Již koupený RR L322 3.6 TDV8 - prosím o pár rad

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3654
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Úvaha o koupi RR L322 - prosím o pár rad

#21 Příspěvek od Maxsel » 07 srp 2020 00:17

Auta v dobré kondici se zvednou hned a u L322 by ani neměl moc být slyšet kompresor, za předpokladu, že je OK. A hned, znamená hned (3-4s). Jakékoliv čekání na zvednutí už znamená počínající problém. Ta převodovka je omleté téma, ale i když pojede, tak zítra už nemusí (je to pro ně typické). Určitě musí chodit všechna elektronika, jinak se chyb bez diagnostiky doma nedohledáš (tedy neopravíš). A u takto starých kusů i ta koroze, protože zvenku na nich na první pohled není nic vidět. Vidět bývá na horních zadních dveřích a zadních lemech, ale to už znamená, že je i jinde. Oba klíče s imobilizérem, zámky dveří (kdo nikdy na LR neřešil zámek dveří, ať dá ruku nahoru), známé problémy se zvedáním, kesáním a zamykáním volantu...

Těžko radit, na co všechno se zaměřit, pokud si jdeš takovéhle auto koupit bez diagnostiky nebo někoho, kdo tomu rozumí. Navíc s tímhle motorem jde o žrouta převodovek a ještě nejlevnější kus na netu. Při tomhle nájezdu bych ani nepočítal, že ještě půjde za rozumné peníze repasovat. To už musí mít minimálně jednou (spíše dvakrát-třikrát) za sebou a rovnou šetřil na novou...
Naposledy upravil(a) Maxsel dne 07 srp 2020 00:43, celkem upraveno 2 x.
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

Jakiss
Příspěvky: 40
Registrován: 03 črc 2020 18:03

Re: Úvaha o koupi RR L322 - prosím o pár rad

#22 Příspěvek od Jakiss » 07 srp 2020 00:36

Díky za info.
Vůbec jsem netušil, že to leze tak rychle nahoru.
Neříkám, že ho koupím, jen jedeme mrknout na nějaké auta, tak kdyby stál za to, tak ho vezmu.

Uvidíme.

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Úvaha o koupi RR L322 - prosím o pár rad

#23 Příspěvek od Lukasino » 07 srp 2020 08:48

Zase je to už mezityp (novější multimedia) a alespoň na fotkách vypadá velmi dobře i co se koroze týká, je to dovoz z IT, což je velké plus a ikdyž to už jezdí 12 let v ČR, tak by auto mohlo být zdravější jak ostatní auta, což je za mě možná větší strašák, než převodovka která je za jeden den vyměněná (jen to stojí peníze samozřejmě).

Má to i pěknou výbavu - Vogue :yes

Jinak jako Maxcel, při téhle ceně a nájezdu bych automaticky počítal s tím, že budeš shánět jinou převodovku, na co tyhle motory trpí a nepočítej, že za 15 koupíš někde zdravou jetou, tyhle GM nikde nejsou a když budou, zdravá nejspíš stejně nebude. Naopak motor je dá se říct nesmrtelný :wink:

Podvozek by se měl zvedat rychle během pár sekund, to je pravda, když je nafoukaný vzdušník a kompresor dává dostatečný tlak. Ale dneska i ty kompresory stojí pár korun, tak bych se toho nějak extra nebál. To samé měchy, přední už pomalu koupíš za 7ku jeden nový včetně tlumiče, zadní neodchází vůbec a ventilové bloky není potřeba vůbec řešit, nevím proč, ale oproti D3/4/RRS se vůbec nezasírají a L322 u těchto ročníků prostě nepadá.

Jinak klasické problémy jsou:
Nefunguje pohyb volantu, někdy to bývají motorky, vypadlé šneky, ale skoro nejčastěji je to řídící jednotka, tzn. počítat cca 6tis. a víš že se do toho vejdeš i v nejhorším případě :mrgreen:
Koroze - zadní horní tailgate (spodní hrana) a zadní lemy blatníků, nejde ani o to co je venku, spíš otevři dveře a podívej se na spoj plastového krytu prahů a začátku blatníku, jestli tam jsou bubliny, tak pod tím plastem už toho bude (nebo možná už nebude víc)
Převodovka, jak už tu bylo řečeno, GM 5L40 je prostě slabá
Občas odchází motorek na redukci u prvních ročníků - zkusit na místě se zařazeným neutrálem zařadit
Rozsypaný čaj na budíkách (což tipuji i na tenhle případ podle toho jak je všechno nafocené kromě budíků) - připrav si cca 3500,-Kč na opravu + demontáž montáž budíků
Oba klíče budou asi pěkně vymačkané jak jsou focené z druhé strany :mrgreen: to se dá řešit aliexpressem, 200,-Kč/obal
Chce zkontrolovat, jaký má přední kardan, jestli už inovovaný (což je dnes snad 95% aut), nebo ještě starý. Pokud starý, je potřeba vyměnit kardan s unašečem na předním diffu. Pozná se to jednoduše viz foto
Potom vyzkoušet hudbu, jestli vše hraje jak má, pokud má BT modul tak zda je funkční. Odchází CD changery, zesilovače a BT moduly, už je to všechno na optice.
Kompresor podvozku, což je spotřební věc
Zatuhává zadní rameno stěrače, je to blbost, ale on pak nestírá a nové rameno stojí 1500,- uff :mrgreen:
Zkusit zapnout výhřev volantu, musí se rozsvítit a svítit, jak problikne, tak je výhřev KO (většinou věnec)

A pak samozřejmě klasika jako u všeho jiného, vstřiky, turbo, zda nejsou prasklé výfukové svody, jak moc podvozek bouchá, stahovačky oken, zámky, atd atd atd

Ideálně by to chtělo udělat diagnostiku a podívat se co to píše + se samozřejmě neleknout hromady chyb, která tam bude, to je normální, záleží co všechno :mrgreen:

Jestli to auto vypadá v reálu tak jako na fotkách, tak je to podle mě zase pěkný základ za pěknou cenu i když bude KO převodovka :yes
Přílohy
Propshaft Spline Update.jpg
Propshaft Spline Update.jpg (49.5 KiB) Zobrazeno 6147 x
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

vinicpp
Příspěvky: 360
Registrován: 09 říj 2019 19:45
tel.: čierny
auto: RR L322, w140 S500,
Bydliště: Trnava

Re: Úvaha o koupi RR L322 - prosím o pár rad

#24 Příspěvek od vinicpp » 07 srp 2020 09:23

Hahah. Pozri. Ja som si kupil L322 asi pred rokom. 3.0d. Displej - nešiel - opravené..Posun volantu - nešiel - opravené (ale nejde vyhrev)...korozia - našťastie nie je žiadna, asi to bol tiez dovoz. Prevodovka? - nevadí...da sa spravit repas ked umrie. Podvozok - naozaj par sekund a si hore/dole. Motor - tip top - dokonca som dal spravit trysky - dve mali hodnoty cez 4.0...teraz maju okolo 0.3..resp 4z nich maju minusové hodnoty. No a po repase trysiek..8.1L na 100. A to tam mam general garber ci ako sa to volá...proste gumy nie extra cestné.
Zámok na dverach som samozrejme menil aj ja. Toto auto vzdy bude pytat starostlivost...mam pocit ze aj nove :talk :talk

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3654
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Úvaha o koupi RR L322 - prosím o pár rad

#25 Příspěvek od Maxsel » 07 srp 2020 11:17

Já bych viděl vyýrazně vyšší potenciál tady: https://auto.bazos.cz/inzerat/122567974 ... rovane.php Co Luky? :)
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Úvaha o koupi RR L322 - prosím o pár rad

#26 Příspěvek od Lukasino » 07 srp 2020 11:23

Maxsel píše: 07 srp 2020 11:17 Já bych viděl vyýrazně vyšší potenciál tady: https://auto.bazos.cz/inzerat/122567974 ... rovane.php Co Luky? :)
Tak L322 s TDV8 je úplně jiné auto než s TD6, ale taky cenově :mrgreen: A zrovna tahle není zrovna TOP leštěnka, u které by se vyplatila výměna motoru, podle mě, bohužel :-(
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Úvaha o koupi RR L322 - prosím o pár rad

#27 Příspěvek od Kokesek » 07 srp 2020 11:25

Cely tento smer vozidla stareho 15-18let s naftovym motorem je spatne. Jedine benzin v8.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Naposledy upravil(a) Kokesek dne 07 srp 2020 11:25, celkem upraveno 1 x.
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3654
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Úvaha o koupi RR L322 - prosím o pár rad

#28 Příspěvek od Maxsel » 07 srp 2020 11:36

Lukasino píše: 07 srp 2020 11:23
Maxsel píše: 07 srp 2020 11:17 Já bych viděl vyýrazně vyšší potenciál tady: https://auto.bazos.cz/inzerat/122567974 ... rovane.php Co Luky? :)
Tak L322 s TDV8 je úplně jiné auto než s TD6, ale taky cenově :mrgreen: A zrovna tahle není zrovna TOP leštěnka, u které by se vyplatila výměna motoru, podle mě, bohužel :-(
Po 400 tis a při těch letech bude ten TD6 jen těžko hezčí.. A investic tam bude víc. A pořád to bude o generaci starý pekáč (je mezi nimi 2x generační facelift). Do TD6 bych šel jako do auta na blbnutí, kde nebudu řešit, že půlka věcí nejde (a převodovka samo šlapat musí).

Hoď sem odkaz na toho, co jsi mi posílal...
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

Uživatelský avatar
Don
Příspěvky: 239
Registrován: 15 dub 2014 19:26
auto: RR 4.2 Vogue SC
Bydliště: Brandys nad Labem

Re: Úvaha o koupi RR L322 - prosím o pár rad

#29 Příspěvek od Don » 07 srp 2020 12:04

Ono s tou prevodovkou bych to taky tak nedramatizoval u Td6... ano je poddimenzovana, ale kdyz ji clovek nedava nazrat pri rozjezdech a trochu na to mysli, nemusi jit do kopru tak rychle. I kdyz teda to auto musi byt ultra zdechle, kdyz nema poradne dost sily ani na starou E53 a L322 ma jeste o nejaky ten metrak navic
...Jeep Cherokee 3.0D | E39 523iAT | E66 745Li | E53 X5 4.4iA | E39 528iAT LPG | RR L322 4.2 Vogue Supercharged | E66 750Li...

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Úvaha o koupi RR L322 - prosím o pár rad

#30 Příspěvek od Lukasino » 07 srp 2020 12:08

Maxsel píše: 07 srp 2020 11:36
Lukasino píše: 07 srp 2020 11:23

Tak L322 s TDV8 je úplně jiné auto než s TD6, ale taky cenově :mrgreen: A zrovna tahle není zrovna TOP leštěnka, u které by se vyplatila výměna motoru, podle mě, bohužel :-(
Po 400 tis a při těch letech bude ten TD6 jen těžko hezčí.. A investic tam bude víc. A pořád to bude o generaci starý pekáč (je mezi nimi 2x generační facelift). Do TD6 bych šel jako do auta na blbnutí, kde nebudu řešit, že půlka věcí nejde (a převodovka samo šlapat musí).

Hoď sem odkaz na toho, co jsi mi posílal...
Odkaz je tady:
https://auto.bazos.cz/inzerat/122987786 ... 6-tdv8.php

Auto jsem neviděl, chlapíka neznám, ale pokud je pravda že je auto OK, tak je to naprosto luxusní cena :yes
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Jakiss
Příspěvky: 40
Registrován: 03 črc 2020 18:03

Re: Úvaha o koupi RR L322 - prosím o pár rad

#31 Příspěvek od Jakiss » 07 srp 2020 16:28

No chlapi, tak jsem teď viděl toho za 89k...
Fotky krásné, ale pořízené asi před pár lety....
Rozbité světlo, lepené asi sekunďákem.
Zadní lemy - na hraně asi kit ( hodně pórovitý ) přetřený štetcem a i tak koukající rez.
Bublinky rzi asi úplně všude. Ani jsem si neříkal o odemčení. Jel jsem i s kolegou, který chtěl freelandera. Na fotkách taky TOP, ale podobný případ jako RR....

2Lukasino
Myslíš, že ten 3.6 tdv8 by byla dobrá volba? vůbec jsem to nestudoval. Ale to už má 2x turbo, 2x dpf, egr atd že? Bojím se, že bych to nedal jen tak dohromady ze dne na den, pokud je to poruchové.

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Úvaha o koupi RR L322 - prosím o pár rad

#32 Příspěvek od Lukasino » 07 srp 2020 16:35

Jakiss píše: 07 srp 2020 16:28 No chlapi, tak jsem teď viděl toho za 89k...
Fotky krásné, ale pořízené asi před pár lety....
Rozbité světlo, lepené asi sekunďákem.
Zadní lemy - na hraně asi kit ( hodně pórovitý ) přetřený štetcem a i tak koukající rez.
Bublinky rzi asi úplně všude. Ani jsem si neříkal o odemčení. Jel jsem i s kolegou, který chtěl freelandera. Na fotkách taky TOP, ale podobný případ jako RR....

2Lukasino
Myslíš, že ten 3.6 tdv8 by byla dobrá volba? vůbec jsem to nestudoval. Ale to už má 2x turbo, 2x dpf, egr atd že? Bojím se, že bych to nedal jen tak dohromady ze dne na den, pokud je to poruchové.
Tak to je slušný :mrgreen:

TDV8 je skvělá když funguje, už je ve spojení s ZF 6hp převodovkou, která taky vydrží podstatně více.

Tohle je ročník 2007 - to by mělo být ještě bez DPF, takže zbývá 2x turbo ale to bych bral jako spotřební věc jako u čehokoliv jiného, na EGRy to úplně netrpí, max. zkontrolovat vstřiky, tyhle motory umírají většinou na to, že začne kapat vstřik a je vymalováno... Což pokud jezdí, tak se dá případně podchytit. Zkontrolovat jestli z toho neteče voda (praská domeček na termostat mezi hlavami), ale to není nic dramatického ani drahého.

Facelift TDV8 je auto úplně jinde oproti TD6 v předfaceliftu a ve výsledku s velmi podobnou spotřebou :wink:

Jen tohle auto má podle mě reálnou cenu 230-250tis., takže buď je to super kup, nebo je v tom zakopaný pes :mrgreen:
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Jakiss
Příspěvky: 40
Registrován: 03 črc 2020 18:03

Re: Úvaha o koupi RR L322 - prosím o pár rad

#33 Příspěvek od Jakiss » 08 srp 2020 05:08

Já se té TDV8 bojím.

Ale našel jsem další kousek TD6 z Prahy za 139k loni repasovaná převodovka.
Ale poprvé vidím látkové sedačky. Je to normální? To je co za výbavu?

Přikládám fotky z FB
Přílohy
SmartSelect_20200808-050134_Facebook.jpg
SmartSelect_20200808-050200_Facebook.jpg
SmartSelect_20200808-050218_Facebook.jpg

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Úvaha o koupi RR L322 - prosím o pár rad

#34 Příspěvek od Kokesek » 08 srp 2020 07:44

Jestli nutne potrebujes td6, pak hledej variantu s 6hp26. To je nejmensi tragedie. Je jich malo ale existuji.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3654
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Úvaha o koupi RR L322 - prosím o pár rad

#35 Příspěvek od Maxsel » 08 srp 2020 09:04

Kokesek píše: 08 srp 2020 07:44 Jestli nutne potrebujes td6, pak hledej variantu s 6hp26. To je nejmensi tragedie. Je jich malo ale existuji.

Sent from my iPhone using Tapatalk
A tím seš si jistej? Už jsem párkrát viděl inzerát na TD6 s šestikvaltem, ale vždycky jsem to bral jako "odbornost" barazníka (i to tak dopadlo).
Naposledy upravil(a) Maxsel dne 08 srp 2020 20:40, celkem upraveno 1 x.
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

Uživatelský avatar
Dex
Příspěvky: 900
Registrován: 17 led 2012 16:33
tel.: +420606945930
auto: D2,D3,S3,RRC
Bydliště: Ostrava

Re: Úvaha o koupi RR L322 - prosím o pár rad

#36 Příspěvek od Dex » 08 srp 2020 09:18

Je jich málo a pro lajka je asi těžké to poznat, navíc se u nás nové neprodavaly. Ale je par indicií podle kterých se dá chytit.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jakiss
Příspěvky: 40
Registrován: 03 črc 2020 18:03

Re: Úvaha o koupi RR L322 - prosím o pár rad

#37 Příspěvek od Jakiss » 08 srp 2020 09:29

Aha, já ty 6q v inzerátech taky bral jako překlep.

2Dex
Prosím Tě, prozradíš nám jak je rozeznat?

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Úvaha o koupi RR L322 - prosím o pár rad

#38 Příspěvek od Lukasino » 08 srp 2020 09:41

Jakiss píše: 08 srp 2020 05:08 Ale poprvé vidím látkové sedačky. Je to normální? To je co za výbavu?
Normální to není :mrgreen: :mrgreen: Ale skutečně bylo možné si koupit L322 v látce :wink:
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
Dex
Příspěvky: 900
Registrován: 17 led 2012 16:33
tel.: +420606945930
auto: D2,D3,S3,RRC
Bydliště: Ostrava

Re: Úvaha o koupi RR L322 - prosím o pár rad

#39 Příspěvek od Dex » 08 srp 2020 10:21

Něco jako tohle. Musí to být rok 2005, facelift, novější navi a budíky, ale 3.0 motor. Ale s jistotou to nevím, to se pod to musí člověk podívat jestli to má plechovou vanu nebo plastovou s žebrováním
http://www.sauto.cz/osobni/detail/land- ... r/18401563


Sent from my iPhone using Tapatalk

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Úvaha o koupi RR L322 - prosím o pár rad

#40 Příspěvek od Lukasino » 08 srp 2020 12:01

Dex píše: 08 srp 2020 10:21 Něco jako tohle. Musí to být rok 2005, facelift, novější navi a budíky, ale 3.0 motor. Ale s jistotou to nevím, to se pod to musí člověk podívat jestli to má plechovou vanu nebo plastovou s žebrováním
http://www.sauto.cz/osobni/detail/land- ... r/18401563


Sent from my iPhone using Tapatalk
Já teda měl vždy za to, že to byla bujná představa prodávajících, proč by kvůli pár měsícům měnili převodovku? Nebo jste to už někdy viděli na živo?

Třeba tenhle v inzerátu má GMko a přitom je to už model 2006, nic novějšího není...

TD6 s 6hp by byla parádní kombinace, ale nikdy jsem to nepotkal...

L. :wink:

EDIT:
Když se podívám do katalogu na ZF 6HP26, tak tam nikde v seznamu motorizací TD6 není, začíná to sice modelem 2006 ale to je čistě pro benzíny 4.4 AJ-V8 a 4.2 AJ-V8, pak model 2007 TDV8 368dt a už to pokračuje dál...
Naposledy upravil(a) Lukasino dne 08 srp 2020 12:09, celkem upraveno 2 x.
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Odpovědět