L322 m62 podpeti v systemu - chyba abs, prevodovky, podvozku atd...
L322 m62 podpeti v systemu - chyba abs, prevodovky, podvozku atd...
Ahoj, prosim o rady, jsem už trošku bezradný. Řeším problém se svojí L322 4.4 m62. Mám asi nízké napětí v systému a cca. po 1/2 hodině jízdy se mě asi zablokují CAN sběrnice (viz. video). Když auto odstavím nebo připojím na nabíječku, chyby zmizí, jinak smazat nejdou. Baterku mám ok (dle testu v servisu, ale kdo ví - 3letá bannerka), alternátor jsem teď měnil (měl jsem na něj podezření, ale není 100% jisté, že nový altík je ok, byl u něj nějaký protokol, který tvrdí, že ano, typ AS-PL A0226). Dnes jsem prošel všechny uzemňovací body kolem motoru, prostříkal kontoxem, ale nenašel jsem problém. Studeny start 14,2 v, zvedani podvozku 12,9 V, 2 tis otacek 14,1 V, někdy na volnoběh klesne až k 12 V. Vse jen parkovacky, vypnutý ventilátor, rádio. Vsechny pojistky take ok. Nějaký návrh, na co se zaměřit? Už jsem celkem zoufalý...
Díky za každou smysluplnou radu
Video s chybou: https://www.dropbox.com/s/ta5si1gb7aru7 ... 3.mov?dl=0
Díky za každou smysluplnou radu
Video s chybou: https://www.dropbox.com/s/ta5si1gb7aru7 ... 3.mov?dl=0
Naposledy upravil(a) gregori dne 16 čer 2021 21:31, celkem upraveno 1 x.
Re: L322 m62 podpeti v systemu - chyba abs, prevodovky, podvozku atd...
Poslední screen z diag
- Kokesek
- Příspěvky: 4447
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: L322 m62 podpeti v systemu - chyba abs, prevodovky, podvozku atd...
Podivat se co resi regulaci dobijeni, jestli ecu motoru a to si myslim ze ano u bmw… tak bude problem timhle smerem. Podivat se na pozadavek alt command…. Jaky je kdyz je napeti 12v. As-pl je tak 50/50. Nekdy ok jindy problemy. Hlavne denso a Fordy.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: L322 m62 podpeti v systemu - chyba abs, prevodovky, podvozku atd...
Regulace me také napadla, ale toto moje diag asi už nezvládne. Starý alternátor se choval úplně stejně jak AS-PL, tedy po výměně žádně změna, kontrolka dobíjení na palubovce nasvítila ani u jednoho altíku.
-
- Příspěvky: 14953
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: L322 m62 podpeti v systemu - chyba abs, prevodovky, podvozku atd...
Ten pokles na 12V je divnej. Kde a čím jsi to napětí měřil?
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Kokesek
- Příspěvky: 4447
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: L322 m62 podpeti v systemu - chyba abs, prevodovky, podvozku atd...
Uz sem to resil na 4.4i ale nemohu si vzpomenout zda kabelaz nebo zem nekde nebo to byl altik. Tech pribehu je tolik ze se me do sebe motaji…
Tady mas schema je tam pekne videt kde co sledovat
Resi to ecm a budiky musi byt ok! Jinak to spravne nefunguje
Fuse 5, 7,5Amp bych urcite kontroloval…
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tady mas schema je tam pekne videt kde co sledovat
Resi to ecm a budiky musi byt ok! Jinak to spravne nefunguje
Fuse 5, 7,5Amp bych urcite kontroloval…
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Kokesek
- Příspěvky: 4447
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: L322 m62 podpeti v systemu - chyba abs, prevodovky, podvozku atd...
Chyby v diag: krouzek volantove tyce je treba prehrat a znova inicializovat pak by mohlo zmizet hodne chyb…
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- mipr
- Příspěvky: 656
- Registrován: 11 črc 2014 11:34
- tel.: +421907431767
- auto: Diskosky mam rad :-)
- Bydliště: Horska 30, Bratislava
Re: L322 m62 podpeti v systemu - chyba abs, prevodovky, podvozku atd...
poruchy can bus moze sposobovat niektora vadna riad. jednotka. najjednoduchsi sposob je postupne odpajat jednotlive riadiacky a sledovat rozdiel. iste ze naskocia poruchy na ostatnych riad. jednotkach. treba sa vsak zamerat na rozdiely v chybovych hlaskach.
v niektorych pripadoch bude treba can siet premostit, aby auto dalej fungovalo...
este ma napada podozrenie na tachometer ktory ma integrovany prekladac dat medzi jednotlivymi can sietami...
drzim palce pri hladani poruchy...
Sent from my M2003J15SC using Tapatalk
v niektorych pripadoch bude treba can siet premostit, aby auto dalej fungovalo...
este ma napada podozrenie na tachometer ktory ma integrovany prekladac dat medzi jednotlivymi can sietami...
drzim palce pri hladani poruchy...
Sent from my M2003J15SC using Tapatalk
LRservis.sk Bratislava
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)
- Kokesek
- Příspěvky: 4447
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: L322 m62 podpeti v systemu - chyba abs, prevodovky, podvozku atd...
To si pletes s d3/4, u stare l322 nejsou budiky canova gateway. Maji pouze jeden can, kline a ds2 sbernici.mipr píše:poruchy can bus moze sposobovat niektora vadna riad. jednotka. najjednoduchsi sposob je postupne odpajat jednotlive riadiacky a sledovat rozdiel. iste ze naskocia poruchy na ostatnych riad. jednotkach. treba sa vsak zamerat na rozdiely v chybovych hlaskach.
v niektorych pripadoch bude treba can siet premostit, aby auto dalej fungovalo...
este ma napada podozrenie na tachometer ktory ma integrovany prekladac dat medzi jednotlivymi can sietami...
drzim palce pri hladani poruchy...
Sent from my M2003J15SC using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: L322 m62 podpeti v systemu - chyba abs, prevodovky, podvozku atd...
Vsechny pojistky u spolujezdce jsem prosel, propipal, zmeril odber pri vypnutem klicku, vse bylo ok.Kokesek píše: ↑16 čer 2021 23:53 Uz sem to resil na 4.4i ale nemohu si vzpomenout zda kabelaz nebo zem nekde nebo to byl altik. Tech pribehu je tolik ze se me do sebe motaji…
Tady mas schema je tam pekne videt kde co sledovat
Resi to ecm a budiky musi byt ok! Jinak to spravne nefunguje
Fuse 5, 7,5Amp bych urcite kontroloval…
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ty budiky nebo ECM je zajimavy napat. Napada te, jak to podomacku otestovat?
Nebo jen fyzicky zkontrolovat ECM (je ve fuse boxu v motorovem prostoru?)?
Diky
- Kokesek
- Příspěvky: 4447
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
L322 m62 podpeti v systemu - chyba abs, prevodovky, podvozku atd...
Kabely zmeris odpojene od zarizeni a vystup z budiku muzes nahradit malou zatezi treba zarovkou. Vystup od ecu zmeris osciloskopem…uz si vzpominam. Jeden altik byl oxidaci napaden tak ze se nezemnil. A druhy pripad byl spatny na budikach. Myslim ze by mel dobijet i s odpojenym konektorem v nejakem strednim rezimu regulace.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: L322 m62 podpeti v systemu - chyba abs, prevodovky, podvozku atd...
Tak asi zacnu postupne, co zvladnou moje znalosti.
1. ukostreni altiku - predpokladam, ze je to pres blok motoru, ne? Stycna hrana ulozeni byla cista, daval jsem na origo tesneni, tak by snad nemel byt problem. Zkusmo zkusim pripojit startovaci kabel na tele altiku a ukostreni auta
2. Propipani kabelu necham az na konec, to bude pakarna
3. osciloskop nemam, ale aspon zkotroluju ecu, jestli tam neni nejaka oxidace nebo ocuzeni.
4. odpojim konektor ovladani altiku a uvidime, jestli bude nejaka zmena. Pokud by pak mel bezet na stredni hodnotu, rekneme 13,5 V, tak by se to mohlo projevit, pokud je tam problem.
Jeste jsem se docetl, ze muze zlobit dioda na zelenem kabelu ovladani alternatoru (ve schematu G126), nesetkal jsi se s tim?
Potom asi zkusim jiny alternator, mas tip, co krom originalu vzit? Nejaky kvalitni repas?
Moc díky za rady,
Miloslav
1. ukostreni altiku - predpokladam, ze je to pres blok motoru, ne? Stycna hrana ulozeni byla cista, daval jsem na origo tesneni, tak by snad nemel byt problem. Zkusmo zkusim pripojit startovaci kabel na tele altiku a ukostreni auta
2. Propipani kabelu necham az na konec, to bude pakarna
3. osciloskop nemam, ale aspon zkotroluju ecu, jestli tam neni nejaka oxidace nebo ocuzeni.
4. odpojim konektor ovladani altiku a uvidime, jestli bude nejaka zmena. Pokud by pak mel bezet na stredni hodnotu, rekneme 13,5 V, tak by se to mohlo projevit, pokud je tam problem.
Jeste jsem se docetl, ze muze zlobit dioda na zelenem kabelu ovladani alternatoru (ve schematu G126), nesetkal jsi se s tim?
Potom asi zkusim jiny alternator, mas tip, co krom originalu vzit? Nejaky kvalitni repas?
Moc díky za rady,
Miloslav
Kokesek píše: ↑17 čer 2021 08:42 Kabely zmeris odpojene od zarizeni a vystup z budiku muzes nahradit malou zatezi treba zarovkou. Vystup od ecu zmeris osciloskopem…uz si vzpominam. Jeden altik byl oxidaci napaden tak ze se nezemnil. A druhy pripad byl spatny na budikach. Myslim ze by mel dobijet i s odpojenym konektorem v nejakem strednim rezimu regulace.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Kokesek
- Příspěvky: 4447
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: L322 m62 podpeti v systemu - chyba abs, prevodovky, podvozku atd...
I dioda je vazny adept…
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: L322 m62 podpeti v systemu - chyba abs, prevodovky, podvozku atd...
Menší update:
Auto celou noc na nabijecce, po startu 14,4 V na zrychleny volnobeh po startu.
ad 4: odpojeno ovladani altiku, napeti 12 V, po zpetnem pripojeni vystoupalo cca. na 13, 8 V.
Dioda objevena, vypada to, ze se v tom v minulosti nekdo hrabal, viz. napojeni, nebo je to tak z vyroby?
Ma trosku popravskany gumovy obal. Cvaknu ji pryc, jde nahradit beznou diodou se stejnou hodnotou?
Jeste jsem ji nemeril, dokud nebudu mit nahradni, kdyz uz to budu cvakat...
Auto celou noc na nabijecce, po startu 14,4 V na zrychleny volnobeh po startu.
ad 4: odpojeno ovladani altiku, napeti 12 V, po zpetnem pripojeni vystoupalo cca. na 13, 8 V.
Dioda objevena, vypada to, ze se v tom v minulosti nekdo hrabal, viz. napojeni, nebo je to tak z vyroby?
Ma trosku popravskany gumovy obal. Cvaknu ji pryc, jde nahradit beznou diodou se stejnou hodnotou?
Jeste jsem ji nemeril, dokud nebudu mit nahradni, kdyz uz to budu cvakat...
-
- Příspěvky: 14953
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: L322 m62 podpeti v systemu - chyba abs, prevodovky, podvozku atd...
Jestli jsi to napětí měřil opět přímo na baterce, tak tohle vypadá celkem slušně. Chce to ale změřit i při puštěných spotřebičích (světla, topení, vyhřívání ....), aby bylo jasné, že to alternátor utáhne a nestalo se, že když si pustíš třeba vyhřívání skla, tak už to nebude pořádně dobíjet.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: L322 m62 podpeti v systemu - chyba abs, prevodovky, podvozku atd...
14,4 V jsem nameril podle me jen proto, ze to bylo pichnute na nabijecce.
MadTom píše: ↑17 čer 2021 15:10 Jestli jsi to napětí měřil opět přímo na baterce, tak tohle vypadá celkem slušně. Chce to ale změřit i při puštěných spotřebičích (světla, topení, vyhřívání ....), aby bylo jasné, že to alternátor utáhne a nestalo se, že když si pustíš třeba vyhřívání skla, tak už to nebude pořádně dobíjet.
Re: L322 m62 podpeti v systemu - chyba abs, prevodovky, podvozku atd...
Tak dnes po 10 km jizdy opet chyby. Za jizdy napeti 13,6 V, na neutral slo pod 13 V. Po odstaveni auta voltmetr na baterce 12,9 V na volnobeh
Edit: dioda promerena, bohuzel je ok, takze chyba jinde
Edit: dioda promerena, bohuzel je ok, takze chyba jinde