Prekalibrovanie tacho na Disco 2
Moderátor: Miky_CZ
Prekalibrovanie tacho na Disco 2
Mam otazku či tu už nieto skušal upraviť signal do tachomerta na Discovery 2 , aby ukazoval spravnu rychlosť po montaži (32) kolies ?
. tel 0905532342 bratislavsky kraj mail info@atlascamper.sk
-
- Příspěvky: 14956
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Prekalibrovanie tacho na Disco 2
Jak už jsme ti říkal - funguje speedo healer. Tak krabička ale musí být vyloženě na TD5ku, protože když auto stojí, tak tam jde signál, podle kterého si to kontroluje, že nejsou upadlé dráty. Zkus Toomicha, měl to tuším skladem.
Nevím kam se to v tom tvém automatu bude muset zapojit, resp. jestli jenom pro budíky, nebo i pro řídící jednotku motoru a řídící jednotku převodovky.
Nevím kam se to v tom tvém automatu bude muset zapojit, resp. jestli jenom pro budíky, nebo i pro řídící jednotku motoru a řídící jednotku převodovky.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Prekalibrovanie tacho na Disco 2
Ano ano to sme sa bavili - ja len že či niekto iny nema skusenosť.
. tel 0905532342 bratislavsky kraj mail info@atlascamper.sk
-
- Příspěvky: 69
- Registrován: 28 říj 2021 16:24
- tel.: 603EightNinerTree765
- auto: D2
- Bydliště: někde nad Vltavou
Re: Prekalibrovanie tacho na Disco 2
Ahoj,
řeším to samé u D2. Našel jsem si tedy Speedo Healer na Britpartu.
https://www.britpart.com/all-parts/da1426
Píšou že to je pro Defender - Td5 & 2007 onwards. Jinde jsem se dozvěděl, že to je kompatibilní s:
Defender 110-TD5-1999-2006
Defender 110-TD4 Ford-2007-2016
Defender 130-TD5-1999-2006
Defender 90-TD5-1999-2006
Defender 90-TD4 Ford-2007-2016
ale nic o Discovery 2. Neví někdo jestli to je kompatibilní i s Discovery 2 ? Našel jsem vůbec správnou věc ?
Díky, J.
Re: Prekalibrovanie tacho na Disco 2
D2 berie informaciu o rychlosti z ABS kdezto Defender ma snimac na redukcnej prevodovke.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
-
- Příspěvky: 14956
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Prekalibrovanie tacho na Disco 2
To sice ano, ale u Defa jde jeho výstup do tachometru a teprve z něj to jde do řídící jednotky motoru. A ta je "stejná" jako u D2, takže i tam běží ten signál, kterým si to kontroluje, že je vše správně propojené v době, kdy auto nejede.
Asi mě donutíte, abych vytáhnul osciloskop a podíval se, co tam kde je, ale nejdřív příští týden.
Asi mě donutíte, abych vytáhnul osciloskop a podíval se, co tam kde je, ale nejdřív příští týden.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 69
- Registrován: 28 říj 2021 16:24
- tel.: 603EightNinerTree765
- auto: D2
- Bydliště: někde nad Vltavou
Re: Prekalibrovanie tacho na Disco 2
Co jsem zatím zjistil:
Na D2 prý nefunguje leckterá krabička, protože SLABS ECU posílá 1hz diagnostický signál, který ty krabičky nějak pozmění. Krabička ho musí umět propouštět. Jinak by tam měl lítat PWM signál od 0 do -12V, kde 8000 pulzů = 1 míle (pravděpodobně imperiální/anglosaská, pochybuji že statutární, nebo námořní). Volně přeloženo...
- existoval truespeed, nejprve ho dělal Samras z Islandu a pak se prodával jako Superlift Truespeed. Ani jeden z nich se už neprodává.
- JayCar modul - ten prý nefunguje
- existuje Yellow Box - má být kompatibilní s D2, ale nějaké potvrzení z více stran nemám (poslal jsem dotaz, podělím se o výsledek). Stojí přibližně 3400CZK
- existuje C6100 ratio interface, který jsem našel u protinožců. Na aulro jsem našel několik vláken kde to řeší a potvrzují funkčnost.
C6100 je podle všeho one man show, nemá žádný web a povědomí o tom produktu se zjevně šíří per huba. Podle jednotlivých postů odhaduji, že tu krabičku tímto stylem prodává od roku 2013. Kontakt jsem našel na fóru, napsal jsem mu, reagoval obratem, potvrdil dostupnost/kompatibilitu, do ČR to pošle a tak jsem zavřel oči a poslal mu přes Wise (TransferWise) 3400CZK. A teď... děj se vůle boží. Až se ta vůle doděje dám vědět.
Pokud se někdo diví proč ochota do korekce tachometru vrazit 3400 + clo, dph a jiné výpalné. Tak já jezdím i po ráji výběrčích rychlostní daně... po Praze.
Na D2 prý nefunguje leckterá krabička, protože SLABS ECU posílá 1hz diagnostický signál, který ty krabičky nějak pozmění. Krabička ho musí umět propouštět. Jinak by tam měl lítat PWM signál od 0 do -12V, kde 8000 pulzů = 1 míle (pravděpodobně imperiální/anglosaská, pochybuji že statutární, nebo námořní). Volně přeloženo...
- existoval truespeed, nejprve ho dělal Samras z Islandu a pak se prodával jako Superlift Truespeed. Ani jeden z nich se už neprodává.
- JayCar modul - ten prý nefunguje
- existuje Yellow Box - má být kompatibilní s D2, ale nějaké potvrzení z více stran nemám (poslal jsem dotaz, podělím se o výsledek). Stojí přibližně 3400CZK
- existuje C6100 ratio interface, který jsem našel u protinožců. Na aulro jsem našel několik vláken kde to řeší a potvrzují funkčnost.
C6100 je podle všeho one man show, nemá žádný web a povědomí o tom produktu se zjevně šíří per huba. Podle jednotlivých postů odhaduji, že tu krabičku tímto stylem prodává od roku 2013. Kontakt jsem našel na fóru, napsal jsem mu, reagoval obratem, potvrdil dostupnost/kompatibilitu, do ČR to pošle a tak jsem zavřel oči a poslal mu přes Wise (TransferWise) 3400CZK. A teď... děj se vůle boží. Až se ta vůle doděje dám vědět.
Pokud se někdo diví proč ochota do korekce tachometru vrazit 3400 + clo, dph a jiné výpalné. Tak já jezdím i po ráji výběrčích rychlostní daně... po Praze.
Re: Prekalibrovanie tacho na Disco 2
Skoda že si nedal vedieť - by som sa pripojil k objednavke. Alebo mu skusiš napisat či nepribali esťe jednu krabičku ? Mam to trochu prečitane cez translator a vyzera že jedina funguje zaručene .
. tel 0905532342 bratislavsky kraj mail info@atlascamper.sk
-
- Příspěvky: 69
- Registrován: 28 říj 2021 16:24
- tel.: 603EightNinerTree765
- auto: D2
- Bydliště: někde nad Vltavou
Re: Prekalibrovanie tacho na Disco 2
Oni mají teď hlubokou noc, takže je čas přiobjednat. Nicméně, nechceš raději počkat jak dopadnu ? Je to tak trochu kupování zajíce v pytli a ještě ke všemu z druhé strany planety.
Re: Prekalibrovanie tacho na Disco 2
Podla referencii to bude fajn . A ak nie tak svet sa nezruťi . Tak možeš mi to priobjednať ? Peniaze ti pošlem na učet .
. tel 0905532342 bratislavsky kraj mail info@atlascamper.sk
- pojir
- Příspěvky: 2551
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prekalibrovanie tacho na Disco 2
Ja bych se zeptal jinak - az ti to prijde, zvladnes to reverse engineerovat a zacit vyrabet taky?
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
Re: Prekalibrovanie tacho na Disco 2
Chtěl jsem se přidat s objednávkou, ale usoudil jsem, že počkám na osobní zkušenost... pojirova myšlenka je ale ještě zajímavější
Land Rover Discovery 2 Td5
-
- Příspěvky: 69
- Registrován: 28 říj 2021 16:24
- tel.: 603EightNinerTree765
- auto: D2
- Bydliště: někde nad Vltavou
Re: Prekalibrovanie tacho na Disco 2
O zkušenosti se podělím, ale kopírovat to z principu nebudu.
- Hubert
- Příspěvky: 2466
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prekalibrovanie tacho na Disco 2
Pudu vyrábět asi 5 ks ale jsou určené do Patrola ale můžeme zkusit je dát do DII ale musí někdo přijet na kom to vyzkoušíme a odladíme
- Přílohy
-
- speed.png (99.08 KiB) Zobrazeno 3302 x
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
-
- Příspěvky: 14956
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Prekalibrovanie tacho na Disco 2
A hele, o důvod víc napíchnout auto na osciloskop.
Huberte pár dotazů - proč to nemáš navrženo na SMD? Proč víc než jeden konektor - stejně se to bude muset zadrátovat do svazku auta? Jak se to bude nastavovat - na D2 má každý jinak velká kola, takže možnost korekce nutná. Trošku do toho hraje i tempomat - pokud se u TD5ky moc rozhodí otáčky motoru oproti rychlosti, tak alespoň u manuálu se tempomat odpojí. Jak to je u automatu nemám vyzkoušené. A pro mě - do Defa si chci dát overdrive, takže to asi budu muset řešit dvojitě - jednou pro korekci tachometru a podruhé pro tempomat, aby fungoval s i bez overdrive, pokud se mi nepodaří o o tolik změnit limity v řídící jednotce motoru.
Předpokládám, že to bude na nějakém malém procesoru a nikoliv analogové - nějak si u analogového řešení nedovedu představit, jak rozumně vyřešit teplotní stabilitu v rozsahu alespoň -20 až +50°C.
Huberte pár dotazů - proč to nemáš navrženo na SMD? Proč víc než jeden konektor - stejně se to bude muset zadrátovat do svazku auta? Jak se to bude nastavovat - na D2 má každý jinak velká kola, takže možnost korekce nutná. Trošku do toho hraje i tempomat - pokud se u TD5ky moc rozhodí otáčky motoru oproti rychlosti, tak alespoň u manuálu se tempomat odpojí. Jak to je u automatu nemám vyzkoušené. A pro mě - do Defa si chci dát overdrive, takže to asi budu muset řešit dvojitě - jednou pro korekci tachometru a podruhé pro tempomat, aby fungoval s i bez overdrive, pokud se mi nepodaří o o tolik změnit limity v řídící jednotce motoru.
Předpokládám, že to bude na nějakém malém procesoru a nikoliv analogové - nějak si u analogového řešení nedovedu představit, jak rozumně vyřešit teplotní stabilitu v rozsahu alespoň -20 až +50°C.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Prekalibrovanie tacho na Disco 2
... to som nestudoval resp myslienka skoncila pri informacii kto/co poskytuje signal o rychlosti. Ak prechadza signal tachometrom tak mam vyskusane, ze bez tachometra sa da normalne jazdit. (boli doby ked som mal "vypinac" aby auto "nepriratavalo", riadil som sa GPS) V tej dobe som tusim este tempomat nevyuzival takze neviem povedat ci funguje bez tachometra resp signalu o rychlosti
... teraz si na to nespomeniem ale urcite som cital, ze niekto ma zmaknuty tempomat/overdriveMadTom píše: ↑24 kvě 2022 07:31 Trošku do toho hraje i tempomat - pokud se u TD5ky moc rozhodí otáčky motoru oproti rychlosti, tak alespoň u manuálu se tempomat odpojí... Jak to je u automatu nemám vyzkoušené. A pro mě - do Defa si chci dát overdrive, takže to asi budu muset řešit dvojitě - jednou pro korekci tachometru a podruhé pro tempomat, aby fungoval s i bez overdrive, pokud se mi nepodaří o o tolik změnit limity v řídící jednotce motoru.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
Re: Prekalibrovanie tacho na Disco 2
Když to tak čtu tak pro korekci zůstanu u GPS, nebo pro běžné ježdění rychlost na tacho - 5 km/h
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
- Hubert
- Příspěvky: 2466
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prekalibrovanie tacho na Disco 2
proč to nemáš navrženo na SMD? Nechtělo se mě to řešit na pár kousků když bude více není asi problém.MadTom píše: ↑24 kvě 2022 07:31 A hele, o důvod víc napíchnout auto na osciloskop.
Huberte pár dotazů - proč to nemáš navrženo na SMD? Proč víc než jeden konektor - stejně se to bude muset zadrátovat do svazku auta? Jak se to bude nastavovat - na D2 má každý jinak velká kola, takže možnost korekce nutná. Trošku do toho hraje i tempomat - pokud se u TD5ky moc rozhodí otáčky motoru oproti rychlosti, tak alespoň u manuálu se tempomat odpojí. Jak to je u automatu nemám vyzkoušené. A pro mě - do Defa si chci dát overdrive, takže to asi budu muset řešit dvojitě - jednou pro korekci tachometru a podruhé pro tempomat, aby fungoval s i bez overdrive, pokud se mi nepodaří o o tolik změnit limity v řídící jednotce motoru.
Předpokládám, že to bude na nějakém malém procesoru a nikoliv analogové - nějak si u analogového řešení nedovedu představit, jak rozumně vyřešit teplotní stabilitu v rozsahu alespoň -20 až +50°C.
Proč víc než jeden konektor - stejně se to bude muset zadrátovat do svazku auta. Protože ty co tam jsou tak mám doma.
Jak se to bude nastavovat - na D2 má každý jinak velká kola, takže možnost korekce nutná. Je tam trimer nebo jak se to menuje na nastavení.
O tempomatu vím ale myslím co sem koukal tak to nebude problém ale nemám zkušenost jak tam chodí tak proto to chci zkusit.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
-
- Příspěvky: 14956
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Prekalibrovanie tacho na Disco 2
Huberte chápu proč, akorát ten trimr, pokud to máš řešeno analogově (bez procesoru), tak to bude celkem problém z hlediska teplotní stability, a vzhledem k provedení i stabilita mechanický - pokud to má být do auta, tak tam dej víceotáčkový trimr. Není to ani tak kvůli jemnosti nastavení, ale hlavně kvůli odolnosti mechanické. S tím trošku souvisí zapojení toho trimru - trimr s co nejmenší hodnotou a k němu v sérii rezistor, aby rozsah nastavení trimrem byl co nejmenší. A dále trimr zapojený tak, aby to nepřestalo fungovat v případě, že jezdec přestane kontaktovat - ideálně by to v takovém případě mělo změnit funkci tak, že tachometr bude ukazovat víc, tedy pokud možno bezpečné řešení.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Hubert
- Příspěvky: 2466
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prekalibrovanie tacho na Disco 2
asi máš pravdu ale první kus už funguje 5 let a bez problémů sousta ECU má trimry stejného typu a taky fungují. Nyní je nastveno že to umí stejně rozptyl jenom +-15% ale je to řešeno SW takže se to dá kdykoliv upravit. Je tam procesor attyny. Nakonec se stejně posere něco jiného, kdyby se jednalo o produkci více kusů tak klidně není problém vyrobit tak aby to bylo hodně stabilní atd.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.