Návod na instalaci C6100 ratio interface

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
jazz
Příspěvky: 69
Registrován: 28 říj 2021 16:24
tel.: 603EightNinerTree765
auto: D2
Bydliště: někde nad Vltavou

Návod na instalaci C6100 ratio interface

#1 Příspěvek od jazz » 21 čer 2022 21:56

Návod na instalaci C6100 ratio interface od:
Hunter Di Spare Parts Co.
37 Millett St.
Hurstville
NSW 2220
Australia

Tel.: 0413813698
email: hunterdispares@yahoo.com.au

Vzhledem k tomu, že to je Australský produkt, tak jsem informace čerpal z Australian Land Rover Owners fóra a od uživatele Slunnie a jeho návodu na instalaci korekčního modulu Truespeed. Jedná se tedy o jakýsi volný překlad různých informací, ke kterým jsem přidal fotky z instalace na mém autě. Pokud najdete v návodu nějakou kravinu, nepřesnost a pod, tak mi prosím napište, opravím to. :!: Použijte na vlastní nebezpečí :!:

C6100 je elektronická krabička, která koriguje/upravuje signál ze SLABS do ECU, ACE, tachometru a počítadla ujeté vzdálenosti. C6100 je vhodné nainstalovat když jsou na vozidle nainstalované pneumatiky o výrazně jiném rozměru, než je standardní. Obzvlášť se to hodí, když jsou pneumatiky většího rozměru, neboť tachometr pak ukazuje nižší rychlost než auto reálně jede a řidič se tak vystavuje riziku placení rychlostní daně. Korekci lze nastavit v rozmezí -68% až 471% :coze:
IMG_20220601_112450.jpg
K zařízení jsou přiložené tří papíry A4 s tabulkou nastavení, jakýsi obrázek zapojení, příliš vědecký návod jak to nastavit a varování (nesmí se použít oba vstupy naráz a výstup/modrý drát se nesmí dotknout kostry).
IMG_20220621_204213.jpg
Z krabičky trčí tyto dráty:
  • černý - zem
  • červený - +12V
  • bílý - vstup (hall effect pulses)
  • hnědý - vstup (inductive pulses)
  • modrý - výstup
Krabičku jsem instaloval v prostoru za přihrádkou před spolujezdcem, kde se nachází SLABS. Stačí sundat papundekl pod přihrádkou. Já navíc vyndal i samotnou přihrádku aby tam bylo lépe vidět a kvůli vedení drátu napájení.

12V jsem přivedl z pojistkové skříně pod volantem a drát jsem vedl skrz prostor za rádiem. Tuším, že jsem použil krimpovací plochý konektor 6,3x0,8mm (já to znám pod názvem faston).
IMG_20220609_193413.jpg
Na obrázku samostatný červený drát.
IMG_20220609_201010.jpg
Prostor za přihrádkou před spolujezdcem.
Naposledy upravil(a) jazz dne 22 čer 2022 07:49, celkem upraveno 1 x.

jazz
Příspěvky: 69
Registrován: 28 říj 2021 16:24
tel.: 603EightNinerTree765
auto: D2
Bydliště: někde nad Vltavou

Re: Návod na instalaci C6100 ratio interface

#2 Příspěvek od jazz » 21 čer 2022 21:58

Kostru jsem přivedl z bodu C0018/C0910, který se nachází hned vpravo od nohou spolujezdce. Kostřící bod je krytý sadou tří spojených konektorů, které je potřeba nějak vylámat. Nějak se mi to povedlo bez zničení úchytů. Nářadí pro demontáž interiéru asi dost pomohlo. Snad bude z fotek jasnější jak ty konektory uvolnit bez destrukce úchytů.
IMG_20220609_193717.jpg
IMG_20220609_193753.jpg
IMG_20220609_193811.jpg
IMG_20220609_193926.jpg
Samotný kostřící bod včetně drátu pro krabičku. Tuším že lisovací očko bylo velikosti M6.
IMG_20220610_171618.jpg
12V a kostru jsem přivedl pod SLABS, kde jsem dráty zakončil modelářským konektor XT60 (nic lepšího jsem po ruce neměl).

jazz
Příspěvky: 69
Registrován: 28 říj 2021 16:24
tel.: 603EightNinerTree765
auto: D2
Bydliště: někde nad Vltavou

Re: Návod na instalaci C6100 ratio interface

#3 Příspěvek od jazz » 21 čer 2022 22:05

Na krabičce jsou dva dráty označené jako vstupy, hnědý a bílý. Na AULRO jsem našel, že někdo použil hnědý, někdo bílý. Já použil jako vstup bílý drát a funguje to, takže ¯\_(ツ)_/¯ Hnědý jsem pak odizoloval a smotal bokem.
Do SLABS je zapojeno 5 konektorů a drát který je potřeba přerušit se nachází v konektoru C0504 pozice 3, barevné označení KG pinK a Green (růžový se zeleným proužkem).
SLABS_C0504.png
IMG_20220609_193616.jpg
IMG_20220609_193641.jpg
IMG_20220609_193707.jpg
Zvýrazněný drát jsem přerušil, opatřil konektory (použil jsem kombinaci samec/samice, abych mohl krabičku kompletně odpojit a přerušený drátek opět spojit). Na drátek co koukal z konektoru C0504 jsem připojil bílý drát z krabičky a modrý jsem pak připojil k druhému konci.

Co se týče nastavení velikosti korekce, tak jsem vědecký návod ignoroval a zvolil jsem metodu prostého odhadu za pomocí GPS. Při 50km/h na tachometru ukazovala GPS zhruba 55km/h, což je 10%. V přiložené tabulce jsem si našel -10% a nastavil přepínače do zobrazené polohy. Po krátké testovací jízdě jsem ještě doladil nastavení a tím byla instalace hotova.

Suma sumárum, krabička funguje. Tachometr opět ukazuje tak jak jsme zvyklý. Taktéž počítadlo kilometrů počítá správně. Krabičky jsem kupoval dvě, jednu pro sebe a druhou pro patrika. Jedna krabička tak vyšla na 3959,- CZK / 156€.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Návod na instalaci C6100 ratio interface

#4 Příspěvek od MadTom » 21 čer 2022 22:44

Moc hezkej popis. :yes
Jak velká kola tam máš pro toto nastavení?
Jak ti měří počítadlo ujetých kilometrů? Mě před výměnou kol za větší celkem sedělo a tachometr ukazoval víc, než byla skutečná rychlost, teď s koly 235/85R16 oboje ukazuje méně.
Víš jakou pojistkou máš jištěné napájení? Teda pokud tam nějaká na tento vývod v pojistkovce je.
K protahování drátů skrz palubku dost pomůže demontovat celej výsuvnej držák pro plechovky. Já bych ale i ten plus natáhnul z napájení SLABS jednotky, akorát bych tomu dal extra pojistku. Tím by všechny dráty byly jenom okolo SLABS jednotky.
Funguje ti po instalaci tempomat? A máš automatickou nebo manuální převodovku?
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

jazz
Příspěvky: 69
Registrován: 28 říj 2021 16:24
tel.: 603EightNinerTree765
auto: D2
Bydliště: někde nad Vltavou

Re: Návod na instalaci C6100 ratio interface

#5 Příspěvek od jazz » 22 čer 2022 07:46

MadTom píše: 21 čer 2022 22:44 Jak velká kola tam máš pro toto nastavení?
235/85R16 tj. 32"
MadTom píše: 21 čer 2022 22:44 Jak ti měří počítadlo ujetých kilometrů? Mě před výměnou kol za větší celkem sedělo a tachometr ukazoval víc, než byla skutečná rychlost, teď s koly 235/85R16 oboje ukazuje méně.
Předtím počítadlo zobrazovalo kratší ujetou vzdálenost než ve skutečnosti. Po instalaci jsem ujel 123km cestou na Vysočinu, počítadlo ukazovalo o 123km více. Krabička je nainstalovaná mezi SLABS a HEADER 0290 (K109). Opravené údaje o rychlosti tak dostává "všechno". viz. obrázek, je to úplně spodní drát.
elektrika_SLABS.png
MadTom píše: 21 čer 2022 22:44 Víš jakou pojistkou máš jištěné napájení? Teda pokud tam nějaká na tento vývod v pojistkovce je.
Bohužel nevím jestli je konektor jištěný pojistkou a ani nevím jakou pojistkou bych tu krabičku měl jistit (ano, to se dá zjistit prostým dotazem u výrobce). Konektor ze kterého jsem vzal napájení je na pojistkové krabici označen jako S13 a 12V se na něm objeví po otočení klíčku. V RAVE jsem ale konektor S13 nenašel a v sekci o pojistkách není na obrázku ten konektor popsaný. Pokud někdo něco o tom konektoru tuší, podělte se...
pojistky.png
MadTom píše: 21 čer 2022 22:44 K protahování drátů skrz palubku dost pomůže demontovat celej výsuvnej držák pro plechovky. Já bych ale i ten plus natáhnul z napájení SLABS jednotky, akorát bych tomu dal extra pojistku. Tím by všechny dráty byly jenom okolo SLABS jednotky.
Protáhnutí drátu za rádiem bylo velice přímočaré, takže jsem ani jinou cestu nehledal. O napojení na 12V někde u SLABS jsem přemýšlel, ale znamenalo by to udělat odbočku z nějakého drátku ze svazku, což se mi vůbec nechtělo.
MadTom píše: 21 čer 2022 22:44 Funguje ti po instalaci tempomat?
Podle informací z AULRO má tempomat fungovat. Já tempomat nemám, takže ti to neřeknu. Teoreticky, by mi ho měli tento týden v servisu namontovat. Bohužel tlačítko a páčka tempomatu se už nevyrábí, takže záleží jestli se jim to povede sehnat z druhé ruky. Pokud se povede nainstalovat tlačítko a páčka tempomatu, ověřím funkčnost a podělím se.
MadTom píše: 21 čer 2022 22:44 A máš automatickou nebo manuální převodovku?
manuál

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Návod na instalaci C6100 ratio interface

#6 Příspěvek od MadTom » 22 čer 2022 07:59

Děkuji za doplněné informace.
K tomu tempomatu - je to jeden vypínač a 2 tlačítka. Do defendera TD5 se to originál nikdy nedělalo, takže je to vždy nějaká tvořivost, kdo kam a co našroubuje a připojí. Podobně jsem to už řešil i v D2, když originál díly prostě nebyly k dispozici.
Na ten vývod a jištění se podívám, v nejhorším tu mám nějakou pojistkovku navíc, tak tam třeba něco najdu. Pojistka by tam podle mě měla stačit 1-2A, už podle fotek, kde je stabilizátor napětí (nejspíš) bez nějakého chladiče to nebude žrát skoro nic. Já bych to raději napojil tou odbočkou a udělal si tam jeden konektor, do které bych buďto připojil celou krabičku, nebo místo ní klemu, která by to propojila do původního stavu. Samozřejmě s extra pojistkou pro napájení krabičky, umístěnou přímo u toho konektoru. Prostě aby to šlo lehce přepojit do původního stavu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
masar
Příspěvky: 2724
Registrován: 14 bře 2010 21:49
tel.: 773968639
auto: D2 Td5
Bydliště: Děčín

Re: Návod na instalaci C6100 ratio interface

#7 Příspěvek od masar » 22 čer 2022 08:20

MadTom píše: 21 čer 2022 22:44 Funguje ti po instalaci tempomat? A máš automatickou nebo manuální převodovku?
Není to úplně k tématu, ale připomněl si mi, když jsme řešili montáž těch převodů do diferáků a s tím spojenou funkčnost tempomatu... tak hlásím, že u automatu s převody v diferácích 4,12 tempomat normálně funguje :yes
Land Rover Discovery 2 Td5

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Návod na instalaci C6100 ratio interface

#8 Příspěvek od MadTom » 22 čer 2022 09:06

K tomu doplním, že u manuálu mi tempomat funguje s převody 1:3,8.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

jazz
Příspěvky: 69
Registrován: 28 říj 2021 16:24
tel.: 603EightNinerTree765
auto: D2
Bydliště: někde nad Vltavou

Re: Návod na instalaci C6100 ratio interface

#9 Příspěvek od jazz » 05 črc 2022 10:26


MadTom píše: Funguje ti po instalaci tempomat?
Včera jsem namontoval tempomat a velice krátce odzkoušel a ano, funguje.

Odpovědět