Silentbloky a čapy

D, TD, TDI, TD5
Odpovědět
Zpráva
Autor
csaba.kovacs
Příspěvky: 23
Registrován: 25 bře 2024 05:44
auto: Land rover defender

Silentbloky a čapy

#1 Příspěvek od csaba.kovacs » 28 zář 2024 21:18

Zdravim, riešim výmenu silentblokov su totalne KO na celom aute, neviem sa ale rozhodnut ci mam dat klasicke guemene alebo polybushe?

Z toho dovodu by som Vás chcel poprosit o radu, ked dam polybushe nebude auto velmi tvrdé?

Jazdím prevažne na cestách a len cca 20 % terén, pneu mam aktualne 235/85/R16

čapy som si zakupil od lemfordera...

rozmýšlal som nad nasledovnou sadou -

Kód: Vybrat vše

https://4x4.tomot.cz/land-rover/1588--839k-polyuretanova-sada-ironman.html
Čo by ste si alebo čo si dávate vy ked ich menite ?

Uživatelský avatar
Janzz
Příspěvky: 4
Registrován: 01 lis 2023 18:49
tel.: 702073520
auto: RRC 87

Re: Silentbloky a čapy

#2 Příspěvek od Janzz » 29 zář 2024 20:41

Čau, když jsem stavěl svého Classica taky jsem se nad tím přemýšlel či klasické gumové nebo polybush. Nakonec jsem zvolil klasické gumové u mě rozhodovala zkušenost, cena a údržba. Jelikož polybushe by se měly pravidelně mazat jinak začnou vrzat a třeba v terénu, když se ti kříží nápravy tak se ti ten polybush nadzvedne a může se pod něj dostat špína a voda. To je dáno jejich konstrukcí že nemají vnější kovové pouzdro :grin: . A ještě když jsou ze špatného materiálu tak se ti do roka začnou drolit a to nechceš, zase na druhou stranu se snadno mění že je nemusíš lisovat ale to je jediná jejich výhoda. Když je táta měl na jeho RRC tak do roka začaly vrzat a potom se vydrolily že po nich nic nezbylo nakonec se tam daly klasické gumové a od té doby je klid. Mohlo to být tím že auto používá hodně v terénu nebo že ty silentbloky byly od Britpartu :D . Za mě jednoznačně gumové vítězí na plné čáře. :Pohoda:

Kyanid Sodný
Příspěvky: 388
Registrován: 09 kvě 2016 16:35

Re: Silentbloky a čapy

#3 Příspěvek od Kyanid Sodný » 30 zář 2024 20:18

V zimě když vopravdu mrzne tak ty plastový ztvrdnou a pak popraskají, a v létě se pak drolí, ale jsou krásně barevný , žlutý , modrý ba i červený - no nekup tu nádheru :grin:
Největší škody na autě se způsobí dobrými umysly

Uživatelský avatar
pajam
Příspěvky: 793
Registrován: 14 čer 2006 07:10
auto: nějaké LR
Bydliště: Bělá pod Bezdězem

Re: Silentbloky a čapy

#4 Příspěvek od pajam » 04 říj 2024 14:47

No nevím, mám minimálně 2 ks orig. Polybushe na autě 14 let a stále drží a nepozoruji, že by se drolily. U ostatních proběhla výměna protože byly vymačkané, ne kvůli drolení nebo rozpadnutí. Jo a co se týká mazání, nikdy jsem nemazal.

csaba.kovacs
Příspěvky: 23
Registrován: 25 bře 2024 05:44
auto: Land rover defender

Re: Silentbloky a čapy

#5 Příspěvek od csaba.kovacs » 06 říj 2024 15:07

A akú máte značku Polybushu? nebo polybush ? :-)

Našel jsem je tady

https://www.litep4x4.cz/defender-podvoz ... -polybush/

Neni auto moc tvrde ?

Dekuju

Uživatelský avatar
pajam
Příspěvky: 793
Registrován: 14 čer 2006 07:10
auto: nějaké LR
Bydliště: Bělá pod Bezdězem

Re: Silentbloky a čapy

#6 Příspěvek od pajam » 06 říj 2024 15:31

Origo Polybush - v té době červené

Tvrdost auta dělají především pružiny a tlumiče. Pružiny mám OME myslím +200 kg. Auto mám těžké, páč Roll Cage, pevnostní nárazník, husky 8 s ocelovým lanem, ochrany spodku, přídavná nádrž, vestavba ... Oproti standardu tak +400 kg.

vik2
Příspěvky: 240
Registrován: 21 úno 2014 07:56
auto: Def 110 300Tdi

Re: Silentbloky a čapy

#7 Příspěvek od vik2 » 07 říj 2024 10:03

Tyhle mám od 12/2020(cca 30+ tis. Km) a jsou OK, jen se časem prohne zadní podložka(stalo se mi to u všech poly..)
https://www.toomich.cz/silentbloky-zadn ... -spf0323k/

a tady komplet sada od poláků, některé použity ale zatím krátce cca 10tis. km. Jsou OK.
https://4x4.tomot.cz/land-rover/1588--8 ... onman.html

csaba.kovacs
Příspěvky: 23
Registrován: 25 bře 2024 05:44
auto: Land rover defender

Re: Silentbloky a čapy

#8 Příspěvek od csaba.kovacs » 07 říj 2024 11:36

Děkuju za prispevek :-)

Ja jsem za tenhle rok najazdil zatim s defem jenom 3 000 km, takze uz 10 by mi vydrzelo na par let,

zajima ma ale i komfort je to v pohode i na rozbitych cestach? Hlavne mam i pripravene stabilizatory, zatim je nemam namontovane a sada obsahuje silentbloky i do nich,

Jinak jak jste je menili menili jste i vsechny sroby? Neda se zakoupit nejaka kompletni sada nekde v ČR na cely podvozek ?

Diky

vik2
Příspěvky: 240
Registrován: 21 úno 2014 07:56
auto: Def 110 300Tdi

Re: Silentbloky a čapy

#9 Příspěvek od vik2 » 07 říj 2024 12:04

Komfort na polní/lesní/šotolině dělá kombinace pružiny/tlumiče + nahuštění pneu.
K tomu tu je plno vláken.
Jen malé doporučení pokud máš 110tku udělej dozadu dvoj-montáž tlumičů.

kubeveru2015
Příspěvky: 3
Registrován: 07 říj 2024 20:27
tel.: 607319668
auto: Discovery
Kontaktovat uživatele:

Re: Silentbloky a čapy

#10 Příspěvek od kubeveru2015 » 07 říj 2024 20:33

Pokud jezdíš převážně po silnici, doporučuji klasické gumové silentbloky. Polyuretanové (polybushe) mohou být tvrdší, méně pohodlné a vyžadují častější údržbu.

Uživatelský avatar
pajam
Příspěvky: 793
Registrován: 14 čer 2006 07:10
auto: nějaké LR
Bydliště: Bělá pod Bezdězem

Re: Silentbloky a čapy

#11 Příspěvek od pajam » 10 říj 2024 18:41

csaba.kovacs píše: 07 říj 2024 11:36 zajima ma ale i komfort je to v pohode i na rozbitych cestach? Hlavne mam i pripravene stabilizatory, zatim je nemam namontovane a sada obsahuje silentbloky i do nich,
K těm stabilizátorům- nikdy jsem je neměl a v pohodě - def bez nich vynikající a hlavně neztrácí v terénu

Dvoumontáž tlumičů se hodí při veliké zátěži auta - ale do 3 tun mi to přijde zbytečné

jinak jak píše vik2 - pohoda je o pružinách a tlumičích. A když přijedeš na horší cesty je nutné ufouknout pneu.

vik2
Příspěvky: 240
Registrován: 21 úno 2014 07:56
auto: Def 110 300Tdi

Re: Silentbloky a čapy

#12 Příspěvek od vik2 » 11 říj 2024 08:09

V tomto vlákně je zajímavý příspěvek od MOPADŽI:
viewtopic.php?p=486065&hilit=zdvojen%C3%A9#p486065

Protože jsem hračička, tak jsem si to zkusil a udělal dozadu zdvojené. Mám Bilstein B6 na celém autě. Jsou to spíše měkčí tlumiče, a technologie monotube. Váha auta cca 2400,-Kg.
Dělal jsem to proto, že zadek auta byl houpavý a dost často šel do dorazů. Rád si užiju polňačku nebo šotolinu malinko rychleji.
Změna veliká, houpání vyřešeno, náklony o 70% menší.

Zkusil jsem dvojmontáž dopředu a to už bylo hodně. Auto se vůbec nenaklánělo(myšleno na Defa) a hodně ztuhlo(ale nemlátí to, jako když jsou moc tvrdé pružiny), s nadsázkou mě to připadalo že řídím osobák. Stávalo se mi, že jsem vyjížděl ze zátáčky po čumáku, protože už klouzaly pneu, a uvnitř pocit, že zas tak rychle nejedu.
Na rozbité cestě když jsem jel 30kmh tak to hodně drncalo, nepříjemně. Ale když jsem po ní jel 50+ tak to bylo vpohodě a měl jsem pořád pocit, že auto je ovladatelné. Sundal jsem je, bylo to zbytečné kolem komína, na přesun dlouhé trasy je nasadím, na asfaltu je to prostě dobré, výborný pocit ovladatelnosti auta.(na to že to je Def.)

csaba.kovacs
Příspěvky: 23
Registrován: 25 bře 2024 05:44
auto: Land rover defender

Re: Silentbloky a čapy

#13 Příspěvek od csaba.kovacs » 29 lis 2024 20:57

Ahojte, Silentbloky dorazily,

len zháňam aj sadu nových šroubu,

našel jsem Víc druhu dle rozličné ceny, podle fotek Však vypadají stejne,

chtěl bych je vymenit i se silentblokama, je jedno jakou sadu zakoupím, podvozek byl stejny u defendru nebo se mylim?

Děkuju

Odpovědět