TDS vs 300tdi / TD5

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3372
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: L322
Bydliště: Kutná Hora

TDS vs 300tdi / TD5

#1 Příspěvek od Lukasino » 13 kvě 2022 08:30

Ahoj,
tak mě napadlo, tuší někdo, proč do P38 cpali TDS a do Discovery ve stejných ročnících 300tdi a potom TD5? Vždyť ty auta vyjížděli ve stejné době, tak mi to nedává moc logiku. Benzínové motory už byly shodné, jestli se nepletu...

Díky za osvětu :mrgreen:
L.
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2379
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: TDS vs 300tdi / TD5

#2 Příspěvek od habakuk » 13 kvě 2022 08:57

Moje teorie je taková že nový P38 pod taktovkou BMW bylo s 200-300tDi slabé (83kw) tak vzali v té době moderní motor 2,5tds (100kW). No a následně už nemělo cenu do dobíhajícího modelu dávat td5 když byl ve vývoji L233 opět pod taktovkou BMW.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

MadTom
Příspěvky: 13864
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TDS vs 300tdi / TD5

#3 Příspěvek od MadTom » 13 kvě 2022 09:12

TD5ka je poslední motor od LR - měl to být 4 válec pro Freelader, 5 válec pro Discovery a 6 válec pro RR (v řídící jednotce je i na ovládání 6 válce místo). Nakonec dodělali jenom ten 5 válec, a do ostatního šly už hotové motory od BMW. Ted alespoň tohle jsem se dočetl. Jestli to bylo nebo nebylo správné rozhodnutí, to posuzovat nebudu. Každopádně 300ka je co se týče porovnání trošku mimo - v principu plně mechanický motor, bez potenciálu zásadního vývoje, proto skok na systém čerpadlo - tryska u TD5ky a common rail u jiných motorů z té doby.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3372
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: L322
Bydliště: Kutná Hora

Re: TDS vs 300tdi / TD5

#4 Příspěvek od Lukasino » 15 kvě 2022 10:31

Děkuji za reakce, nenapadlo mě že chtěli evoluci a tehdy to bylo vlastně to nejlepší :mrgreen: Je pravda, že u BMW to přežilo i e34 a dostalo se to až do e39.

Jen mi přišlo zvláštní, že tady šel RR motorově úplně mimo Discovery a proč vlastně Discovery II nedostala 2.5tds M51 nebo 3.0d M57, když to bylo stále pod taktovkou BMW...
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

MadTom
Příspěvky: 13864
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TDS vs 300tdi / TD5

#5 Příspěvek od MadTom » 15 kvě 2022 10:53

Mám dojem, že to bylo proto aby 6 válec byl v RR a že by se do D2 nevešel délkově.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3372
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: L322
Bydliště: Kutná Hora

Re: TDS vs 300tdi / TD5

#6 Příspěvek od Lukasino » 15 kvě 2022 14:04

Jo to je vlastně taky možné, díky :mrgreen: :yes
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6233
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: TDS vs 300tdi / TD5

#7 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 15 kvě 2022 17:02

já znám legendy zhruba stejné jako madtom. Pětiválec td5 majitelům od bmw zřejmě nijak extra nevadil, protože nebyl v nějakém přímém střetu s jejich 4 a 6 válci. Tím že ho měli roveráci prakticky hotový (jako pilot do řady 4, 5 a 6) tak do d2 šel, nevím jestli bmw doufalo či nedoufalo, že to bude fiasko.. Další vývoj 4 a 6 válce z td5 odvozený zastavily, protože by šli vyloženě proti svým motorům, které - je třeba uznat - nebyly žádný průser, spíš naopak. M57 bez diskuze funguje ok a u l322 to rozhodně není největší obtíž toho vozu :-)
Myslím, že kdyby roveráci (s bmw) tehdy neprosadili (nezvolili) td5 do d2, protože by ho třeba prostě neměli, že bychom v ní našli dost možná td4 od bmw, tedy by se to motorově přiblížilo spíš k freeloušovi než k RR. Motor by se tam na délku vešel a ten výkon by z něj taky dostali. V bmw e46 byl s čerpadlem 100 kw a CR s 110 kw a fungoval dobře (pomiňme ono proklete vp44), tedy pro discoveru by to asi bylo řešení.
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4977
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: TDS vs 300tdi / TD5

#8 Příspěvek od Acon » 30 kvě 2022 13:47

Od boha šťastie, že sa TD5 do D2 dostala. Za mňav tej dobe skvelý motor. A D2 s nim, na, rozdiel od P38 s TDS aj dokázala ísť. Ten 6valec v RR bola naozaj tragédia
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Odpovědět