Disco 4 - za studena nenaskočí všechny válce - EGR?
Moderátor: Miky_CZ
- bassman
- Příspěvky: 47
- Registrován: 10 led 2020 22:00
- tel.: 777 881 381
- auto: Disco 4
- Bydliště: Posázaví - okres Benešov
Disco 4 - za studena nenaskočí všechny válce - EGR?
Ahoj,
Mám dotaz na studený start u Discovery IV 2.7 V6. Už dvakrát se mi stalo, že nastudeno mi nenaskočily všechny válce - ne jen krátké malé "hádání" pár sekund, ale pořádná "klepavka". Trvalo třeba 20 sekund, než se chytly válce všechny a motor se rozběhl normálně. A pak hned nouzák. Vyp zap, nouzák zmizel, rozsvítila se kontrolka motoru a při jízdě to mělo znatelně menší výkon. Diagnostika mi pak řekla "EGR valve actuator B - circuit low". Nemáte někdo zkušenost? Že by opravdu špatný EGR?
Díky za jakýkoliv názor
Mám dotaz na studený start u Discovery IV 2.7 V6. Už dvakrát se mi stalo, že nastudeno mi nenaskočily všechny válce - ne jen krátké malé "hádání" pár sekund, ale pořádná "klepavka". Trvalo třeba 20 sekund, než se chytly válce všechny a motor se rozběhl normálně. A pak hned nouzák. Vyp zap, nouzák zmizel, rozsvítila se kontrolka motoru a při jízdě to mělo znatelně menší výkon. Diagnostika mi pak řekla "EGR valve actuator B - circuit low". Nemáte někdo zkušenost? Že by opravdu špatný EGR?
Díky za jakýkoliv názor
- PEPO
- Příspěvky: 749
- Registrován: 27 led 2011 12:51
- tel.: 0905605225
- auto: FREELANDER+D3
- Bydliště: Furt pri Vode-Z.Moravce
Re: Disco 4 - za studena nenaskočí všechny válce - EGR?
A žhaviče skontrolované??bassman píše: ↑05 úno 2020 15:46 Ahoj,
Mám dotaz na studený start u Discovery IV 2.7 V6. Už dvakrát se mi stalo, že nastudeno mi nenaskočily všechny válce - ne jen krátké malé "hádání" pár sekund, ale pořádná "klepavka". Trvalo třeba 20 sekund, než se chytly válce všechny a motor se rozběhl normálně. A pak hned nouzák. Vyp zap, nouzák zmizel, rozsvítila se kontrolka motoru a při jízdě to mělo znatelně menší výkon. Diagnostika mi pak řekla "EGR valve actuator B - circuit low". Nemáte někdo zkušenost? Že by opravdu špatný EGR?
Díky za jakýkoliv názor
- bassman
- Příspěvky: 47
- Registrován: 10 led 2020 22:00
- tel.: 777 881 381
- auto: Disco 4
- Bydliště: Posázaví - okres Benešov
Re: Disco 4 - za studena nenaskočí všechny válce - EGR?
Žhavičky jsou nové a taky vstřikovače, rail s čidlem a podávací palivové čerpadlo :-D
- PEPO
- Příspěvky: 749
- Registrován: 27 led 2011 12:51
- tel.: 0905605225
- auto: FREELANDER+D3
- Bydliště: Furt pri Vode-Z.Moravce
Re: Disco 4 - za studena nenaskočí všechny válce - EGR?
Tak potom fakt už len ten EGR..
No ak si trúfaš ich vybrať- tak sa dajú vyčistiť.....
No ak si trúfaš ich vybrať- tak sa dajú vyčistiť.....
- bassman
- Příspěvky: 47
- Registrován: 10 led 2020 22:00
- tel.: 777 881 381
- auto: Disco 4
- Bydliště: Posázaví - okres Benešov
Re: Disco 4 - za studena nenaskočí všechny válce - EGR?
O vyčištění jsem taky uvažoval, ale většina lidí říká, že stejně i po vyčištění za chvíli odejde. A vzhledem k tomu, že samotné vymontování je práce na celé odpoledne, půjdu cestou výměny za nové - dám nové rovnou oba.
Každopádně díky za rady!
Každopádně díky za rady!
Re: Disco 4 - za studena nenaskočí všechny válce - EGR?
Nemas dalkovy predehrev?
Discovery II, III, IV KTM 990 Adv, EXC400
- Lukasino
- Příspěvky: 3869
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Disco 4 - za studena nenaskočí všechny válce - EGR?
Já teda nevím, počkal bych až se ozve nějaký motorář, ale nějak nerozumím proč by chybou EGRu to neběželo na všechny válce. I když jsem měl u TDV6 mrtvý a otevřený EGR, tak to startovalo a běželo na volnoběh úplně normálně.
Normálně to běží i s odpojenými EGR ventily a záslepkou, jen u EURO 4 to píše chybu.
Ta kontrola vstřikovačů a čerpadla byla někde ve zkušebně? Nechce se mi věřit, že by vyhodnotili všechny jako OK, nebo jste jen řešili jestli rozprašují?
Normálně to běží i s odpojenými EGR ventily a záslepkou, jen u EURO 4 to píše chybu.
Ta kontrola vstřikovačů a čerpadla byla někde ve zkušebně? Nechce se mi věřit, že by vyhodnotili všechny jako OK, nebo jste jen řešili jestli rozprašují?
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
- bassman
- Příspěvky: 47
- Registrován: 10 led 2020 22:00
- tel.: 777 881 381
- auto: Disco 4
- Bydliště: Posázaví - okres Benešov
Re: Disco 4 - za studena nenaskočí všechny válce - EGR?
Taky nechápu (nejsem mechanik ani technik), proč tohle dělají zrovna EGRy, ale i v jiných diskuzích se mi ozvalo víc lidí s touto zkušeností a potvrdili mi, že tohle opravdu špatný EGRy dělají. Pak mi to potvrdil i mechanik, který se mi o auto stará. U tohoto motoru s EURO 3 se EGRy opravdu daly zaslepit a pohoda. Ale u mého EURO 4 s DPF už je zaslepení prej dost složitá operace, která zahrnuje i přeprogramování řídící jednotky - někde se to tady už řešilo. V autorizáku mi dokonce řekli, že na D4 už EGRy zaslepit nejdou (prej kvůli DPF).
Vstřikovače: Občas mi to padalo do nouzáku a nemohli jsme přijít na to proč. Až v Bosch Diesel servisu vstřikovače přeměřili a zjistilo se, že jsou špatný - konkrétně při některých tlacích vykazovali hodnoty mimo normu. S novýma vstřikovačema se problém vyřešil.
Palivová pumpa: Když to auto přes víkend stálo, nedalo se nastartovat (točil jsem to několik minut, než to chytlo). Měli jsme podezření na padavou naftu, takže jako první šla nová palivová pumpa. Problém se nevyřešil. Až pak jsem dostal tip, že to bývá railem, případně čidlem na railu (tenhle motor má čidlo pouze na levém railu). Takže šel nový levý rail a problém vyřešen.
No a po celý týhle anabázi se objevil občasný problém viz název tohoto vlákna. A sešli se mi názory, že tohle opravdu dělaj EGRy, čímž se mi potvrdilo, že diagnostika nekecala.
To je příběh, co? Než jsem přišel na to, že nouzák byl vstřikovačema a nestartování railem, stálo mě to asi 120 tisíc (páč nových komponentů šlo víc)
Vstřikovače: Občas mi to padalo do nouzáku a nemohli jsme přijít na to proč. Až v Bosch Diesel servisu vstřikovače přeměřili a zjistilo se, že jsou špatný - konkrétně při některých tlacích vykazovali hodnoty mimo normu. S novýma vstřikovačema se problém vyřešil.
Palivová pumpa: Když to auto přes víkend stálo, nedalo se nastartovat (točil jsem to několik minut, než to chytlo). Měli jsme podezření na padavou naftu, takže jako první šla nová palivová pumpa. Problém se nevyřešil. Až pak jsem dostal tip, že to bývá railem, případně čidlem na railu (tenhle motor má čidlo pouze na levém railu). Takže šel nový levý rail a problém vyřešen.
No a po celý týhle anabázi se objevil občasný problém viz název tohoto vlákna. A sešli se mi názory, že tohle opravdu dělaj EGRy, čímž se mi potvrdilo, že diagnostika nekecala.
To je příběh, co? Než jsem přišel na to, že nouzák byl vstřikovačema a nestartování railem, stálo mě to asi 120 tisíc (páč nových komponentů šlo víc)
Naposledy upravil(a) bassman dne 06 úno 2020 14:56, celkem upraveno 1 x.
- PEPO
- Příspěvky: 749
- Registrován: 27 led 2011 12:51
- tel.: 0905605225
- auto: FREELANDER+D3
- Bydliště: Furt pri Vode-Z.Moravce
Re: Disco 4 - za studena nenaskočí všechny válce - EGR?
Môže byť že jeden ventil zostane zaseknutý a jedna strana ide tak jak má a druhá nemusí.Lukasino píše: ↑06 úno 2020 08:17 Já teda nevím, počkal bych až se ozve nějaký motorář, ale nějak nerozumím proč by chybou EGRu to neběželo na všechny válce. I když jsem měl u TDV6 mrtvý a otevřený EGR, tak to startovalo a běželo na volnoběh úplně normálně.
Normálně to běží i s odpojenými EGR ventily a záslepkou, jen u EURO 4 to píše chybu.
Ta kontrola vstřikovačů a čerpadla byla někde ve zkušebně? Nechce se mi věřit, že by vyhodnotili všechny jako OK, nebo jste jen řešili jestli rozprašují?
Ale ked ako píšeš že to beží aj so zaslepenými ventilmi- len vyhadzuje chybu.Tak za pokus by stálo zaslepiť obidva a vyskúšať ako to štartuje ..Ak v pohode, tak asi to bude tými EGR...NIE??
- bassman
- Příspěvky: 47
- Registrován: 10 led 2020 22:00
- tel.: 777 881 381
- auto: Disco 4
- Bydliště: Posázaví - okres Benešov
Re: Disco 4 - za studena nenaskočí všechny válce - EGR?
Tohle zní docela logicky. Jsem zvědav, jestli se to po výměně EGRů potvrdí. Bohužel nejsou uplně snadno dostupný, takže se mi finančně i časově vyplatí tam rovnou dát nový (jeden ventil mě vyjde na nějakých 1800 Kč bez DPH), než experimentovat.
Re: Disco 4 - za studena nenaskočí všechny válce - EGR?
Otázka je, jak dlouho ti takový EGR vydrží. Myslím, že i neoriginál nebo OEM začíná (bez DPH) někde na 3 a půl tis./ks (origo je skoro dvojnásobek). Takže buď máš nějakou zázračnou slevu nebo to bude nějaká čínská napodobenina. Pak by i ty čísla a rozhodování vyměnit/zaslepit vypadaly jinak...
DIII 2.7 TDV6 SE-2007
- bassman
- Příspěvky: 47
- Registrován: 10 led 2020 22:00
- tel.: 777 881 381
- auto: Disco 4
- Bydliště: Posázaví - okres Benešov
Re: Disco 4 - za studena nenaskočí všechny válce - EGR?
Rozhodně nejsem zastáncem levných čínských dílů, taky chci kvalitu, co něco vydrží. Vybral jsem značku MAGNETI MARELLI. Autodilos.cz nějakých 1800 Kč bez DPH, Autokelly.cz 4450 Kč bez DPH. Předpokládám, že tohle není "levnej šmejd". Ještě jsem musel zvlášť doobjednat těsnění odjinud, ale to je pár stovek.marwak píše: ↑06 úno 2020 15:00 Otázka je, jak dlouho ti takový EGR vydrží. Myslím, že i neoriginál nebo OEM začíná (bez DPH) někde na 3 a půl tis./ks (origo je skoro dvojnásobek). Takže buď máš nějakou zázračnou slevu nebo to bude nějaká čínská napodobenina. Pak by i ty čísla a rozhodování vyměnit/zaslepit vypadaly jinak...
Máte někdo zkušenost se značkou MAGNETI MARELLI?
- Lukasino
- Příspěvky: 3869
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Disco 4 - za studena nenaskočí všechny válce - EGR?
Koukám, že egry jsou namontované, pomohlo to?
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
- bassman
- Příspěvky: 47
- Registrován: 10 led 2020 22:00
- tel.: 777 881 381
- auto: Disco 4
- Bydliště: Posázaví - okres Benešov
Re: Disco 4 - za studena nenaskočí všechny válce - EGR?
Je to tak - EGRy jsou namontované, ale na hodnocení je ještě příliš brzy - špatný náběh motoru se mi za půl roku projevil jen dvakrát, takže ještě chvíli času, než to vysleduju.
Každopádně jsme zjistili, že jeden ventil na vstupu držel jen na jednom šroubu - druhý tam nebyl. A u druhého ventilu na vstupu chyběli dokonce oba šrouby! Tím pádem je možný, že EGRy sami o sobě jsou v pořádku, ale problém vznikal tím, že tou netěsností profukovali.
Každopádně jsme zjistili, že jeden ventil na vstupu držel jen na jednom šroubu - druhý tam nebyl. A u druhého ventilu na vstupu chyběli dokonce oba šrouby! Tím pádem je možný, že EGRy sami o sobě jsou v pořádku, ale problém vznikal tím, že tou netěsností profukovali.
- bassman
- Příspěvky: 47
- Registrován: 10 led 2020 22:00
- tel.: 777 881 381
- auto: Disco 4
- Bydliště: Posázaví - okres Benešov
Re: Disco 4 - za studena nenaskočí všechny válce - EGR?
Tak po pár týdnech ježdění (a startování za studena) můžu potvrdit, že problém byl opravdu v EGR. Teď motor krásně hladce naskočí a nic se "nehádá" ani chvilku. Díky za konzultaci, chlapi!
Re: Disco 4 - za studena nenaskočí všechny válce - EGR?
Len doplnim. Ze zly start kvoli egr je naozaj mozny. Najlahsie sa to da zistit na klasickom 1,9tdi vw. Turbo a egr ovladaju dva rovnake identicky vyzerajuce podtlako e ventily. Ked sa vybera motor alebo podobna vacsia robota, lahko sa zamenia hadicky od egr a turba. Co sposobi otvorenie egr pri starte. A motor zacne robit rozne veci ako napr dym na bielo napriklad. Taka blbost ale da sa potom zabavit s tym.
Odoslané z Redmi Note 8 Pro pomocou Tapatalku
Odoslané z Redmi Note 8 Pro pomocou Tapatalku
- Lukasino
- Příspěvky: 3869
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Disco 4 - za studena nenaskočí všechny válce - EGR?
Ahoj,
dotaz k D4 s 2.7TDV6, tzn. EURO 4 s DPF.
Je dobrý nápad zaslepit EGR ventily, nebo by s tím DPFko a věci kolem něj měli problémy? Je to auto na denní ježdění, ale současně i na nějaké výlety do "divočiny" po Evropě, takže by bylo fajn eliminovat případné problémy někde mimo "civilizaci"...
Kdyby to dobrý nápad byl, nějaký kontakt na někoho, kdo by byl schopen nejlépe Praha a okolí?
Díky
L.
dotaz k D4 s 2.7TDV6, tzn. EURO 4 s DPF.
Je dobrý nápad zaslepit EGR ventily, nebo by s tím DPFko a věci kolem něj měli problémy? Je to auto na denní ježdění, ale současně i na nějaké výlety do "divočiny" po Evropě, takže by bylo fajn eliminovat případné problémy někde mimo "civilizaci"...
Kdyby to dobrý nápad byl, nějaký kontakt na někoho, kdo by byl schopen nejlépe Praha a okolí?
Díky
L.
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
- Hubert
- Příspěvky: 2461
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: Disco 4 - za studena nenaskočí všechny válce - EGR?
Elektronika pozná že je EGR zaslepen a hodí tě to do nouzáku muselo by se v jednotce přepsat mapa. Pro DPF je to lepší.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
- Lukasino
- Příspěvky: 3869
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Disco 4 - za studena nenaskočí všechny válce - EGR?
Jo to je mi jasné, že jde hlavně o SW úpravu, mechanicky ho zaslepit je to nejmenší... Proto se ptám i na radu, kdo by byl schopen. Vím, že mi to říkal Mipr a tuším, že i Kokešek by se s tím popasoval, ale oba nejsou zrovna moc blízko
Pro DPF je lepší, když bude zaslepen, nebo když jeho funkce bude v provozu tak jak má být?
Pro DPF je lepší, když bude zaslepen, nebo když jeho funkce bude v provozu tak jak má být?
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322