Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Axo122
Příspěvky: 1
Registrován: 21 pro 2024 19:06

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#1241 Příspěvek od Axo122 » 21 pro 2024 19:48

Ahoj,

Rozmýšľam nad kúpou D5 SDV6 130000km. Auto je odpredaj po operatívnom leasingu. Servis robený po 25000km vždy v LR.

Čítam si už nonstop aspon týždeň fóra aj zahraničné, pozerám YT a kým som nezačal tak som bol presvedčený. Vždy som túžil po LR je to môj sen. Obávam sa však že to môže byt nočná mora. Nemám problém meniť olej častejšie, robím to aj teraz na VW a BMW ale KO motor by ma zruinoval a hlavne jazdiť s pocitom, že hocikedy to môže kľaknúť musí byt strašne. Neviem si predstaviť ísť do chorvatska naložený s celou rodinou s tým, že každú chvíľku môžme čakať pri ceste na odtah. Rozumiem tomu, že stat sa to môže. Otcovi sa roztrhla rozvodovs reťaz na BMW pri 180000km, čiže stat sa môže čokoľvek.

Je niečo čo sa dá spraviť aby sa tomu predišlo?

Diky za rady

karcis
Příspěvky: 1
Registrován: 18 zář 2022 21:08
auto: Range Rover Sport

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#1242 Příspěvek od karcis » 21 pro 2024 22:32

Ahoj.
Ja mam RRS 3L 190kw 2014
Najazd mam 80tis km. Olej sa meni kazdych 8tis km od nova.
Zmenil som olej na 5w40 motul x-clean C3 a zacal som pridavat Metabond do oleja.
Tiez som precital viac zahranicnych for ohladom tohto problemu a toto je ich suhrn.
Kazdych 8tis olej plus Metabond a 5w40 C3.
A jazdim len na rezime S kvoli otackam motora..tusim Kokesek mi to poradil. Pretoze male otacky motora=slaby tlak oleja a zle celkove chladenie motora.
Aktualny stav motora je super uz od ranneho studeneho startu je motor okamzite tichy cize ziadne cvakanie ani klepanie ..
Problem je ze motor ma malu napln oleja ..len 6L.🤦‍♂️ a 25tis interval je kravina jak to ze bol Fico postreleny.

Uživatelský avatar
Gab
Příspěvky: 5
Registrován: 28 říj 2020 23:50
auto: D4 HSE

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#1243 Příspěvek od Gab » 23 led 2025 18:40

D4 2011 6-ti kvalt najeto 260k (zadřený byl už ve 160k, nový ložiska a vše co bylo potřeba) na dálnici Praha Brno ale za Brnem :grin: vlastně za Olomoucí v rychlosti cca 150, to jsem jel celou cestu, prasklá klika, k tomu se to prý i potkalo a motor nejde otočit. Řeším přestavbu celého motoru, opravený blok, nová klika, opravené hlavy atd... k tomu repas převodovky, antikorozi a dám mu druhou šanci :Ja blb:

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2507
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#1244 Příspěvek od Hubert » 23 úno 2025 09:37

Gab píše: 23 led 2025 18:40 D4 2011 6-ti kvalt najeto 260k (zadřený byl už ve 160k, nový ložiska a vše co bylo potřeba) na dálnici Praha Brno ale za Brnem :grin: vlastně za Olomoucí v rychlosti cca 150, to jsem jel celou cestu, prasklá klika, k tomu se to prý i potkalo a motor nejde otočit. Řeším přestavbu celého motoru, opravený blok, nová klika, opravené hlavy atd... k tomu repas převodovky, antikorozi a dám mu druhou šanci :Ja blb:
Bud jsi debil nebo srdcař. :heart :yes
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

marianh
Příspěvky: 418
Registrován: 06 zář 2016 07:34
tel.: +4369912287067
auto: Discovery 3 2.7 SE

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#1245 Příspěvek od marianh » 10 bře 2025 10:09

Ako sa teraz pohybuju ceny jazdenych motorov?
Moja D3 ma stale problem s DPF (nespusta regeneraciu) a ja proste nemam cas riesit to, auto stoji.
Tak som zacal zvazovat ze pojde prec a zaklad cenovky je cena motora, kedze ten je v top stave.

Uživatelský avatar
petr štrof
Příspěvky: 918
Registrován: 29 dub 2010 21:00
tel.: 603799382
auto: LR Disco 3 HSE 2006
Bydliště: NÁCHODSKO

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#1246 Příspěvek od petr štrof » 11 bře 2025 11:14

Kdo koupí jezděný motor s nejasnou historii? Pouze ten co bud výměnou chce auto prodat , nebo ten co je v situaci že na nový repas nemá .
Ani jedno není úplně dlouhodobý řešení na dalších třeba 200-300 tis km.
Podvozkově nebo výbavově mrtvý auta s funkčním motorem se nabízejí kolem 90 tis.
Momentálně když se podíváš na inzerci tak vesměs D3 už jsou starý auta se špatnou pověstí .
Většina aut se pohybuje v cenovce od 90-145 . Pár vijímek se najde i nad 200. Ten kdo si to auto koupí tak musí počítat s investicí 60-100 tis .
Začne to korozí prahů pod plastama , komplet vůle na podvozku , systém pružení , náplně a pak teprve motor .
V tuhle chvíli to prostě prodáš pouze pod cenou a ještě musíš najít někoho kdo si to koupí .
D3 je všude plno a D4 jsou k mámí taky už od 140 tis .
Sám jsem uvažoval ji prodat a za kolik, a to se oni starám , servis dostává plný nad rámec .
Ze srandy ji sem v létě hodím bude mít čerstvě 500 tis na 1. motor 3.rozvody , teď s přehledem po technické . Denně v provozu a za kolik ?
Se všema cinkrlátkama servisem 150 , ale to jen tak mezi řečí . Za mě je lepší solidní servis a auto dojezdit a dopřát mu hrdou km smrt :muscle .

Uživatelský avatar
myso87
Příspěvky: 209
Registrován: 12 dub 2017 11:36
auto: Defender 110 300tdi

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#1247 Příspěvek od myso87 » 14 bře 2025 10:34

Zdar, vyuzijem tento topic na nejaku malu sumarizaciu. Chcem totiz kupit D4 a davam si dokopy fakty aby som vedel do coho ist a do coho nie. Precital som co sa dalo, pozrel cely youtube a vychadza mi to asi takto.

- podla statistiky na disco3.co.uk je pravdepodobnost zlomenej kluky do 200tis km na 2.7 cca 10% na 3.0 cca 9 %
- 3.0 v prvych rokoch vyroby 2011/12 mala cca 2-5% sancu, ze sa kluka zlomi len tak sama od seba - tie uz su asi mrtve vsetky
- na 2.7 nebolo dostatocne mazanie, ktore bolo neskor inovovane
- na 3.0 bolo okrem noveho olejoveho cerpadla upravene chovanie automatu aby zmiernilo razy do klukovky
- prichodom AdBlue na 3.0 nastal novy problem s riedenim oleja naftou (znizenie trecich strat? piestne kruzky?)
"death zone" kedy motor pravdepodobne padne je cca 150-250tis km ak prekona 250-300 uz sa ho to "vraj" netyka

Kedze teraz maju vsetky D4 na inzercii medzi 160-300kkm a z tych cca 25 aut na inzercii mali 4 padnuty motor a dalsich 5 ma pod 250k bude tych 10% asi malo..
Co teda kupit?
Disco 3 mam tendenciu vyradit, lebo okrem motora tam uz bude vsetko potencialny problem kvoli starobe.
2012 - 2014 s uz vymenenym motorom alebo nad 250tis km ? (tu ma bude cakat prevodovka/turba/vstreky...) cena cca 12-14tis eur
Verit autu co ma 170tis a od 60tis je meneny olej po 10 ? Alebo 180tis a servis len v autorizaku? 17-19tis eur
Land cruiser ? 30+ tis eur

MadTom
Příspěvky: 15194
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#1248 Příspěvek od MadTom » 14 bře 2025 11:26

Já bych do toho zahrnul ještě jednu drobnost - koroze. Už se na těch autech začíná podepisovat, zvlášť na starších. A pokud nebude vyloženě štěstí, tak pravděpodobně nutnost výměny všech silentbloků a kloubů na podvozku, a těch je tam celkem dost. A potom pravidelné věci - rozvody - kdy se mají dělat, zda už byly dělané, a jestli je to průkazné.
Jenom aby to bylo v kontextu - mě by se D3 nebo lépe D4 moc líbila, ale vzhledem k nájezdu a plánům, si to prostě neodůvodním, ani jako hračku.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
jareku
Příspěvky: 1881
Registrován: 09 zář 2012 23:25
tel.: 737 347 753
auto: RR L322+DEF+SIII
Bydliště: Blansko

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#1249 Příspěvek od jareku » 14 bře 2025 12:06

myso87 píše: 14 bře 2025 10:34 Zdar, vyuzijem tento topic na nejaku malu sumarizaciu. Chcem totiz kupit D4 a davam si dokopy fakty aby som vedel do coho ist a do coho nie. Precital som co sa dalo, pozrel cely youtube a vychadza mi to asi takto.

- podla statistiky na disco3.co.uk je pravdepodobnost zlomenej kluky do 200tis km na 2.7 cca 10% na 3.0 cca 9 %
- 3.0 v prvych rokoch vyroby 2011/12 mala cca 2-5% sancu, ze sa kluka zlomi len tak sama od seba - tie uz su asi mrtve vsetky
- na 2.7 nebolo dostatocne mazanie, ktore bolo neskor inovovane
- na 3.0 bolo okrem noveho olejoveho cerpadla upravene chovanie automatu aby zmiernilo razy do klukovky
- prichodom AdBlue na 3.0 nastal novy problem s riedenim oleja naftou (znizenie trecich strat? piestne kruzky?)
"death zone" kedy motor pravdepodobne padne je cca 150-250tis km ak prekona 250-300 uz sa ho to "vraj" netyka

Kedze teraz maju vsetky D4 na inzercii medzi 160-300kkm a z tych cca 25 aut na inzercii mali 4 padnuty motor a dalsich 5 ma pod 250k bude tych 10% asi malo..
Co teda kupit?
Disco 3 mam tendenciu vyradit, lebo okrem motora tam uz bude vsetko potencialny problem kvoli starobe.
2012 - 2014 s uz vymenenym motorom alebo nad 250tis km ? (tu ma bude cakat prevodovka/turba/vstreky...) cena cca 12-14tis eur
Verit autu co ma 170tis a od 60tis je meneny olej po 10 ? Alebo 180tis a servis len v autorizaku? 17-19tis eur
Land cruiser ? 30+ tis eur
Ahoj, s motorem ti nikdo "neporadí". Klika praská jak u "zanedbávaného", tak i u pravidelně servisovaného motoru... ano, motor s pravidelným servisem a výměnou oleje je vždy lepší volba. Spíše bych se zaměřil na celkový stav auta. Jak píše MadTom - koroze, stav podvozku apod.
Live long and prosper.

Uživatelský avatar
xxx
Příspěvky: 2569
Registrován: 25 bře 2013 09:51
auto: byla D3, teď D4
Bydliště: Severní Morava

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#1250 Příspěvek od xxx » 14 bře 2025 13:21

myso87 píše: 14 bře 2025 10:34 Zdar, vyuzijem tento topic na nejaku malu sumarizaciu. Chcem totiz kupit D4 a davam si dokopy fakty aby som vedel do coho ist a do coho nie. Precital som co sa dalo, pozrel cely youtube a vychadza mi to asi takto.

- podla statistiky na disco3.co.uk je pravdepodobnost zlomenej kluky do 200tis km na 2.7 cca 10% na 3.0 cca 9 %
- 3.0 v prvych rokoch vyroby 2011/12 mala cca 2-5% sancu, ze sa kluka zlomi len tak sama od seba - tie uz su asi mrtve vsetky
- na 2.7 nebolo dostatocne mazanie, ktore bolo neskor inovovane
- na 3.0 bolo okrem noveho olejoveho cerpadla upravene chovanie automatu aby zmiernilo razy do klukovky
- prichodom AdBlue na 3.0 nastal novy problem s riedenim oleja naftou (znizenie trecich strat? piestne kruzky?)
"death zone" kedy motor pravdepodobne padne je cca 150-250tis km ak prekona 250-300 uz sa ho to "vraj" netyka

Kedze teraz maju vsetky D4 na inzercii medzi 160-300kkm a z tych cca 25 aut na inzercii mali 4 padnuty motor a dalsich 5 ma pod 250k bude tych 10% asi malo..
Co teda kupit?
Disco 3 mam tendenciu vyradit, lebo okrem motora tam uz bude vsetko potencialny problem kvoli starobe.
2012 - 2014 s uz vymenenym motorom alebo nad 250tis km ? (tu ma bude cakat prevodovka/turba/vstreky...) cena cca 12-14tis eur
Verit autu co ma 170tis a od 60tis je meneny olej po 10 ? Alebo 180tis a servis len v autorizaku? 17-19tis eur
Land cruiser ? 30+ tis eur
nejlepší volba je koupit D3/D4 s padlým motorem a dát si tam nový. Potom máš na pár km klid a víš, co tam máš :mrk

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3952
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#1251 Příspěvek od Lukasino » 14 bře 2025 17:41

xxx píše: 14 bře 2025 13:21 nejlepší volba je koupit D3/D4 s padlým motorem a dát si tam nový. Potom máš na pár km klid a víš, co tam máš :mrk
Za předpokladu, že je nový dodatelný a kvalitní (co vím, tak se změnila fabrika i země výroby), tak je otázka jaký bude vůbec výstup...

A nebo se dá repasovat, dneska už slýchám že to repasují a drží jim to.

Pak je tu názor lidí že koupit cokoliv co jezdí a po koupi okamžitě udělat rozvody, čerpadlo, uložení klikovky, atd.

A nebo prostě zavřít oči a skočit do nějaké co se Ti líbí, ono to nějak dopadne :lol:
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Odpovědět