D2 - motorek ovládání střešního okna
Moderátor: stan
D2 - motorek ovládání střešního okna
Nezbyly někomu z demontáže funkční motory ovládání střešních oken?
Owner of British cars.
Rover75V6 (1999)
Rover420SDi (2000)
Rover XW 216 Coupe (1998)
Rover XW 200 Turbo Coupe (1996)
LR Discovery II Td5 (1999)
Rover75V6 (1999)
Rover420SDi (2000)
Rover XW 216 Coupe (1998)
Rover XW 200 Turbo Coupe (1996)
LR Discovery II Td5 (1999)
Re: D2 - motorek ovládání střešního okna
Nebo klidně i ruční ovládání - kliky a vše co bych potřeboval místo tlačítek (záslepky) - stone beige
Owner of British cars.
Rover75V6 (1999)
Rover420SDi (2000)
Rover XW 216 Coupe (1998)
Rover XW 200 Turbo Coupe (1996)
LR Discovery II Td5 (1999)
Rover75V6 (1999)
Rover420SDi (2000)
Rover XW 216 Coupe (1998)
Rover XW 200 Turbo Coupe (1996)
LR Discovery II Td5 (1999)
- pojir
- Příspěvky: 2547
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: D2 - motorek ovládání střešního okna
Jestli ti do nich zateklo a vypadaji jako koule rzi, tak je prece jen zkus vycistit. U mych to u obou zabralo, i kdyz vypadaly docela po smrti.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
Re: D2 - motorek ovládání střešního okna
Jo, to jsem u jednoho udělal, uvnitř jak píšeš "hrůza". Vyčistil, rotor se mi tedy nepodařilo z obalu vytáhnout, ale rukou ho protočím. Uhlíky jsou OK. Převod d polohovým spínačem jsem taky rozchodil. Ale nedaří se mi sesadit zpět šnekovou převodovku - asi 3mm mi už nejde sesatit.
Zkoušel jsem u odzkoušet elektricky, ale neměl jsem včera rave ani schema. Tak jsem odhad, že -V je na kostře, červený je trvale +12V a hnědý je spínaný +12V k ovládání. Ale nic ...
Budu zkoušet dál, ale chci být připravený i na alternativu, že ho nerozchodím.
Druhý se hřeje, ale jinak není z venku zoxidovaný, tak by mohl být v mnohem lepším stavu, jenom jsem ho nechtěl rozdělat dřív, než se mi podaří sesadit zpět ten horší.
Snad jen dotaz ... stačí zapojit motor na konektor u okna a kostru a mělo by to elektricky fungovat? (pominu-li, že mechanicky může být zatuhlý). Koncák by měl být tozepnutý?
Zkoušel jsem u odzkoušet elektricky, ale neměl jsem včera rave ani schema. Tak jsem odhad, že -V je na kostře, červený je trvale +12V a hnědý je spínaný +12V k ovládání. Ale nic ...
Budu zkoušet dál, ale chci být připravený i na alternativu, že ho nerozchodím.
Druhý se hřeje, ale jinak není z venku zoxidovaný, tak by mohl být v mnohem lepším stavu, jenom jsem ho nechtěl rozdělat dřív, než se mi podaří sesadit zpět ten horší.
Snad jen dotaz ... stačí zapojit motor na konektor u okna a kostru a mělo by to elektricky fungovat? (pominu-li, že mechanicky může být zatuhlý). Koncák by měl být tozepnutý?
Owner of British cars.
Rover75V6 (1999)
Rover420SDi (2000)
Rover XW 216 Coupe (1998)
Rover XW 200 Turbo Coupe (1996)
LR Discovery II Td5 (1999)
Rover75V6 (1999)
Rover420SDi (2000)
Rover XW 216 Coupe (1998)
Rover XW 200 Turbo Coupe (1996)
LR Discovery II Td5 (1999)
- pojir
- Příspěvky: 2547
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: D2 - motorek ovládání střešního okna
Ja si matne vybavuju, ze nastaveni jsem delal proste tak, ze jsem okno dostal do nektere krajni polohy, vyndal z okna mechanismus motorku, nechal ho pripojeny, tlacitkem na ovladani okna ho otevrel/zavrel az se to zastavilo na koncaku (ktery je v tom motoroprevodovem vehementu, ne na okne) v poloze odpovidajici poloze okna, pak motorek vratil a ono to fungovalo.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
-
- Příspěvky: 14912
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: D2 - motorek ovládání střešního okna
V posledním měsíci jsem opravoval dva motorky - u obou zarezlá hřídel rotoru v kluzném ložisku, na druhé straně než je šnek. Bylo nutné to natvrdo vytrhnout ven z obalu - kluzné ložisko je tam držené plechovou podložkou s packama, která se prostě natáhne. Potom ložisko z hřídele opatrně sundat, aby neprasklo, celé to vyčistit a namazat. Největší zábava bylo dostat ložisko zpět do obalu motoru - musely se rozehnout packy a dřevěnými nástroji ho tam zatlačit, protože to je okolo magnetů, které železo celkem slušně přitahují.
Složení motoru zpět celkem jde, musí se až nadoraz nasunout držák uhlíků, ty mají přítlačné pružiny, které se musí odcvaknout do bočná drážky, a uhlíky zamáčkonout, jinak to nasadit nejde.
Převodovka se musí seřídit tak, že indikační díra na okraji se kryje se žlutou značkou - popsané je to v RAVE.
Na konektoru jsou 4 dráty - 2 silnější jsou motor, 2 slabší mikrospínač, kterým si to snímá polohu, kdy je okno jenom pootevřené našikmo, ale nikoliv zasunuté dozadu. To už hlídá jenom elektronika prostým časovačem při otevírání. Při zavírání je to jenom ovládané tlačítkem, bez další chytrosti.
Hřídel rotoru se musí točit volně, jinak se prostě motorek neroztočí. Jestli se točí špatně, tak se nejspíš protáčí i s kluzným ložiskem.
Složení motoru zpět celkem jde, musí se až nadoraz nasunout držák uhlíků, ty mají přítlačné pružiny, které se musí odcvaknout do bočná drážky, a uhlíky zamáčkonout, jinak to nasadit nejde.
Převodovka se musí seřídit tak, že indikační díra na okraji se kryje se žlutou značkou - popsané je to v RAVE.
Na konektoru jsou 4 dráty - 2 silnější jsou motor, 2 slabší mikrospínač, kterým si to snímá polohu, kdy je okno jenom pootevřené našikmo, ale nikoliv zasunuté dozadu. To už hlídá jenom elektronika prostým časovačem při otevírání. Při zavírání je to jenom ovládané tlačítkem, bez další chytrosti.
Hřídel rotoru se musí točit volně, jinak se prostě motorek neroztočí. Jestli se točí špatně, tak se nejspíš protáčí i s kluzným ložiskem.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Mirko
- Příspěvky: 2813
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: D2 - motorek ovládání střešního okna
Jsou stejné jako u D1? Ty bych tady měl mít.
Mirko
Mirko
-
- Příspěvky: 14912
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: D2 - motorek ovládání střešního okna
Mechanika okna je stejná, bral jsem kdysi z D1 nějaké díly, do mi u D2 praskly. Jak je to s motorkem, to netuším.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6477
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: D2 - motorek ovládání střešního okna
Já mechaniky asi najdu, jakože kličkový... ele už asi nemám nic, mužu prověřit... h.
Re: D2 - motorek ovládání střešního okna
Jeden se mi podařilo opravit, a u druhého jsem zničil šnek. Takže teoreticky by mě stačil rotor z jinak nefunkčního motorku.
Jinak ten zrepasovany bude snad dobry, ještě musím poladit hladký chod okna.
Takze poptavka na motor, nebo rotor trva, a kliky mam kdyztak rozjednany.
Jinak ten zrepasovany bude snad dobry, ještě musím poladit hladký chod okna.
Takze poptavka na motor, nebo rotor trva, a kliky mam kdyztak rozjednany.
Owner of British cars.
Rover75V6 (1999)
Rover420SDi (2000)
Rover XW 216 Coupe (1998)
Rover XW 200 Turbo Coupe (1996)
LR Discovery II Td5 (1999)
Rover75V6 (1999)
Rover420SDi (2000)
Rover XW 216 Coupe (1998)
Rover XW 200 Turbo Coupe (1996)
LR Discovery II Td5 (1999)
Re: D2 - motorek ovládání střešního okna
Zdravim měl bych oba dva ale jsou na autě a nezkoušel sem je.
Re: D2 - motorek ovládání střešního okna
Dik vsem. Motorky se mi nakonec podarilo rozchodit oba. Ale pro jistotu jsem to predelal na kliky. Momentalne obě okna tesni.
Owner of British cars.
Rover75V6 (1999)
Rover420SDi (2000)
Rover XW 216 Coupe (1998)
Rover XW 200 Turbo Coupe (1996)
LR Discovery II Td5 (1999)
Rover75V6 (1999)
Rover420SDi (2000)
Rover XW 216 Coupe (1998)
Rover XW 200 Turbo Coupe (1996)
LR Discovery II Td5 (1999)