Riadiaca jednotka motora Td5
Moderátor: Miky_CZ
Re: Riadiaca jednotka motora Td5
zkontroluj snimac polohy kliky, je primo pod regulatorem tlaku paliva a ten velmi casto kape a pak je snimac plny nafty a dela blbosti - mam tuhle osobni zkusenost
u me vzdycky stacilo odpojit konektor vystrikat cisticem kontaktu a spojit a jelo mi to, jinak na youtube je cele myslim asi ctyrdilne video proc td5 nestartuje a kde co zkontrolovat
v pripade chyby jednotky nebo imobilizeru myslim ani nezacne tocit starter
u me vzdycky stacilo odpojit konektor vystrikat cisticem kontaktu a spojit a jelo mi to, jinak na youtube je cele myslim asi ctyrdilne video proc td5 nestartuje a kde co zkontrolovat
v pripade chyby jednotky nebo imobilizeru myslim ani nezacne tocit starter
-
- Příspěvky: 14948
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Riadiaca jednotka motora Td5
Pokud je to imobilizér, tak netočí startér, pokud zaimobilizovaná jednotka motoru, tak sice točí startér, ale nedá to naftu. Ani jedno bych tady neviděl, pokud leze z výfuku kouřová clona.
Zkusil bych odpojit hadici mezi itercoolerem a sáním motoru, jestli to není někde ucpané, nastartuje to v pohodě i bez ní. Dál mě takto vytrápil vyměněný držák palivového filtru od Britpartu, kdy to prostě chytnout nechtělo, a když už chytlo, tak druhý den znovu. Nakonec jsem musel přehodit plastové ventilky ze starého držáku (byl celý shnilý), a funguje na drcnutí.
Jinak TD5ka potřebuje pro běh motoru pouze čerpadlo v nádrži a čidlo polohy kliky, všechny ostatní čidla se dají odpojit. Kabel k čidlu polohy kliky je kroucená dvoulinka, která by měla být stíněná (alespoň u novějších provedení auta). Stínění je připojené pouze na straně řídící jednotky motoru, u čidla se nikam nepřipojuje. Pod čidlem může být podložka, tak opatrně při demontáži. Osobně bych ho nejenom odpojil, ale i vyndal, už jsem ho viděl i ubroušené od setrvačníku.
Zkusil bych odpojit hadici mezi itercoolerem a sáním motoru, jestli to není někde ucpané, nastartuje to v pohodě i bez ní. Dál mě takto vytrápil vyměněný držák palivového filtru od Britpartu, kdy to prostě chytnout nechtělo, a když už chytlo, tak druhý den znovu. Nakonec jsem musel přehodit plastové ventilky ze starého držáku (byl celý shnilý), a funguje na drcnutí.
Jinak TD5ka potřebuje pro běh motoru pouze čerpadlo v nádrži a čidlo polohy kliky, všechny ostatní čidla se dají odpojit. Kabel k čidlu polohy kliky je kroucená dvoulinka, která by měla být stíněná (alespoň u novějších provedení auta). Stínění je připojené pouze na straně řídící jednotky motoru, u čidla se nikam nepřipojuje. Pod čidlem může být podložka, tak opatrně při demontáži. Osobně bych ho nejenom odpojil, ale i vyndal, už jsem ho viděl i ubroušené od setrvačníku.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Riadiaca jednotka motora Td5
Vobec tu nie je spomenute (alebo som prehliadol?) co predchadalo "prvemu prispevku" ako zistim ci je jednotka OK.
Co bolo dovodom napisania takeho prispevku? Nejaka oprava a po nej nastal problem alebo problem uz bol a snazim sa to ozivit?
Teraz som mal taku D2 kde problem uz bol (bez historie). Priznaky rovnake. Vysledok motor KO.
Co bolo dovodom napisania takeho prispevku? Nejaka oprava a po nej nastal problem alebo problem uz bol a snazim sa to ozivit?
Teraz som mal taku D2 kde problem uz bol (bez historie). Priznaky rovnake. Vysledok motor KO.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
Re: Riadiaca jednotka motora Td5
Aké zapaľovanie dávaš dole
Neskúšali ste ho roztlačiť alebo na sprej
Neskúšali ste ho roztlačiť alebo na sprej
-
- Příspěvky: 30
- Registrován: 15 lis 2013 00:04
- tel.: +421905934288
- auto: discovery2
- Bydliště: Slovensko-DS
Re: Riadiaca jednotka motora Td5
Spray som skusal,senzor otacok som si pozical s kamosovho defendra,sacie potrubie som tiez uz odpojil.Takze preto som si myslel ze sa opytam na RJ ci tam nemoze byt problem.Poviem vam takto,ked som kupil toto auto nebol snim ziadny problem,na brnk starovalo,pekny zvuk mal motor,pekne tahal,nedymil,nic.Ked som sa vracal domov,parkoval som do dvora a zrazu zacalo ist na 4-3 valce,ako ked dochadza palivo a potom zdochlo.Myslel som ze doslo palivo,lebo svietila kontrolka,ale ta zacala svietit len 15km predtym.Uz som ho kupoval z hlucnym cerpadlom,.Prve co bolo som poklepal v nadrzi na cerpadlo,vtedy este nejako nastartovalo,tak som objednal cerpadlo.Medzitym som este dal dole regulator ze sa pozriem na sito pod nim,potom prislo prekvapenie.Sito nebolo,tesnenie tam bolo stare a nie na tento typ regulatora,nejako so silikonom prifusovane,hroza.Ten silikon bol kompletne rozleptany,takze podla mna sa mohol dostat do hlavy.Kompresorom som fukol do kanalikov,zlozil s novym tesnenim.Odvzdusnil som a nastartovalo na 3-4 valce,parkrat sa pridal aj 5ty.Nechal som na volnobehu,ipotom islo na 4-5,potom pekne na 5.Isiel som sa prejst,ledva som sa vratil,isiel na 3-4 valce a potom zdochlo.Odvtedy neviem nastrtovat.Takze tak
Re: Riadiaca jednotka motora Td5
Toto si mal napisat ako prve. Podla rocnika by si mal mat motor 10P. Odporucam zver to niekomu kto robi motory Td5 napriklad ma na skusku vstreky.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
-
- Příspěvky: 30
- Registrován: 15 lis 2013 00:04
- tel.: +421905934288
- auto: discovery2
- Bydliště: Slovensko-DS
Re: Riadiaca jednotka motora Td5
A kto tu je taky?A preco vstreky?
-
- Příspěvky: 14948
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Riadiaca jednotka motora Td5
Řídící jednotka může být nadrbaná. Než bych tahal vstřikovače z motoru a na zkušebnu, tak bych zkusil jinou jednotku - jakoukoliv, akorát musí být buďto spárovaný nebo odstraněný imobilizér, jinak to naftu nedá.
Ještě přeměřit dráty mezi čidlem polohy kliky a řídící jednotkou - je to jedna dvojlinka a možná stínění - jestli nejsou přerušené nebo nemají mezi sebou svod. Tím že jsou to jenom dva dráty, tak to jde celkem jednoduše změřit. A pokud ani jedno z toho nepomůže, tak bych ještě kouknul osciloskopem na signál z čidla polohy kliky, jestli vypadá, tak jak má - má tam být 36 impulzů na otáčku, s tím, že 5 je jich nepravidelně vynechaných. Obrázek se dá najít na webu.
Ještě přeměřit dráty mezi čidlem polohy kliky a řídící jednotkou - je to jedna dvojlinka a možná stínění - jestli nejsou přerušené nebo nemají mezi sebou svod. Tím že jsou to jenom dva dráty, tak to jde celkem jednoduše změřit. A pokud ani jedno z toho nepomůže, tak bych ještě kouknul osciloskopem na signál z čidla polohy kliky, jestli vypadá, tak jak má - má tam být 36 impulzů na otáčku, s tím, že 5 je jich nepravidelně vynechaných. Obrázek se dá najít na webu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Kokesek
- Příspěvky: 4447
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Riadiaca jednotka motora Td5
Nejprve udelat podlozky pod vstrikama, potom regulator dat spravny a spravne tesneni. Nalit tam nejakou naftu. Jestli bude cerpadlo hlucne pri ovzdus. cyklu pak urcite sundat drzak filtru a vymenit ventilek zpetny je tam jeden. Pripruzit piny v konektorech vstriku muzes taky pro jistotu. A pak startujes to je jistota….
Ecu ti muzu vyzkouset pripadne odstranit imo nebo mam jednotky na vyzkouseni…
Ecu ti muzu vyzkouset pripadne odstranit imo nebo mam jednotky na vyzkouseni…
-
- Příspěvky: 14948
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Riadiaca jednotka motora Td5
Začal bych od konce - to druhou jednotkou. Je to nejjednodušší. A až potom rozebírat víko ventilů a vstřikovače. Já jsem prostě pohodlnej.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Kokesek
- Příspěvky: 4447
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Riadiaca jednotka motora Td5
Urcite souhlasim ale vzhledem k silikonu pod regulatorem a celkove ten pribeh s cerpadlem a malo nafty. Udelal bych to na poradek bez zbytecneho laborovani a tim padem zdrzovani se. Sel bych do jistoty toho co udelam abych vedel ze tam problem uz nemam.
-
- Příspěvky: 14948
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Riadiaca jednotka motora Td5
Určitě ano, až se zjistí co tomu vlastně je, tak opravit všechny zpraseniny. Ale nejdřív se musí zjistit, co je vlastně špatně, aby se tu toho nenadělaly další problémy.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Riadiaca jednotka motora Td5
Na fore je dost takych co rozumeju Td5 a maju spravne vybavenie (diagnostiku, hardware a skusenosti). Hladaj v svojom okoli. Na dialku by som to neriesil.
Vsetky spomenute veci vyzaduju vybavenie. Opravar "skodovkar" to nevyriesi.
Uved odkial si a mozno ti niekto ponukne pomoc.
Uvadzas, ze tam boli prasaciny typu silikon, chybajuce sitko v hlave, ine tesnenie pod regulatorom. To ja by som nevahal vybrat vstreky mam niekolko sad dobrych vstrekov niekolko riadiacich jednotiek, diagnostiku a nejake skusenosti. Takze viem ako by som postupoval.
Najjednoduchsi je tzv krizovy test. Zozeniem kamarata/foristu v okoli co ma rovnaky motor, diagnostiku a je ochotny. Sparujes svoju jednotku s jeho autom. Zistim vysledok. Ak je vsetko OK tak predpokladam kde je problem. Ak nefunguje. Pokracujem v krizovom teste a sparujem jeho jednotku v svojom aute...
Vsetky spomenute veci vyzaduju vybavenie. Opravar "skodovkar" to nevyriesi.
Uved odkial si a mozno ti niekto ponukne pomoc.
Uvadzas, ze tam boli prasaciny typu silikon, chybajuce sitko v hlave, ine tesnenie pod regulatorom. To ja by som nevahal vybrat vstreky mam niekolko sad dobrych vstrekov niekolko riadiacich jednotiek, diagnostiku a nejake skusenosti. Takze viem ako by som postupoval.
Najjednoduchsi je tzv krizovy test. Zozeniem kamarata/foristu v okoli co ma rovnaky motor, diagnostiku a je ochotny. Sparujes svoju jednotku s jeho autom. Zistim vysledok. Ak je vsetko OK tak predpokladam kde je problem. Ak nefunguje. Pokracujem v krizovom teste a sparujem jeho jednotku v svojom aute...
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
-
- Příspěvky: 30
- Registrován: 15 lis 2013 00:04
- tel.: +421905934288
- auto: discovery2
- Bydliště: Slovensko-DS
Re: Riadiaca jednotka motora Td5
A kto by mi vedel pomoct? Som z Dun.Stredy
- jbizik
- Příspěvky: 1870
- Registrován: 19 zář 2013 00:53
- tel.: +421907325338
- auto: D1 200tdi, L322 m62
- Bydliště: Slovenske Pravno okr.Turc.Teplice , Slovensko
Re: Riadiaca jednotka motora Td5
Ex- D2 4.0 V8 - LPG
Ex-2x SUBARU Outback'05 ,MT aj AT 2.5 lpg +3 cm lift a redukcia
Ex-Honda C-RV 2,2 CTDI 2005
RR L322 VOUGE, 4.4 V8 LPG(m62 )
LAND ROVER Discovery 1 200tdi
http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... 30&t=36532
Ex-2x SUBARU Outback'05 ,MT aj AT 2.5 lpg +3 cm lift a redukcia
Ex-Honda C-RV 2,2 CTDI 2005
RR L322 VOUGE, 4.4 V8 LPG(m62 )
LAND ROVER Discovery 1 200tdi
http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... 30&t=36532
-
- Příspěvky: 88
- Registrován: 19 pro 2011 23:15
- tel.: +421915477667
- auto: DISCO II,td5+S.GV
- Bydliště: Modra, Pk, SK
Re: Riadiaca jednotka motora Td5
Som z Pezinka, mam rezervné vstrekovače 10p, aj zopár RJ, aj nový regulátor zo sitkom. Aké raz som mal podobný problém a bol zlí ten ovládací ventil EGR a už pri štarte zahlcoval motor spalinami. Stačilo odpojiť hadičku od egr. Ak potrebuješ poradiť zavolaj na moje číslo v profile, asi bi som vedel aj prísť poradiť.
Re: Riadiaca jednotka motora Td5
Řešil jsem naprosto stejnej problém. Jen to nebylo z nenadání, ale tak 300 km trvalo než umřela úplně. Mezitim jsem jel třeba 20km, začlo to běžet jak pytel hoven až to zdechlo, za pět minut to běželo normálně. Pak se intervaly zkracovaly, až jsem to nenatočil vůbec.beach píše: ↑30 lis 2022 23:00 Spray som skusal,senzor otacok som si pozical s kamosovho defendra,sacie potrubie som tiez uz odpojil.Takze preto som si myslel ze sa opytam na RJ ci tam nemoze byt problem.Poviem vam takto,ked som kupil toto auto nebol snim ziadny problem,na brnk starovalo,pekny zvuk mal motor,pekne tahal,nedymil,nic.Ked som sa vracal domov,parkoval som do dvora a zrazu zacalo ist na 4-3 valce,ako ked dochadza palivo a potom zdochlo.Myslel som ze doslo palivo,lebo svietila kontrolka,ale ta zacala svietit len 15km predtym.Uz som ho kupoval z hlucnym cerpadlom,.Prve co bolo som poklepal v nadrzi na cerpadlo,vtedy este nejako nastartovalo,tak som objednal cerpadlo.Medzitym som este dal dole regulator ze sa pozriem na sito pod nim,potom prislo prekvapenie.Sito nebolo,tesnenie tam bolo stare a nie na tento typ regulatora,nejako so silikonom prifusovane,hroza.Ten silikon bol kompletne rozleptany,takze podla mna sa mohol dostat do hlavy.Kompresorom som fukol do kanalikov,zlozil s novym tesnenim.Odvzdusnil som a nastartovalo na 3-4 valce,parkrat sa pridal aj 5ty.Nechal som na volnobehu,ipotom islo na 4-5,potom pekne na 5.Isiel som sa prejst,ledva som sa vratil,isiel na 3-4 valce a potom zdochlo.Odvtedy neviem nastrtovat.Takze tak
Kabeláž ke vstřikům, asi třikrát podložky pod vstřiky, egr zaslepoval, čerpadlo v nádrži, regulátor tlaku, pak i vstřiky, nakonec jsem tomu nevěřil, ale už nic jinýho nezbylo...
Dal jsem jednotku a na cvrnk...
- VencaZE
- Příspěvky: 3564
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Riadiaca jednotka motora Td5
Jestli jednotka alespoň nějak běží se pozná mj. podle chování kontrolky žhavení, jestli lze spustit odvzdušňovací proces a jak se chovají relátka po vypnutí klíčku.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
Re: Riadiaca jednotka motora Td5
To všechno fungovalo, akorát to neovládalo vstriky. Pri startu párkrát zaklepaly s slus.