes na 2.5TDS a 4HP22 inu prirubu prevodovky. preto som pisal o tej konverznej sade z ashcroftu.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

LevonHD
Příspěvky: 177
Registrován: 07 čer 2018 12:57
auto: Orange Rover P38 2.5

Re: Range Rover P38 dse menic momentu

#10 Příspěvek od LevonHD » 05 lis 2018 09:32

Jo a v Česku se dá zrepasovat hydromenic asi cca za 7tis s tím že do něj dají nějaké jiné lamely.. A na jedné stránce montujou do sebe hydromenic vás a hydro z audi A8.. Teda zda jsem to správně pochopil
(O)Range Rover p38 2.5 TDS

kup svému dítěti Land Rover a už nikdy nebude mít peníze na drogy

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2664
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Range Rover P38 dse menic momentu

#11 Příspěvek od teslo » 05 lis 2018 10:14

Ano, pri repase menica je mozne dat dovnutra ine creva a tym zmenit jeho charakteristiku...a to je dovod mojich otazok. Aky velky prinos to ma. Ci je to velmi citelne a stoji to za to?
Resp. ako sa to zmeni a ako sa to bude chovat?
Rad by som dosiahol mensi preklz. Ale predtym ako sa do niecoho pustim by som rad vedel o kolko by mal byt ten preklz pri "heavy duty" menici mensi.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

LevonHD
Příspěvky: 177
Registrován: 07 čer 2018 12:57
auto: Orange Rover P38 2.5

Re: Range Rover P38 dse menic momentu

#12 Příspěvek od LevonHD » 05 lis 2018 10:36

Pokud by se to chovala jako větší menic, určitě se bude olej více zahřívat si myslím, možná by to stálo za to si udělat nejakej větší chladič na olej... Jinak by to nemuselo mít takovej prokluz, nemusel by jsi to tolik točit.. Precejenom ten měnič už má nějaký ty km za sebou a už to není jako novej(repasovanej)
(O)Range Rover p38 2.5 TDS

kup svému dítěti Land Rover a už nikdy nebude mít peníze na drogy

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2664
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Range Rover P38 dse menic momentu

#13 Příspěvek od teslo » 05 lis 2018 11:27

O chladenie nemam ziadne obavy. Kvoli pevnostaku s navijakom som musel chladenie prevodovky zmenit. Namiesto jedneho chladica s elektirckou vrtulou skryteho pod naraznikom mam chladice dva (jeden pred hlavnym chladicom a druhy v +- povodnom mieste s elektrickymi ventilatormi) a zaroven som pouzil aj vymennik vo vodnom chladici nech nieje zas velmi podchladena.
Inak pre seriove auto je povodny chladic s elektrickou vrtulou dostatocny. Vzdy bola schopna prevodovku dochladit. Jedine situacie kedy som prevodovku prehrial bolo v terene bez redukcie. A zaroven po jej zaradeni bolo opat vsetko OK.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

LevonHD
Příspěvky: 177
Registrován: 07 čer 2018 12:57
auto: Orange Rover P38 2.5

Re: Range Rover P38 dse menic momentu

#14 Příspěvek od LevonHD » 05 lis 2018 15:33

Já tam právě vrtuli nemám, premyslel jsem sehnat ještě nejakej a napojit to k tomu a i do toho chladiče co je na servo, když jsem auto kupoval byl ten chladic od serva odpojeny, asi to není potřeba? :?:
(O)Range Rover p38 2.5 TDS

kup svému dítěti Land Rover a už nikdy nebude mít peníze na drogy

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2664
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Range Rover P38 dse menic momentu

#15 Příspěvek od teslo » 05 lis 2018 15:51

aky chladic na servo?
ak myslis vymennik vo vodnom chladici, tak ten je pre manualnu prevodovku.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2664
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Range Rover P38 dse menic momentu

#16 Příspěvek od teslo » 05 lis 2018 16:41

moje chladice
received_261229224728718.jpg
received_702749040097805.jpg
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

halo
Příspěvky: 252
Registrován: 29 říj 2012 22:28
auto: Disco II td5
Bydliště: BA

Re: Range Rover P38 dse menic momentu

#17 Příspěvek od halo » 05 lis 2018 17:37

Ked si dorabal chladic k prevodovke ake hadice si pouzil? Ja som sa totiz nikde nedocital aky maximalny tlak je v chladiacom okruhu. Videl som ale ze ludia pouzivaju obycajne spony na hadice ktore su robene tak na max 20bar. Otazka je co vydrzi chladic, ale tiez si myslim ze to bude tych 20 bar max. (Mal som moznost vidiet ako roztrhlo garret intercooler pri 4bar)

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 2559
Registrován: 20 zář 2013 12:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: Range Rover P38 dse menic momentu

#18 Příspěvek od pojir » 05 lis 2018 17:40

Tlak oleje v chlazeni techto automatu je nula nula nic, spony do 20 bar rozhodne vydrzi :D
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

halo
Příspěvky: 252
Registrován: 29 říj 2012 22:28
auto: Disco II td5
Bydliště: BA

Re: Range Rover P38 dse menic momentu

#19 Příspěvek od halo » 05 lis 2018 18:03

Tak to by ma potom zaujimalo ako mi mohla strelit hadica od chladica. Vpodstate ju vytiahlo z lisovaneho spoja. (4hp22 disko2)

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2581
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: Range Rover P38 dse menic momentu

#20 Příspěvek od habakuk » 05 lis 2018 18:22

Vcelku jednoduché stáří materiálu nebo nekvalitně provedené lisování.


Sent from my iPhone using Tapatalk
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

Odpovědět