já znám legendy zhruba stejné jako madtom. Pětiválec td5 majitelům od bmw zřejmě nijak extra nevadil, protože nebyl v nějakém přímém střetu s jejich 4 a 6 válci. Tím že ho měli roveráci prakticky hotový (jako pilot do řady 4, 5 a 6) tak do d2 šel, nevím jestli bmw doufalo či nedoufalo, že to bude fiasko.. Další vývoj 4 a 6 válce z td5 odvozený zastavily, protože by šli vyloženě proti svým motorům, které - je třeba uznat - nebyly žádný průser, spíš naopak. M57 bez diskuze funguje ok a u l322 to rozhodně není největší obtíž toho vozu
Myslím, že kdyby roveráci (s bmw) tehdy neprosadili (nezvolili) td5 do d2, protože by ho třeba prostě neměli, že bychom v ní našli dost možná td4 od bmw, tedy by se to motorově přiblížilo spíš k freeloušovi než k RR. Motor by se tam na délku vešel a ten výkon by z něj taky dostali. V bmw e46 byl s čerpadlem 100 kw a CR s 110 kw a fungoval dobře (pomiňme ono proklete vp44), tedy pro discoveru by to asi bylo řešení.