Discovery 3 a 4 - nemoc motorů TDV6
Moderátor: Miky_CZ
Discovery 3 a 4 - nemoc motorů TDV6
Ahoj všem,
Chci si letos pořídit LR Discovery (rok výroby ideálně kolem roku 2010), tak jsem začal nasávat informace ohledně neduhů tohoto auta. Bohužel jsem se dost zarazil u problému s kroucením bloku z důvodu nerovnoměrného zahřívání a následného přetržení klikovky. Nicméně se snažím být aspoň trochu optimistický a najít cestu k tomu, aby se mi tohle nestalo....
Auto bych chtěl koupit max. za 350 000. Nájezdy v těchto cenových relacích se pohybují od 150 000 do 300 000km. A já mám teda pár otázek...
1. Je lepší koupit auto s nižším nájezdem, kde se ten problém s klikou nejspíš ještě neprojevil a udělat hned prohlídku? tzn.: rozebrat, zkontrolovat klikovou hřídel atd. a popřípadě rovnou vyměnit? Nebo je naopak lepší spíš koupit auto, co má najeto už přes 250 000 a je pravděpodobné, že má už buďto tenhle problém za sebou a nebo má to štěstí, že majitel dal autu to, co potřebuje (tzn.: žádný long life servis a výměny oleje po 30ti tisících a podobné prasečiny).
2. Je vůbec možné poznat při kontrole opotřebení, že se problém blíží a včas to vyřešit? Ten blok se kroutí postupem času a nevratně a nebo je to prostě tak, že k tomu zkrutu dojde jednou tak moc, že se to stane lusknutím prstu? Jde mi o to, že pokud k tomu dochází postupně, dalo by se to poznat právě při kontrole a přeměřením bloku motoru.
Nechci auto asi kupovat v Čechách (maximálně od někoho, kdo se LR zabývá) - hlavně proto, že mi jde o co nejvyšší výbavu. Budu ho nejspíš kupovat v Německu, protože Němci se o svoje auta přece jen starají dobře. Nebo se v tomhle případě pletu?
Viděl jsem tady vlákno o tomhle problému, ale bohužel už to nemůžu najít, abych to k němu připsal, takže bych chtěl admina poprosit, aby můj příspěvek případně zařadil tam, kam patří
Díky!
Chci si letos pořídit LR Discovery (rok výroby ideálně kolem roku 2010), tak jsem začal nasávat informace ohledně neduhů tohoto auta. Bohužel jsem se dost zarazil u problému s kroucením bloku z důvodu nerovnoměrného zahřívání a následného přetržení klikovky. Nicméně se snažím být aspoň trochu optimistický a najít cestu k tomu, aby se mi tohle nestalo....
Auto bych chtěl koupit max. za 350 000. Nájezdy v těchto cenových relacích se pohybují od 150 000 do 300 000km. A já mám teda pár otázek...
1. Je lepší koupit auto s nižším nájezdem, kde se ten problém s klikou nejspíš ještě neprojevil a udělat hned prohlídku? tzn.: rozebrat, zkontrolovat klikovou hřídel atd. a popřípadě rovnou vyměnit? Nebo je naopak lepší spíš koupit auto, co má najeto už přes 250 000 a je pravděpodobné, že má už buďto tenhle problém za sebou a nebo má to štěstí, že majitel dal autu to, co potřebuje (tzn.: žádný long life servis a výměny oleje po 30ti tisících a podobné prasečiny).
2. Je vůbec možné poznat při kontrole opotřebení, že se problém blíží a včas to vyřešit? Ten blok se kroutí postupem času a nevratně a nebo je to prostě tak, že k tomu zkrutu dojde jednou tak moc, že se to stane lusknutím prstu? Jde mi o to, že pokud k tomu dochází postupně, dalo by se to poznat právě při kontrole a přeměřením bloku motoru.
Nechci auto asi kupovat v Čechách (maximálně od někoho, kdo se LR zabývá) - hlavně proto, že mi jde o co nejvyšší výbavu. Budu ho nejspíš kupovat v Německu, protože Němci se o svoje auta přece jen starají dobře. Nebo se v tomhle případě pletu?
Viděl jsem tady vlákno o tomhle problému, ale bohužel už to nemůžu najít, abych to k němu připsal, takže bych chtěl admina poprosit, aby můj příspěvek případně zařadil tam, kam patří
Díky!
- jbizik
- Příspěvky: 1860
- Registrován: 19 zář 2013 00:53
- tel.: +421907325338
- auto: D1 200tdi, L322 m62
- Bydliště: Slovenske Pravno okr.Turc.Teplice , Slovensko
Re: Discovery 3 a 4 - nemoc motorů TDV6
Tak to už rovno kúpiť auto s KO motorom za zlomok ceny ( možno aj v lepšej výbave) a dať urobiť motor ( cena opravi 200-250 000cz), a máš aspoň akú-takú istotu ,že už tam máš nový motor a pred sebou možno nejakých 200 000km v lepšom prípade aj viac......a nerobiť zbytočne rozborky a iné veci na motore....
Ex- D2 4.0 V8 - LPG
Ex-2x SUBARU Outback'05 ,MT aj AT 2.5 lpg +3 cm lift a redukcia
Ex-Honda C-RV 2,2 CTDI 2005
RR L322 VOUGE, 4.4 V8 LPG(m62 )
LAND ROVER Discovery 1 200tdi
http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... 30&t=36532
Ex-2x SUBARU Outback'05 ,MT aj AT 2.5 lpg +3 cm lift a redukcia
Ex-Honda C-RV 2,2 CTDI 2005
RR L322 VOUGE, 4.4 V8 LPG(m62 )
LAND ROVER Discovery 1 200tdi
http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... 30&t=36532
- Lukasino
- Příspěvky: 3869
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Discovery 3 a 4 - nemoc motorů TDV6
Jak psal jbizik, jestli chceš nějakou jistotu, kup nepojízdné a dej nový polomotor
A nevím, jestli je zrovna TDV6/SDV6 z DE výhra, dost jí vadí rychlé a dlouhé dálniční přesuny, což je v DE vcelku standard
A nevím, jestli je zrovna TDV6/SDV6 z DE výhra, dost jí vadí rychlé a dlouhé dálniční přesuny, což je v DE vcelku standard
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
- komin
- Příspěvky: 939
- Registrován: 31 kvě 2010 14:45
- tel.: 0904543118
- auto: LR Defender 110 Td5
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Discovery 3 a 4 - nemoc motorů TDV6
Nemyslim si zeby nemec riesil castejsiu vymenu oleja, ma to nove na zaruku, chodi stym do origo servisu tak co myslis kedy mu asi menia olej/zeby na longlife? Tiez si myslim ze asi najlepsia volba je kupit s padnutym motorom, zrobit to popri tom sa da spravit kopa dalsich veci ku ktorym je inak pristup dost obmedzeny a myslim ze mas potom pokoj fakt na dlho.
LR DEFENDER 110 SW
Re: Discovery 3 a 4 - nemoc motorů TDV6
JJ, souhlasim. Alespon to co vidim kolem sebe v Bavorsku...ty auta koupej a nestaraj se o ne vubec, proste jde pak z domu. Pro me je dovoz z DE to same jako auto po doktorovi, jen pohadka Nehlede na to, ze cena D3 byla vyrazne vyssi nez u nas (kdyz jsem kupoval pred rokem ja, ted nemusi byt pravda).
- xxx
- Příspěvky: 2563
- Registrován: 25 bře 2013 09:51
- tel.: 777 945 9jedna4
- auto: byla D3, teď D4
- Bydliště: Severní Morava
Re: Discovery 3 a 4 - nemoc motorů TDV6
ročník 2010 už koupíš D4 s 3.0, který má lepší dynamiku a vlastnosti, ale nový polomotor je dražší než u 2.7
nájezd 150 nebo 300?
asi u obou to bude před výměnou rozvodů, bude tě čekat kompresor, měnič,... obecně auto s menším nájezdem je lepší, ale záleží na stavu daného kusu a již provedeného servisu těchto "spotřebních" věcí
koupit auto a rozebrat motor jen pro kontrolu je holý nesmysl a vyhozené peníze, buď koupit s padlým motorem a udělat ho nebo koupit a jezdit dokud neumře (což ani nemusí vůbec nastat)
nájezd 150 nebo 300?
asi u obou to bude před výměnou rozvodů, bude tě čekat kompresor, měnič,... obecně auto s menším nájezdem je lepší, ale záleží na stavu daného kusu a již provedeného servisu těchto "spotřebních" věcí
koupit auto a rozebrat motor jen pro kontrolu je holý nesmysl a vyhozené peníze, buď koupit s padlým motorem a udělat ho nebo koupit a jezdit dokud neumře (což ani nemusí vůbec nastat)
Re: Discovery 3 a 4 - nemoc motorů TDV6
S myšlenkou koupit auto s mrtvym motorem si pohrávám. Občas se nějakej inzerát najde a cena je celkem přijatelná (s dobrou výbavou je to do 150 000). Pak je jen otázka toho, jestli by ten motor byl "jen" na klice zadřenej a stačilo by vyměnit jen blok s klikou - a samozřejmě věci s tim spojený, jako jsou rozvody atd. A nebo pak teda bude potřeba vyměnit toho víc...
Popravdě, ještě jsem ceny motoru nezkoumal. Takže podle toho co píšeš, by se cena opravy pohybovala cca od 50ti do 200 000, jestli to dobře chápu.
Popravdě, ještě jsem ceny motoru nezkoumal. Takže podle toho co píšeš, by se cena opravy pohybovala cca od 50ti do 200 000, jestli to dobře chápu.
- Lukasino
- Příspěvky: 3869
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Discovery 3 a 4 - nemoc motorů TDV6
Ne, cena opravy se pohybuje 250-300 (alespoň podle mě reálně), podívej se co stojí nový polomotor + práce + další díly...
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Re: Discovery 3 a 4 - nemoc motorů TDV6
A zalezi, jaky motor. Jak uz bylo receno, na 2.7 je polomotor levnejsi nez na 3.0Tom89 píše: ↑11 led 2021 12:44 S myšlenkou koupit auto s mrtvym motorem si pohrávám. Občas se nějakej inzerát najde a cena je celkem přijatelná (s dobrou výbavou je to do 150 000). Pak je jen otázka toho, jestli by ten motor byl "jen" na klice zadřenej a stačilo by vyměnit jen blok s klikou - a samozřejmě věci s tim spojený, jako jsou rozvody atd. A nebo pak teda bude potřeba vyměnit toho víc...
Popravdě, ještě jsem ceny motoru nezkoumal. Takže podle toho co píšeš, by se cena opravy pohybovala cca od 50ti do 200 000, jestli to dobře chápu.
- Lukasino
- Příspěvky: 3869
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Discovery 3 a 4 - nemoc motorů TDV6
Opravovat tímhle stylem starou 2.7, která má dneska cenu 250t v D4 je podle mě blbost, naopak to chce najít až po 2012 s 8q převodovkou, ať to auto má alespoň nějakou cenu opravené.
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
- Dex
- Příspěvky: 900
- Registrován: 17 led 2012 16:33
- tel.: +420606945930
- auto: D2,D3,S3,RRC
- Bydliště: Ostrava
Discovery 3 a 4 - nemoc motorů TDV6
To je pravda, cena opravy D3 se už dnes v podstatě rovna, nebo převyšuje nákupní cenu. Tím nemyslím koupi pochybneho motoru z inzerce a prehozeni někde v garáži. Takové auta většinou tak do 10tkm zase umřou...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Naposledy upravil(a) Dex dne 11 led 2021 15:13, celkem upraveno 1 x.
- PEPO
- Příspěvky: 749
- Registrován: 27 led 2011 12:51
- tel.: 0905605225
- auto: FREELANDER+D3
- Bydliště: Furt pri Vode-Z.Moravce
Re: Discovery 3 a 4 - nemoc motorů TDV6
Dobre chápem že do D3 už nemá význam ani kupovať nový motor?
- Lukasino
- Příspěvky: 3869
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Discovery 3 a 4 - nemoc motorů TDV6
Ekonomický ne, zbylé důvody už jsou na majitelích
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
- petr štrof
- Příspěvky: 897
- Registrován: 29 dub 2010 21:00
- tel.: 603799382
- auto: LR Disco 3 HSE 2006
- Bydliště: NÁCHODSKO
Re: Discovery 3 a 4 - nemoc motorů TDV6
je to risk
ale moje D3 právě kroutí v manuálu 390 000 km
jasně jsem 1 majitel , je to manuál , puvodní turbo ,vstřiky ... ...celej motor
olej standartně 20-24 jak to výjde, dálnice do 130 pohoda klídek
a tuším že spolu těch 500 dáme
ale moje D3 právě kroutí v manuálu 390 000 km
jasně jsem 1 majitel , je to manuál , puvodní turbo ,vstřiky ... ...celej motor
olej standartně 20-24 jak to výjde, dálnice do 130 pohoda klídek
a tuším že spolu těch 500 dáme
- PEPO
- Příspěvky: 749
- Registrován: 27 led 2011 12:51
- tel.: 0905605225
- auto: FREELANDER+D3
- Bydliště: Furt pri Vode-Z.Moravce
Re: Discovery 3 a 4 - nemoc motorů TDV6
To je čo povedať, to už áno.A mám dojem že s tým taháš aj vozík, však?petr štrof píše: ↑11 led 2021 21:12 je to risk
ale moje D3 právě kroutí v manuálu 390 000 km
jasně jsem 1 majitel , je to manuál , puvodní turbo ,vstřiky ... ...celej motor
olej standartně 20-24 jak to výjde, dálnice do 130 pohoda klídek
a tuším že spolu těch 500 dáme
Aj tak si stále myslím že ti nie je vecou náhody že dobrý alebo nepodarený kus..
Niekomu príde /normálne/ zaobchádzanie a jazda ako šialenstvo..Nie všetci sme rovnaký.