Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

D, TD, TDI, TD5
Odpovědět
Zpráva
Autor
MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#281 Příspěvek od MadTom » 12 čer 2022 09:23

V té velké odtokové díře má být gumový ventilek, aby to zvládlo pustit vodu ven, ale nenasávalo to tam horký vzduch a případný smrad od motoru.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1391
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#282 Příspěvek od Tazik1992 » 12 čer 2022 10:18

A vida, takže tam je něco jako na filtrboxu. Já sem si zase řikal, že by tomu slušelo aspoň prodloužení, aby to nechcalo na podběh nebo rám.
Tak kdyby se někomu válel doma čípek MUC2417, tak se jej klidně ujmu. Úplně zadělávat se mi to nechce, i když tam teď mám kryt.
MUC2417 drain valve.jpg
MUC2417 drain valve.jpg (24.95 KiB) Zobrazeno 2977 x
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1391
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#283 Příspěvek od Tazik1992 » 10 črc 2022 10:15

Tak se mi podařilo k mé plné spokojenosti dotáhnout do konce úpravu podsvícení přístrojovky, resp. samotných budíků. Zatímco kontrolky už jsem ladil a to zejména s ohledem na viditelnost za bílého dne a provozní spolehlivost, tak u budíků se k tomu přidala i touha po jakési estetické souhře, zkrátka, chtěl jsem to naladit do zelené.
Náhrada kontrolek byla docela snadná. Zakoupené LED žárovky, typ T5, pasovaly hned a svítí dostatečně. Ovšem cesta k náhradě žárovek pro podsvícení budíků už tak jednoduchá nebyla, tedy aspoň né u mě. Zakoupil jsem hned několik čínských typů, ale buď nebylo podsvícení dostatečné nebo tam byl nějaký jiný problém - žárovka nepasovala, vypadávala ..

Tady je ukázka podsvícení z poslední fáze experimentování. Jediná LED žárovka, která se osvědčila perfektně hned na poprvé byla ta "hodinová" - typ BA7S. Ta prosvětluje ciferník nádherně a je to vidět i ve dne. Sehnal jsme jí kdysi u Conrada jako Barthelme LED BA7s zelená 12V / 1lm , ale dneska už jí tam nemají.
Mají tam např. bílou https://www.conrad.cz/p/barthelme-indik ... 908-182260
V budíku teploty byla klasika, která shodou okolností těsně před výměnou shořela - krásná ukázka důvodu, proč dát LEDky. V palivoměru byla LEDka, která sice aspoň trochu svítila, ale ta pro změnu zase začala blikat ?? Docela slušně svítila bílá LEDka s dvojitým COB čipem použitá na dolní pozici v tachometru. No jo, ale ta nebyla dostatečně zelená :-)
Podsvícení přístrojovky 01 - porovnání různých žárovek.jpg

U té blikačky jsem si napřed myslel, že to dělá špatný kontakt v patici, ale dělala to i na stole při napájení přes svorky. Když jsem jí rozebral tak k mému překvapení v ní nebyl ani předřadný srážecí odpor. Budiž, může být intergovaný uvnitř a dioda je přímo na 12V, ale spíš si myslím, že je to nějaká "levá", protože LEDka sice při 12V odebírá 20mA, ale po chvíli začne chaoticky blikat, což bývá většinou při přetížení a poškození polovodičového přechodu.
Podsvícení přístrojovky 02 - LED shitka 1 blikací.jpg

Rozborku sem udělal i na jedné bílé, která při jmenovitém napájení 12V odebírala 40mA a docela slušně svítila, ale taky hned docela hřála. Uvnitř byl miniaturní srážecí odpor 300 Ohmů o velikosti 0204, který bývá pro ztrátový výkon 0,2W, no max. 0,4W (pro porovnání je přiložen typ 0207 na výkon 0,6W, který jsem použil já při samovýrobě). Při proudu 40mA byla na odporu ztráta 0,48W takže byl evidentně přetížený. Navíc bylo vidět, že plast uvnitř objímky už hnědnul. V autě, kde může být v létě v kapličce opravdu horko, by to možná i shořelo.
Je vidět, že před kvalitou čínských LED žárovek je třeba mít se na pozoru.
Podsvícení přístrojovky 03 - LED shitka 2 odpor.jpg

Po experimentování a ztrátě času s shity jsem nakonec dospěl k samovýrobě. Jako základ jsem vybral tuto LEDku:
OSG58387E1U od OPTOSUPPPLY s třemi integrovanými LED čipy v jednom pouzdrě. Díky tomu má vyšší provozní napětí 8.4...10.8V, což klade menší nárok na srážecí odpor.
Důležitý parametr je široký rozptyl světla - 140° - není to tedy obvyklá bodovka.
Podsvícení přístrojovky 04 - LEDka pro výrobu OSG58387E1U OPTOSUPPLY.jpg
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1391
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#284 Příspěvek od Tazik1992 » 10 črc 2022 10:58

Jediné, co bylo na čínách dobré byly patice. Ty jsem použil pro výrobu nových žárovek. Odpory o velikosti 0207 bylo třeba precizně vytvarovat, ale tak tak se vešly. Použil jsem hodnotu 470Ohmů (odběr 12mA při 14,5V), v jednom případě 270Ohmů (odběr 18mA). LEDky OSG58387E1U mají max. provozní proud až 40mA, takže je provozuju hluboko pod jejich možnostmi. V kombinaci s rezistory s max. výkonem 0,6W (i při odběru 18mA je na nich směšná ztráta 0,09W), to z nich dělá věčný zdroj světla.
Podsvícení přístrojovky 05 - výroba žárovky 1 odpor.jpg

Širokorozptylový vyzařovací úhel i laickým pohledem odpovídá údajům výrobce.
Podsvícení přístrojovky 06 - výroba žárovky 2 rozptyl.jpg

Aby nová LED žárovka vklouzla do komůrky jako ta klasická, bylo potřeba jí trochu dopilovat. Hlavně ten rantlík musel pryč.
Podsvícení přístrojovky 07 - výroba žárovky 3 porovnání.jpg

A tady už je finální výsledek. Je to fotka za tmy a ten foťák to trochu zesiluje, ve skutečnosti to není tak jedovatě svítivé.
Podsvícení přístrojovky 08 - budíky podsvícení finální.jpg

Co to přineslo.
Krásně nasvícenou přístrojovku :grin:
Lepší viditelnost. Třeba kontrolka rosvícení obrysových světel je teď vidět i za bílého dne. Dokonce i když mi svítí slunce zezadu přímo na panel, tak je vidět.
Provozní spolehlivost. Měnit žárovky v kapličce není sice nic nadlidského, ale třeba takový mechanický náhon k tachometru určitě ocení, když s ním nebudu furt lomcovat.
Méně tepla a tím i menší nápor na patice a okolní plasty.
No a taky menší spotřeba, když je ta zelená mánie :lol:

Tady je tabulka odběrů klasických žárovek a LEDkových
Podsvícení přístrojovky 09 - žárovky přístrojovka - porovnání odběrů.jpg

Pro zajímavost:
původní klasické žárovky v hodinách, budících+tachometru a v kontrolce zapnutých obrysovek měly spotřebu při 12,5V 836mA (při 14,5V 909mA)
Finální LEDková verze žere při 12,5V jen 62mA, při 14,5V 86mA.

Pro porovnání - přední obrysová klasická žárovka BA15s 10W má při 12,5V odběr 690mA a zadní obrysovka BAY15d - vlákno 5W odběr 440mA. Takže pokud třeba dojde k tomu, že se nechají u nenastartovaného auta omylem zapnutá světla, tak klasicky nasvícená přístrojovka má na vybíjení baterie v podstatě největší podíl.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6477
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#285 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 10 črc 2022 11:07

Pěkný. Je hezké sledovat tu českou tvořivost kombinovanou s paličatostí, prostě to udělat tak jak chci :-)
Vzpomněl jsem si, jak jsme jezdili za noci iranem bez světel, stejně jako ostatní, za měsíce je vidět v té subtropické atmosféře dál než se světly. Dycky na horizontu jsme blikli dálkovejma, aby všichni těch několik (desítek) kilometrů před námi měli echo, že se někdo pohybuje... A jak v té tmě člověk blikne dálkovejma, tak jsem pak byl normálně oslněnej tou modrou kontrolkou. Je to až překvapivé, jak ve tmě ty očí takový záblesk vnímají intenzivně. Snad ti ty tvoje zelené jedůvky nebudou v delších nočních jízdách unavovat oči. Já to nakonec řešil tak, že jsem do přístrojovky za volant nacpal svetr, aby mne ta jedna modrá žárovka neoslňovala...
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1391
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#286 Příspěvek od Tazik1992 » 10 črc 2022 11:17

Je fakt, že zelená je trochu dvojsečná - na jednu stranu prý uklidňuje, na druhou je na ní lidské oko nejcitlivější. Proto jsem taky ty LEDky "podžhavil" a jednou na třetinu možností.
S tou modrou dálkovou kontrolkou máš naprostou pravdu, ta je jedovatá snad vždycky. Já jsem si do ní dal navíc taky LEDku a to pražilo do očí jak blázen. Nakonec jsem to srazil tak, že jsem tu LED žárovku přelepil zakrývací papírovou páskou.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#287 Příspěvek od MadTom » 10 črc 2022 15:11

Hezky si hraješ. :yes Kde jsi kupoval ty LED?
Srážecí rezistor bude topit furt stejně, i když to bude provedení 0204 nebo větší 0207, ale ta více čipová LED to řeší. Super nápad.
Když jsem na D2 podobně řešil podsvícení panelu klimatizace, tak jsem čela LEDek ještě lehce zmatnil a na patřičnou úroveň doladil černým fixem. Hlavně ale lehce přilepil neutrálním silikonem Dow corning 744, aby se to neuklepalo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6477
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#288 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 10 črc 2022 17:43

Jak by se mohlo v land roveru něco uklepat :-) :-) :-)
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1391
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#289 Příspěvek od Tazik1992 » 10 črc 2022 20:18

MadTom píše: 10 črc 2022 15:11 Kde jsi kupoval ty LED?
Na TME
https://www.tme.eu/cz/details/osg58387e ... ptosupply/
MadTom píše: 10 črc 2022 15:11 Srážecí rezistor bude topit furt stejně, i když to bude provedení 0204 nebo větší 0207,
To jó, ale ta 0207čka si díky větší robustnosti s tím ztrátovým výkonem a tedy i odvodem tepla poradí lépe. Mě by do těch mých žárovek zase bohatě stačily ty 0204ky, leč nebyly v šuplíku.
MadTom píše: 10 črc 2022 15:11 Hlavně ale lehce přilepil neutrálním silikonem Dow corning 744, aby se to neuklepalo.
No, LEDku jsem k tělu přibodoval vteřiňákem, tak uvidím. Kdyžtak změním technologii :-)
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#290 Příspěvek od MadTom » 10 črc 2022 21:06

S tím lepším chlazením 0207 souhlas. Vteřiňák proč ne. Ten Dow corning je bílej lepící silikon určenej na elektroniku. Je v malé tubě.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1391
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#291 Příspěvek od Tazik1992 » 18 črc 2022 21:56

Protože rád jezdím s otevřeným okénkem, tak jsem usoudil, že nemůžu žít bez okenních deflektorů. Padly mi do oka nejen kvůli tomu, že při pootevřeném okně nefouká a neprší do obličeje, ale i proto, že díky zatmavení můžou u Defíka nahradit absenci možnosti vyklopit si sluneční clonu.

Šanci dostala sada od Britpartu DA6078. K mému překvapení se jen nalepuje, myslel jsem, že tam budou nějaké háčky. Oboustranná lepenka je naštěstí od 3M, tak snad někde neuletí.
Okenní deflektory 01 - sada DA6078.jpg

Deflektory jsou docela tmavé, tak jsem je posadil spíš k hornímu okraji okna. Za šera je už skrz ně hůř vidět. Oboustranka lepí jak čert, moc možností na korekci nedává.
Okenní deflektory 02 - osazení.jpg

A teď to, co jsem nikde nenašel - jaký je s deflektory výhled. Je to focené z výšky očí. Měřím metrosmdesát. U řidiče je to v pohodě.
Okenní deflektory 03 - výhled vlevo.jpg

Ovšem výhled do prava už je ošemetný. Já mám z mého pohledu zrcátko lehce zakryté. Proto jsem taky dal ty deflektory o 3cm výš, protože jinak to bylo ještě horší. Nerad bych to na příští technické potupně strhával.
Okenní deflektory 04 - výhled vpravo.jpg
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1391
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#292 Příspěvek od Tazik1992 » 23 črc 2022 13:29

Tak jsem taky konečně dokončil obměnu západek zámků dveří, abychom si přestali trhat kalhoty. Už dříve při pracovním ježdění s Pumou to byl častý problém, kdy jsem nasedal a než jsem dokončil pohyb, tak mě "něco" chytlo za prdel a zase mě to smýklo zpátky na zem. A nebo s křupnutím do sedačky :grin:

Jako náhradu zdevastovaných západek jsem vybral sadu X-TROUSER DA6493 od Britpartu.
Západky zámků 01 - sada Britpart DA6493.jpg

Tady je pohled na klasický trhač gatí.
Západky zámků 02 - trhač kalhot.jpg

Nové nerezové západky vypadají dost bytelně, obzvlášť na to, že jsou od Shitpartu. Přechod z válečku západky k okraji je fakt plynulý. Otázka je jestli nerezový váleček místo původního plastového nebude moc krouhat háček zámku. Osadit západky pro přední dveře je jednodušší, protože i plech s matkami, který drží šrouby západky je přístupný k podržení rukou otvorem z vnitřní strany B-sloupku.
Západky zámků 03 - nová zapadka.jpg

To u zadních dveří je horší stav, tam by při vyndání obou šroubů naráz matka spadla bůhví kam. Takže tam je lepší to osadit dvoufázově - šroub po šroubu.
Západky zámků 04 - výměna zadních západek.jpg

Je zajímavý, že přední západky šly nastavit snadno. Za to ty zadní se mi vždycky nedaří. Nastavit zámky tak, aby se dveře zavřely přesně a spolehlivě lehkým backhendovým plácnutím do nich, si vzadu nezadá s výměnou brzdového kotouče :grin: .
Západky zámků 05 - zadní západka.jpg
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1391
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#293 Příspěvek od Tazik1992 » 23 črc 2022 13:40

A instalace X-trouserů zdá se vyřešila i problém s ulpíváním bezpečnostního pásu za západkou a jeho neustálým skřípáním do zámku. U řidiče už to mám delší dobu a ještě se mi neskřípnul. Pokud tedy dolů nespadla samotná západka pásu, což je další nasírací element v Defíku.

Nechápu, že na pásu u spolujezdce je rovnou nacvaknutý cvoček, který brání pádu západky dolů, aby se neskřípala v zámku nebo jí člověk nemusel furt honit někde dole v mezeře mezi dveřma a seatboxem. Proč to není i na pásu u šoféra ???
Západky zámků 06 - zarážka na pásu u spolujezdce.jpg


Samozřejmě se mi eklovalo jakkoliv něco napíchávat do pásu, tak jsem to vyřešil těsnou omotávkou několika vrstev pásky se suchým zipem. Zatím to funguje k plné spokojenosti.
Západky zámků 07 - zárážka na pásu u řidiče ze sucháče.jpg
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3564
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#294 Příspěvek od VencaZE » 23 črc 2022 14:35

Ty imbusy na X trouseru se ti budou povolovat, asi by stálo za to zakápnout je nějakým pojišťovákem..
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1391
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#295 Příspěvek od Tazik1992 » 24 črc 2022 12:16

VencaZE píše: 23 črc 2022 14:35 Ty imbusy na X trouseru se ti budou povolovat, asi by stálo za to zakápnout je nějakým pojišťovákem..
Ňáká negativní zkušenost Vašku ? To budu muset teda ošetřit. Ď
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3564
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#296 Příspěvek od VencaZE » 24 črc 2022 13:55

Už jsem to viděl na jednom autě povolený. Myslím ten imbus ve válečku. Závitový lepidlo to vyřeší spolehlivě.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#297 Příspěvek od DanoDEF » 24 črc 2022 22:44

VencaZE píše: 24 črc 2022 13:55 Už jsem to viděl na jednom autě povolený. Myslím ten imbus ve válečku. Závitový lepidlo to vyřeší spolehlivě.
...Ano potvrdzujem. Ten imbus vo valecku sa povolil aj mne ale po dotiahnuti je to OK.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1391
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#298 Příspěvek od Tazik1992 » 24 črc 2022 23:01

DanoDEF píše: 24 črc 2022 22:44 ..Ano potvrdzujem. Ten imbus vo valecku sa povolil aj mne ale po dotiahnuti je to OK.
Prosim Tě, a jak dlouho už je máš nainstalované. Nepozoruješ třeba, že by se víc vydíraly ty háčky v zámku ? Přeci jen je to takhle kov na kov.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#299 Příspěvek od DanoDEF » 25 črc 2022 09:44

No nejaky ten piatok mesiac rok to tam je. Ci sa to odiera viac alebo menej to je tazko posudit moje zamky maju nejakych 18rokov a 730tkm takze opotrebene uz su a je tazke udrzat dvere neposkakujuce/vrzgajuce. Ja som vymenu riesil hlavne z dovodu toho poskakovania/vrzgania hlavne na nespevnenych cestach. Ten plastovy valcek tam dlho nevydrzi. Trhanie nohavic som nezaznamenal.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1391
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#300 Příspěvek od Tazik1992 » 30 črc 2022 11:27

A nyní dokončení příběhu s hvízdajícími zadními brzdovými destičkami. No, dokončení, spíše výrazný pokrok. Radši se nebudu rouhat :-) .
Abych neplevil touto problematikou vlákno sloužící k jinému účelu - https://nove.landroverforum.cz/forum/vi ... 0&start=20 - , tak to popíšu tady u sebe.

První pokus s výměnou destiček EBC za "standardní" typ od stejného výrobce jako jsou kotouče (Deplhi) se u mě neosvědčil a tak bylo jasné, že bude třeba experimentovat dále.

Další variantou bylo opatření destiček nálepkami.
V tušení, že pokusů bude asi vícero, pořídil jsem na zahrádku aspoň nějaké ulehčení - zvedáček (Güde 2,5t, zdvih do 460cm), kterým budu moci zvedat Defíka rychleji, bezpečněji, jednodušeji a hlavně celou nápravu najednou.
Zadní destičky pískání V2 01 - zvedáček.jpg

Pružinky opět zalezlé do upínacích otvorů.
Zadní destičky pískání V2 02 - pružinky zapadlé.jpg

Zajišťovací kolíky jsem osadil nerezové a pod pružinky jsem připravil speciální nerezové podložky - klasická velkoplošná podložka pod nýt DIN9021 s vyvrtaným otvorem 7,5mm
Na destičky jsem nalepil polštářky z oboustranné pásky Tesa.
Zadní destičky pískání V2 03 - nálepky a opěrky pružin.jpg

Vypadalo to pěkně. Destičky se už při vložení pěkně nalepily na očištěné pístky.
Zadní destičky pískání V2 04 - osazeno.jpg

Vyjíždím slavnostně ze zahrádky, šlápnu na brzdy a ozvalo se - ticho.
Můžu konstatovat, že se zvedákem a utahovákem je (pro mě) výměna zadních destiček, včetně ustavení vozu a běžného očištění brzdičů, úkolem na jednu hodinu.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Odpovědět