Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#861 Příspěvek od eliott » 16 led 2021 09:02

Další varianta - nitridovaná klika se asi umí přizpůsobit deformovanému bloku :mrgreen: :mrgreen:

https://auto.bazos.cz/inzerat/130834207 ... -306dt.php
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#862 Příspěvek od Lukasino » 16 led 2021 10:37

eliott píše: 16 led 2021 09:02 Další varianta - nitridovaná klika se asi umí přizpůsobit deformovanému bloku :mrgreen: :mrgreen:

https://auto.bazos.cz/inzerat/130834207 ... -306dt.php
Třeba už je fakt inovovaná, má kloub co se přizpůsobí :lol:
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2461
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#863 Příspěvek od Hubert » 16 led 2021 10:42

Já mám zato že všechny kliky jsou nitridované. Stejně jako vačky a další ozubená kola. V podstatě už někdy od roku 1995. Ale pokud byla z výroby jenom kalená tak OK. Ale třeba mě někdo opraví nejsem strojař, ale přírodověděc.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Honza21
Příspěvky: 102
Registrován: 08 kvě 2010 07:59
tel.: +420604712936
auto: Discovery II
Bydliště: Třinec - Kanada
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#864 Příspěvek od Honza21 » 16 led 2021 13:30

Lukasino píše: 16 led 2021 10:37
eliott píše: 16 led 2021 09:02 Další varianta - nitridovaná klika se asi umí přizpůsobit deformovanému bloku :mrgreen: :mrgreen:

https://auto.bazos.cz/inzerat/130834207 ... -306dt.php
Třeba už je fakt inovovaná, má kloub co se přizpůsobí :lol:
Klikovka IKARUS

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3654
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#865 Příspěvek od Maxsel » 16 led 2021 23:44

Hubert píše: 16 led 2021 10:42 Já mám zato že všechny kliky jsou nitridované...
Know how výroby klik neznám, ale jako ex strojař a ex kontrolor z kováren si pamatuju, že nitridací se zušlechťuje povrch ocelových výrobků proti otěru, aniž by zkřehnul jako při kalení (nebo kalení povrchu po cementování). Takže bych si tipnul, že to tak bude. V každým případě je fakt skoro jedno, jak tu kliku kdo vyrobí. Jak píše Patrik, žádná nepoběží do zatáčky...

Spíš by mě zajímalo, zda je ten blok tak blbě navrženej konstrukčně, nebo je jen ošizená (urychlená) výroba a patřičným vyzráním se dá dosáhnout toho, aby se nekroutil.
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#866 Příspěvek od Lukasino » 24 led 2021 15:36

Dotaz do pranice :mrgreen:

Dá se dělat nějaká prevence aby se to nestalo? Nemyslím tím s autem nejezdit (to je jasný :lol: ), ale hlídat například nějaké hodnoty za jízdy (teplota vody, teplota oleje, atd) a říct si, že když nějaký ukazatel vystoupá k nějaké výši, je už čas zvolnit? Dodělat například někam teplotní čidlo, nebo něco podobného?

Případně dá se tomu nějak pomoci náplněmi (plácnu aditivum typu Militec pro snížení tření, nebo nějaká chladící kapalina která funguje lépe, atd)?

Dá se říct, jestli v tom hraje roli i automat (nebudu teď řešit manuál, ale co 6q vs 8q)? Teoreticky by člověk čekal, že u 8q bude točit nižší otáčky = méně se namáhat, ale když vidím ty padlé L494 a FL D4/RRS, tak mi to tu teorii trochu vyvrací :mrgreen:

Díky za rozšíření vědomostí :yes
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#867 Příspěvek od Kokesek » 24 led 2021 15:44

Tak hlavne teorie typu male otacky malo problemu je uplny nesmysl. Namahani klikove hridele a teplota bloku ma nasleduji rovnici. Otacky musi byt vysoke aby vibrace a tlak oleje i cirkulace vody byla co nejvice efektivni, teplota musi byt stabilni a zatizeni minimalni nebo kontinualni.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
mipr
Příspěvky: 656
Registrován: 11 črc 2014 11:34
tel.: +421907431767
auto: Diskosky mam rad :-)
Bydliště: Horska 30, Bratislava

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#868 Příspěvek od mipr » 24 led 2021 15:45

Lukasi. S takymto dotazem si mal prist na silvestra...

LRservis.sk Bratislava
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#869 Příspěvek od Lukasino » 24 led 2021 15:57

Já rád pobavím, samozřejmě :lol:

Ale současně mě a asi i spoustu ostatních zajímá, jestli se tomu dá nějak pomoci. Jestli teda naopak je lepší jezdit ve vyšších otáčkách při stejné zátěži, atd... :wink:
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

marianh
Příspěvky: 401
Registrován: 06 zář 2016 07:34
tel.: +4369912287067
auto: Discovery 3 2.7 SE

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#870 Příspěvek od marianh » 24 led 2021 16:05

Kokesek, a co su dobre otacky?
(mam manual, jazdim na pocit, skor vyssie, ale nemam predstavu ake otacky su optimalne)

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#871 Příspěvek od Kokesek » 24 led 2021 16:33

Pod 2000 bych moc nechodil a pres 3500 taky ne. To musis citit.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#872 Příspěvek od Lukasino » 24 led 2021 16:36

Kokesek píše: 24 led 2021 15:44 Tak hlavne teorie typu male otacky malo problemu je uplny nesmysl. Namahani klikove hridele a teplota bloku ma nasleduji rovnici. Otacky musi byt vysoke aby vibrace a tlak oleje i cirkulace vody byla co nejvice efektivni, teplota musi byt stabilni a zatizeni minimalni nebo kontinualni.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Kontinuální zatížení je dát na zelené kickdown a držet, rozumím správně? :lol:
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
komin
Příspěvky: 939
Registrován: 31 kvě 2010 14:45
tel.: 0904543118
auto: LR Defender 110 Td5
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#873 Příspěvek od komin » 24 led 2021 16:46

On ten 8q pomaha spotrebe ale urcite nie motoru, myslim ze take dialnicne stupanie pri 130 na 1800ot. drzane cez krutak na 2,5t aute nieje nic moc pre tu kluku.
LR DEFENDER 110 SW

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#874 Příspěvek od Kokesek » 24 led 2021 17:53

komin píše:On ten 8q pomaha spotrebe ale urcite nie motoru, myslim ze take dialnicne stupanie pri 130 na 1800ot. drzane cez krutak na 2,5t aute nieje nic moc pre tu kluku.
ObrázekObrázek


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Badus
Příspěvky: 696
Registrován: 06 říj 2009 15:45

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#875 Příspěvek od Badus » 24 led 2021 18:09

Tak hlavne idealni je, ze kdyz jedes predepsanych 70kmh po rovine na tempomat, tak to toci cca 1100ot... a to je moc fajn pro ten motor...
Discovery II, III, IV KTM 990 Adv, EXC400

Uživatelský avatar
komin
Příspěvky: 939
Registrován: 31 kvě 2010 14:45
tel.: 0904543118
auto: LR Defender 110 Td5
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#876 Příspěvek od komin » 24 led 2021 18:54

6q v mojej D4 toci pri 130 rovnych 2150ot co je urcite odost lepsie ako 130 a 1800ot
LR DEFENDER 110 SW

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3654
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#877 Příspěvek od Maxsel » 25 led 2021 13:30

Nějak mi rady přijdou úsměvný:
- Nikdo dodnes nezná úplně přesnou příčinu (nebo jí říct nechce :) ), takže krom včasných výměn oleje a nepodceňování všech jiných problémů (např. závady turb a EGRů mají vliv na olej, automat na vibrace a zátěž) jsou ostatní rady jen mýty a kouzla...
- Několik lidí už tu psalo o zatěžování aut, tahání vleků s autama, koňma apod a jejich motory přitom drží.
- A pokud se kroutí blok, tak větší počet otáček znamená, že se klikovka musí společně s otáčkami vícekrát prohnout tam a zpět a je po teoriích o šetření vyššími otáčkami. Ani pružiny nemají při ohýbání nekonečnou životnost.
- Proč se ten blok kroutí? Je lepší, když chlazení funguje super a jedna strana motoru je studená a druhá teplá? Nebo je lepší, když funguje hůř a teplota je v celém bloku vyšší ale vyrovnanější?
- Má na rozložení teplot v bloku termostat atd.? Umírají víc motory, když je vedro nebo v mrazech? Ví to někdo?
- Když často jezdím kratší vzdálenosti a blok se stále ohřívá a chladne (a umělým stárnutím "možná" dožene podcenění technologie výroby, nebo stárne a ubližuje mu to), nebo jezdím jen dálky jakože v optimálním režimu a neděje se to? Co je lepší?

Jak píšu, mýty a kouzla... :D
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#878 Příspěvek od Kokesek » 26 led 2021 08:29

Ani nahodou.... roli hraje predevsim to jak dlouho klika bezi v rezimu prohnuteho ulozeni kliky. Tedy jak dlouho neni souose mazani (vetsinou 2,7tdv6 pridrena, malo kdy praskla). U 3,0 je to vetsinou praskla malo kdy pridrena. Sokove namahani je zasadni problem u najezdu do 150tis. Ostatni nasledky praskle kliky jsou vibrace ktere jsou zpusobene. Nekvalitni vyrobou samotne kliky a menice. Ve spojeni s velmi malo az na hrane ulozenou klikou pouze 4x na hlavnim lozisku. Olejove vymeny 24tis km pouze zvedaji teplotu na lozisku a zvysuji oter. Styl jizdy, kvalita chlazeni uz je mene devastuji ale ve finale se tyto vsechny polozky scitaji a finale je velmi vysoka poruchovost dnesnich vykonych naftovych motoru s velmi prijemnym prubehem vykonu a hladkym chodem. To je dan za celkove odlehceni. Ten motor neni spatny on je pouze udelany tak jak ho zadavatel poptal do vyroby. Stejnou koncepci ma i 3.7v6 benzin ktery se pouziva do mustangu, ram1500 apod usa cars. Taky na hrane vseho a sposta dalsich agregatu od vw, bmw, atd. Obrázek
Obrázek
Obrázek


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#879 Příspěvek od Kokesek » 26 led 2021 08:32

komin píše:6q v mojej D4 toci pri 130 rovnych 2150ot co je urcite odost lepsie ako 130 a 1800ot
Presne tak... navic 6q najede dvojnasobek. Posledni 8q jsou inovovane ale 9q to zase uplne zabili....ten umira na poslednim kvaltu ktery se radi mechanicky na hrideli a ten prevod se smete.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
komin
Příspěvky: 939
Registrován: 31 kvě 2010 14:45
tel.: 0904543118
auto: LR Defender 110 Td5
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#880 Příspěvek od komin » 26 led 2021 10:02

Kokesek píše:
komin píše:6q v mojej D4 toci pri 130 rovnych 2150ot co je urcite odost lepsie ako 130 a 1800ot
Presne tak... navic 6q najede dvojnasobek. Posledni 8q jsou inovovane ale 9q to zase uplne zabili....ten umira na poslednim kvaltu ktery se radi mechanicky na hrideli a ten prevod se smete.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ten 9q je vcom teda o disco sport viem, ci uz ma zf 9q aj pre velke modely?
LR DEFENDER 110 SW

Odpovědět