L320 - kopání za jízdy

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
revanix
Příspěvky: 85
Registrován: 20 bře 2018 12:54
tel.: 606119305
auto: L322+L320 TDV8

L320 - kopání za jízdy

#1 Příspěvek od revanix » 22 úno 2024 13:06

Kolegové, rád bych se zeptal a nechal si poradit co případně vyměnit.

Když jedu autem a sundám nohu z plynu a pak zase na něj šlápnu tak si auto pocitově "kopne", jako kdyby se něco volného zapřelo ale díky vůle se reakce hnací soustavy přenese se zpožděním a "podrcne". Vyvěsil jsem přední kola na heveru a když pootočím kolem na jedné straně tak druhé se pootočí později a mám pocit, že to je přesně to co se mi děje za jízdy. Netušíte ke které komponentě směřovat - jestli diff, nebo poloosy, či něco úplně jiného? Zkoušel jsem různé vůle na podvozku a zdá se být vše ok.
Neděje se to při změně převodového stupně takže automat sem vyřadil jako možnou příčinu. Ještě mám tedy uvolněné uložení zadního kardanu, myslel jsem si. že je příčina toto ale pak jsem točil s těmi vyvěšenými předními koly a přijde mi divné, že zabíraj s velkou vůlí vůči sobě a maj tendenci udělat ten "kopající zvuk" když se zapře to druhé kolo při točení prvním kolem.

Předem moc děkuji za radu.

MadTom
Příspěvky: 14952
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: L320 - kopání za jízdy

#2 Příspěvek od MadTom » 22 úno 2024 13:52

Pravé a levé kolo na jedné nápravě budou mít proti sobě vždy nějakou vůli - bez ní by převody v diferenciálu nefungovaly (zadřelo by se to). Spíš jde o to, jak velká ta vůle je. A jestli je to v koncovém převodu nebo ve vlastním diferenciálu. Cvakat by to ale nemělo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3882
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: L320 - kopání za jízdy

#3 Příspěvek od Lukasino » 22 úno 2024 13:54

řetěz v přídavce?
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
revanix
Příspěvky: 85
Registrován: 20 bře 2018 12:54
tel.: 606119305
auto: L322+L320 TDV8

Re: L320 - kopání za jízdy

#4 Příspěvek od revanix » 22 úno 2024 14:04

Lukasino píše: 22 úno 2024 13:54 řetěz v přídavce?
Dá se to nějak diagnostikovat aniž bych musel přídavku vytáhnout?

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3882
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: L320 - kopání za jízdy

#5 Příspěvek od Lukasino » 22 úno 2024 14:05

Podle mě ano při projetí, ale to by bylo lepší zajet za někým kdo to zná a pozná z projevu auta :wink:
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

ElPajo
Příspěvky: 74
Registrován: 06 pro 2021 18:29
auto: D4
Bydliště: Jižní čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: L320 - kopání za jízdy

#6 Příspěvek od ElPajo » 23 úno 2024 11:57

Mě to u D4 dělaly hydrobuše na přední nápravě. Po výměně problem zmizel.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kyanid Sodný
Příspěvky: 311
Registrován: 09 kvě 2016 16:35

Re: L320 - kopání za jízdy

#7 Příspěvek od Kyanid Sodný » 26 úno 2024 22:53

revanix píše: 22 úno 2024 13:06 Kolegové, rád bych se zeptal a nechal si poradit co případně vyměnit.

Když jedu autem a sundám nohu z plynu a pak zase na něj šlápnu tak si auto pocitově "kopne", jako kdyby se něco volného zapřelo ale díky vůle se reakce hnací soustavy přenese se zpožděním a "podrcne". Vyvěsil jsem přední kola na heveru a když pootočím kolem na jedné straně tak druhé se pootočí později a mám pocit, že to je přesně to co se mi děje za jízdy. Netušíte ke které komponentě směřovat - jestli diff, nebo poloosy, či něco úplně jiného? Zkoušel jsem různé vůle na podvozku a zdá se být vše ok.
Neděje se to při změně převodového stupně takže automat sem vyřadil jako možnou příčinu. Ještě mám tedy uvolněné uložení zadního kardanu, myslel jsem si. že je příčina toto ale pak jsem točil s těmi vyvěšenými předními koly a přijde mi divné, že zabíraj s velkou vůlí vůči sobě a maj tendenci udělat ten "kopající zvuk" když se zapře to druhé kolo při točení prvním kolem.

Předem moc děkuji za radu.
Jestli to má najeto nad 200tiskm, tak bych se nedivil ,že je vytahanej řetěz, To by v dobrým servisu měli snadno zjistit. Pokud ten řetez praskne ,tak se to v tej převodovce všechno rozšmelcuje. Tak že je záhodno to rychle řešit.

Odpovědět