Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#1181 Příspěvek od MadTom » 19 led 2023 22:31

Co to znamená repasovaný motor? Ono je celkem dost věcí které se mohou a nemusí udělat a podle toho to taky může dopadnout.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#1182 Příspěvek od Lukasino » 20 led 2023 04:39

Ono obecně když si to pročteš tak je tu spousta lidí která s TDV6/SDV6 jezdí a funguje jí to, pak jsou tu lidi co jim to padlo. Ale nepamatuji si nikoho (ani neznám ve svém okolí) kdo by dělal repas a fungovalo by mu to :roll:
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Vladicek
Příspěvky: 1025
Registrován: 26 led 2018 15:01
auto: Discovery 4, new Def

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#1183 Příspěvek od Vladicek » 20 led 2023 13:37

Z mého pohledu záleží na tom, kolik jsi ochoten do toho dát peněz a jak moc je pro Tebe to auto důležité.

Repas zní samozřejmě finančně dobře, ale je to podle mě dost velká loterie s nízkou pravděpodobností úspěchu.
Nový motor je o dost větší jistota, která se vyplatí:
- pokud to auto miluješ
- pokud na to máš prachy

Jinak to hoď ze skály a kup si jinou D4, kterou předchozí majitel pravidelně proléval olejem a drž si palce :-).
Discovery 4, XLifter, tablet, Wi-Fi hotspot atd.

NEJKA
Příspěvky: 2
Registrován: 22 říj 2021 16:09

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#1184 Příspěvek od NEJKA » 24 led 2023 20:39

milpetus píše: 19 led 2023 22:17 Zdravim vsetkych. Chcem len pridat jednu "prasklou kliku" do statistiky. Disco 4, rocnik 2013, 220tis.km. Diskosku som kupil pred 4 mesiacmi.
Moje otazky:
1.) Ak by ste mali rovnaku cenovu ponuku na repas "kliknuteho" motora (220tis.km) vs vymena za cely iny jazdeny motor s najazdenymi 80tis. km. Co by ste zvolili?
2.) Auto som dal do servisu do firmy MZ TRADING, Nižná nad Oravou na doporucenie znameho, ktory zlomil kliku na RR3. Mate niekto skusenosti s touto firmou?
3.) Ako je to s repasovanym motorom. Kolko to vydrzi, kym opat "klikne"? Mate niekto repasovany motor, ktory jazdi v pohode x tisic km?

Dakujem
Milan
No já jsem koupil diskošku 2011. Ve 263k ji padla klika, takže předchozí majitel jí nechal repasovat v Polsku. Co jsem koukal do dokumentace, tak rovnali blok a dali novou kliku. Doporučili měnit olej po 7k 5-w40. Teď mám na tachometru 325k. Ale spousta mechaniků má zkušenost že repase po 10k bude zase KO. Ale pak jsem četl, na fb fan stránce že má někdo od repase třeba 170k najeto a jezdí dál. Na zahraničním kanále LR Time, tam repasoval motor svému známému a naposled se chlubil, že má vic jak 30k a taky jezdí. Tak nevím jak to teda je.

Propet
Příspěvky: 47
Registrován: 24 led 2011 17:33

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#1185 Příspěvek od Propet » 02 úno 2023 16:32

Jaká je teď vlastně aktuální cena opravy padeného motoru, myslím výměna za nový a přestrojení kvalitními věcmi (nové/repas u čeho je třeba). Projevila se inflace?
250?

Propet
Příspěvky: 47
Registrován: 24 led 2011 17:33

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#1186 Příspěvek od Propet » 05 úno 2023 09:15

Zajímalo by mě jestli se oprava takto nazbrojeného kusu vlastně vyplatí?
https://auto.bazos.cz/inzerat/163774664 ... v6-hse.php
Za 400 takové auto nekoupím, ale za 600 už asi jo.

Uživatelský avatar
xxx
Příspěvky: 2563
Registrován: 25 bře 2013 09:51
tel.: 777 945 9jedna4
auto: byla D3, teď D4
Bydliště: Severní Morava

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#1187 Příspěvek od xxx » 05 úno 2023 15:04

Propet píše: 05 úno 2023 09:15 Zajímalo by mě jestli se oprava takto nazbrojeného kusu vlastně vyplatí?
https://auto.bazos.cz/inzerat/163774664 ... v6-hse.php
Za 400 takové auto nekoupím, ale za 600 už asi jo.
to je benjaminova bejvalka

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2559
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#1188 Příspěvek od habakuk » 05 úno 2023 16:23

Pokud je to ona tak má mrtvý 3. motor nebo byla někde dva roky odstavená s mrtvým motorem. Rz má taky jinou než měl Benja
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

Uživatelský avatar
xxx
Příspěvky: 2563
Registrován: 25 bře 2013 09:51
tel.: 777 945 9jedna4
auto: byla D3, teď D4
Bydliště: Severní Morava

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#1189 Příspěvek od xxx » 05 úno 2023 16:48

habakuk píše: 05 úno 2023 16:23 Pokud je to ona tak má mrtvý 3. motor nebo byla někde dva roky odstavená s mrtvým motorem. Rz má taky jinou než měl Benja
je to na 100% ona i když s jinou SPZ, ale benja ji prodával jezdící.
Pak padl motor, opravoval ji kokešek a teď zase padl. Takže 2 motory.
Otázka je, jak byla opravena? Jestli se jen "za levno" vyměnil motor za starší nebo se dal nový polomotor?

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2559
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#1190 Příspěvek od habakuk » 05 úno 2023 16:51

Jo napsal jsem to špatně čeká na 3. motor :-)
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

Uživatelský avatar
Dědek
Příspěvky: 69
Registrován: 06 úno 2020 06:12
tel.: 775dvacet9591
auto: Disco 5 D300
Bydliště: kousek od Benešova

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#1191 Příspěvek od Dědek » 05 úno 2023 19:12

Když se nad tim nezasvecenej člověk zamyslí, tak to je fakt hrůza, to je na palici :-(
Discovery 5 D300
ex Disco Sport 2,2 HSE
diagnostika Vident k dispozici

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2559
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#1192 Příspěvek od habakuk » 05 úno 2023 19:17

Dědek píše:Když se nad tim nezasvecenej člověk zamyslí, tak to je fakt hrůza, to je na palici :-(
I pro zasvěceného je to na palici.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

Vladicek
Příspěvky: 1025
Registrován: 26 led 2018 15:01
auto: Discovery 4, new Def

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#1193 Příspěvek od Vladicek » 05 úno 2023 21:31

Propet píše: 05 úno 2023 09:15 Zajímalo by mě jestli se oprava takto nazbrojeného kusu vlastně vyplatí?
https://auto.bazos.cz/inzerat/163774664 ... v6-hse.php
Za 400 takové auto nekoupím, ale za 600 už asi jo.
No jestli to čeká na 3 motor, tak bych se toho už já osobně bál. Radši bych koupil za 600 - 700 nějakou s menším nájezdem km (třeba 100.000) a bez opravovaného motoru.

Asi to je hlavně o pocitu, ale radši nevyměněný motor se 100 tisíci, než vyměněný po třetí v jednom autě...
Discovery 4, XLifter, tablet, Wi-Fi hotspot atd.

Propet
Příspěvky: 47
Registrován: 24 led 2011 17:33

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#1194 Příspěvek od Propet » 05 úno 2023 21:40

No a k tomu směřoval můj dotaz, za mě koupit auto za 600 a za měsíc dělat motor za 350 (protože jak zde již bylo napsáno, km nic neznamenají) teda taky není výhra.
Měnit motor za jiný starší je hodně závislé na ceně motoru - za 50 asi nebude. Ale má tu někdo aktuální představu o ceně výměny polomotoru? Některé věci se teď cenově posunuly do pekel, tak jestli i jen nový blok třeba není za 250?

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#1195 Příspěvek od Lukasino » 05 úno 2023 22:01

Ona je dneska vůbec otázka zda nový polomotor jde koupit, než co stojí... :roll: Nechápu co LR poslední dobou předvádí
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
xxx
Příspěvky: 2563
Registrován: 25 bře 2013 09:51
tel.: 777 945 9jedna4
auto: byla D3, teď D4
Bydliště: Severní Morava

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#1196 Příspěvek od xxx » 06 úno 2023 12:57

Propet píše: 05 úno 2023 21:40 No a k tomu směřoval můj dotaz, za mě koupit auto za 600 a za měsíc dělat motor za 350 (protože jak zde již bylo napsáno, km nic neznamenají) teda taky není výhra.
Měnit motor za jiný starší je hodně závislé na ceně motoru - za 50 asi nebude. Ale má tu někdo aktuální představu o ceně výměny polomotoru? Některé věci se teď cenově posunuly do pekel, tak jestli i jen nový blok třeba není za 250?
na D4 už polomotor nekoupíš a než za 600tis něco, o čem nevíš, tak za 150 nastrojenou a do ní nový motor

Kupovat nějaký starší, tak stejně tě bude přehození stát 50-70tis+cena starého motoru?
a za měsíc to můžeš dělat třeba znova?

ElPajo
Příspěvky: 73
Registrován: 06 pro 2021 18:29
auto: D4
Bydliště: Jižní čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#1197 Příspěvek od ElPajo » 06 úno 2023 16:18

Vím, že tu za tak pitomou otázku dostanu exemplární diss jak nikdy v životě, ale nedá mi to - šel by do D4 usadit SDV6 z D5 (225 kW)?

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#1198 Příspěvek od Kokesek » 06 úno 2023 16:37

Jaky by to melo pro tebe prinos kdyz by sis tam dal uplne stejny motor ze solenoidem na olejovem cerpadle navic??? Nebo by byl prinos vice kilowat. Je to jenom sw zalezitost.
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5714
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#1199 Příspěvek od Miky_CZ » 06 úno 2023 16:44

Já jsem se byl dneska na tu bývalou Benjovu D4 podívat.
Nemá zadní uzávěrku i když pán tvrdil že ano.
Zahrádka je úplně orezlá, některé šrouby chybí a doufám, že díry nejsou skrz a neteče dovnitř dírama po šroubech.
Nevzal jsem ji, ani jsem nesmlouval. Celkově mě přišla taková no vyžitá.

A vzhledem k ceně kompletu se mě z toho otrhat ty doplňky nevyplatí.
I když bych potřeboval ještě pár plastů atd....
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

ElPajo
Příspěvky: 73
Registrován: 06 pro 2021 18:29
auto: D4
Bydliště: Jižní čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#1200 Příspěvek od ElPajo » 06 úno 2023 18:04

Kokesek píše: 06 úno 2023 16:37 Jaky by to melo pro tebe prinos kdyz by sis tam dal uplne stejny motor ze solenoidem na olejovem cerpadle navic??? Nebo by byl prinos vice kilowat. Je to jenom sw zalezitost.
Ve vší mojí naivitě si říkám, že by třeba "nejnovější" generace už mohla být po těch letech vývoje motoru TDV6(od 2004) vyladěná k dokonalosti :grin: Výkon vůbec nehraje roli.

Odpovědět