Discovery 3/4 vzduchový podvozek
Moderátor: Miky_CZ
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: 13 dub 2018 11:58
- tel.: 777203377
- auto: LR3 4.4V8
- Bydliště: Praha
Discovery 3/4 vzduchový podvozek
Rád bych se s Vámi podělil o zkušenosti, které jsem získal při opravě dvou vzduchových podvozků u LR Discovery3. Nejprve trochu teorie. Systém vzduchového odpružení se skládá z těchto komponent:
- 4x vzduchové odpružení „měchy“
- Kompresor
- Zásobník tlaku
- Přední vzduchový rozvaděč
- Zadní vzduchový rozvaděč¨
- Středový vzduchový rozvaděč s čidlem tlaku v systému
- Tlumič saní kompresoru
- Tlumič snížení tlaku kompresoru
Jak to celé funguje? Takto: uvažujme, že systém je zcela bez tlaku (např. po opravě nebo výměně nějakého komponentu), po nastartování motoru se sepne kompresor, který se snaží naplnit zásobník tlaku a zároveň tlačit i do vzduchového odpružení, neboť systém byl bez tlaku a pohybujeme se zatím v tlaku do 6 bar. Kompresor běží velmi dlouhou dobu (musí dosáhnout tlaku v zásobníku 17,5bar), ale dříve dosáhne jeho teplota 130°C a je z bezpečnostních důvodů odstaven a čeká, až mu klesne teplota na 110°C, aby se znovu sepnul. V této fázi můžete na displayi vidět hlášku „Suspension will raise when the system is cooled“ (Odpružení se zvedne až se systém zchladí). Pokud vozidlo nedosáhne během této fáze požadované výšky, objeví se na displayi ještě hláška „Vehicle raising too slow“ (vozidlo se zvedá příliš pomalu). Zatím tomu nebudeme věnovat pozornost. Po několika cyklech sepnutí/odstavení kompresoru (asi 4-8 cyklů) by měl dosáhnout tlak v zásobníku tlaku hodnoty 17,5bar, vozidlo požadované výšky a kompresor by měl být vypnutý. Systém je připraven.
Pokud je systém vzduchového podvozku plně funkční, měl by udržet svoji výšku v řádech několika dní (min. 5 dní a drobný únik je vždy, ale vozidlo by nemělo „lehnout“). Po nastartování by měl okamžitě vyrovnat svoji výšku a zároveň bychom měli slyšet sepnutí kompresoru, který by měl běžet jen pár minut a neměl by být odstaven kvůli max. teplotě (neměla by se na displayi objevit hláška „Suspension will raise when the system is cooled„).
Vozidlo i během zaparkování sleduje svoji výšku (poprvé po 2 hodinách nečinnosti a poté každých 6 hodin) a snaží se tuto výšku udržet. K tomu mu slouží právě vzduch o tlaku 17,5bar ze zásobníku tlaku. Tento stlačený vzduch slouží také k tomu, že po nastartování vozidlo téměř ihned a rychle vyrovná svoji výšku – to by pouhou aktivací kompresoru nebylo možné. Tuto samonivelizaci můžeme deaktivovat tím, že necháme otevřené dveře vozidla, nebo vytáhneme pojistku jednotky vzduchového odpružení.
Systém vzduchového podvozku má tedy dvě tlakové větve (viz obr) – vysokotlakou 17,5bar a nízkotlakou 6bar. Kompresor dodává stlačený vzduch do vysokotlaké větve přes středový vzduchový rozvaděč s čidlem tlaku (pouze při úplné ztrátě tlaku chvilku dodává i do vzduchového odpružení viz výše), snaží se naplnit zásobník stlačeného vzduchu na 17,5bar, a to v krátkých cyklech, kdy pouze jedním tlakovým čidlem kontroluje tlak ve vysokotlaké a nízkotlaké větvi. Můžeme slyšet krátké „odfouknutí“ stlačeného vzduchu, kdy středový vzduchový rozvaděč přepíná mezi vysokotlakou a nízkotlakou větví. Tlak do samotného vzduchového odpružení (nízkotlaká větev) je dodáván ze zásobníku tlaku pomocí elektromagnetického ventilu ve středovém vzduchovém rozvaděči. K jednotlivým vzduchovým odpružením („měchům“) je stlačený vzduch rozváděn předním vzduchovým rozvaděčem a zadním vzduchovým rozvaděčem, které si zároveň hlídají výšku P a L strany vozidla. Oba tyto rozvaděče pracují s odlišnými tlaky – třeba zatížení vozidla, kdy je potřeba v zadním vzduchovém odpružení mít vyšší tlak.
Je tedy zřejmé, že pokud je systém v pořádku a měníme výšku vozidla jen jednou za čas, tak kompresor je namáhán velmi málo a není důvod, aby byl nefunkční. Samozřejmě s nájezdy nad 200Tkm bychom s výměnou kompresoru a jeho relé měli počítat. Důležité je, abychom po každé výměně kompresoru ověřili, že systém vzduchového podvozku je v pořádku a plně funkční, jinak můžeme po pár tisících km měnit kompresor znovu.
Před hledáním a diagnostikou závad se ujistěte, že všechny tlakové spoje a vedení stlačeného vzduchu jsou těsné – třeba jarovou vodou. Zpravidla pokud tlakové vedení vzduchu není mechanicky poškozené, není důvod, aby bylo netěsné. Pokud jste si jistí, že nikde není únik – na vedení tlakového vzduchu, na všech spojích na vzduchových rozvaděčích, na spojích u vzduchového odpružení, na spoji u tlakového zásobníku, tak pokračujte dále.
Časté závady:
- Mechanicky poškozený kompresor nebo jen prostě opotřebovaný – většinou z důvodů nesprávné funkce vzduchového podvozku. Je možné ho částečně repasovat (prasklé víčko, výměna pístního kroužku, výměna dehydrátoru/silikátu, výměna ojnice) nebo vyměnit celý
- Vozidlo po nastartování nebo změně výšky vozidla jen velmi pomalu dosáhne požadované výšky a může se objevit hláška „Vehicle raising too slow“ – problém je ve vysokotlaké větvi – není vysoký tlak. To je většinou způsobeno vadným středovým vzduchovým rozvaděčem, který „propouští“ tlak a tím vyprazdňuje zásobník tlaku. Zřídka může být i prorezlý/netěsný samotný zásobník tlaku. Vymontujte středový vzduchový rozvaděč, rozdělejte ho a kompletně vyčistěte – mělo by to pomoci, popř. kupte nový, č. dílu: RVH000046. Natlakujte zásobník tlaku a zkontrolujte, zda-li není někde prorezlý.
Toto lze také zjistit tak, že pokud vozidlo odtavíte na den a deaktivujete samonivelizaci, při odpojení tlakového vedení ze zásobníku tlaku do středového vzduchového rozvaděče musí ze zásobníku jít stlačený vzduch.
- Vozidlo během krátké doby „lehne“ – problém je pravděpodobně ve vnitřní netěsnosti všech vzduchových rozvaděčů. Zkontrolujte zásobník tlaku (viz výše) a rozeberte a vyčistěte přední, středový a zadní vzduchový rozvaděč – přední a střední jsou velmi dobře přístupné, se zadním je to horší. Většinou stačí vyčistit přední a střední. Přední se nachází před PP kolem na výztuze P nárazníku a stačí vyndat plastový podběh kola, střední je u kompresoru na L straně vozu pod autem, zadní je na rámu za LZ kolem a je třeba vyjmout rezervu, ale i tak je přístup horší. Přední i zadní rozvaděče vypadají stejně, jen mají jiná čísla. Přední: RVH000095; zadní: RVH000055
- Podezření na netěsnost vzduchového odpružení „měchů“ – deaktivujte samonivelizaci a sledujte (cca po pár hod), zda-li vám vozidlo klesne plus/minus stejně nebo nějaký roh výrazně více – to indikuje poškozený/netěsný „měch“. Zaměřte se na tuto oblast od vzduchového rozvaděče až k „měchu“. Někde bude netěsnost nebo netěsný samotný „měch“. Pokud vozidlo klesne více vpředu nebo vzadu, ale levá a pravá strana je na tom stejně, je problém ve vnitřní netěsnosti předního nebo zadního vzduchového rozvaděče.
- 4x vzduchové odpružení „měchy“
- Kompresor
- Zásobník tlaku
- Přední vzduchový rozvaděč
- Zadní vzduchový rozvaděč¨
- Středový vzduchový rozvaděč s čidlem tlaku v systému
- Tlumič saní kompresoru
- Tlumič snížení tlaku kompresoru
Jak to celé funguje? Takto: uvažujme, že systém je zcela bez tlaku (např. po opravě nebo výměně nějakého komponentu), po nastartování motoru se sepne kompresor, který se snaží naplnit zásobník tlaku a zároveň tlačit i do vzduchového odpružení, neboť systém byl bez tlaku a pohybujeme se zatím v tlaku do 6 bar. Kompresor běží velmi dlouhou dobu (musí dosáhnout tlaku v zásobníku 17,5bar), ale dříve dosáhne jeho teplota 130°C a je z bezpečnostních důvodů odstaven a čeká, až mu klesne teplota na 110°C, aby se znovu sepnul. V této fázi můžete na displayi vidět hlášku „Suspension will raise when the system is cooled“ (Odpružení se zvedne až se systém zchladí). Pokud vozidlo nedosáhne během této fáze požadované výšky, objeví se na displayi ještě hláška „Vehicle raising too slow“ (vozidlo se zvedá příliš pomalu). Zatím tomu nebudeme věnovat pozornost. Po několika cyklech sepnutí/odstavení kompresoru (asi 4-8 cyklů) by měl dosáhnout tlak v zásobníku tlaku hodnoty 17,5bar, vozidlo požadované výšky a kompresor by měl být vypnutý. Systém je připraven.
Pokud je systém vzduchového podvozku plně funkční, měl by udržet svoji výšku v řádech několika dní (min. 5 dní a drobný únik je vždy, ale vozidlo by nemělo „lehnout“). Po nastartování by měl okamžitě vyrovnat svoji výšku a zároveň bychom měli slyšet sepnutí kompresoru, který by měl běžet jen pár minut a neměl by být odstaven kvůli max. teplotě (neměla by se na displayi objevit hláška „Suspension will raise when the system is cooled„).
Vozidlo i během zaparkování sleduje svoji výšku (poprvé po 2 hodinách nečinnosti a poté každých 6 hodin) a snaží se tuto výšku udržet. K tomu mu slouží právě vzduch o tlaku 17,5bar ze zásobníku tlaku. Tento stlačený vzduch slouží také k tomu, že po nastartování vozidlo téměř ihned a rychle vyrovná svoji výšku – to by pouhou aktivací kompresoru nebylo možné. Tuto samonivelizaci můžeme deaktivovat tím, že necháme otevřené dveře vozidla, nebo vytáhneme pojistku jednotky vzduchového odpružení.
Systém vzduchového podvozku má tedy dvě tlakové větve (viz obr) – vysokotlakou 17,5bar a nízkotlakou 6bar. Kompresor dodává stlačený vzduch do vysokotlaké větve přes středový vzduchový rozvaděč s čidlem tlaku (pouze při úplné ztrátě tlaku chvilku dodává i do vzduchového odpružení viz výše), snaží se naplnit zásobník stlačeného vzduchu na 17,5bar, a to v krátkých cyklech, kdy pouze jedním tlakovým čidlem kontroluje tlak ve vysokotlaké a nízkotlaké větvi. Můžeme slyšet krátké „odfouknutí“ stlačeného vzduchu, kdy středový vzduchový rozvaděč přepíná mezi vysokotlakou a nízkotlakou větví. Tlak do samotného vzduchového odpružení (nízkotlaká větev) je dodáván ze zásobníku tlaku pomocí elektromagnetického ventilu ve středovém vzduchovém rozvaděči. K jednotlivým vzduchovým odpružením („měchům“) je stlačený vzduch rozváděn předním vzduchovým rozvaděčem a zadním vzduchovým rozvaděčem, které si zároveň hlídají výšku P a L strany vozidla. Oba tyto rozvaděče pracují s odlišnými tlaky – třeba zatížení vozidla, kdy je potřeba v zadním vzduchovém odpružení mít vyšší tlak.
Je tedy zřejmé, že pokud je systém v pořádku a měníme výšku vozidla jen jednou za čas, tak kompresor je namáhán velmi málo a není důvod, aby byl nefunkční. Samozřejmě s nájezdy nad 200Tkm bychom s výměnou kompresoru a jeho relé měli počítat. Důležité je, abychom po každé výměně kompresoru ověřili, že systém vzduchového podvozku je v pořádku a plně funkční, jinak můžeme po pár tisících km měnit kompresor znovu.
Před hledáním a diagnostikou závad se ujistěte, že všechny tlakové spoje a vedení stlačeného vzduchu jsou těsné – třeba jarovou vodou. Zpravidla pokud tlakové vedení vzduchu není mechanicky poškozené, není důvod, aby bylo netěsné. Pokud jste si jistí, že nikde není únik – na vedení tlakového vzduchu, na všech spojích na vzduchových rozvaděčích, na spojích u vzduchového odpružení, na spoji u tlakového zásobníku, tak pokračujte dále.
Časté závady:
- Mechanicky poškozený kompresor nebo jen prostě opotřebovaný – většinou z důvodů nesprávné funkce vzduchového podvozku. Je možné ho částečně repasovat (prasklé víčko, výměna pístního kroužku, výměna dehydrátoru/silikátu, výměna ojnice) nebo vyměnit celý
- Vozidlo po nastartování nebo změně výšky vozidla jen velmi pomalu dosáhne požadované výšky a může se objevit hláška „Vehicle raising too slow“ – problém je ve vysokotlaké větvi – není vysoký tlak. To je většinou způsobeno vadným středovým vzduchovým rozvaděčem, který „propouští“ tlak a tím vyprazdňuje zásobník tlaku. Zřídka může být i prorezlý/netěsný samotný zásobník tlaku. Vymontujte středový vzduchový rozvaděč, rozdělejte ho a kompletně vyčistěte – mělo by to pomoci, popř. kupte nový, č. dílu: RVH000046. Natlakujte zásobník tlaku a zkontrolujte, zda-li není někde prorezlý.
Toto lze také zjistit tak, že pokud vozidlo odtavíte na den a deaktivujete samonivelizaci, při odpojení tlakového vedení ze zásobníku tlaku do středového vzduchového rozvaděče musí ze zásobníku jít stlačený vzduch.
- Vozidlo během krátké doby „lehne“ – problém je pravděpodobně ve vnitřní netěsnosti všech vzduchových rozvaděčů. Zkontrolujte zásobník tlaku (viz výše) a rozeberte a vyčistěte přední, středový a zadní vzduchový rozvaděč – přední a střední jsou velmi dobře přístupné, se zadním je to horší. Většinou stačí vyčistit přední a střední. Přední se nachází před PP kolem na výztuze P nárazníku a stačí vyndat plastový podběh kola, střední je u kompresoru na L straně vozu pod autem, zadní je na rámu za LZ kolem a je třeba vyjmout rezervu, ale i tak je přístup horší. Přední i zadní rozvaděče vypadají stejně, jen mají jiná čísla. Přední: RVH000095; zadní: RVH000055
- Podezření na netěsnost vzduchového odpružení „měchů“ – deaktivujte samonivelizaci a sledujte (cca po pár hod), zda-li vám vozidlo klesne plus/minus stejně nebo nějaký roh výrazně více – to indikuje poškozený/netěsný „měch“. Zaměřte se na tuto oblast od vzduchového rozvaděče až k „měchu“. Někde bude netěsnost nebo netěsný samotný „měch“. Pokud vozidlo klesne více vpředu nebo vzadu, ale levá a pravá strana je na tom stejně, je problém ve vnitřní netěsnosti předního nebo zadního vzduchového rozvaděče.
- zdeneksumec
- Příspěvky: 103
- Registrován: 30 říj 2015 18:48
- auto: LR Discovery 4
- Bydliště: Kroměřížsko
Re: Discovery 3/4 vzduchový podvozek
dobra prace!
- Maxsel
- Příspěvky: 3654
- Registrován: 23 zář 2007 19:49
- auto: Land Rover
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Discovery 3/4 vzduchový podvozek
Hezky popsané. To přepínání vysokého a nízkého tlaku je pro mě novinka. Vždy jsme tlakové čidlo monitorovali asi až po přepnutí do režimu, kdy hlídá tlak v soustavě. A přimlouvám se za ten unavený nebo jinak vadný kompresor, což je nejčastější příčina, se kterou se setkávám.
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: 13 dub 2018 11:58
- tel.: 777203377
- auto: LR3 4.4V8
- Bydliště: Praha
Re: Discovery 3/4 vzduchový podvozek
Je to tak, že kompresor tlačí do zásobníku přes středový rozvaděč a elektromagnetický ventil (pozice 11) je otevřený a elektromagnetické ventily (pozice 9,10,13 a 17) jsou zavřené. V tu chvíli je vysoký tlak i v části nízkotlaké, přesně k ventilům 9,10,13 a 17. Po dosažení 17,5 bar (nebo konce cyklů - kvůli přehřátí kompresoru se toto "plnění zásobníku" cykluje) dojde k uzavření elektromagnetického ventilu 11, v systému je však vysoký tlak, tak kompresor "odfoukne" tlak, dojde k otevření ventilů 9,10,13 a 17 a v systému je nízký tlak, který čidlo také kontroluje a zobrazí.
Re: Discovery 3/4 vzduchový podvozek
Díky za detailní a ilustrativní popis a návod. Padá mi poslední dobou docela rychle předek (do druhého dne přes noc o dva až tři cm), takže předpokládám, že problém bude v předním vzduchovém rozvaděči. Když ho budu chtít odpojit a rozebrat a vyčistit, je na to třeba nějaké speciální čistidlo? Našel jsem někde na youtube videonávod, nevypadá to složitě, ale neřešili tam, čím se to má vlastně čistit. A druhá věc - pokud budou vadné těsnící kroužky, kterých je tam spousta, nevíte někdo, jestli se u nás někde prodává nějaká opravná sada - něco jako toto?
https://www.ebay.com/itm/LAND-ROVER-RR- ... 3440925044
https://www.ebay.com/itm/LAND-ROVER-RR- ... 3440925044
DIII 2.7 TDV6 SE-2007
Re: Discovery 3/4 vzduchový podvozek
Klobouk dolů!!! Za takový výklad by se nemusel stydět ani profesionální školitel mechaniků značkového servisu. Naprosto jasně a detailně popsané, srozumitelné. Občas se mi stane, že nastartuju, rozběhne se kompresor, běží cca 5-10 sekund, pak se vypne, odfoukne a hned se rozběhne znova, na cca 30-40 sekund. Jak to lze vysvětlit?? Měl jsem také potíže se vzduchovou soustavou, řešili jsme to s Maxselem. Rozebral jsem přední a střední vyrovnávací ventil, bylo tam plno jemného bordýlku z rozpadlé silicy. Vypláchl jsem opatrně izopropylem a gumová těsnění ošetřil silikonovým olejem, jen jemně. No a nový kompresor. Zatím to maká, mám však mírné podezření, že zásobník v rezatých švech trochu propouští, to však není raketová investice, brzo ho vyměním. Ještě bych se rád optal, odkud jsou ta schémata, prosím, rád bych si prostudoval celou legendu, tak prosím o link. Díky moc
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: 27 zář 2019 19:39
- tel.: 608280222
- auto: Discovery 3
Re: Discovery 3/4 vzduchový podvozek
Ahoj, super rozbor vzduchového podvozku.
Teď momentálně řeším taky problém s podvozkem s měl by jsem dotaz.....k rozdělovacím kostkám vede i elektrika, tato elektrika přes nějaký signál kostku otvírá aby pustila vzduch do měchů nebo na co tam ta elektrika je???
Kompresor mi fouká, vzduch jde do přední i zadní kostky, ale za kostky do měchů už nejde, kostky jsem rozebral a vyčistil, ale stále nic.
Díky za rady.
Teď momentálně řeším taky problém s podvozkem s měl by jsem dotaz.....k rozdělovacím kostkám vede i elektrika, tato elektrika přes nějaký signál kostku otvírá aby pustila vzduch do měchů nebo na co tam ta elektrika je???
Kompresor mi fouká, vzduch jde do přední i zadní kostky, ale za kostky do měchů už nejde, kostky jsem rozebral a vyčistil, ale stále nic.
Díky za rady.
- Lukasino
- Příspěvky: 3882
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Discovery 3/4 vzduchový podvozek
Přesně tak, řídící jednotka měchů to řídíJarin discovery3 píše: ↑29 zář 2019 09:45 Ahoj, super rozbor vzduchového podvozku.
Teď momentálně řeším taky problém s podvozkem s měl by jsem dotaz.....k rozdělovacím kostkám vede i elektrika, tato elektrika přes nějaký signál kostku otvírá aby pustila vzduch do měchů nebo na co tam ta elektrika je???
Kompresor mi fouká, vzduch jde do přední i zadní kostky, ale za kostky do měchů už nejde, kostky jsem rozebral a vyčistil, ale stále nic.
Díky za rady.
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: 27 zář 2019 19:39
- tel.: 608280222
- auto: Discovery 3
Re: Discovery 3/4 vzduchový podvozek
Takže v tom případě to vypadá na řidící jednotku
Kde jí najdu, popřípadě jde opravit nebo musí být nová??
Kde jí najdu, popřípadě jde opravit nebo musí být nová??
- Lukasino
- Příspěvky: 3882
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Discovery 3/4 vzduchový podvozek
To může být cokoliv, klidně špatný ventil, přerušený kabel, atd. Spíš to dej někomu, kdo tomu rozumí a má na to vybavení
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: 27 zář 2019 19:39
- tel.: 608280222
- auto: Discovery 3
Re: Discovery 3/4 vzduchový podvozek
Právě že jsme to řešili u kluků v servisu a oni nevěděli jestli ten ventil spouští elektronika nebo jak
-
- Příspěvky: 14943
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Discovery 3/4 vzduchový podvozek
Z principu, to auto má elektronicky nastavitelnou výšku podvozku, takže i ventily musí řídit elektronika. Aby věděla co má dělat, tak má čidla, které měří vzdálenost daného kola od zbytku auta a podle toho fouká nebo vyfukuje příslušný měch.
Slušná diagnostika by měla umět mimo jiné zacvičit jednotlivými ventily, nebo při kalibraci výšky auta zvedat nebo spouštět jednotlivá kola. A tím bych začal. Protože jak už tu padlo, jestli někde uhnil nebo upadl nějaký drát, tak se s tím jednoduše bez diagnostiky nedomluvíte.
A pokud máš auto až dole, tak občas pomohlo ho pozvednout (jeden nebo více zvedáků), aby se dostalo do nějaké normálnější výšky, a ono se potom dofouklo. Většinou to ale značilo nějaký problém, třeba nesprávně fungující čidlo.
Slušná diagnostika by měla umět mimo jiné zacvičit jednotlivými ventily, nebo při kalibraci výšky auta zvedat nebo spouštět jednotlivá kola. A tím bych začal. Protože jak už tu padlo, jestli někde uhnil nebo upadl nějaký drát, tak se s tím jednoduše bez diagnostiky nedomluvíte.
A pokud máš auto až dole, tak občas pomohlo ho pozvednout (jeden nebo více zvedáků), aby se dostalo do nějaké normálnější výšky, a ono se potom dofouklo. Většinou to ale značilo nějaký problém, třeba nesprávně fungující čidlo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Lukasino
- Příspěvky: 3882
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Discovery 3/4 vzduchový podvozek
No ale to je ono, když ani neví, že je ventil ovládaný elektricky (a to dokonce po tom co ho měli v ruce při čištění a sundali z něj konektor), tak to rozhodně nepovažuji za servis co to zná a má vybavení (lr diagnostiku).Jarin discovery3 píše: ↑29 zář 2019 17:41 Právě že jsme to řešili u kluků v servisu a oni nevěděli jestli ten ventil spouští elektronika nebo jak
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
- petr štrof
- Příspěvky: 897
- Registrován: 29 dub 2010 21:00
- tel.: 603799382
- auto: LR Disco 3 HSE 2006
- Bydliště: NÁCHODSKO
Re: Discovery 3/4 vzduchový podvozek
z jara jsem řešil chyby podvozku, celkem jsme vystříhali asi 1,5 bm kabelu . Na třech místech kabely na prach , do nedávna dobrý .
Od minulého týdne, podobná anabáze amigos do červena hned , prozatím stačí reset vyp. zap motor a vše se tváří super.
Takže hurá k mechanikovi až bude na mě mít čas .
Jinak super raport, jak to celý má fungovat
Od minulého týdne, podobná anabáze amigos do červena hned , prozatím stačí reset vyp. zap motor a vše se tváří super.
Takže hurá k mechanikovi až bude na mě mít čas .
Jinak super raport, jak to celý má fungovat
- BalonoveLetani
- Příspěvky: 18
- Registrován: 01 čer 2022 19:47
- tel.: 720988673
- auto: Discovery III
Re: Discovery 3/4 vzduchový podvozek
Ahoj, mám jiný problém. Auto se nafukuje pomalu s vítí ta červená kontrolka asi náklonu. Při jízdě mi to napíše suspension fault system a občas se začne pomalu vyfukovat. Auto mi taky po docela krátké době spadne dolu, teda jen předek, ale souměrně. Uměl by někdo poradit ?
Re: Discovery 3/4 vzduchový podvozek
No řekl bych, že systém vzduchového podvozku je tu docela dobře popsaný. Pokud ti to pomalu nafukuje a ještě svítí kontrolka, tak by bylo dobré začít diagnostikou, ale zjevně tam máš někde únik vzduchu. Padá-li při odstavení auta předek, tak můžeš mít problém buď s vyrovnávacím ventilem přední nápravy (dost časté u těchto aut) nebo ti třeba uchází měch (zjistit se to dá odpojením příslušné pojistky a přeměřením za pár hodin, abys zjistil, jestli obě strany klesají stejně). Ale rozhodně bych začal tou diagnostikou.
DIII 2.7 TDV6 SE-2007