Land rover na tahání

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Land rover na tahání

#41 Příspěvek od mr-tomas » 15 dub 2021 22:20

Za mě land rover si koupí jenom člověk co neví co s penězma aby neustále auto vozil do servisu, nebo zručný kutil automechanik co neví co s volným časem. Pokud nejsi ani jedno, kup si Toyotu. :wink:
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
ondrush
Příspěvky: 271
Registrován: 15 lis 2012 20:56
tel.: 776026642
auto: DiscoII TD5 2003
Bydliště: ~Velka Bites

Re: Land rover na tahání

#42 Příspěvek od ondrush » 15 dub 2021 22:34

to zas ne, lr, aspon starsie, tristovky a td5, nezeru zas tak moc penez na servis - a to si clovek nemusi robit vsetko sam, moze to davat pravidelne mechanikovi. je ale pravda, ze su tie auta specificke a neni mechanik jako mechanik - myslim, ze keby som auto pred tymi deviatimi rokmi ci kedy som ho kupit nevzal landjirkovi a nezacal jazdit pravidelne k nemu, mozno by som sa na to vysral. co sa pohodlia tyka, je to silne individualne a aj def moze byt urcita uroven luxusi - predsalen v nom na cloveka prsi trosku menej ako na motorke. Musi si to ale kupit niekto, koho to bavi a vie co cakat. Univerzalnostou je to za mna ideal ta D2, ale tu vylucuje 5 clenna rodina, na to je fakt mala. Asi by som povedal ze rodina vobec - nakladat dieta cez tie mini zadne dvere je za trest. D3-4 su zas zlozitostou a servisom o kus dalej, co by sa asi aj dalo skusnut, lenze k tomu prichadza ten strasak v podobe diesloveho motora a nevyhody okolo motora benzinoveho, hlavne absencia ponuky takych aut. Takze pre fandu co vie.co chce je td5 def prekopany na autat asi rozumna cesta
Martin Ondrušek, flákání všeho druhu
profesionální flákač a prokrastinátor

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Land rover na tahání

#43 Příspěvek od Kokesek » 16 dub 2021 08:21

Milik607 píše:Tak jsem dnes konzultoval i výběr vozidla s jedním kamarádem automechanikem. Je to sice výměnkář, že dokáže vyměnit jeden díl za druhý a do složitějších věcí se moc nepouští, ale dělá běžnou údržbu jednomu chlapíkovi který má defendera taky předělaného na automat z manuálu a měl to být i angličan takže se překopávalo aby to mělo volant na levo.
Nicméně auto používá na stavbě, je to verze 130 a měl by tam ted mít motor 300tdi ale příští rok bude dělat go celého auta a bude osazovat td5 opět s automatem který již má koupený po generálce někde z Německa. Auto prý nešetří, je stále celý podvozek od bláta, tahá se s tím běžně vlek s cihlama třeba 4 tuny a všechno drží. Předpokládám že asi vlek bude mít nějaké vyšší konstrukce když s tím jezdí po stavbách.
Prý auto má v háji rám, a měl by na to někde shánět uplně nový s velkou a odolnou vrstvou pozinku, pak by to auto prý mělo vydržet zase hodně. Říkal že v tom měly problém s topením a ofukem oken tak je tam nějaký zdvojený systém větrání, ale nevím jestli je to silnější větrák nebo prostě jen více vzduchovodů.
Má zde někdo představu na kolik může přijít výměna manuálu za automat jak na 300tdi tak na td5 včetně toho silnějšího hydroměniče? Lze na oba motory použít stejné převodovky nebo to musí být jiné? Z čeho přesně ty převodovky s těmi silnějšími měniči jsou? a cena na trhu? Lze na defenderu řešit veškeré opravy karoserie lépe než třea na karoserii discovery nebo nějakého landcruisera? Toho defendera prý vlastní 26 let a byla to funglovka, je tam origo motor a prostě až ted je to prý zralé na go.
Aut na 300tdi je skoro stejny ale kus za kus na td5 pasovat nebude. Ale jedna se o prevodovku ze stejne serie 4hp takze prehistoricka. Ale ma trosku jiny setup.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Land rover na tahání

#44 Příspěvek od MadTom » 16 dub 2021 09:04

Bych to trošku dovysvětlil - základní typ a tedy i princip a uspořádání je stejné, liší se ale v tolika podstatných detailech, že záměnné prostě nejsou.
Na druhou stranu, při uvažovaných přestavbách je tohle ten úplně poslední problém - prostě se vezme ta správná převodovka, ostatní náklady budou stále podstatně jinde.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Milik607
Příspěvky: 57
Registrován: 31 pro 2015 14:05

Re: Land rover na tahání

#45 Příspěvek od Milik607 » 18 dub 2021 20:49

Tak pořád nad tím přemýšlím, procházím různá fóra a bazary a upřímně není úplně moc z čeho vybírat.
Musel jsem poupravit některé nároky jak tu již někdo psal a nyní jsou kritéria:

Kvalitní odolné motorové ústrojí nejlépe diesel s rotačním nebo řadovým čerpadlem.
Odolné převodové ústrojí nejlépe s automatickým řazením.
Dobrá opravitelnost a dostupnost ND, jednoduchost, bez zbytečné elektroniky.


Přiměřená spotřeba- každodenní provoz silnice 50:50 terén.
Univerzální použití : na cestování dva dospělí a tři děti, pracant- tahání přívěsů nejlépe 2.5-3.5 tuny , každodenní ježdění do lesa cca 20km denně.

Do výběru jsem zatím zařadil Land rover defender 110 nebo 130 s motorem 300tdi překopat na automat se silnějším hydromenicem. Líbí se mi že podle mých dosavadních informací, že cokoliv shnije nebo se rozbije tak se dá řešit . Slyšel jsem že se dají měnit celé rámy, relativně jednoduše veškeré díly karoserie, každý si může interiér i exteriér přizpůsobit svým potřebám a možnostem. Líbí se mi že motor 300tdi by měl být dost silný na tahání těžkých nákladů a oproti konkurenci úsporný. Motor td5 by měl mít spotřebu ještě nižší ale měl by mít vetsi náchylnost na poruchy oproti 300tdi.
Dále se mi líbí že veškeré díly by měly jít dobře sehnat i třeba za 15 let. Nelíbí se mi snad jen pořizovací cena a že se blbě shání pěkné kousky v neponicenem stavu.
Dále jsem do výběru zařadil Discovery 2 , líbí se mi že má obdobnou techniku jako defender, nelíbí se mi že když shnije asi se to řeší podstatně hůře a za větší peníz než u defendera.
Pak jsem se ještě díval po Jeep grand Cherokee s motorem tuším 2.5td , staré Mitsubishi Pajero 2.8td a tím to asi končí. Ještě vás něco napadá co by v určitě modifikací mohlo dobře k těmto účelům posloužit?

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Land rover na tahání

#46 Příspěvek od MadTom » 18 dub 2021 21:18

Jenom poznámka - Defender má kastli z velké části z hliníku, což v kombinaci s ocelovými díly znamená, že to hnije o hodně rychleji, než by mohlo. A zrovna tyhle díly jsou nové extra drahé, druhovýroba spíš není a starší jsou také shnilé. A málo kdo s hliníkem umí dělat.

D2 je v tomto lepší - když si vezmeš druhou na díly, tak ji máš dost levně.
Defender 130 bude stát o kus víc než 110, pokud seženeš, a 110 o kus víc, než D2.
Jestli chceš LR s mechanickým motorem a automatem - originál Discovery 1, Defender jedině přestavba.
O shánění dílů za 15 let bych raději ani neuvažoval - jistota není vůbec žádná, kromě toho, si někde uložit auto na díly.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Land rover na tahání

#47 Příspěvek od mr-tomas » 18 dub 2021 21:23

Na motor 300tdi s automatem větší měnič nekoupíš. Jednu chvíli byl dostupnej ale pak zmizel. Jediná šance si ho nechat udělat z V8 měniče, ale není to žádná prdel, hodně práce. S malým měničem jde výkon motoru než uzamkne do prokluzu.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Milik607
Příspěvky: 57
Registrován: 31 pro 2015 14:05

Re: Land rover na tahání

#48 Příspěvek od Milik607 » 18 dub 2021 21:32

mr-tomas píše: 18 dub 2021 21:23 Na motor 300tdi s automatem větší měnič nekoupíš. Jednu chvíli byl dostupnej ale pak zmizel. Jediná šance si ho nechat udělat z V8 měniče, ale není to žádná prdel, hodně práce. S malým měničem jde výkon motoru než uzamkne do prokluzu.
Přesně tohle jsem slyšel že jde udělat z V8 ale netušil jsem že je to takovej problém. To je škoda.

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Land rover na tahání

#49 Příspěvek od mr-tomas » 18 dub 2021 21:40

Není to problém, ale hodně práce. Já sám na něm už dva roky pracuju, teda spíše čekám až na to bude mít jeden člověk čas. Je to hodně náročné na přesnost a nikomu jinému bych to nesvěřil.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Land rover na tahání

#50 Příspěvek od MadTom » 18 dub 2021 22:00

Ono se té 300ce musí přidat i dost na výkonu, aby ten větší měnič využila. V sériovém nebo jenom lehce poladěném stavu s tím problém není. To TD5ku i v sériovém stavu měnič omezuje, ale neznamená to, že to není použitelné, pokud je v pořádku.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Milik607
Příspěvky: 57
Registrován: 31 pro 2015 14:05

Re: Land rover na tahání

#51 Příspěvek od Milik607 » 18 dub 2021 22:27

Je to fakt zapeklité. Jedno vím určitě, chci se vyhnout moderním automobilům které již nejsou určeny na práci a aby něco vydržely Ale spíše na machrovani do města, hliníkovým a slitinovým Motorům s bůhví jakou životnosti, převodovkám s plastovými kolečky jako v autíčku na ovládání atd. Teď už tedy fakt vybrat jen to správné.
Škoda že i v dnešní době nepřijde někdo s nějakým kvalitním stavebnicovým autem na kterým si člověk dokáže cokoliv udělat, kvalitním servisem ho držet v kondici a při životě po dlouhou dobu.....u moderních aut už to fakt ani takhle nejde. Asi fakt nejvhodnější kandidát je ten def, ale jak píšete každé auto má svoje přednosti a mínusy. Co všechno je na defendery špatně sehnatelne?

Milik607
Příspěvky: 57
Registrován: 31 pro 2015 14:05

Re: Land rover na tahání

#52 Příspěvek od Milik607 » 18 dub 2021 22:32

Popravdě nechci po tom autě aby brodilo řeky a rybníky nebo někde šplhalo po ostrých kamenech vysoko v horách v nepřístupném terénu, ale i běžný provoz někdy dokáže nastavit nějaké nástrahy které auto musí přežívat.

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Land rover na tahání

#53 Příspěvek od mr-tomas » 18 dub 2021 22:40

Já si osobně myslím že defender je natolik známé ikonické auto že na něj budou asi dlouho dostupné díly aby se dalo udržovat dlouho při životě. Nebo můžeš rovnou jako já sislit důležité originální díly do zásoby dokud jsou dostupné. :lol:
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3564
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Land rover na tahání

#54 Příspěvek od VencaZE » 19 dub 2021 12:04

Kup jednoho Defa od Mikihrana a máš to vyřešený hned a na hezkých pár let dopředu :grin: .
https://www.landroverforum.cz/forum/vie ... =4&t=42710
V.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Uživatelský avatar
Amon
Příspěvky: 664
Registrován: 02 srp 2016 18:34
tel.: 774882368
auto: ex RR P38
Bydliště: Plzeň, Litoměřice

Re: Land rover na tahání

#55 Příspěvek od Amon » 20 dub 2021 16:37

Ahoj, klidne si me ukamenujte, ale nevim proc nedoporucit p38. Ma to svoje mouchy - vzduch. podvozek, immo a zamky - ale vse se da resit nebo vyhodit z auta. 2.5 diesel je sice slaby, ale 3,5t utahne a da se uspesne ocipovat i upravit chlazeni. V8 je na tahani idealni a kdyz se prevlozkuje motor, tak to zas dalsi XYtis kilometru vydrzi. V8 snese i LPG. Pohodli lepsi nez u D2 a prostoru je tam srovnatelne (p38 ma mensi kufr, ale rozhodne to neni fabie).

Porizovaci cena je nizsi nebo srovnatelna s D2, o defu , LC nebo americe ani nemluve. Navic p38 ma lespi antikorozni ochranu ramu a popravde jsem zrezlou nevidel snad ani jednu. Nahradni dily a servis na urovni D2.

Za me si pripis kandidata na seznam...

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Land rover na tahání

#56 Příspěvek od MadTom » 20 dub 2021 18:23

Na začatku tu zaznělo, že elektroniku ne. A P38 je na tom co se týče spolehlivosti o kousek hůře než D2. Tím nechci říct, že nejde provozovat a udržovat, jenom je ještě trošku víc svá, než D2.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Amon
Příspěvky: 664
Registrován: 02 srp 2016 18:34
tel.: 774882368
auto: ex RR P38
Bydliště: Plzeň, Litoměřice

Re: Land rover na tahání

#57 Příspěvek od Amon » 20 dub 2021 19:04

Taky zminuju ze tam ty mouchy jsou, ale porad nic, co by se nedalo resit. Nejvic zlobi immo a zamky, ale to jde bud vyhodit (immo) nebo dat novy zamky. Vzduch podvozek bud vymenit za pruziny nebo se o to dobre starat, ale to plati o kazdym aute...

Nebo na co jsem zapomnel? Nebo o jakym konkretnim elektrickym neduhu se u p38 bavime? Relatka? Becm?

Uživatelský avatar
ondrush
Příspěvky: 271
Registrován: 15 lis 2012 20:56
tel.: 776026642
auto: DiscoII TD5 2003
Bydliště: ~Velka Bites

Re: Land rover na tahání

#58 Příspěvek od ondrush » 20 dub 2021 19:10

ja myslim ze nejde ani tak o ziadny konkretny neduh ako o to, ze v zadani bolo "minimem elektroniky". a uz MadTom na prvej stranke zhrnul, ze P38 je z doby, kedy je uz plna elektroniky, ale zaroven este len z doby, kedy to nemali vychytane a este to tak nevedeli
Martin Ondrušek, flákání všeho druhu
profesionální flákač a prokrastinátor

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Land rover na tahání

#59 Příspěvek od MadTom » 20 dub 2021 19:17

Přesně tak. Navíc nemám dojem, že by P38 v dieselu měla nějaký přebytek výkonu, možná tak přebytek tepla. A jít do V8 proč ne, akorát to znamená motor dříve nebo později převložkovat. Takže buďto už takto auto koupit, nebo čekat, kdy se to pokazí, s tím, že potom auto na celkem dlouho odstavím. Tohle u auta na denní ježdění, tedy ne na hobby, není zrovna ideál.
A dál si nemyslím, že by pro 5 lidí byla P38 lepší než D2 nebo D1 - všechno je to najednou malé.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2559
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: Land rover na tahání

#60 Příspěvek od habakuk » 20 dub 2021 19:25

Malá pro pět je i L322.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

Odpovědět