stvrdnutie hadic je normalne. Tlak v systeme reguluje zatka expanzky.
PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE
Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: 26 zář 2018 07:09
- tel.: 602288471
- auto: RR P38 2.5 DSE
- Bydliště: pod Ještědem
Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE
ahoj, Teslo omlouvám se, máš pravdu, oba dva výstupy jsou nahoře, teď jsem s LevonHD mluvil ( u mě je to překopané z BMW - nahoře a dolu ), nevím proč mi to tak zůstalo v paměti. nicméně je to špatné řešení, ten chladič funguje víc jak odkaliště - za dvacet let provozu toho tam musí " béjt " tak asi po tu příčku. to, že jsem psal, že je to průchozí trubka ber prosím tě s nadhledem. asi ho časem rozřízneme, to bude něco. určitě fotky potěší...
ještě k tomu odkazu - dá se v tom listovat šipkama nad "00":
https://publi.cz/books/160/00.html
ještě k tomu odkazu - dá se v tom listovat šipkama nad "00":
https://publi.cz/books/160/00.html
Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE
clanok uz mam otvoreny a budem priebezne studovat dik
Tiez si myslim, ze koncepcne je ten chladic nestastne riesenie.
Tiez si myslim, ze koncepcne je ten chladic nestastne riesenie.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
- Amon
- Příspěvky: 665
- Registrován: 02 srp 2016 18:34
- tel.: 774882368
- auto: ex RR P38
- Bydliště: Plzeň, Litoměřice
Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE
Pridam take novy poznatek ohledne viskovrtule a chlazeni. Momentalne mam zapujcenou origo na vyzkouseni (dekuji ti Vaclave ) a chova se to uplne jinak, nez s tou nahradou OEM. Zkousel jsem tahly kopec, kde mi vzdycky lezla teplota pomalu vzhuru a ted nic. Jel jsem dvakrat - pomalu a i na plny plyn. Rucka s teplotou vylezla vys az kdyz jsem na vrsku prudce zastavil. Do 10s byla zase v pulce. Pravda nezkousel jsem konovlek ani vyjezd na Vrsic, ale i tak je to s origo vrtuli znat.
Rozdil vstupni a vystupni teploty na chladici je vice znatelny (jen na dotek, nemeril jsem). S puvodni vrtuli jsem takovy teplotni rozdil nepozoroval.
Rozdil vstupni a vystupni teploty na chladici je vice znatelny (jen na dotek, nemeril jsem). S puvodni vrtuli jsem takovy teplotni rozdil nepozoroval.
Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE
Takze si sa na vlastnej kozi presvedcil, ze tie evanjelia o origo dieloch asi niesu uplne hovadiny...
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
- Amon
- Příspěvky: 665
- Registrován: 02 srp 2016 18:34
- tel.: 774882368
- auto: ex RR P38
- Bydliště: Plzeň, Litoměřice
Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE
Presne tak
- Miklosxxx
- Příspěvky: 1079
- Registrován: 27 říj 2016 15:20
- tel.: +421908968832
- auto: P38V8,L322V8
- Bydliště: Dolný Kubín
Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE
No nestihli sme sa dostat ani ku viscospojke a ejha prasknul chladic.
Ze vraj auto slo ok a naraz vyvrela voda.
Neviem ci je to dobra volba.. zalepil sa chladic vymenilo vycko, (samozrejme dobre ovzdusnit)alebo ist ako vlcak po hlave motora?
Vodnu pumpu by malo byt vidiet ked sa zohreje ci tlaci kolobeh do expanzky alebo omyl?
Tiez sme pod hlavou videli znaky silikonu ked sa auto pred tyzdnom kupovalo.
Ale auto jazdilo ok a v duchu si vravime vari nejde nik lepit silikonom tesnenie pod hlavou...
Ze vraj auto slo ok a naraz vyvrela voda.
Neviem ci je to dobra volba.. zalepil sa chladic vymenilo vycko, (samozrejme dobre ovzdusnit)alebo ist ako vlcak po hlave motora?
Vodnu pumpu by malo byt vidiet ked sa zohreje ci tlaci kolobeh do expanzky alebo omyl?
Tiez sme pod hlavou videli znaky silikonu ked sa auto pred tyzdnom kupovalo.
Ale auto jazdilo ok a v duchu si vravime vari nejde nik lepit silikonom tesnenie pod hlavou...
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic
- Amon
- Příspěvky: 665
- Registrován: 02 srp 2016 18:34
- tel.: 774882368
- auto: ex RR P38
- Bydliště: Plzeň, Litoměřice
Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE
Nic nelepit... jedine novy chladic
- Miklosxxx
- Příspěvky: 1079
- Registrován: 27 říj 2016 15:20
- tel.: +421908968832
- auto: P38V8,L322V8
- Bydliště: Dolný Kubín
Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE
Ja som tiez roho nazoru..len ked som pozeral ako to zalepili tak som zbadal ze chladic bol davany uplne novy..a je tu obava ze to spravy zas.priklanam sa ku hlave
System sa netlakoval vobec extremne som tu aj popisoval ze silovo je hadica tvrda pri zohriatom motore ako vajce na tvrdo(mal som na ranajky prazenicu)
Tak teraz sme len chceli na skusku vymenit vicko pozriet ci tlaci vodna pumpa(samozrejme nie na sucho)
Preventivna vymena viskospojky.
Vyskusat ci sa nezavzdusnuje skuska plynu(to som nevicital) a ak nie hura do hlavy motora
Len teraz uz tu mame mraziky a dielna neni vykurovana tak neviem neviem
Teslo:termostat uplne my vypadol dik(tez kuknem na to)
Naposledy upravil(a) Miklosxxx dne 26 říj 2018 11:20, celkem upraveno 2 x.
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic
Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE
Ked strelil chladic, tak by som rozhodne skontroloval termostat a vodnu pumpu. V pripade podozrenie rovno vymenil. Ak sa zalepil termostat, tak to moze spravit opat. Skontroloval by som aj tesnost radiatora kurenia. Ten je tiez sucastou chladaiceo okruhu. Viecko expanzky by som asi tiez podrobil doklanej analyze a pre istou by islo do kosa.
Chladic pokial dobre opravia, tak by som sa zalepenia nebal. Mam presne jeden taky a je uplne v pohode. Je mozne, ze po oprave bude chladic naopak pevnejsi ako "origo" cinska nahrada.
Chladic pokial dobre opravia, tak by som sa zalepenia nebal. Mam presne jeden taky a je uplne v pohode. Je mozne, ze po oprave bude chladic naopak pevnejsi ako "origo" cinska nahrada.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
- Miklosxxx
- Příspěvky: 1079
- Registrován: 27 říj 2016 15:20
- tel.: +421908968832
- auto: P38V8,L322V8
- Bydliště: Dolný Kubín
Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE
Tomuto trochu nechapemSkontroloval by som aj tesnost radiatora kurenia.
Niekedy som ako z inej Planety
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic
Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE
znama chyba P38 je netesnost vtupu riadiatora kurenia v interieri. Pri velkej nestesnosti moze vytiect pod koberec vela chladiacej zmesi, system sa zavzdusni a stane sa to co Tebe.
Skontroluj ci nemas na spolujazdcovej strane pod palubovkou vlhky koberec...
Skontroluj ci nemas na spolujazdcovej strane pod palubovkou vlhky koberec...
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
-
- Příspěvky: 14984
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE
U několika TD5tek jsme řešil únik vody jednoduchou tlakovou zkouškou. Odpojil jsem hadičku přepadu z expanzky, na redukčním ventilu na kompresoru nastavil cca 0,5Baru a pustil tam vzduch. A hledali jsme, kde to teče nebo syčí. Tím že kompresor mám s velkým vzdušníkem, tak nebyl problém to tam mít připojené třeba hodinu a procházet, kde se do děje. Pokud by se ti někde ztrácela voda a potom se to zavdušňovalo, jak píše Teslo, tak tohle je jednoduchý způsob. A dá se tím, otestovat i to, jestli drží víčko na expanzce.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Miklosxxx
- Příspěvky: 1079
- Registrován: 27 říj 2016 15:20
- tel.: +421908968832
- auto: P38V8,L322V8
- Bydliště: Dolný Kubín
Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE
Diki mrknu na to ,ale preventivne objednam aj hlavu clovek nikdy nevie
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic
Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE
Ahoj ak by si chcel mam hlinikovy vrch chladica. Staci ak ti ho niekto nahodil na stary chladic.
Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE
na P38 nie. Revotec ma zopar ludi ako nahrady na D2 za klasicke klimove vrtule. Vyzeraju byt OK.
Na benzinovom Classicu som mal isty cas vrtule kenlowe...a dal som spat visko a el vrtule som zapojil ako pomocne. Vykon mali velmi slusny. Aj vzduchovy aj elektricky S origo alternatorom (tzn. slaby) som bol schopny pri navijakovani vymlatit dve baterie az vyplo motor Okrem cool pocitu, ze mam super elektricke vrtule som ziadne vyrazne pozitiva oproti origo viskospojke nepozoroval.
Na benzinovom Classicu som mal isty cas vrtule kenlowe...a dal som spat visko a el vrtule som zapojil ako pomocne. Vykon mali velmi slusny. Aj vzduchovy aj elektricky S origo alternatorom (tzn. slaby) som bol schopny pri navijakovani vymlatit dve baterie az vyplo motor Okrem cool pocitu, ze mam super elektricke vrtule som ziadne vyrazne pozitiva oproti origo viskospojke nepozoroval.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE
Naco je tam ta medenna trubicka? V jednom chladici to je a v druhom nie. diky
- Kokesek
- Příspěvky: 4452
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE
To je proto aby se chladic rovnomerne odvzdusnil i na konci.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE
Asi iba spevnenie, aby sa to ulomilo o nieco tazsie
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS