Ahoj,
auto se mi stále hází do nouzového režimu (NR). Normálně jede, ale když šlápnu na plyn a je tam zařazená třeba 4 nebo 5, tak místo náběhu do otáček se motor hodí do NR
Po načtení na diagnostice se objevuje hlášení chyby P299-Turbo/kompresorr underboost
Chci se zeptat, jestli tahle chyby musí nutně znamenat závadu turba nebo to může být EGR ventil, nebo nějaké čidlo ap. Zkrátka jeslí by diagnostika nepsala stejnou chybu i při jiné závadě na vzduchovém nebo výfukovém potrubí?
Díky
Závada turba Freelander 2,2 Td4
Moderátor: Safraporte
- cyril
- Příspěvky: 2751
- Registrován: 17 črc 2008 17:22
- tel.: iphone
- auto: D4,110,130,90,F2,107
- Bydliště: Doma
Re: Závada turba Freelander 2,2 Td4
V první řade rozeber a zkontroluj tlakovou vzduchovou hadici (vlastně všechny) u turba. Těsnost svorek-pásky který je drží. Já měl jednou tuhle hadici prasklou, ale jen trochu, takže se díra otveřela až při přetlaku který turbo dávalo. Zjistili jsme to až po demontáži hadice a její důkladné kontrole. Občas dochází k tzv. "zachlopnění", kdy se materiál uvnitř hadice rozpadne na vrstvy a hadice sama sebe zavře.
Re: Závada turba Freelander 2,2 Td4
...jo to udělám díky. A myslíš, že by tomu odpovídalo i to, že když nastartuju, tak jde cítit výfuk v autě. Jen chvíli po nastartování, ale cítit to je.
- cyril
- Příspěvky: 2751
- Registrován: 17 črc 2008 17:22
- tel.: iphone
- auto: D4,110,130,90,F2,107
- Bydliště: Doma
Re: Závada turba Freelander 2,2 Td4
Jo to může být drobná indicie.
Naposledy upravil(a) cyril dne 30 lis 2020 14:25, celkem upraveno 1 x.
- Hubert
- Příspěvky: 2462
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: Závada turba Freelander 2,2 Td4
Cyril tě vede dobře.
Prvně bych hledal netěsnost na vedení jak výfuku. A to hlavně svody mezi hlavou a turbem . A pak část sací mezi turbem a motorem. Nejčastěji bejvá prasklá nějaká hadice.
Prvně bych hledal netěsnost na vedení jak výfuku. A to hlavně svody mezi hlavou a turbem . A pak část sací mezi turbem a motorem. Nejčastěji bejvá prasklá nějaká hadice.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Závada turba Freelander 2,2 Td4
U různých aut se mi několikrát stalo, že praskla vzduchová hadice za turbem a prasklina se otevírala až když turbo nafoukalo tlak, jinak vypadala naprosto normálně. Většinou pomohlo hadici v celé délce pořádně prohmatat, když to bylo na autě, kde se rukama nedalo dostat, tak jsme ji celé sání nafoukli kompresorem na zhruba 0,5 barů pro začátek a začali hledat únik. Samozřejmě s vypnutým motorem. Syčení bylo celkem pěkně slyšet.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Závada turba Freelander 2,2 Td4
Super, moc děkuju za rady, které mi asi ušetří dost peněz...
Jak to budu mít v cajku, tak dám vědět co to bylo
Jak to budu mít v cajku, tak dám vědět co to bylo