FL2 td4 2013, tesnění vyfukových svodů vyměna

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Odpovědět
Zpráva
Autor
Ves178
Příspěvky: 21
Registrován: 01 říj 2024 13:52
tel.: 604526257
auto: Freelander2

FL2 td4 2013, tesnění vyfukových svodů vyměna

#1 Příspěvek od Ves178 » 23 říj 2024 08:47

Zdravím páni,
Smrdí mi v autě spálená nafta s ventilačky, kouknu z pod auta a okolo svodů černo 3 nebo 4 válec, předpokládám těsnění nebo prdlé svody.
Dělal to někdo? Zajímá mě postup práce, je tam přístup pěkně na prd, auto mám trochu rozebrané protože dělám rozvody a žhavičky.
Dík

Ves178
Příspěvky: 21
Registrován: 01 říj 2024 13:52
tel.: 604526257
auto: Freelander2

Re: FL2 td4 2013, tesnění vyfukových svodů vyměna

#2 Příspěvek od Ves178 » 23 říj 2024 11:59

Už vím kde je problém
svody.PNG
Jeden s těchto šteftů i s tou trubkou na mě vypadl když jsem shodil spodní kryt motor
Do pr.... :cry
Hlava dolů

MadTom
Příspěvky: 15122
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: FL2 td4 2013, tesnění vyfukových svodů vyměna

#3 Příspěvek od MadTom » 23 říj 2024 12:02

Proč? Co jenom sundat svody a pokusit se vyšroubovat ten zbytek? U TD5ky je to celkem častá věc, a pokud to není vyloženě nepřístupné, tak bych to zkusil. Podle toho co najdeš, buďto navařit něco na zbytek šteftu, nebo odvrtat/vytáhnout vytahovákem.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Luko
Příspěvky: 60
Registrován: 12 led 2023 23:35
tel.: 777335675
auto: Freelander

Re: FL2 td4 2013, tesnění vyfukových svodů vyměna

#4 Příspěvek od Luko » 23 říj 2024 12:10

S hlavou nespěchej.
Shoď turbo,svod a uvidis kolik zbyva.
Jak pise MadTom.
Jsou to pevnostni štefty,ty jdou vyšroubovat.
Až vše selže,hlava dolu.
LRF2 S TD4
EX: LRF1 1.8 GT (Gas,Tažné)

Ves178
Příspěvky: 21
Registrován: 01 říj 2024 13:52
tel.: 604526257
auto: Freelander2

Re: FL2 td4 2013, tesnění vyfukových svodů vyměna

#5 Příspěvek od Ves178 » 23 říj 2024 14:58

Přístup tam teda je mizerny, Připravuji se na nejhorší variantu jako obvykle :-)
Myslím že to byl důvod prodeje toho aut, taky jsem na to ukecal celkem slušnou slevu. Auto z italie původní lak všude, na podvozku ani smítko rzi, sem si říkal proč někdo prodává tak pěkné auto.
Borec na technické říká, to je pěkné, takové tuhé, pěkné auto co to stálo :D

Podle videa jsem pochopil že postup demontáže je seshora, stěna motoru, egr s výměníkem, možná odvětrání motor PCV, možná reil
20241023_144842[1].jpg

MadTom
Příspěvky: 15122
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: FL2 td4 2013, tesnění vyfukových svodů vyměna

#6 Příspěvek od MadTom » 24 říj 2024 07:18

Za mě - nebýt líný a demontovat cokoliv, co zavazí a jenom trošku to demontovat jde, aby si člověk udělal místo na práci. Takové to - tohle sundávat nebudu, takhle už mi to stačí, člověka nakonec naštve, když něco pokazí, nebo když to po dlouhém marném snažení stejně sundává.
Jak vypadá lomová plocha - podle tvaru, povrchu a případné koroze se dá odhadnout, proč to prasklo. Na TD5ce často byla polovina lomové plochy narezlá, jak to praskalo postupně.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Ves178
Příspěvky: 21
Registrován: 01 říj 2024 13:52
tel.: 604526257
auto: Freelander2

Re: FL2 td4 2013, tesnění vyfukových svodů vyměna

#7 Příspěvek od Ves178 » 24 říj 2024 08:12

Přesně tak, co překáží dávám pryč, zdá se to pracnější ale opak je pravdou.
Ten lom je čistý, podle toho jak je to okouřeny si tipnu že nejdřív prdlo těsnění a následně to někdo to urval. Zadní stěna motoru byla taky demontovaná, ta hadra co je na ní pověšená tak to je teda dílo ta se rozpadá při letmém dotyku.
Včera jsem to rozebral po EGR, nemám na to moc čas. Všimnul jsem si že je tam klapka na přívodu spalin do chladiče spalin, podtlaková klapa ze snímačem polohy, vlastně před egrem, co to jako má za význam?

MadTom
Příspěvky: 15122
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: FL2 td4 2013, tesnění vyfukových svodů vyměna

#8 Příspěvek od MadTom » 24 říj 2024 08:32

EGR - první verze měly jenom ventil mezi výfukem a sáním, který když se otevře, tak část výfukových spalin přepustil do sání. Cíle bylo snížení oxidů dusíku ve výfukových plynech. A protože to nestačilo, tak následně přidali druhý ventil - klapku, které ještě navíc umí přiškrtit sání, aby si to těch výfukových plynů nasálo víc. Jiné kouzlo v tom není.
Některá auta potom klapku v sání používaly i pro zdechání motoru.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Ves178
Příspěvky: 21
Registrován: 01 říj 2024 13:52
tel.: 604526257
auto: Freelander2

Re: FL2 td4 2013, tesnění vyfukových svodů vyměna

#9 Příspěvek od Ves178 » 24 říj 2024 09:14

Já vím jak funguje egr systém, vím jak se chová i jak muže spolupracovat s klapkou v sání, dokonce znám i nízkotlaký egr s klapkou ve výfuku. Cílem je snížit teplotu spalování aby se tvořilo méně nox, i když se zase tvoří více sazí
Ale tady tento vysokotlaký egr systém má tři klapky když půjdu směrem od výfuku. Tak svody, koleno s klapou ovládaná podtlakem, chladič spalin, egr ventil trubka do sání za klapku v sání.

Ale to koleno s klapou u předfaceliftové motory s vířivými klapkami neměli. Jedině mě napadá kdyby chcípnul egr a zustal otevřeny tak to jednotka muže zavřít jinde a auto pořad jede, na to by zase nebyl třeba snímač polohy na té podtlakové doze.

Ta fotka nahoře není s mojeho auta, je tam to koleno vidět, ale já tam mám klapku, v tom potrubí

Vyfotím to

MadTom
Příspěvky: 15122
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: FL2 td4 2013, tesnění vyfukových svodů vyměna

#10 Příspěvek od MadTom » 24 říj 2024 11:33

Já jsem myslel obecný princip EGR ventilu, nikoliv toto konkrétní auto. Doporučuju servisní manuál, podle mě to tam bude popsáno.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Ves178
Příspěvky: 21
Registrován: 01 říj 2024 13:52
tel.: 604526257
auto: Freelander2

Re: FL2 td4 2013, tesnění vyfukových svodů vyměna

#11 Příspěvek od Ves178 » 25 říj 2024 09:37

Nemám servisní manuál pro facelift 110kw, ve starém to není, ovládá to ventil který řídil vířivé klapky u předfaceliftu
20241024_185902[1].jpg
Možná to bude zavírat při regeneracích, ať se nedostává nespaáéna nafta do výměníku

Luko
Příspěvky: 60
Registrován: 12 led 2023 23:35
tel.: 777335675
auto: Freelander

Re: FL2 td4 2013, tesnění vyfukových svodů vyměna

#12 Příspěvek od Luko » 28 říj 2024 20:28

Ves178 píše: 23 říj 2024 14:58 Přístup tam teda je mizerny, Připravuji se na nejhorší variantu jako obvykle :-)
Myslím že to byl důvod prodeje toho aut, taky jsem na to ukecal celkem slušnou slevu. Auto z italie původní lak všude, na podvozku ani smítko rzi, sem si říkal proč někdo prodává tak pěkné auto.
Borec na technické říká, to je pěkné, takové tuhé, pěkné auto co to stálo :D

Podle videa jsem pochopil že postup demontáže je seshora, stěna motoru, egr s výměníkem, možná odvětrání motor PCV, možná reil

20241023_144842[1].jpg
Od kud jsi to koupil?
Ten příběh je mi povědomý :grin:
LRF2 S TD4
EX: LRF1 1.8 GT (Gas,Tažné)

Ves178
Příspěvky: 21
Registrován: 01 říj 2024 13:52
tel.: 604526257
auto: Freelander2

Re: FL2 td4 2013, tesnění vyfukových svodů vyměna

#13 Příspěvek od Ves178 » 29 říj 2024 07:28

Koupil jsem to od bazaristy v Ostravě, in cars nebo tak nějak, co o tom víš. Beru to tak že každé auto má svoje mouchy a LR není zrovna ethalon spolehlivost, neříká se náhodou že LR musíš mít dva, jedním jezdíš a druhý je v servisu :grin:

Trochu jsem pokročil, zalomený šteft se mi podařilo vytáhnout, byl to porod práce přes zrcátko, uhlová vrtačka a hromada trpělivosti
20241028_141229.jpg
20241028_141229.jpg (85.42 KiB) Zobrazeno 800 x
20241028_141237.jpg
20241028_141512.jpg
tohle jsem s toho vytáh není těch těsnění trochu moc? :?:
20241027_193845.jpg
20241027_193845.jpg (74.78 KiB) Zobrazeno 800 x
porovnám svody, používám co je doma na frezku se mi to na jedno upnutí nevleze tak to opižlam na nastrojovce, pomalu to taky půjde, asi se utočím :D
20241028_193259.jpg
20241028_193259.jpg (61.4 KiB) Zobrazeno 800 x
jo, ten kotouč je odlehčený aby bral tak 15mm

Luko
Příspěvky: 60
Registrován: 12 led 2023 23:35
tel.: 777335675
auto: Freelander

Re: FL2 td4 2013, tesnění vyfukových svodů vyměna

#14 Příspěvek od Luko » 29 říj 2024 09:30

Já jsem po koupi přetěsňoval,opravaval,až jsem skončil u vyměny motoru :roll:
ALe ten původní už pomalu skládám a bude záložní :grin:

Jinak super že jsis s tím vyhrál a daří se :yes
LRF2 S TD4
EX: LRF1 1.8 GT (Gas,Tažné)

Ves178
Příspěvky: 21
Registrován: 01 říj 2024 13:52
tel.: 604526257
auto: Freelander2

Re: FL2 td4 2013, tesnění vyfukových svodů vyměna

#15 Příspěvek od Ves178 » 01 lis 2024 06:27

Jo jo, motor se vždycky sejde :lol:

Jak mi cvak EGR

https://www.youtube.com/shorts/1_D4nIpAmxU

Svody srovnané, cca 0,6 ubráno
20241029_171316.jpg

Ves178
Příspěvky: 21
Registrován: 01 říj 2024 13:52
tel.: 604526257
auto: Freelander2

Re: FL2 td4 2013, tesnění vyfukových svodů vyměna

#16 Příspěvek od Ves178 » 04 lis 2024 14:18

Svody hotové, už jen namontovat. V Lendroveru chtějí za jeden svorník 340 :roll:
20241101_182457.jpg
ještě to chtělo porovnát plochy na společných přírubách
20241101_182251.jpg
A takhle nějak mi klapká klapka

https://www.youtube.com/shorts/--tqki7mLCQ

MadTom
Příspěvky: 15122
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: FL2 td4 2013, tesnění vyfukových svodů vyměna

#17 Příspěvek od MadTom » 04 lis 2024 14:28

Na TD5ku LR originál štefty nevydržely, lepší od Wurtha nebyly skladem, tak jsem vzal pevnostní šrouby s pevností 12.9 a uříznul jim flexou hlavy. Cena přijatelná.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Ves178
Příspěvky: 21
Registrován: 01 říj 2024 13:52
tel.: 604526257
auto: Freelander2

Re: FL2 td4 2013, tesnění vyfukových svodů vyměna

#18 Příspěvek od Ves178 » 04 lis 2024 15:19

Asi to tak taky udělám, ty staré se mi tam vracet nechce. Koupil jsem si takovéto štefty https://www.kovonastroje.cz/zavrtny-sro ... amf-81273/
ale taky se mi to nelíbí mají krátký zavit který jde do hlavy, ještě ty původní mají ten závit na konci odlehčený aby se opřeli o dno díry.
šrouby 12.9 mám v práci tak to nakonec spáchám z nich

Odpovědět