Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

D, TD, TDI, TD5
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1393
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#141 Příspěvek od Tazik1992 » 11 úno 2022 00:17

To já myslel, jestli tam třeba dřív nebyla nějaká spešl podložka chycená pod oba šrouby, u které by se ohýbaly růžky. Nebo jedině, že by se něco ohýbalo na těch držácích, co jsou na čepech - nahoře na hadici a dole na kryt kotouče. Ale ty na to nevypadají. Zajímavý je, že je to v tom návodu 30let.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1393
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#142 Příspěvek od Tazik1992 » 11 úno 2022 00:49

Je čas představit i levou stranu nápravy. To už nebude takový román. Spíš vypíchnu takové ty bestoffky, změny na základě poučení z pravé strany apod.

Orezlé z venčí to bylo tak ňák stejně, ale přeci jen tam bylo víc situací, při kterých bylo třeba vyvolávat všechny svaté. I zatracené :grin:
Repas těhlice LH 01 - výchozí stav.jpg

První zastávka byla už u brzdiče, resp. hadice. Todle už povolit nešlo - matka, držák a hadice vytvořily kompaktní díl. Naštěstí jsem na levoboku počítal nejen s novou hadicí, ale i trubkou od posilovače.
Repas těhlice LH 02 - držák brzdové trubky.jpg

Tendle náboj leccos zažil, měl na sobě i sekance asi jak někdo páčil unašeč. Taky bych řekl, že tam bylo až moc vazelíny. Když to srovnám s náplní ze sady, kde je pytlík s 30g (15g na ložisko), tak jí tam bylo až běda, to už se pak ty ložiska i blbě chladí.
Repas těhlice LH 03 - náboj seklý.jpg

Pohled na šrouby kotouče byl omračující, ale ty šly naštěstí ještě povolit. Za to stáhnout kotouč z náboje byl boj skoro na hodinu. Máčel jsem to, i lehce nahříval, zmražoval, vytloukal. Měděnou paličku jsem rozklepal jak Koudelka nejtek :grin: A drželo to hlavně na tom mezikruží, takže mazat, mazat, mazat.
Repas těhlice LH 04 - kotouč zarezlý.jpg

Na této straně jsem naopak měnil ložiska náboje, takže došlo na vyklepání šálků. Chce to vyrážeč při vyklepávání pravidelně posouvat tak o 90° a trpělivě šálek dostávat ven. Při instalaci nového je to obdobné, pokud tedy není k mání nějaký speciální adaptér. Musím říct, že jsem musel spodní vnější hranu nových šálků lehce líznout bruskou, neměly takové zaoblení jako ty původní a nechtěly dosednout ke středovému mezikruží.
Repas těhlice LH 05 - náboj ložiska.jpg
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1393
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#143 Příspěvek od Tazik1992 » 11 úno 2022 01:07

Nábojka vypadala ještě děsivěji. Jestli jsem na té pravé využil závitový pilník jen tak na vyčištění, tak tady už jsem musel s jeho pomocí závit vysloveně opravit.
Repas těhlice LH 06 - nábojka pošramocená.jpg

Uvnitř tubusu byla zrezlá až ke guferu (díl FTC5268). No je vidět, že těsnilo. A protože i jehličkové ložisko (díl FTC861) po vyčištění točilo krásně, tak jsem nepřistoupil k pitvání.
Repas těhlice LH 07 - nábojka gufero, ložisko.jpg

Pokud není potřeba na nábojce měnit ložisko, tak je dobré při jejím čištění a lakování komoru s ložiskem uzavřít, aby do něj nenapadal bordel. Ze strany gufera jsem dal aspoň hadr.
Repas těhlice LH 08 - nábojka zakrytování.jpg

Tady už byla drážka na dosedu gufera náboje i po začištění znatelnější, nehtík zadrhával, takže jsem pak trochu to nové gufero nedoklepl. Myslím, že při příštích brzdách nábojka půjde do...
Repas těhlice LH 09 - nábojka vyčištěná.jpg

Rez je silák. Gufero koule skoro prostřelil a držák hadice pěkně prohnul.
Repas těhlice LH 10 - starý držák a gufero koule.jpg
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1393
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#144 Příspěvek od Tazik1992 » 11 úno 2022 01:32

Lakovaní proběhlo obdobně jako na pravoboku, jen hliníkový sprej nahradil makrácký AluZinc.
Ovšem u náboje jsem udělal změnu - dosedové plochy a kroužek na který dosedá brzdový kotouč, jsem nechal jen v zinkové vrstvě. Pro další vrstvy už jsem to vymaskoval. Kotouč totiž potom nešel přes tolik vrstev nasadit.
Repas těhlice LH 11 - náboj lakování vykrytí.jpg

A zase ten radostný pohled - všechny dílky skládačky jsou připravené. Přibyly další dvě nerezové alternativy - nechal jsem si udělat krycí kroužek nábojky (FRC2310) a spodní držák krytu kotouče jsem si spáchal sám z kusu nerezového plechu.
Repas těhlice LH 12 - připravené díly.jpg

Gufero náboje je dobré vytřít vazelínou - jak uvnitř, tak i tu manžetku co dosedá na nábojku.
Při lakování unašeče jsem použil pro vymaskování okolí děr šrouby s větší hlavou, protože na pravé straně mi to při dotahování šroubu popraskalo a lak v okolí šroubů slezl. No, můžu říct, že i toto bylo málo a chtělo to ještě větší vymaskování.
Pozinkoval jsem i koncovky brzdové hadice. Ale se spirálou jsem se nepatlal :grin:
Repas těhlice LH 13 - díly náboj unašeč.jpg

Paralelně s repasem dílů , probíhalo i zkultůrnění okolí těhlice. Kompresor a jehlový oklepávač jely na plno.
Repas těhlice LH 14 - tlumič oklepání.jpg
Repas těhlice LH 15 - tlumič nástřik.jpg
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1393
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#145 Příspěvek od Tazik1992 » 11 úno 2022 02:22

A ještě zinkiáda
Repas těhlice LH 16 - rám nástřik.jpg

Vnější stranu náboje jsem nechal jenom v zinku. Otvory od šroubů brzdového kotouče jsem pak ještě naplnil montážní pastou, aby to tam tolik nerezlo.
Repas těhlice LH 17 - náboj.jpg

Měření házivosti brzdového kotouče. Ještěže tam mám ty pevnostní práhy, nikde jinde mi stojánek nedržel.
Repas těhlice LH 18 - měření kotouče.jpg

A je to pokupě.
Na uchycení příruby gufera už jsem použil nové šrouby s přírubovou a robustnější hlavou (klíč 10). Otvory pro šrouby v přírubě nápravy jsou rovněž napakované pastou. Jako náplň skříně jsem na levé straně použil originální LR genuine vazelínu (STC3435). Výhoda je, že je v sáčku, ze kterého se dobře aplikuje a dá se z něj všechno dostat. Což je rozdíl oproti vazelíně v láhvy od Britpartu, kterou jsem dával na pravou stranu. Sem to z ní nemohl vyfoukat ani kompresorem. Takže vazelínu doporučuju určitě v sáčku. Případně nějakou kalímkovou variantu a natáhnout třeba do stříkačky. Specifikace vazelíny by měla být HD00, musí být stékavá.
Repas těhlice LH 19 - sestaveno.jpg

Originální šroub pro nastavení dorazu zatáčení - steering lock stop bolt (díl SH112505), který zároveň drží i kryt kotouče je podle mě nepoužitelný. Má mít délku 50mm, ale při pohledu na tabulku a způsob nastavení je jasné, že v takovéto podobě je krátký, vůbec by na straně u krytu nevykukoval a ten by tam nebylo jak chytit.
Defender - steering bolt stop.jpg
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

MadTom
Příspěvky: 14941
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#146 Příspěvek od MadTom » 11 úno 2022 06:51

Kotouče jsem z nábojů sundával pod lisem, jestli si to dobře pomatuju, tak to chtělo okolo 5t, aby se pohnuly.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1393
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#147 Příspěvek od Tazik1992 » 11 úno 2022 11:44

MadTom píše: 11 úno 2022 06:51 Kotouče jsem z nábojů sundával pod lisem, jestli si to dobře pomatuju, tak to chtělo okolo 5t, aby se pohnuly.
No, tak to se nedivim, že mě tak zabavil. O důvod víc (pro ženu o omluvenku víc) k pořízení lisu :grin: Teda doufám, že todle už absolvovat nebudu !
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5095
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#148 Příspěvek od DanoDEF » 11 úno 2022 12:10

Ja som klepol kladivom a boli dolu.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

MadTom
Příspěvky: 14941
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#149 Příspěvek od MadTom » 11 úno 2022 12:46

Lis to chce 20t, už několikrát jsem se dostal k 15t a tehdy jsem začal být o kus víc opatrný, co dál.
Kotouč k náboji byl prostě přirezlý, takže nově okartáčovat a hlavně to namazat vhodnou "vazelínou", potom už to jde jenom poklepat gumovou paličkou a je to dole.
Tím že tu mám lis, tak už se ani o nic jiného nesnažím, pokud se to do lisu vejde. Co se nevešlo, tak 20t hydraulický stahovák, nějaká železa na podložení a 4 ruce okolo, aby to podrželi, než se to pumpováním stáhne k sobě a začnou se dít věci. Do lisu si chci udělat malej ohraňovák, na ohýbání silnějších věcí, co nedá malá ohýbačka.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1393
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#150 Příspěvek od Tazik1992 » 11 úno 2022 13:02

DanoDEF píše: 11 úno 2022 12:10 Ja som klepol kladivom a boli dolu.
:mrgreen: Tos mě nas..naštval :lol:
MadTom píše: 11 úno 2022 12:46 Lis to chce 20t, už několikrát jsem se dostal k 15t a tehdy jsem začal být o kus víc opatrný, co dál.
Už je doma, A-rám mě donutil :lol: . Při nejhorším bude na ovoce :lol: .
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1393
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#151 Příspěvek od Tazik1992 » 11 úno 2022 13:10

No a k levému kolu bylo ještě třeba přivést nový brzdovod.
Nejdřív jsem zkoušel trubku (díl NTC5708) protáhnout odspoda, ale to jsem záhy narazil.
Takže přišel pokus s cestou zhora. Ten se změnil v nefalšovaný manévrový souboj :lol:
Tady je cca popis k jednotlivým záběrům, video by bylo stejně nepublikovatelné.
1. podstrčit trubku pod hřídel řízení
2. nasunout jí šikmo dozadu a zároveň dolů
3. povyjet s ní dopředu, ale zároveň jí stočit do volného prostoru za podběhem (pod posilovač)
4. pak jí zatáhnout kolmo k motoru, co nejvíc do míst pod startérem
5. chytit spodní konec (to už jsem musel na štafličky) a opatrně jej táhnout dopředu k otvoru u pružiny, druhou rukou při stáčení trubky korigovat druhý vývod
6. konec u brzdového válce už se jen povytáhne, ale ještě se nešroubuje
Výměna brzdové trubky 01 - manévr.jpg

Pak už jen prostrčit škvírou vedle pružiny. Samozřejmě to občas šponuje, hlavně při tom prostrku, ale trubka to vydrží.
Výměna brzdové trubky 02 - prostrk.jpg

Spoj i uchcení jsou opět promazány montážní pastou. Trubka je rovněž přestříkána 2K lakem.
A když už byla napojena nová hadice, bylo možné jí zaškrtit, odstranit provizorní zátku na brzdovém válci a přišroubovat k němu druhý konec trubky momentem 15Nm. Ostaní spoje brzdových trubek jsem utáhl momentem 13Nm. Malou trubku k brzdiči momentem 15Nm. Je to opět kombinace získaných údajů (manuály, Haynes,..). Matice zajišťující hadici v držácích jsem utáhl jen s citem.
Výměna brzdové trubky 03 - spoj trubka-hadice.jpg

Při utahování trubkových spojů ve stísněných prostorech podběhu i motorového prostoru se mi osvědčil šikovný nástrčkový momenťáček Manoskop 730 od Stahlwille s rozsahem 4-20Nm. Malý, rychle nastavitelný, bez potřeby nulování, možno s ním i povolovat.
Výměna brzdové trubky 04 - momentak Manoskop.jpg

Odvzdušňovací finále. No, vlastně semifinále, ještě mě čekají brzdiče vzadu.
Použil jsme soupravu - one man systém - ale ta mě málem dovedla k šílenství. Furt mi z toho šly bublinky, i po hodině. To už jsem samozřejmě vařil víc než brzdovka :lol: . Pak jsem zjistil, že mi zřejmě přisává ta uni-nástrčka na odvzdušňovák. Tak jsem jí odřzl, napojil zredukovanou hadičku přímo na ventilek a zkusil to znova na levé straně. Stejně to furt pěnilo. Podezříval jsem přisávání přes závit odvzdušňovacího ventilku, tak jsem ho zkusil utěsnit, ale furt to nebylo ono. A neustálé hlídání a dolívání nádobky byla taky pakárna. Nakonec jsem to stejně začal odšlapávat a za 15 minut hotovo. Na natažení kapaliny do systému je to asi dobrý, ale finále se mi osvědčilo udělat klasikou - nohou.
Výměna brzdové trubky 05 - odvzdušnění.jpg
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1393
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#152 Příspěvek od Tazik1992 » 12 úno 2022 08:57

Prázdniny byly vůbec nejplodnější období oprav. Paralelně s repasem nápravy, probíhaly ještě menší operace zejména během přestávek kdy zasychaly laky na dílech.
Jednou z nich byla i výměna podávací palivové pumpy (díl ERR5057). Prostě jsem pojal podezření, že není v dobrém stavu. Jednak auto při jízdě do kopce ztrácelo dech, jednak mě zarazilo, že po výměně nádrže nebyla schopná natáhnou naftu. Jak se ukáže dále, tak to byla zřejmě falešná obvinění.

Prostor na práci kolem podávací pumpy za normálních okolností nehýří volným místem. V manuálu je napsáno, že by se měly demontovat palivové trubky ke vstřikovačům. No to se mi rozhodně nechtělo.
Výměna podávací pumpy 00 - prostor.jpg

Já už jsem tou dobou měl ale vyndaný filtrbox na očištění a tak jsem sundal ještě jeho přední klemu a hned bylo veseleji.
Díky tomu se dalo i lépe manupulovat s hadičkami vedoucími k pumpě. Na uvolnění spojů jsou potřeba dva klíče č.14., matky byly orezlé, ale šlo to. Ještě před demontáží jsem to průběžně prostříkával uvolňovačem. Konce trubek je dobré zamotat aspoň izolačkou, aby do nich nešel bordel.
Výměna podávací pumpy 01 - bez filtr boxu.jpg

Dostat se ke šroubům na přírubě pumpy už bylo horší, zejména ten pravý je dobře krytý. Pomocí dvou 1/4kových prodloužení (dlouhý+krátký nástavec) propletených trubkami se podařilo na šroub dosáhnout (vořech je č.10).
Výměna podávací pumpy 02 - uvolnění šroubů.jpg

Tady je porovnání pump. Ta nová (v provedení OEM, výrobce ??) má nejen větší hlavu, ale od pohledu i délší vačkou ovládanou páku s jiným úhlem zahnutí na konci. Pomocná páčka ručního ovládání je naopak vybavena přizdvihovací pružinkou. Protože je kolem pumpy málo místa a při ručním ovládání se tam rukou blbě může, tak doporučuju v hmatníku ruční páčky vyvrtat malou dírku (2-3mm), aby šel do ní zastrčit ovládací háček vyrobený třeba z kusu pevného drátu. Líp se pak odvzdušňuje např. po výměně palivového filtru. Na staré pumpě jsem to vrtal, nová už dírku měla.
Výměna podávací pumpy 03 - pumpy porovnání.jpg

Ještě juknutí na páky
Výměna podávací pumpy 04 - pumpy uvnitř.jpg
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1393
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#153 Příspěvek od Tazik1992 » 12 úno 2022 09:55

Přestože se nová pumpa dodává i s těsněním ( ERR2028 ), tak jsem si stejně objednal i originální LRácké.
To originální je asi ze dvou materiálů a nebo má ta jedna strana nějakou povrchovu úpravu, protože každá strana je jiná.
To dodané s pumpou mělo zase takovou zvláštní strukturu, na první pohled jsem si myslel, že je to říznuté z plátku ňáké koženky. Ale je na něm nápis "novaform 2300", což je nějaké vlákny zesílené gumové těsnění. Použil jsem genuine LR.
Výměna podávací pumpy 05 - těsnění porovnání.jpg

Montáž nové pumpy není záludná. Je potřeba jí vmanévrovat tak, aby páka šla směrem nahoru nad vačku. Šrouby už jsem měl nastrčené a jejich hlavy trošku máznuté moontážní pastou, aby se "přilepily" k přírubě, závity natřené zajišťovacím lepidlem. Těsnění jsem z obou stran natřel tmelem Hylomar M (je to univerzálnější sourozenec Hylomar Blue). Montážní šrouby pumpy se dotahují momentem 25Nm. Převlečné matky ( díl NRC9770 ) na spoje s hadicemi se dají použít původní, těsnící kroužky alias olivy ( díl NRC9771 ) je třeba dát nové. Spoje na palivových trubkách jsou rovněž na moment 25Nm.
Výměna podávací pumpy 06 - osazení.jpg

Přišel čas odvzdušnění. Povolil jsem ventilek na filtru, zahýbu s páčkou a ... A nic. Tak jsem prostě nastartoval, co se bude dít. Normálně jsem odvzdušnil při běhu. Je fakt, že pumpa by se mohla ještě před připojením hadic zalít naftou ze stříkačky, ale to mě předtím nenapadlo. až později jsem se dočetl, že vačka může být shodou okolností natočená v poloze, kdy "blokuje" pumpu a ruční páčka nefunguje. Když se tedy třeba při odvzdušňování stane, že páčka jde lehce, jakoby není cítit záběr nebo prostě nic neteče, tak to chce pootočit vačku. Nejjednodušeji asi cvrnknutím startéru, aby se motor pootočil. To mě ještě čeká vyzkoušet.
Výměna podávací pumpy 07 - vačka.jpg

Druhá záhada se vyklubala ze zelené placky o tloušťce 2-3mm pod přírubou pumpy. Původně jsem si samozřejmě myslel, že je to nějaké alternativní těsnění a nahradil jej tím originálním. Jenže. Zřejmě to nebylo těsnění. Dočetl jsem se, že u některých pump se používá takováto podložka jako jednoduchý regulátor množství tahaného paliva. Čím tlustší placka, tím je páka dál od vačky a ta do ní pak jen lehce cvrnká a tím míň to pumpuje.
Výměna podávací pumpy 08 - podložka.jpg


Teď je otázka, co se stalo, když jsem podložku vyndal a navíc dal pumpu s délší pákou (neměřil jsem to přesně) a ještě přihnutějším koncem ?? Mě se totiž zdá, že se objevilo při běhu tikání, které tam nebylo. Oni budou asi tikat i ventily, ale hned mě to po nastartování zaujalo. Takže pumpa bude mít ještě dohru.
Jestli s tím máte někdo zkušenost, uvítám postřehy, rady.
Naposledy upravil(a) Tazik1992 dne 13 úno 2022 22:43, celkem upraveno 1 x.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
pajam
Příspěvky: 785
Registrován: 14 čer 2006 07:10
auto: nějaké LR
Bydliště: Bělá pod Bezdězem

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#154 Příspěvek od pajam » 12 úno 2022 10:11

Z fotky je vidět, že to máš špatně namontované. Správně tam musí být sestava: slabé těsnění, silnější vložka, slabé těsnění. Jinak čerpadlo ani nefunguje. Ta zelená vložka tam musí být.

Vím to, páč mi to zkazili v servisu.

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1393
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#155 Příspěvek od Tazik1992 » 12 úno 2022 10:28

pajam píše: 12 úno 2022 10:11 slabé těsnění, silnější vložka, slabé těsnění. Jinak čerpadlo ani nefunguje. Ta zelená vložka tam musí být.
Tak objednám těsnění, sundám pumpu a vrátím podložku zpět.
Dík

Ono je ještě otázka, jestli by teda neměla být ta podložka tlustší, když je ta páka délší.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#156 Příspěvek od mr-tomas » 12 úno 2022 10:32

Já tam žádnou podložku nemám, to jste mi zase nasadily brouka do hlavy. :roll:
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1393
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#157 Příspěvek od Tazik1992 » 12 úno 2022 10:45

mr-tomas píše: 12 úno 2022 10:32 Já tam žádnou podložku nemám, to jste mi zase nasadily brouka do hlavy.
Tome, ona tam být vždycky nemusí. V manuálu o ní není ani zmínka, Haynes píše, že když tam je, tak se má dát zpět, mezi ty dvě těsnění jak píše pajam. Mě to nenapadlo, protože vypadala jak těsnění, navíc jen omazaná z obou stran tmelem.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
pajam
Příspěvky: 785
Registrován: 14 čer 2006 07:10
auto: nějaké LR
Bydliště: Bělá pod Bezdězem

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#158 Příspěvek od pajam » 12 úno 2022 11:05

Tlustší bych tam nedával. Ale novou bych neobjednávala. Očistil bych ji od tmelu (totéž jsem udělal když jsem svoji po roce objevil ve šrotu 😃) a namontoval. Těsnění máš, pokud jsem viděl dobře dvě, a odzkoušel bych to. Odpojil trubku za filtrem a nastartoval

vik2
Příspěvky: 229
Registrován: 21 úno 2014 07:56
auto: Def 110 300Tdi

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#159 Příspěvek od vik2 » 14 úno 2022 07:19

https://fourby.co.uk/epages/950004277.s ... fuelspacer

Když namontuješ toto, tak ruční pumpování bude fungovat vždy. Jo a prý to prodlouží životnost pumpy.
Já jsem si to vyrobil sám, flexa, pilník, vrtačka..... žádná krasavice ale funguje to...

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1393
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#160 Příspěvek od Tazik1992 » 14 úno 2022 22:44

vik2 píše: 14 úno 2022 07:19 Když namontuješ toto, tak ruční pumpování bude fungovat vždy. Jo a prý to prodlouží životnost pumpy.
Já jsem si to vyrobil sám, flexa, pilník, vrtačka..... žádná krasavice ale funguje to...
Tý jo, to je dobrej tip :yes .
A zase je k tomu jiná teorie o původní funkci té podložky.
To si spáchám taky, mám tu hliníkové desky z chladičů, tak něco vyberu. Mě zaráží u té nové pumpy ta délší páka, tak minimálně z toho důvodu to zkusím. Těsnění už si taky vyrobím svépomocí, mám tu pláty půlmilimetrového Klingersilu C-4400, ten by měl být pro ten účel adekvátním materiálem.

Udělal jsem printscreen, kdyby odkaz přestal fachat.
Defender - Fourby - podložka pod podávací pumpu.jpg
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Odpovědět