Discovery núdzový rezim

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Tomek-1987
Příspěvky: 6
Registrován: 25 srp 2024 13:03

Discovery núdzový rezim

#1 Příspěvek od Tomek-1987 » 25 srp 2024 13:12

Dobry den, mam problem s autom, ukazuje mi chybove kody a auto ide do núdzového režimu. Auto je Discovery 4, 2010, 2,7 diesel, manual, 190 tisic km, zakladna vybava.
Po zapojeny na diagnostiku dava auto tieto chybove kody:

U0401-68
U0403-68
U0401-00
U0403-00
P174A-00
U0101-00
U0132-00
U0138-00
Kde by som mohol hladat chybu, co by to mohlo byt, ďakujem za kazde informacie.

Kyanid Sodný
Příspěvky: 356
Registrován: 09 kvě 2016 16:35

Re: Discovery núdzový rezim

#2 Příspěvek od Kyanid Sodný » 26 srp 2024 09:33

:hmm: K těm kodum přece musí bejt nějaký manuál, a to by mělo být součástí diagnostky , -jinak je ten přístroj úplně nahouno.
Největší škody na autě se způsobí dobrými umysly

Tomek-1987
Příspěvky: 6
Registrován: 25 srp 2024 13:03

Re: Discovery núdzový rezim

#3 Příspěvek od Tomek-1987 » 26 srp 2024 10:49

Tie chyby som si vsetky nasiel, precital,viem co znamenaju ale neviem preco vznikaju. Kde moze byt problem, ci sa niekto uz s tým stretol,kde by som mal hladat problem.

Kyanid Sodný
Příspěvky: 356
Registrován: 09 kvě 2016 16:35

Re: Discovery núdzový rezim

#4 Příspěvek od Kyanid Sodný » 26 srp 2024 13:11

Nojo , že by se tam najednou vylíhlo 8 chyb? to je dosti nepravděpodobný, Tam bude jedna chyba na kterou se jenom prostě řetězí ostatní chybový hlášky. Tak vypátrat která je ta výchozí chyba :mrgreen: no začal bych nejdřív prověřovat tu první hlášku U0401-68 -co to je ? -proč to je ? atd.
Největší škody na autě se způsobí dobrými umysly

Tomek-1987
Příspěvky: 6
Registrován: 25 srp 2024 13:03

Re: Discovery núdzový rezim

#5 Příspěvek od Tomek-1987 » 26 srp 2024 19:30

Myslim si ze pociatocna chyba bude P174A, Gearshift lever X position sensor - circuit low, nesvetia mi cuvacie svetla. Ako tu chybu opravit? Kde hladat problem

Uživatelský avatar
dexter
Příspěvky: 112
Registrován: 03 led 2018 13:54
tel.: 0903264746
auto: Discovery 3
Bydliště: SR, Topoľčany

Re: Discovery núdzový rezim

#6 Příspěvek od dexter » 26 srp 2024 20:35

Tomek-1987 píše: 26 srp 2024 19:30 Myslim si ze pociatocna chyba bude P174A, Gearshift lever X position sensor - circuit low, nesvetia mi cuvacie svetla. Ako tu chybu opravit? Kde hladat problem
Mam D3 takuto chybu mi hadzalo ked sa mi odkalibrovala manualna prebodovka. Je to tu niekde na fore riesene ako ju kalibrovat. Chyba sa opakovala asi kazdy mesiac, az do chvíle ked som vymenil zadny kardan. Od vtedy nic. Maly by sme mat tu istu prebodovku, tak to by bol najjednoduchsi sposom začatia, a nestoji peniaze kalibracia.
Výroba nožov, gravírovanie laserom. www.sashe.sk/DexterSD6

Kyanid Sodný
Příspěvky: 356
Registrován: 09 kvě 2016 16:35

Re: Discovery núdzový rezim

#7 Příspěvek od Kyanid Sodný » 26 srp 2024 22:35

Tomek-1987 píše: 26 srp 2024 19:30 Myslim si ze pociatocna chyba bude P174A, Gearshift lever X position sensor - circuit low, nesvetia mi cuvacie svetla. Ako tu chybu opravit? Kde hladat problem
ok , řekněme tedy , že výchozí chyba bude P174A-00 , Umí tu hlášku diagnostika zakilovat ? pokud jo tak to zakiluj. a zkus to nastartovat .
Myslím že , základem pro hledání chyb bude potřeba rozklíčovat to dvojčíslo kodu za pomlčkou ,to bude nejspíš cesta ,
Největší škody na autě se způsobí dobrými umysly

Tomek-1987
Příspěvky: 6
Registrován: 25 srp 2024 13:03

Re: Discovery núdzový rezim

#8 Příspěvek od Tomek-1987 » 27 srp 2024 06:15

Kyanid Sodný píše: 26 srp 2024 22:35
Tomek-1987 píše: 26 srp 2024 19:30 Myslim si ze pociatocna chyba bude P174A, Gearshift lever X position sensor - circuit low, nesvetia mi cuvacie svetla. Ako tu chybu opravit? Kde hladat problem
ok , řekněme tedy , že výchozí chyba bude P174A-00 , Umí tu hlášku diagnostika zakilovat ? pokud jo tak to zakiluj. a zkus to nastartovat .
Myslím že , základem pro hledání chyb bude potřeba rozklíčovat to dvojčíslo kodu za pomlčkou ,to bude nejspíš cesta ,

Ta chyba nejde odstranit, hnet ako zapnem zapalovanie sa objavy a nejde vymazat.

Kyanid Sodný
Příspěvky: 356
Registrován: 09 kvě 2016 16:35

Re: Discovery núdzový rezim

#9 Příspěvek od Kyanid Sodný » 27 srp 2024 11:16

Zapeklitá situace. Tak mě už jen napadá , zjistit co ta diagnostika má vlastě umět :!: , jestli to je jen zobrazovač chybových kodů ,tak ji můžeš klidně hodit rovnou do popelnice - :mrgreen:
K čemu taková to diagnostika vlastně je ? když pak se závada musí hledát formou pokusů omylů .
Největší škody na autě se způsobí dobrými umysly

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2482
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Discovery núdzový rezim

#10 Příspěvek od Hubert » 27 srp 2024 22:24

Základem je je opravdu chyba P174A00 Gearshift lever X position sensor - circuit low je to snímač který ja převodovce snímá pozici řadící páky. Zkusil bych:
kouknot na pojistky v motoru 3E, 11E, a pod nohama spolujezdce 24P. když budou OK tak,
jako první zkalibrovat když to nepomůže (myslím si že nepomůže) https://www.youtube.com/watch?v=VqV5EWL8nNY
odpojit konektor vyčisti a připojit zkalibrovat , když nepomůže
proměřit kabeláž, když nepomůže
Vyměnit a z kalibrovat

Ostatní chyby Uxxxx jsou zřetězené chyby v podstatě že nějaká jednotka má chybu a posílá do sítě info že má chybu nebo nesmysly.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Tomek-1987
Příspěvky: 6
Registrován: 25 srp 2024 13:03

Re: Discovery núdzový rezim

#11 Příspěvek od Tomek-1987 » 28 srp 2024 07:58

Hubert píše: 27 srp 2024 22:24 Základem je je opravdu chyba P174A00 Gearshift lever X position sensor - circuit low je to snímač který ja převodovce snímá pozici řadící páky. Zkusil bych:
kouknot na pojistky v motoru 3E, 11E, a pod nohama spolujezdce 24P. když budou OK tak,
jako první zkalibrovat když to nepomůže (myslím si že nepomůže) https://www.youtube.com/watch?v=VqV5EWL8nNY
odpojit konektor vyčisti a připojit zkalibrovat , když nepomůže
proměřit kabeláž, když nepomůže
Vyměnit a z kalibrovat

Ostatní chyby Uxxxx jsou zřetězené chyby v podstatě že nějaká jednotka má chybu a posílá do sítě info že má chybu nebo nesmysly.
Dakujem za informacie, dnes sa na to pozrem. Len s tou kalibraciou to je tak ze musim zapnut low na pridavnej prevodovke a mne nefunguju tie rezimy.

ferjon
Příspěvky: 42
Registrován: 31 led 2015 23:11
tel.: 0917235534
auto: g

Re: Discovery núdzový rezim

#12 Příspěvek od ferjon » 28 srp 2024 08:06

Low by ti malo ist vzdy.

Tomek-1987
Příspěvky: 6
Registrován: 25 srp 2024 13:03

Re: Discovery núdzový rezim

#13 Příspěvek od Tomek-1987 » 28 srp 2024 22:40

Vedel by mi niekto poradit preco nefunguje redukcna prevodovka? Prepinac hi/low a ani asistent zjazdu z kopca? Nejde to vobec zapnut a na pristrojovke neukazuje ziadnu chybu alebo kontrolku.

Kyanid Sodný
Příspěvky: 356
Registrován: 09 kvě 2016 16:35

Re: Discovery núdzový rezim

#14 Příspěvek od Kyanid Sodný » 29 srp 2024 11:29

Mám zato že tady nikdo nedá maistertip, no a diagnostka je zde k hovnu, tak že zbebejvá mravenčí elektrikářská práce a bude to práce víceméně na blind .
Jelikož je tu shoda ,že to je závada P174A-00 a jak bylo již uvedeno, tak nejřív zkontrolovat pojistky ,pak kontakty v konektorech a přepínače a taky se podívat i na relátka -ty se dají snadno na zkoušku vyměnit.

Myslím si že ta závada bude nějaká kraviva , -špatnej spoj ,utrženej drátek ,oxydovaný kontakt apod.(auto je 15 let starý takže ty spoje v konektorech můžou bej dost mizerný, zejména když ten konektor je umístěn někde pod autem ,kde ne něj lítají sračky),
Je nutno taky vzít vpotaz že D4 je po elektrostránce docela sofistikovyný auto, kde je provázaný všechno se vším ,tak že se muže nakonec zjistit ,že celá tato anabáze byla způsobena uplně něčím jiným.
Největší škody na autě se způsobí dobrými umysly

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2482
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Discovery núdzový rezim

#15 Příspěvek od Hubert » 29 srp 2024 18:16

Co ty pojistky jsou ok?
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Kyanid Sodný
Příspěvky: 356
Registrován: 09 kvě 2016 16:35

Re: Discovery núdzový rezim

#16 Příspěvek od Kyanid Sodný » 31 srp 2024 21:16

:hmm: Je šilený ,aby snímač který je na převodovce a snímá pozici řadící páky. apod kraviny by hodil auto do nouzovýho režimu, Stát se to někde v divočině ,tak pujde docela vo život.
Dovedl bych si představit , že např. rozvybrovanej kardan od převodovky zblbne kolovej senzor ABS ( jsou tam všude dosti velký LR vůle :grin: ) a auto se tak hodí do nouzovýho režimu. :mrgreen:
Největší škody na autě se způsobí dobrými umysly

nostromo23
Příspěvky: 2
Registrován: 02 zář 2024 11:30
tel.: 732221408
auto: land rover
Kontaktovat uživatele:

Re: Discovery núdzový rezim

#17 Příspěvek od nostromo23 » 02 zář 2024 12:25

Problém s vaším Land Rover Discovery 4 může být způsoben různými faktory, zvláště když se auto přepíná do nouzového režimu. Chybové kódy, které jste uvedl, často souvisejí s komunikací mezi řídicími jednotkami (ECU), což může naznačovat problém s kabeláží, senzory, nebo samotnými řídicími jednotkami. Kódy U0401 a U0403 obvykle souvisejí s chybnou komunikací mezi řídicí jednotkou motoru a převodovkou, což může ovlivnit výkon vozidla. Kód P174A-00 může naznačovat problém s převodovkou.

Prvním krokem by bylo zkontrolovat všechny konektory a kabeláž mezi řídicími jednotkami, zda nejsou poškozené nebo špatně připojené. Dále doporučuji prověřit, zda nejsou vadné senzory, které by mohly způsobit nesprávnou komunikaci. Vzhledem k tomu, že kódů je více a jsou různorodé, může být příčinou i problém s hlavní řídicí jednotkou nebo s CAN bus systémem. Doporučuji se obrátit na odborníka, který má zkušenosti s vozidly Land Rover a může provést podrobnou diagnostiku a opravu.

Kyanid Sodný
Příspěvky: 356
Registrován: 09 kvě 2016 16:35

Re: Discovery núdzový rezim

#18 Příspěvek od Kyanid Sodný » 02 zář 2024 20:05

Má to jeden háček, "nový " LR nechce nikdo servisovat :mrgreen:
Největší škody na autě se způsobí dobrými umysly

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2482
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Discovery núdzový rezim

#19 Příspěvek od Hubert » 02 zář 2024 20:41

Kyanid Sodný píše: 02 zář 2024 20:05 Má to jeden háček, "nový " LR nechce nikdo servisovat :mrgreen:
Ano jsou takový co nechtějí ale pak je to opačně, že majitelé nechcou zaplatit někomu kdo to umí vyřešit.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Markusokus
Příspěvky: 2
Registrován: 03 zář 2024 19:58
tel.: 730517309
auto: Defender
Kontaktovat uživatele:

Re: Discovery núdzový rezim

#20 Příspěvek od Markusokus » 03 zář 2024 20:26

Chyba může být v komunikaci mezi řídicími jednotkami. Doporučuji zkontrolovat kabeláž a konektory.

Odpovědět