Vysoká spotreba, malý výkon D1
Moderátor: Miky_CZ
Vysoká spotreba, malý výkon D1
Ahoj, už som fakt zúfalý s momentálnej situácie ktorú neviem nijako už vyriešiť. Poďme k veci. Moja 300-vka mi dlhodobo žerie 14-20L na 100 km. Niekdy spravím na 70l nafty 360km.Bol som aj s autom na váhe ma 2780kg. Auto nemá žiaden výkon ledva dosiahnem 100km/h a to takým štýlom že mám plný plyn na podlahe, a to musia byť dobre poveternostné podmienky Pri jazde do stúpania (bavíme sa o úplnom miernom stúpaní) auto absolútne nevládze... Musím poradiť z 5 na 3 a ísť 60km/h na plný plyn... Tak toto je jav ktorý sa mi deje rok. Dal som čerpadlo na repas, aj vstreky. Turbo tlači 1.2 baru. Auto vôbec nedymi motor ide hladko... Keď mu pridám dávku paliva tak auto začne dymit a ide aj trosku lepšie... Dosiahnuť nejakú diaľničnú rýchlosť a udržať ju je nemôžne... Kolesá na aute mam AT 235/85.. Rozvody su nastavene dobre.. A Tlaky su Ok. Hlava je po GO... Už som na aute vymenil úplne všetko a som zúfalý... Potebujem asi pomôcť... Lebo schyľuje sa k tomu že končím s Lanďakmi ak toto nedokážem vyriešiť... To auto ma už stalo toľko času a stále v jednom kuse niečo... Ale na to som si zvykol za tých 10 rokov... Ale tento Momentálny stav auta... FAKT SOM ZÚFALÝ...
Môže na to mat predvstrek vplyv? Alebo poraďte nejakého majstra na čerpadla... Myslím si ze to bude problém v cepadle?
Odoslané z LYA-L29 pomocou Tapatalku
Môže na to mat predvstrek vplyv? Alebo poraďte nejakého majstra na čerpadla... Myslím si ze to bude problém v cepadle?
Odoslané z LYA-L29 pomocou Tapatalku
Naposledy upravil(a) Juricek dne 21 bře 2022 23:41, celkem upraveno 4 x.
R2D2 Roverisss D1 300tdipower on Maxxis Treps 37x12.5 .
Imporved by LandOFF
-----LandOFF SERVICE------- :)
Imporved by LandOFF
-----LandOFF SERVICE------- :)
-
- Příspěvky: 14912
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Vysoká spotreba, malý výkon D1
A neutíká ti někde vzduch za turbem? Nějaká prasklina?
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Vysoká spotreba, malý výkon D1
Myslím ze nie pretože, tlak drží konštantné a keby bola nejaká prasklín je počuť sicanie
Odoslané z LYA-L29 pomocou Tapatalku
Odoslané z LYA-L29 pomocou Tapatalku
R2D2 Roverisss D1 300tdipower on Maxxis Treps 37x12.5 .
Imporved by LandOFF
-----LandOFF SERVICE------- :)
Imporved by LandOFF
-----LandOFF SERVICE------- :)
Re: Vysoká spotreba, malý výkon D1
Skús ešte zmerať kompresiu za tepla a aj za studena, na mojom aute bol rozdiel skoro 1/3 a auto v nízkych otáčkach pod turbom nechcelo ťahať ani na dvojke
- Hubert
- Příspěvky: 2461
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysoká spotreba, malý výkon D1
Předvstřik může, ale musel by být hodně malý. Motor by nechtěl jít vůbec do otáček a v cca 3000 by úplně ztratil kourouťák. Auto by velice ochotně startovalo a chod je skoro jak benzíňák. Pokud by byl velký tak by to jelo ve vysokej otáčkách a na volnoběch to má ostrý chod.
- Může být projetá vačka (málo otevírají ventily)
- Hadice rozleptané.
- Výfuk přicpaný
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
-
- Příspěvky: 14912
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Vysoká spotreba, malý výkon D1
S tím, že by případná ztráta vzduchu byla za jízdy slyšet, si doopravdy nejsem jistej. Já jsem vždy skončil u toho, že jsme celé sání natlakovali kompresorem. A když jsme našli netěsnost, tak na místě, kam byl ten nejhorší přístup. Stalo se mi, že do 0,8Baru nic, a až potom se prasklina otevřela tak, aby se to projevilo.
Turbo to klidně za jízdy dotlačí, to jako spolehlivá indikace doopravdy není.
Turbo to klidně za jízdy dotlačí, to jako spolehlivá indikace doopravdy není.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Hubert
- Příspěvky: 2461
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysoká spotreba, malý výkon D1
Prasklá hadice je většinou vidět i to že je to kolem praskliny mastný a u 300 moc míst není kde by to nebylo vidět.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Re: Vysoká spotreba, malý výkon D1
To je jasný HMOTNOST. K tomu pokud máš větší kola se stálým převodem 1,22 tak to prostě nejde. Mám 3T a ani motor po generálce s 1,41 převodem to neutáhl.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
Re: Vysoká spotreba, malý výkon D1
To sa aj deje do 3000 ako tak ťahá a potom už absolútne ničHubert píše:Předvstřik může, ale musel by být hodně malý. Motor by nechtěl jít vůbec do otáček a v cca 3000 by úplně ztratil kourouťák. Auto by velice ochotně startovalo a chod je skoro jak benzíňák. Pokud by byl velký tak by to jelo ve vysokej otáčkách a na volnoběch to má ostrý chod.
- Může být projetá vačka (málo otevírají ventily)
- Hadice rozleptané.
- Výfuk přicpaný
Odoslané z LYA-L29 pomocou Tapatalku
R2D2 Roverisss D1 300tdipower on Maxxis Treps 37x12.5 .
Imporved by LandOFF
-----LandOFF SERVICE------- :)
Imporved by LandOFF
-----LandOFF SERVICE------- :)
Re: Vysoká spotreba, malý výkon D1
No ale kamarát Ondrej ma tak isto ťažké autu také isté kolesá také isté turbo a jemu to ide úplne normálne ako osobak...mr-tomas píše:To je jasný HMOTNOST. K tomu pokud máš větší kola se stálým převodem 1,22 tak to prostě nejde. Mám 3T a ani motor po generálce s 1,41 převodem to neutáhl.
Odoslané z LYA-L29 pomocou Tapatalku
R2D2 Roverisss D1 300tdipower on Maxxis Treps 37x12.5 .
Imporved by LandOFF
-----LandOFF SERVICE------- :)
Imporved by LandOFF
-----LandOFF SERVICE------- :)
Re: Vysoká spotreba, malý výkon D1
Cav.. a vstrekovace? Daval si ich robit. Velmi mi tvoj pripad pripomina raz ked som robil a6ku 2,5tdi.. neslo poriadne ako malo, zralo ako benzin. Nedymilo to... Najskor sa dali robit vstrekovace. Vraj ok. Potom cerpadlo. Vraj ok. Dali sa dole vika ventilov.... 4 koniky na ventily vypsdnute takze niektore ventily ani neotvaralo.... Huraa to je ono. Urobilo sa .... Nie stale rovnake. Potom sa vybral katalyzator... Bol zapchaty... Vymlatil sa... Niee stale to neslo. A nakoniec ak si dobre pamatam dali sa este raz pozriet vstrekovace a ani jeden nebol dobry. Proste ten prvy diesel servis to neurobil dobre alebo tak nejak to bolo. Po oprave vstrekovacov to islo uz ako malo. Tak snad to dad dokopy
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
- Hubert
- Příspěvky: 2461
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysoká spotreba, malý výkon D1
Tak zkus zvednou předvřik.Juricek píše: ↑22 bře 2022 20:00To sa aj deje do 3000 ako tak ťahá a potom už absolútne ničHubert píše:Předvstřik může, ale musel by být hodně malý. Motor by nechtěl jít vůbec do otáček a v cca 3000 by úplně ztratil kourouťák. Auto by velice ochotně startovalo a chod je skoro jak benzíňák. Pokud by byl velký tak by to jelo ve vysokej otáčkách a na volnoběch to má ostrý chod.
- Může být projetá vačka (málo otevírají ventily)
- Hadice rozleptané.
- Výfuk přicpaný
Odoslané z LYA-L29 pomocou Tapatalku
Kolik máš předvstřik?
Měříš to na vrták (pin) nebo mikrometrem?
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
- forester
- Příspěvky: 623
- Registrován: 17 črc 2011 22:49
- tel.: +421 905 979 273
- auto: DI300Tdi ARO 240
- Bydliště: Martin
Re: Vysoká spotreba, malý výkon D1
Počúvaj! Ten názov témy som si myslel že píšeš o sebe
Ale k téme, ako prvé vyber vstreky, pošli ich Majeríkovi do Bosch servisu v Žiline. Je to macher čo robí čerpadlá asi od narodenia, Matej to môže dať Štancľovi on je s ním kamarát. Mne vymenil origo bosch špičky z nastavením za 300.ale už je to niekoľko rokov. Ak budú vstreky v poriadku nastav čerpadlu predvstrek na vrták a musí byť. Pokiaľ je plniaci tlak turba cez 1.bar ostáva potom len čerpadlo, alebo ste čarovali z boost pinom?!
Ale k téme, ako prvé vyber vstreky, pošli ich Majeríkovi do Bosch servisu v Žiline. Je to macher čo robí čerpadlá asi od narodenia, Matej to môže dať Štancľovi on je s ním kamarát. Mne vymenil origo bosch špičky z nastavením za 300.ale už je to niekoľko rokov. Ak budú vstreky v poriadku nastav čerpadlu predvstrek na vrták a musí byť. Pokiaľ je plniaci tlak turba cez 1.bar ostáva potom len čerpadlo, alebo ste čarovali z boost pinom?!
V jednoduchosti je krása.
Re: Vysoká spotreba, malý výkon D1
Pokud si tam měl EGR tak na kolík nastavíš předvstřik cca. 1,4mm, pokud si EGR vyhodil, tak vyšší nastavíš přesně jen s hodinkama.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- forester
- Příspěvky: 623
- Registrován: 17 črc 2011 22:49
- tel.: +421 905 979 273
- auto: DI300Tdi ARO 240
- Bydliště: Martin
Re: Vysoká spotreba, malý výkon D1
Prosím dovysvetli aký má vplyv EGR na nastavenie predvstreku.
V jednoduchosti je krása.
Re: Vysoká spotreba, malý výkon D1
Když má EGR tak má seřízené čerpadlo na kolík 1,4mm. Když nemá EGR tak má kolík nastavenej 1,54mm. Takže pokud tam byl EGR, a je vyhozenej, tak seřízením na kolík dá jenom 1,4mm.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- Hubert
- Příspěvky: 2461
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysoká spotreba, malý výkon D1
Na emise a kvalitu (konforní) chodu motoru.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Re: Vysoká spotreba, malý výkon D1
Chalani čaute, problém sa vyriešili druhým čerpadlom... To po repse nebolo dobre. Založil som od Mildu sériové čerpadlo a všetko v poriadku...
Odoslané z LYA-L29 pomocou Tapatalku
Odoslané z LYA-L29 pomocou Tapatalku
R2D2 Roverisss D1 300tdipower on Maxxis Treps 37x12.5 .
Imporved by LandOFF
-----LandOFF SERVICE------- :)
Imporved by LandOFF
-----LandOFF SERVICE------- :)
Re: Vysoká spotreba, malý výkon D1
myslel som si že sa problém odstránil , ale nie ... po najazdení cca 8000 km stále auto nešlo viac ako 100 km/h ... už som rezignoval na chvíľku som to prestal riešiť a dával som to za príčinu že je auto tažké . keď som meral studenu kompresiu malo 29 barov , včera som sa rozhodol že to zmeriam keď to bude horúce ... bolo to celkom trápenie .. ale zmeral som výsledok je taký že najlepší valec ma 22bar :/ .čiže minimálne budú chytene krúžky ... zaujímavé je že auto bez žhavenia štartuje na brnk ... môže to byť pričíňa že to auto nejde nad 100?
a ďalšia vec je keď auto odstavím v miernom klesaní vypnem motor nehám jednotku tak auto ide na rýchlosti dole ..
nastáva otázka ci spravím iba to že vymením krúžky s piestami ?...
alebo spravím poriadnu generálku zo zrovnaním bloku prehrnovaním atd . čo odporúčate pretože ak mam dať do motoru 1000-2000 € to, pretože niesom si istý či toto vyrieši problem a auto pôjde tak ako ma... proste robiť nebudem a swapnem tam M57 ...
a ďalšia vec je keď auto odstavím v miernom klesaní vypnem motor nehám jednotku tak auto ide na rýchlosti dole ..
nastáva otázka ci spravím iba to že vymením krúžky s piestami ?...
alebo spravím poriadnu generálku zo zrovnaním bloku prehrnovaním atd . čo odporúčate pretože ak mam dať do motoru 1000-2000 € to, pretože niesom si istý či toto vyrieši problem a auto pôjde tak ako ma... proste robiť nebudem a swapnem tam M57 ...
R2D2 Roverisss D1 300tdipower on Maxxis Treps 37x12.5 .
Imporved by LandOFF
-----LandOFF SERVICE------- :)
Imporved by LandOFF
-----LandOFF SERVICE------- :)