D3 tlak paliva

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
JaBor
Příspěvky: 34
Registrován: 30 zář 2021 17:23

D3 tlak paliva

#1 Příspěvek od JaBor » 23 čer 2023 07:59

Ahoj všem.
Před nedávnem jsem pořídil D3 2,7 2009 a popravdě jsem ani nedojel v pořádku domů :D
Nejdřív EGR, vyřešeno. Pak vibrace převodovky, opraveno. Budíky, opraveno - díky Kokešku :)
No a z opravené převodovky jsem neměl radost ani 4 dny a dostal jsem dárek v podobě P117D - Fuel volume regulator control exceeded maximum control limit.
Samozřejme spolu s dalšími chybami U0401,U0132 atd.
Auto samozřejmě zahlásí chyba převodovky,chyba motoru, chyba ruční brzdy, special programs off atd.

Během jízdy jsem sledoval live data z čerpadla a ve chvíli kdy se klesne trochu tlak, otevře se ventil ale tlak nestoupá, hodí to tuhle chybu. Ten tlak pak vzápětí naskočí, ale už je pozdě, nouzák.
V pondělí mi dorazí iid tool tak sem kdyžtak hodím i nějaký graf.

A ted k otázkám :)
Tuším že to bude vysokotlaké čerpadlo v řiti, ale přece jen si říkám, jestli to nemůže být jen čidlo, nemáte s tímhle někdo zkušenost?
Samozřejmě už jsem se díval po čerpadlech, ale to je taky otázka do pranice, jestli vzít repas se zárukou, něco z padlého motoru, nebo rozbít prasátko a koupit Siemens třeba...
Všem díky za reakce :)

Uživatelský avatar
petr štrof
Příspěvky: 900
Registrován: 29 dub 2010 21:00
tel.: 603799382
auto: LR Disco 3 HSE 2006
Bydliště: NÁCHODSKO

Re: D3 tlak paliva

#2 Příspěvek od petr štrof » 23 čer 2023 09:51

já mám doma ve skříni originál nepoužitý zavíčkovaný :muscle, ale neprodám páč ta moje má 450 tis a taky třeba bude jednou potřeba :D


za mě radši repas nejlépe svého originálu

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2468
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: D3 tlak paliva

#3 Příspěvek od Hubert » 23 čer 2023 10:17

Prvně bych vyměnil naftovej filtr.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4452
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: D3 tlak paliva

#4 Příspěvek od Kokesek » 23 čer 2023 11:05

Nejprve jak pise hubert filtr, ale ja dodam hned i vstriky test. Pak cerpadlo.
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

JaBor
Příspěvky: 34
Registrován: 30 zář 2021 17:23

Re: D3 tlak paliva

#5 Příspěvek od JaBor » 23 čer 2023 11:13

Palivový filtr v plánu mám, jen chci nejdřív zkusit dneska kolik mi dává čerpadlo z nádrže. Btw neuměl by někdo poradit jaký filtr? Co jsem se díval, tak to rozpětí je celkem široký, od filtru za cca 400 až po 2k skoro.
Když tak o tom přemýšlím, tak filtr by se ukázal pokud bych nadávkoval málo nafty předpokládám.
Repas svého mě napadl, nicméně netuším zatím ani kde ani na jak dlouho to je, o víkendu byl plán na 3 denní výlet, kdybych objednal repas se zárukou, ještě bych to stihl :)
Asi se zeptám ted hloupě, ale otestovat vtřiky stačí pokud budu měřit co se vrací zpátečkou z nich nebo je třeba někam posílat?
Ted mi tak vrtá hlavou, jestli to může dělat opravdu vstřik, případně filtr, když vidím na diagnostice opravdu drasticky pokles tlaku za čerpadlem.

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4452
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: D3 tlak paliva

#6 Příspěvek od Kokesek » 23 čer 2023 11:23

Muze to delat i vedeni. Spatny okrouzek na spoji... prisava vzduch treba. Vstrikovani to je veda. Muzes laborovat a nebo to resit na poradek jako profik.
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

JaBor
Příspěvky: 34
Registrován: 30 zář 2021 17:23

Re: D3 tlak paliva

#7 Příspěvek od JaBor » 23 čer 2023 11:28

Profik nejsem, to je jasný :-D tak kdyby někdo o nějakém poblíž Plzně věděl, rád ho navštívím :)

MadTom
Příspěvky: 14985
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: D3 tlak paliva

#8 Příspěvek od MadTom » 23 čer 2023 13:10

Jestli bude nadrbané čerpadlo, tak hrozí, že ve vysokotlakém okruhu jsou šponky kovu z něj a ty se jednak ze systému dostávají hodně špatně, hlavně ale umí zničit vstřikovače a následně i nové/repasované čerpadlo. Já bych vzal filtr a buďto dal ho i obsah do laboratoře na kontrolu, nebo pokud vím, co dělám, tak si to zkontroloval sám. Když začaly common rail motory, tak při poruše na vysokotlaké části vstřikování se měnilo vše - vstřikovače, čerpadlo, trubky i vlastní rail/zásobník, protože to nikdo neuměl se zárukou vyčistit, a oproti klasickým dieselům tolerance jsou zde podstatně menší a tím i nároky na čistotu paliva.
Kterej filtr nepodarím, ale chce to porovnat i jeho jemnost - tedy jak malé částice propustí. Liší se to.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Tomas2208
Příspěvky: 20
Registrován: 07 pro 2019 15:57
tel.: +420776761493
auto: Discovery 3

Re: D3 tlak paliva

#9 Příspěvek od Tomas2208 » 27 čer 2023 11:57

JaBor píše: 23 čer 2023 07:59 Ahoj všem.
Před nedávnem jsem pořídil D3 2,7 2009 a popravdě jsem ani nedojel v pořádku domů :D
Nejdřív EGR, vyřešeno. Pak vibrace převodovky, opraveno. Budíky, opraveno - díky Kokešku :)
No a z opravené převodovky jsem neměl radost ani 4 dny a dostal jsem dárek v podobě P117D - Fuel volume regulator control exceeded maximum control limit.
Samozřejme spolu s dalšími chybami U0401,U0132 atd.
Auto samozřejmě zahlásí chyba převodovky,chyba motoru, chyba ruční brzdy, special programs off atd.

Během jízdy jsem sledoval live data z čerpadla a ve chvíli kdy se klesne trochu tlak, otevře se ventil ale tlak nestoupá, hodí to tuhle chybu. Ten tlak pak vzápětí naskočí, ale už je pozdě, nouzák.
V pondělí mi dorazí iid tool tak sem kdyžtak hodím i nějaký graf.

A ted k otázkám :)
Tuším že to bude vysokotlaké čerpadlo v řiti, ale přece jen si říkám, jestli to nemůže být jen čidlo, nemáte s tímhle někdo zkušenost?
Samozřejmě už jsem se díval po čerpadlech, ale to je taky otázka do pranice, jestli vzít repas se zárukou, něco z padlého motoru, nebo rozbít prasátko a koupit Siemens třeba...
Všem díky za reakce :)
Přesně toto jsem řešil na své D3 po faceliftu (euro 4 vstřikování)
Napřed filtr, pak podavacka, pak oprava trysek, nakonec to byl vysokotlak...
Filtrem a podavackou se nic nezměnilo, opravené trysky byly znát hodně na vyšším výkonu, ... ale ten chybový kód (a i přesně ten samý popis závady) vyřešila až výměna vysokotlakého čerpadla.
Bohužel euro 4 verze už nejde koupit nová (krom LR asi za 80tis), díly na to jsou jen základní (ale mechanická podavacka třeba ne), takze jsem hledal nějakého, co nejmíň ojeteho, dárce čerpadla.
A povedlo se - od výměny mám cca 20tis a je klid.

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4452
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: D3 tlak paliva

#10 Příspěvek od Kokesek » 30 čer 2023 21:55

Tady je celkem povedeny popis celeho systemu vstrikovani
TDV6_injection.pdf
(1.95 MiB) Staženo 113 x
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

JaBor
Příspěvky: 34
Registrován: 30 zář 2021 17:23

Re: D3 tlak paliva

#11 Příspěvek od JaBor » 03 črc 2023 06:50

Díky za popis, nastuduju :)
Mám menší update.
Zjistil jsem že problém bude pravděpodobně ventil na regulaci tlaku. Když se problém objeví, obvykle po zahřátí motoru, sleduju na diagnostice jak se ventil otvírá.
Požadavek na otevření vždycky letí nad 50% ale tlak ne a já musím bud sundat nohu z plynu nebo naopak až na podlahu abych jel dál bez nouzového režimu.
Když se to děje a já zastavím, a poklepu na ten ventil (je celkem dobře vidět) začne všechno fungovat jak má, sice jen na pár km, ale funguje.

Sehnal jsem ten ventil a někdy příští týden se pokusím to vyměnit, mělo by to jít bez demontáže čerpadla. Pokud to bude pořád naprd, vyměním rovnou čerpadlo. Pokusím se sehnat něco jako Tomas a pokud
neseženu, nechám repasovat to svoje, pokud to tedy půjde.

Ještě je jsme uvažoval variantu nákupu repasovaného čerpadla, dá se koupit s 2 letou zárukou za 15k+- , ale zatím ji nechávám u ledu. Až pokud bych pohořel se vším ostatním.

Tomas2208
Příspěvky: 20
Registrován: 07 pro 2019 15:57
tel.: +420776761493
auto: Discovery 3

Re: D3 tlak paliva

#12 Příspěvek od Tomas2208 » 10 črc 2023 10:06

Já myslím, že kvůli regulátoru tlaku budeš muset vyndat mechanickou podavacku zezadu čerpadla - jak je ten konektor na regulátoru do strany, tak s ním nejde otočit kolem dokola...

JaBor
Příspěvky: 34
Registrován: 30 zář 2021 17:23

Re: D3 tlak paliva

#13 Příspěvek od JaBor » 11 črc 2023 07:10

Tomas2208 píše: 10 črc 2023 10:06 Já myslím, že kvůli regulátoru tlaku budeš muset vyndat mechanickou podavacku zezadu čerpadla - jak je ten konektor na regulátoru do strany, tak s ním nejde otočit kolem dokola...
Náhrada má ten konektor v ose otáčení, při demontáži stávajícího se musí ulomit.
To celé je ale pasé, rozhodl jsem se vymenit celé čerpadlo, ale kdyby to někdo chtěl zkusit, budu mít svoje staré + ventil :-D

Odpovědět