FL2 td4 2013, tesnění vyfukových svodů vyměna
Moderátor: Safraporte
FL2 td4 2013, tesnění vyfukových svodů vyměna
Zdravím páni,
Smrdí mi v autě spálená nafta s ventilačky, kouknu z pod auta a okolo svodů černo 3 nebo 4 válec, předpokládám těsnění nebo prdlé svody.
Dělal to někdo? Zajímá mě postup práce, je tam přístup pěkně na prd, auto mám trochu rozebrané protože dělám rozvody a žhavičky.
Dík
Smrdí mi v autě spálená nafta s ventilačky, kouknu z pod auta a okolo svodů černo 3 nebo 4 válec, předpokládám těsnění nebo prdlé svody.
Dělal to někdo? Zajímá mě postup práce, je tam přístup pěkně na prd, auto mám trochu rozebrané protože dělám rozvody a žhavičky.
Dík
Re: FL2 td4 2013, tesnění vyfukových svodů vyměna
Už vím kde je problém
Jeden s těchto šteftů i s tou trubkou na mě vypadl když jsem shodil spodní kryt motor
Do pr....
Hlava dolů
Jeden s těchto šteftů i s tou trubkou na mě vypadl když jsem shodil spodní kryt motor
Do pr....
Hlava dolů
-
- Příspěvky: 15122
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: FL2 td4 2013, tesnění vyfukových svodů vyměna
Proč? Co jenom sundat svody a pokusit se vyšroubovat ten zbytek? U TD5ky je to celkem častá věc, a pokud to není vyloženě nepřístupné, tak bych to zkusil. Podle toho co najdeš, buďto navařit něco na zbytek šteftu, nebo odvrtat/vytáhnout vytahovákem.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: FL2 td4 2013, tesnění vyfukových svodů vyměna
S hlavou nespěchej.
Shoď turbo,svod a uvidis kolik zbyva.
Jak pise MadTom.
Jsou to pevnostni štefty,ty jdou vyšroubovat.
Až vše selže,hlava dolu.
Shoď turbo,svod a uvidis kolik zbyva.
Jak pise MadTom.
Jsou to pevnostni štefty,ty jdou vyšroubovat.
Až vše selže,hlava dolu.
LRF2 S TD4
EX: LRF1 1.8 GT (Gas,Tažné)
EX: LRF1 1.8 GT (Gas,Tažné)
Re: FL2 td4 2013, tesnění vyfukových svodů vyměna
Přístup tam teda je mizerny, Připravuji se na nejhorší variantu jako obvykle
Myslím že to byl důvod prodeje toho aut, taky jsem na to ukecal celkem slušnou slevu. Auto z italie původní lak všude, na podvozku ani smítko rzi, sem si říkal proč někdo prodává tak pěkné auto.
Borec na technické říká, to je pěkné, takové tuhé, pěkné auto co to stálo
Podle videa jsem pochopil že postup demontáže je seshora, stěna motoru, egr s výměníkem, možná odvětrání motor PCV, možná reil
Myslím že to byl důvod prodeje toho aut, taky jsem na to ukecal celkem slušnou slevu. Auto z italie původní lak všude, na podvozku ani smítko rzi, sem si říkal proč někdo prodává tak pěkné auto.
Borec na technické říká, to je pěkné, takové tuhé, pěkné auto co to stálo
Podle videa jsem pochopil že postup demontáže je seshora, stěna motoru, egr s výměníkem, možná odvětrání motor PCV, možná reil
-
- Příspěvky: 15122
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: FL2 td4 2013, tesnění vyfukových svodů vyměna
Za mě - nebýt líný a demontovat cokoliv, co zavazí a jenom trošku to demontovat jde, aby si člověk udělal místo na práci. Takové to - tohle sundávat nebudu, takhle už mi to stačí, člověka nakonec naštve, když něco pokazí, nebo když to po dlouhém marném snažení stejně sundává.
Jak vypadá lomová plocha - podle tvaru, povrchu a případné koroze se dá odhadnout, proč to prasklo. Na TD5ce často byla polovina lomové plochy narezlá, jak to praskalo postupně.
Jak vypadá lomová plocha - podle tvaru, povrchu a případné koroze se dá odhadnout, proč to prasklo. Na TD5ce často byla polovina lomové plochy narezlá, jak to praskalo postupně.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: FL2 td4 2013, tesnění vyfukových svodů vyměna
Přesně tak, co překáží dávám pryč, zdá se to pracnější ale opak je pravdou.
Ten lom je čistý, podle toho jak je to okouřeny si tipnu že nejdřív prdlo těsnění a následně to někdo to urval. Zadní stěna motoru byla taky demontovaná, ta hadra co je na ní pověšená tak to je teda dílo ta se rozpadá při letmém dotyku.
Včera jsem to rozebral po EGR, nemám na to moc čas. Všimnul jsem si že je tam klapka na přívodu spalin do chladiče spalin, podtlaková klapa ze snímačem polohy, vlastně před egrem, co to jako má za význam?
Ten lom je čistý, podle toho jak je to okouřeny si tipnu že nejdřív prdlo těsnění a následně to někdo to urval. Zadní stěna motoru byla taky demontovaná, ta hadra co je na ní pověšená tak to je teda dílo ta se rozpadá při letmém dotyku.
Včera jsem to rozebral po EGR, nemám na to moc čas. Všimnul jsem si že je tam klapka na přívodu spalin do chladiče spalin, podtlaková klapa ze snímačem polohy, vlastně před egrem, co to jako má za význam?
-
- Příspěvky: 15122
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: FL2 td4 2013, tesnění vyfukových svodů vyměna
EGR - první verze měly jenom ventil mezi výfukem a sáním, který když se otevře, tak část výfukových spalin přepustil do sání. Cíle bylo snížení oxidů dusíku ve výfukových plynech. A protože to nestačilo, tak následně přidali druhý ventil - klapku, které ještě navíc umí přiškrtit sání, aby si to těch výfukových plynů nasálo víc. Jiné kouzlo v tom není.
Některá auta potom klapku v sání používaly i pro zdechání motoru.
Některá auta potom klapku v sání používaly i pro zdechání motoru.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: FL2 td4 2013, tesnění vyfukových svodů vyměna
Já vím jak funguje egr systém, vím jak se chová i jak muže spolupracovat s klapkou v sání, dokonce znám i nízkotlaký egr s klapkou ve výfuku. Cílem je snížit teplotu spalování aby se tvořilo méně nox, i když se zase tvoří více sazí
Ale tady tento vysokotlaký egr systém má tři klapky když půjdu směrem od výfuku. Tak svody, koleno s klapou ovládaná podtlakem, chladič spalin, egr ventil trubka do sání za klapku v sání.
Ale to koleno s klapou u předfaceliftové motory s vířivými klapkami neměli. Jedině mě napadá kdyby chcípnul egr a zustal otevřeny tak to jednotka muže zavřít jinde a auto pořad jede, na to by zase nebyl třeba snímač polohy na té podtlakové doze.
Ta fotka nahoře není s mojeho auta, je tam to koleno vidět, ale já tam mám klapku, v tom potrubí
Vyfotím to
Ale tady tento vysokotlaký egr systém má tři klapky když půjdu směrem od výfuku. Tak svody, koleno s klapou ovládaná podtlakem, chladič spalin, egr ventil trubka do sání za klapku v sání.
Ale to koleno s klapou u předfaceliftové motory s vířivými klapkami neměli. Jedině mě napadá kdyby chcípnul egr a zustal otevřeny tak to jednotka muže zavřít jinde a auto pořad jede, na to by zase nebyl třeba snímač polohy na té podtlakové doze.
Ta fotka nahoře není s mojeho auta, je tam to koleno vidět, ale já tam mám klapku, v tom potrubí
Vyfotím to
-
- Příspěvky: 15122
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: FL2 td4 2013, tesnění vyfukových svodů vyměna
Já jsem myslel obecný princip EGR ventilu, nikoliv toto konkrétní auto. Doporučuju servisní manuál, podle mě to tam bude popsáno.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: FL2 td4 2013, tesnění vyfukových svodů vyměna
Nemám servisní manuál pro facelift 110kw, ve starém to není, ovládá to ventil který řídil vířivé klapky u předfaceliftu
Možná to bude zavírat při regeneracích, ať se nedostává nespaáéna nafta do výměníku
Možná to bude zavírat při regeneracích, ať se nedostává nespaáéna nafta do výměníku
Re: FL2 td4 2013, tesnění vyfukových svodů vyměna
Od kud jsi to koupil?Ves178 píše: ↑23 říj 2024 14:58 Přístup tam teda je mizerny, Připravuji se na nejhorší variantu jako obvykle
Myslím že to byl důvod prodeje toho aut, taky jsem na to ukecal celkem slušnou slevu. Auto z italie původní lak všude, na podvozku ani smítko rzi, sem si říkal proč někdo prodává tak pěkné auto.
Borec na technické říká, to je pěkné, takové tuhé, pěkné auto co to stálo
Podle videa jsem pochopil že postup demontáže je seshora, stěna motoru, egr s výměníkem, možná odvětrání motor PCV, možná reil
20241023_144842[1].jpg
Ten příběh je mi povědomý
LRF2 S TD4
EX: LRF1 1.8 GT (Gas,Tažné)
EX: LRF1 1.8 GT (Gas,Tažné)
Re: FL2 td4 2013, tesnění vyfukových svodů vyměna
Koupil jsem to od bazaristy v Ostravě, in cars nebo tak nějak, co o tom víš. Beru to tak že každé auto má svoje mouchy a LR není zrovna ethalon spolehlivost, neříká se náhodou že LR musíš mít dva, jedním jezdíš a druhý je v servisu
Trochu jsem pokročil, zalomený šteft se mi podařilo vytáhnout, byl to porod práce přes zrcátko, uhlová vrtačka a hromada trpělivosti
tohle jsem s toho vytáh není těch těsnění trochu moc? porovnám svody, používám co je doma na frezku se mi to na jedno upnutí nevleze tak to opižlam na nastrojovce, pomalu to taky půjde, asi se utočím jo, ten kotouč je odlehčený aby bral tak 15mm
Trochu jsem pokročil, zalomený šteft se mi podařilo vytáhnout, byl to porod práce přes zrcátko, uhlová vrtačka a hromada trpělivosti
tohle jsem s toho vytáh není těch těsnění trochu moc? porovnám svody, používám co je doma na frezku se mi to na jedno upnutí nevleze tak to opižlam na nastrojovce, pomalu to taky půjde, asi se utočím jo, ten kotouč je odlehčený aby bral tak 15mm
Re: FL2 td4 2013, tesnění vyfukových svodů vyměna
Já jsem po koupi přetěsňoval,opravaval,až jsem skončil u vyměny motoru
ALe ten původní už pomalu skládám a bude záložní
Jinak super že jsis s tím vyhrál a daří se
ALe ten původní už pomalu skládám a bude záložní
Jinak super že jsis s tím vyhrál a daří se
LRF2 S TD4
EX: LRF1 1.8 GT (Gas,Tažné)
EX: LRF1 1.8 GT (Gas,Tažné)
Re: FL2 td4 2013, tesnění vyfukových svodů vyměna
Jo jo, motor se vždycky sejde
Jak mi cvak EGR
https://www.youtube.com/shorts/1_D4nIpAmxU
Svody srovnané, cca 0,6 ubráno
Jak mi cvak EGR
https://www.youtube.com/shorts/1_D4nIpAmxU
Svody srovnané, cca 0,6 ubráno
Re: FL2 td4 2013, tesnění vyfukových svodů vyměna
Svody hotové, už jen namontovat. V Lendroveru chtějí za jeden svorník 340
ještě to chtělo porovnát plochy na společných přírubách
A takhle nějak mi klapká klapka
https://www.youtube.com/shorts/--tqki7mLCQ
ještě to chtělo porovnát plochy na společných přírubách
A takhle nějak mi klapká klapka
https://www.youtube.com/shorts/--tqki7mLCQ
-
- Příspěvky: 15122
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: FL2 td4 2013, tesnění vyfukových svodů vyměna
Na TD5ku LR originál štefty nevydržely, lepší od Wurtha nebyly skladem, tak jsem vzal pevnostní šrouby s pevností 12.9 a uříznul jim flexou hlavy. Cena přijatelná.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: FL2 td4 2013, tesnění vyfukových svodů vyměna
Asi to tak taky udělám, ty staré se mi tam vracet nechce. Koupil jsem si takovéto štefty https://www.kovonastroje.cz/zavrtny-sro ... amf-81273/
ale taky se mi to nelíbí mají krátký zavit který jde do hlavy, ještě ty původní mají ten závit na konci odlehčený aby se opřeli o dno díry.
šrouby 12.9 mám v práci tak to nakonec spáchám z nich
ale taky se mi to nelíbí mají krátký zavit který jde do hlavy, ještě ty původní mají ten závit na konci odlehčený aby se opřeli o dno díry.
šrouby 12.9 mám v práci tak to nakonec spáchám z nich