M62 - nouzák - škrtící klapka

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

M62 - nouzák - škrtící klapka

#1 Příspěvek od Lukasino » 04 srp 2017 12:37

Ahoj,
prosím o radu zkušenějších.

Řeším teď L322 s M62, po výměně motoru běží motor v nouzáku a diagnostika hlásí chybu P1630 - Throttle position control error. Předchozí motor vařil, mj. bylo vyhřáté čidlo s kabelem od teplotního čidla termostatu. Tento konektor s kusem kabelu je nový, jinak to původně jezdilo do poslední chvíle.

Nyní nastartuji, ale motor netočí víc jak cca 2tis.ot, hlásí tuto chybu a není schopen ovládat škrtící klapku (ta se prostě nehne).

Škrtící klapku jsem zkoušel, potenciometry ukazují správně (přes live data), když připojím přímo 12v na motorek, tak se hýbe, ale na plynový pedál nereaguje.

Plynový pedál funguje jak má.

ECU jsem měl venku, na konektoru zrovna od této části kabeláže byl olej (tzn. od škrtící klapky, atd). Ale ECU vypadá dobře, není zoxidovaná, atd. Ani uvnitř nic nenaznačuje nějakému problému.

Zkusil jsem připojit i jinou motorovou ECU (s ní i ecu od immobilizéru a k tomu čip do klíče), motor nenastartoval kvůli immobilizéru (předpokládám, že chyběla ještě nějaká jednotka), ale zapalování se zapnulo a hlásilo to identickou závadu P1630. Po vymazání tam skočí vždy okamžitě znovu.

Kabely mezi ECU a klapkou jsem prozváněl a zdají se OK, nejsou ani mezi sebou zkratované.

Předpokládám, že mezi ECU a klapkou běží něco s "frekvencí", osciloskop bohužel nemám, ani s ním neumím, pokusil jsem se změřit alespoň napětí, jestli to něco ukáže oproti kostře a na obou stranách, tzn. v konektoru ECU i v konektoru klapky bylo shodně napětí cca 3,2V na obou vodičích ovládajících motor škrtící klapky.

Víc už mě bohužel nenapadá co vyzkoušet, poradíte prosím? Vše ostatní se zdá v pořádku, ani jiné chyby to nepíše.

Předem moc děkuji :wink:

L.
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
mipr
Příspěvky: 656
Registrován: 11 črc 2014 11:34
tel.: +421907431767
auto: Diskosky mam rad :-)
Bydliště: Horska 30, Bratislava

Re: M62 - nouzák - škrtící klapka

#2 Příspěvek od mipr » 04 srp 2017 19:16

a nie u prehodene kabliky ? ak som pochopil spravne, tak si daval novy konektor na staru kabelaz...
LRservis.sk Bratislava
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: M62 - nouzák - škrtící klapka

#3 Příspěvek od Lukasino » 04 srp 2017 19:36

Dával se pouze jiný konektor k čidlu na termostatu a ten by měl být správně, alespoň diag. nic nehlásí, budíky ukazují také správně.

Konektor na klapce je původní včetně kabeláže.

Říkal jsem si, jestli to nemůže dělat nějaké ukonstření, nebo něco podobného, ale na druhou stranu vše ostatní funguje perfektně a bez chyb...
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: M62 - nouzák - škrtící klapka

#4 Příspěvek od Lukasino » 16 srp 2017 21:34

Tak vyřešeno.

Až moc jsem se soustředil na motor a klapku, ale až když jsem zjistil, že se diagnostika k automatu ani nepřihlásí, tak jsem začal jít po kabelech a pojistkách. Nakonec to byla pojistka v té mini pojiskovnici v ECU BOXu, jedna z pěti 30A. Po výměně to běží jak má :mrgreen:
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
gregori
Příspěvky: 359
Registrován: 17 bře 2015 07:54
auto: L322 4.4 V8
Bydliště: Brno-venkov

Re: M62 - nouzák - škrtící klapka

#5 Příspěvek od gregori » 01 zář 2019 11:46

Ahoj, abych nezakládal nové vlákno.

Včera, při cestě z Itálie, se mě v koloně v Rakousku začal dusit motor, kolísat otačky, chcípat. Podařilo se nám vypadnout z dálnice a diagnostika ukázala kromě chyb lambda sond (s tím bojuju dlouhodobě) i chybu škrtící klapky - Throttle position control error. Po vymazání a krátké pauze vše dalších 250 km ok. U Nových Mlýnů v koloně opět to stejné.

Nenapadá vás, čím by to mohlo být? Dnes jsem to rozkuchal, ale klapka chodí pohmatem ok, troška sazí, ale nic hrozného.
Zde video z chování motoru:
https://www.dropbox.com/s/lm2n2n1ihj2rg ... 1.mov?dl=0

Díky za každou radu.
Snímek obrazovky 2019-08-31 v 19.44.03.png
IMG_1607.jpeg

Uživatelský avatar
gregori
Příspěvky: 359
Registrován: 17 bře 2015 07:54
auto: L322 4.4 V8
Bydliště: Brno-venkov

Re: M62 - nouzák - škrtící klapka

#6 Příspěvek od gregori » 02 zář 2019 19:31

Nikdo nic?

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: M62 - nouzák - škrtící klapka

#7 Příspěvek od Lukasino » 02 zář 2019 21:38

Mě nic nenapadá, leda že to nebude mechanická závada když pomůže smazat chyby. Co nějaké adaptace, nerozhodí se to jimi? Když už jsou špatné lambdy? Live data u klapky?

U mě ko lambdy byly schopné změnit tak adaptace, že nebylo možné se se studeným autem téměř rozjet, samý misfire, cukání atd. Po smazání to okamžitě jelo bez problémů než se po x km předělali znovu.

Nakonec mi pomohlo vyměnit komplet motor a komplet výfuk, pak to už přestalo :mrgreen:
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
gregori
Příspěvky: 359
Registrován: 17 bře 2015 07:54
auto: L322 4.4 V8
Bydliště: Brno-venkov

Re: M62 - nouzák - škrtící klapka

#8 Příspěvek od gregori » 03 zář 2019 07:08

Je pravdou, že před dovolenou jsem měnil jednu lambdu, ale adaptace nemazal (moje diag to neumí). Zkusím a uvidím, jestli to pomůže.

Btw. tvoje řešení s motorem nechám zatím u ledu :-)

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: M62 - nouzák - škrtící klapka

#9 Příspěvek od Lukasino » 03 zář 2019 09:02

Na adaptace stačí odpojit baterii třeba přes noc :wink:

Co jsi dával za lambdu? Mě se to zhoršilo jak jsem se snažil je měnit, ale za druhovýrobu...
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
gregori
Příspěvky: 359
Registrován: 17 bře 2015 07:54
auto: L322 4.4 V8
Bydliště: Brno-venkov

Re: M62 - nouzák - škrtící klapka

#10 Příspěvek od gregori » 03 zář 2019 09:15

Zlobí mě jen jedna - Bank 1 před katem. Na jaře jsem ji měnil za neorigo Delphi. Teď tam ma na zkoušku Bosch z jiného auta a ta se doposud chovala lépe, tedy hned mě neskákala chyba.

Uživatelský avatar
tom199
Příspěvky: 155
Registrován: 07 dub 2016 23:40
auto: L320 4.2 SC
Bydliště: Plzeň

Re: M62 - nouzák - škrtící klapka

#11 Příspěvek od tom199 » 03 zář 2019 10:04

Tady je vidět Bosch i s číslem v genuine balení ;) Kdyby ještě někdo potřeboval...
Obrázek

Uživatelský avatar
Mattyfu
Příspěvky: 333
Registrován: 30 lis 2009 20:19
auto: Range Rover L322 M62
Bydliště: Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: M62 - nouzák - škrtící klapka

#12 Příspěvek od Mattyfu » 20 lis 2022 17:27

Ahoj, abych nezakládá nove téma, tak řeším na své M62 podobný problém. Autu po cca 150 kilometrech vyskočí kontrolka motoru a pak nechce teplý startovat, Teda nastartuje ale pak hned chcipne, musím ho podržet plynem, po vymazání diagnostikou opět začne fungovat normálně. Diagnostika hlásí chybu škrtící klapky slaby signal , a predradny vstrik, jenže na live datech funguje vždy bez chyby, měnil jsem vadnou lambda sondu smazal adaptace ale i tak mívám v chybách bohatou směs na obou řadách při tom lamdy ukazují co mají a i po prověření odporu mají podobné hodnoty. ObrázekObrázekObrázek

Odesláno z mého SM-A325F pomocí Tapatalk

Je: Range Rover L322 4,4 M62
Bylo:Range Rover Classic TD5, Discovery II TD5, Range Rover Classic Princ Čárls, Range Rover Classic VM (VelkýMor)

Odpovědět