Ahoj, mám takový zapeklitý problém na svém RR P38 4.6 r.v. 98 GEMS, HSE, automat, kdy už nevím kam dál a tak se jdu ptát. Vezmu to trochu obšírněji, protože už nevím, co je podstatné a co ne. Auto stálo venku, částečně zakryté, takže přítomná vlhkost. Po zimě auto nastartovalo, ale v dost nepravidelném chodu a nízkých otáčkách cca 250 rpm. Přidáním plynu to buď chcíplo nebo se podařilo vytočit do vyšších otáček, kde to mělo již hladký chod, do doby než člověk ubral plyn. Problém se projevoval všelijak, někdy nešlo nastartovat, aby to vůbec udrželo volnoběh a ihned chcípalo, někdy po "odpočinutí cca 2 dny nastartovalo, jindy bylo zřejmé, že svíčky vůbec nepálí a točím si startérem jen tak. Takže auto má své dny, někdy nechytá půl roku v kuse a jindy se umoudří na jeden víkend, nastartuje a běží hladce - v poslední době už tahle situace však nenastává. Zkoušel jsem marně pohledat obdobnou závadu na fórech, negativní.
1) svíčky relativně nové, čisté, jiskru házely. Stroboskopem přes kabely to blikalo při startování, i když auto nechytalo.
2) nižší tlak v palivové soustavě (měřeno tím ventilkem na vrchu motoru) vyměněno palivové čerpadlo, palivový filtr, kontrola obsahu nádrže, nový 100 benzín a nějaký ty hadice, když už to bylo dole - tlak byl vyšší, ale změna žádná
3) vyměněna kabeláž k palivovému čerpadlu - beze změny
4) snímač kliky odpojen - auto točí, nechytá, otáčkoměr neukazuje.... snímač kliky připojen, auto točí, má tendenci někdy chytat a otáčkoměr ukazuje
5) co šlo proměřit voltmetrem, tak změřeno a hodnoty byly v pořádku
6) řídící jednotka motoru suchá, kontakty bez oxidace
7) odpojení a připojení váhy vzduchu bez rozdílu v projevech
napojení diagnostiky provázely problémy (museli jsme přidělat externí napájení pro OBD, protože z auto tam šťáva nešla) ale dignostiky, které jsme měli k dispozici s autem příliš nekomunikovaly. Chyby P1158-Specifické pro výrobce a P0102-Obvod hmotnostního nebo objemového průtoku vzduchu "a" nízká úroveň, pak přestala komunikovat i tahle diagnostika a s autem se už víckrát nespojila
Vozidlo odtaženo z hor z lesa, po cestě se probralo k životu, tak kus jelo v pohodě po svých, když začalo po cca 40km cukat, rostla spotřeba a pak chcíplo ve volnoběhu a už nechytlo. Nyní další kapitola v Praze na parkovišti - vozidlo vystaveno jak horku a suchu, tak i dešti.
1) přestaly pálit svíčky - stroboskop neblikal
2) sehnali jsme, jak by měly vypadat grafy snímače vačky a kliky, zjistili, které konektory a káble od jednotky motoru měřit a čekalo se na osciloskop
3) poté, co jsme přišli po měsíci k autu, rozjeli osciloskop, tak auto bez problému nastartovalo když už to běželo, tak jsme proměřili na konektorech řj motoru signál čidel vačky a kliky, cívky a možná ještě něco, už nevím, ale vše ukazovalo ty správné hodnoty. Auto dále startovalo a fungovalo.
Vozidlo dojelo zpátky bez problémů do hor, kde fungovalo přesně 14 dní a když mělo jít pracovat, tak se celý příběh odehrál znovu a nechytám. Respektive první start - v pořádku, náběh do otáček, sekundu drží volnoběh, hladký chod motoru a hned chcípne. Druhý a další start znamená jen točení startérem s občasným blafáním, ale neudrží se chod motoru, škytá, cuká a po přestání točení startérem motor ani "ň". Vozidlo tedy nepojízdné a motor nelze udržet v chodu.
Přijde mi, že auto by fungovalo, kdyby něco do toho "nekecelo" což má zřejmě za následek, že přestanou buď nepravidelně, nebo úplně pálit svíčky - asi. Více se nevyznám a tak budu rád za jakékoliv postřehy, rady a doporučení, co dále učinit, zkusit, vyměnit atp.
Díky.
Marek