jaký typ zvedáku?
Moderátor: Acon
- Balu1989
- Příspěvky: 602
- Registrován: 30 zář 2013 10:44
- tel.: 725 594 313
- auto: D4
- Bydliště: Dobříčkov (Benešov)
jaký typ zvedáku?
Ahoj,
prosím zkušenější kolegy o radu při výběru zvedáku na auto.
nevím jestli je lepší dvousloupový nebo čtyřsloupový? čtyřsloup by měl přízdvih.
Zvedák bude stát venku a budu kupovat použitý. A používat se bude sporadicky, vlastně ho ani nepotřebuji, ale chci ho
Díky
Honza
prosím zkušenější kolegy o radu při výběru zvedáku na auto.
nevím jestli je lepší dvousloupový nebo čtyřsloupový? čtyřsloup by měl přízdvih.
Zvedák bude stát venku a budu kupovat použitý. A používat se bude sporadicky, vlastně ho ani nepotřebuji, ale chci ho
Díky
Honza
PER ASPERA AD ASTRA
P38 2,5 DSE 99 - pneu 235/85 R16 +1" nahoru, +6cm do šířky, CB, zahrádka, už není:-(
D3 05 TDV6 :-) - x-lifter, pneu 265/70/17, navíjedlo, prahy
D4 12 SDV6 - x-lifter, naviják, prahy......, stále se vylepšuje :-D
P38 2,5 DSE 99 - pneu 235/85 R16 +1" nahoru, +6cm do šířky, CB, zahrádka, už není:-(
D3 05 TDV6 :-) - x-lifter, pneu 265/70/17, navíjedlo, prahy
D4 12 SDV6 - x-lifter, naviják, prahy......, stále se vylepšuje :-D
-
- Příspěvky: 15063
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: jaký typ zvedáku?
Mám dousloup, nějak mám představu, že na fůru věcí by mi 4 sloup prostě zavazel, třeba sundat nápravu zpod rámu. Kromě toho, že je celkově větší.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 356
- Registrován: 09 kvě 2016 16:35
Re: jaký typ zvedáku?
To je uplně jedno jestli bude 2 , 4 nebo x sloupový, ty to tiž potřebuješ aby byl dostatečně dekorativní , -česky okrasný /ozdobný.Balu1989 píše: ↑04 zář 2024 11:27 Ahoj,
prosím zkušenější kolegy o radu při výběru zvedáku na auto.
nevím jestli je lepší dvousloupový nebo čtyřsloupový? čtyřsloup by měl přízdvih.
Zvedák bude stát venku a budu kupovat použitý. A používat se bude sporadicky, vlastně ho ani nepotřebuji, ale chci ho
Díky
Honza
Největší škody na autě se způsobí dobrými umysly
- VencaZE
- Příspěvky: 3585
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaký typ zvedáku?
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
- Balu1989
- Příspěvky: 602
- Registrován: 30 zář 2013 10:44
- tel.: 725 594 313
- auto: D4
- Bydliště: Dobříčkov (Benešov)
Re: jaký typ zvedáku?
díky, topic mám přečtený, ale tam jsou pouze 2sloupy, ale jak správně odhadnul kyanid, musí být dekorativní, ve své podstatě si tam můžu udělat jen maketu
Tome: díky za postřeh s tou nápravou
uvídím až se něco objeví, hlavně to musí mít pořádnou nosnost na ty naše těžký káry
Tome: díky za postřeh s tou nápravou
uvídím až se něco objeví, hlavně to musí mít pořádnou nosnost na ty naše těžký káry
PER ASPERA AD ASTRA
P38 2,5 DSE 99 - pneu 235/85 R16 +1" nahoru, +6cm do šířky, CB, zahrádka, už není:-(
D3 05 TDV6 :-) - x-lifter, pneu 265/70/17, navíjedlo, prahy
D4 12 SDV6 - x-lifter, naviják, prahy......, stále se vylepšuje :-D
P38 2,5 DSE 99 - pneu 235/85 R16 +1" nahoru, +6cm do šířky, CB, zahrádka, už není:-(
D3 05 TDV6 :-) - x-lifter, pneu 265/70/17, navíjedlo, prahy
D4 12 SDV6 - x-lifter, naviják, prahy......, stále se vylepšuje :-D
- VencaZE
- Příspěvky: 3585
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaký typ zvedáku?
Máme zbytečně dvě vlákna na stejné téma.
Počítej že u Defa je mrtvý zdvih cca 30cm. Takže hever s deklarovaným zdvihem 200 zvedne auto jen 170. U dvousloupu jdou špatně otevírat dveře. Taky musíš mít nějakou základní představu o tom kde má auto těžiště a jestli dáš packy heveru kam potřebuješ. U heverů s přejezdem se nešikovně vyndavají převodovky. Za sebe bych bral 4sl. nebo nůžkovou plošinu s přízdvihem ale to je prostorově nejhorší a nejdražší řešení. A ještě jištění přívodu. Šroubový hevery se dvěma motory mají velký proudový náraz. Musel jsem dát jistič 20A C. Hydraulické hevery na tom budou s jištěním líp.
V.
Počítej že u Defa je mrtvý zdvih cca 30cm. Takže hever s deklarovaným zdvihem 200 zvedne auto jen 170. U dvousloupu jdou špatně otevírat dveře. Taky musíš mít nějakou základní představu o tom kde má auto těžiště a jestli dáš packy heveru kam potřebuješ. U heverů s přejezdem se nešikovně vyndavají převodovky. Za sebe bych bral 4sl. nebo nůžkovou plošinu s přízdvihem ale to je prostorově nejhorší a nejdražší řešení. A ještě jištění přívodu. Šroubový hevery se dvěma motory mají velký proudový náraz. Musel jsem dát jistič 20A C. Hydraulické hevery na tom budou s jištěním líp.
V.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
- Balu1989
- Příspěvky: 602
- Registrován: 30 zář 2013 10:44
- tel.: 725 594 313
- auto: D4
- Bydliště: Dobříčkov (Benešov)
Re: jaký typ zvedáku?
díky za vyčerpávající odpověď
chtěl jsem dotaz napsat do toho vlákna, ale už je v archivu....
chtěl jsem dotaz napsat do toho vlákna, ale už je v archivu....
PER ASPERA AD ASTRA
P38 2,5 DSE 99 - pneu 235/85 R16 +1" nahoru, +6cm do šířky, CB, zahrádka, už není:-(
D3 05 TDV6 :-) - x-lifter, pneu 265/70/17, navíjedlo, prahy
D4 12 SDV6 - x-lifter, naviják, prahy......, stále se vylepšuje :-D
P38 2,5 DSE 99 - pneu 235/85 R16 +1" nahoru, +6cm do šířky, CB, zahrádka, už není:-(
D3 05 TDV6 :-) - x-lifter, pneu 265/70/17, navíjedlo, prahy
D4 12 SDV6 - x-lifter, naviják, prahy......, stále se vylepšuje :-D
-
- Příspěvky: 15063
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: jaký typ zvedáku?
Když estetiku, tak co sloup co zajíždí co země a v klidu se to celé schová?
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Balu1989
- Příspěvky: 602
- Registrován: 30 zář 2013 10:44
- tel.: 725 594 313
- auto: D4
- Bydliště: Dobříčkov (Benešov)
Re: jaký typ zvedáku?
s tou estetikou to byla sranda, jako zajížděcí, případně nůžkový by byly super, ale to je jiná cenová.....
PER ASPERA AD ASTRA
P38 2,5 DSE 99 - pneu 235/85 R16 +1" nahoru, +6cm do šířky, CB, zahrádka, už není:-(
D3 05 TDV6 :-) - x-lifter, pneu 265/70/17, navíjedlo, prahy
D4 12 SDV6 - x-lifter, naviják, prahy......, stále se vylepšuje :-D
P38 2,5 DSE 99 - pneu 235/85 R16 +1" nahoru, +6cm do šířky, CB, zahrádka, už není:-(
D3 05 TDV6 :-) - x-lifter, pneu 265/70/17, navíjedlo, prahy
D4 12 SDV6 - x-lifter, naviják, prahy......, stále se vylepšuje :-D
Re: jaký typ zvedáku?
Já mám zvedák jen pro hobby užití, tak berte moje postřehy s rezervou. Ale ze zkušeností za těch pár let co ho mám, tak hned po výši financí, které jsem do toho ochoten investovat bych se dneska rozhodoval podle toho kde ten zvedák budu mít. Protože je rozdíl mít velkou dílnu (u tebe plochu venku), kde je místo pro zvedák a dělám tam jen když potřebuju být na zvedáku a nebo si nacpat zvedák do jedinýho místa který mám k dispozici a všechno dělám tam. Protože v tom okamžiku když pak potřebuješ k autu z boku, tak ho postrkuješ dopředu a dozadu mezi sloupama tak, aby ses buď dostal do zadních dveří a nebo do předních. Přístup z boku se může občas hodit i u zvednutýho auta např. při vyvařování atd. Další možná výhoda je, že při výměně silentbloků nebo ramen apod., kdy musí auto stát při dotahování vahou na kolech, tak opět u čtyřsloupu lepší, na dvousloupu to musíš položit na něco a nebo to budeš dělat ze země stejně jako kdybys zvedák neměl Na druhou stranu na dvousloupu můžeš zas zvednout boudu od rámu třeba.
Výška zdvihu kterou zmiňoval Venca je sice pravda, na druhou stranu, ten "mrtvý zdvih" je zase kompenzovaný výškou auta. Tzn. je mi jedno jestli zvednu břichoplaz o 190 a nebo Disco o 170 cm, protože ve výsledku je pak pod nima místa stejně.
Výška zdvihu kterou zmiňoval Venca je sice pravda, na druhou stranu, ten "mrtvý zdvih" je zase kompenzovaný výškou auta. Tzn. je mi jedno jestli zvednu břichoplaz o 190 a nebo Disco o 170 cm, protože ve výsledku je pak pod nima místa stejně.
Land Rover Discovery 2 Td5
-
- Příspěvky: 15063
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: jaký typ zvedáku?
S tím prostorem kterej zvedák zabere je to celkem peklo. I když mám garáž pro 2 auta, tak to prostě zavazí. Existují zvedáky, co se dají odvézt jako paleťák.
A druhá věc - k čemu to budeš montovat - nějaká betonová patka. Dvousloupové zvedáky existují buď jako samostatné sloupy, každý extra kotvený do betonu několika kotvami, nebo ve verzi, co má dole na podlaze konstukci a teprve k ní se přidělávají vlastní sloupy. Tahle konstrukce je podstatně větší než jenom placky pod sloupy, takže to celé zatížení výrazně lépe roznese a stačí tomu jednen šroub v každém rohu (místo předepsaným M16 jsem dal M20 - už pro ten pocit).
Další drobnost je, jestli šroubový nebo hydraulický. U hydrauliky je nutné vždy zajet kousek dolů, aby si to sedlo na zámky, šroubový se dá posouvat "skoro po milimetrech". Pro domácí použití podle mě není potřeba řešit živostnost.
Já mám starší šroubový s konstrukcí na podlaze a už zase uvažuju, jak to upravit, abych odšrouboval 4 šroubky a celej zvedák odsunul někam na bok, aby nezavazel. Zvítězí nejspíš lenost, protože to co funguje, do toho se nesahá.
Jestli to budeš mít venku, tak doporučuju nějaké zakrytí proti dešti. Pokud použitý šorubový, tak zkontrolovat stav matic a šroubů, aby jsi se nedivil při případné výměně, že novej zvedák byl stejně drahej. A vůbec, pokud nebudeš mít nějakou super nabídku, tak bych novej zvedák vůbec nezavrhoval.
A druhá věc - k čemu to budeš montovat - nějaká betonová patka. Dvousloupové zvedáky existují buď jako samostatné sloupy, každý extra kotvený do betonu několika kotvami, nebo ve verzi, co má dole na podlaze konstukci a teprve k ní se přidělávají vlastní sloupy. Tahle konstrukce je podstatně větší než jenom placky pod sloupy, takže to celé zatížení výrazně lépe roznese a stačí tomu jednen šroub v každém rohu (místo předepsaným M16 jsem dal M20 - už pro ten pocit).
Další drobnost je, jestli šroubový nebo hydraulický. U hydrauliky je nutné vždy zajet kousek dolů, aby si to sedlo na zámky, šroubový se dá posouvat "skoro po milimetrech". Pro domácí použití podle mě není potřeba řešit živostnost.
Já mám starší šroubový s konstrukcí na podlaze a už zase uvažuju, jak to upravit, abych odšrouboval 4 šroubky a celej zvedák odsunul někam na bok, aby nezavazel. Zvítězí nejspíš lenost, protože to co funguje, do toho se nesahá.
Jestli to budeš mít venku, tak doporučuju nějaké zakrytí proti dešti. Pokud použitý šorubový, tak zkontrolovat stav matic a šroubů, aby jsi se nedivil při případné výměně, že novej zvedák byl stejně drahej. A vůbec, pokud nebudeš mít nějakou super nabídku, tak bych novej zvedák vůbec nezavrhoval.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 356
- Registrován: 09 kvě 2016 16:35
Re: jaký typ zvedáku?
Pokud se nehodláš živit autoservisem, tak sloupovej zvedák je další krám do baráku. -na to časem přijdeš . Na občasný vrtání se v autech . bohatě vystačí kvalitní prof. pojízdný hydr, hever 3,5T-
Umístit sloupovej ij. hever venku taky není moc praktický a když dovnitř, tak musíš mít nejen prostor ,ale i dostatečnou výšku stropu ! , jinak si auto vo ten strop , jednoho dne slisuješ
Umístit sloupovej ij. hever venku taky není moc praktický a když dovnitř, tak musíš mít nejen prostor ,ale i dostatečnou výšku stropu ! , jinak si auto vo ten strop , jednoho dne slisuješ
Největší škody na autě se způsobí dobrými umysly