Ako je to teda stym vodikom ,do napr. 300tdi.Nemate niekto dake info a skusenost,nebodaj to niekto mate namontovane?Myslim pridavnu zmes do sania.Nejak som to "negooglil" ,tak skusam tu.Chalanisko si to dal namontovat na pajero V6 3 liter benzin a vraj mu to spravi o tretinu lepsiu spotrebu (zralo mu to vraj 17L
Vodík ? 300tdi
Moderátor: Miky_CZ
- marek sk,lm
- Příspěvky: 178
- Registrován: 18 črc 2009 09:07
- tel.: +421908162506
- auto: discovery 1 300tdi
- Bydliště: lipt.mikulas
Vodík ? 300tdi
dufam,ze nezakladam ,uz davno a vela prediskutovane vlakno-no nic so tu nenasiel
Ako je to teda stym vodikom ,do napr. 300tdi.Nemate niekto dake info a skusenost,nebodaj to niekto mate namontovane?Myslim pridavnu zmes do sania.Nejak som to "negooglil" ,tak skusam tu.Chalanisko si to dal namontovat na pajero V6 3 liter benzin a vraj mu to spravi o tretinu lepsiu spotrebu (zralo mu to vraj 17L
).Dal za to nejakych 550 euro? a vraj je to legal,lebo to nema tlakovu nadobu a plyn sa vyvija az po nastartovani a ihned po vypnuti prestane.Aky to ma dopad na motor ,okrem uplneho odkarbonovania???
tesim sa na vase ,dufam osobne ,bohate ,odborne skusenosti... a kladne

Ako je to teda stym vodikom ,do napr. 300tdi.Nemate niekto dake info a skusenost,nebodaj to niekto mate namontovane?Myslim pridavnu zmes do sania.Nejak som to "negooglil" ,tak skusam tu.Chalanisko si to dal namontovat na pajero V6 3 liter benzin a vraj mu to spravi o tretinu lepsiu spotrebu (zralo mu to vraj 17L
http://www.drevotuning.sk,www.retrowood.sk
D1 300tdi , HONDA CIVIC 1,6i aerodeck ,"hnisan"almera 1,8i , ford tranzit 2,5 hladky
D1 300tdi , HONDA CIVIC 1,6i aerodeck ,"hnisan"almera 1,8i , ford tranzit 2,5 hladky
- marek sk,lm
- Příspěvky: 178
- Registrován: 18 črc 2009 09:07
- tel.: +421908162506
- auto: discovery 1 300tdi
- Bydliště: lipt.mikulas
Re: Vodík ? 300tdi
http://www.drevotuning.sk,www.retrowood.sk
D1 300tdi , HONDA CIVIC 1,6i aerodeck ,"hnisan"almera 1,8i , ford tranzit 2,5 hladky
D1 300tdi , HONDA CIVIC 1,6i aerodeck ,"hnisan"almera 1,8i , ford tranzit 2,5 hladky
Re: Vodík ? 300tdi
Myslíš, že je to pro 300TDi vhodné? On to měl na V6...
Discovery je životní styl.
- VencaZE
- Příspěvky: 3617
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vodík ? 300tdi
Tady máš takyjedenpohonnavodu...
Kdyby náhodou někdo nevěděl, jak to funguje
...
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008111601
Kdyby náhodou někdo nevěděl, jak to funguje
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008111601
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
Re: Vodík ? 300tdi
Pripomina mi to, jak se bastlilo do starych skodovek vstrikovani vody do valcu, aby to lip jelo. Princip bude stejny. Teoreticky vyssi vykon, ale dopad na motor tragicky. Myslim, ze predevsim koroze (resp. pitting a moznost unavoveho lomu) vsech soucasti se neumerne zvysi. Zivotnost s timhle zarizenim tudiz rapidne snizi. Nemluve o zatezi a odberu pomerne dost vykonu na provoz zarizeni. Podle me je to opravdu nesmysl. Navic v dnesni dobe ekologickych motoru by to uz nejaka automobilka uzivala (a lr bych tipoval skoro prvni), v pripade ze by to opravdu fungovalo a melo smysl.
"třístovka" je spravna volba, i kdyz obcas zastavkuje :D
- Truck Rover
- Příspěvky: 321
- Registrován: 23 pro 2007 15:30
- tel.: +421940860490
- auto: LR 90
- Bydliště: Hôrka nad Váhom
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vodík ? 300tdi
Vodík a iné reaktívne plyny racej u benzinakov. Ale kedže vecsina máme dizel tak prečo nepouživat olej alebo rovno vyrabat bionaftu. Je to jednoduchsie. Výroba vodíka je nákladná.
LR 90
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Vodík ? 300tdi
ja na d tým dosť vážne uvažujem. Poznám chalana, čo to už vyše roka používa v J Cherokee 2,7. Garantovali mu spotrebu -30% no realita je -40%. Jazdí s tým denne a zatial sa neprejavilo nič negatívne. Výkon mierne vyšší, čo ja neviem posúdiť,takže to kľudne môže byť aj psychoefekt. Ale spotreba je realita. Hlavne som chcel vedieť, čo to spraví s výfukom, pretože sa to zasa zmení na vodu (paru) ale vyzerá to tak, že v praxi je to 0. Kyslík zhorí na CO2, vodík vybuchne neviem do akej zlúčeniny. Možno H2O, ale ako keď už na to nie je voľný kyslík? A inak to z technického hľadiska nemá mať prečo negatívny vplyv. To, že sa to masovo nerozširuje nie je dané tým, že by to nebolo dobré. Je mnoho alternatív, ktoré sa sériovo nevyrábajú. Treba najprv minúť ropu, zarobiť kopec prachov na zariadeniach znižujúcich negatívny dopad spalovania fosílnych palív a až potom zaviesť ekologické. Viete si predstaviť, či by spravilo so svetovou ekonomikou sériové zavedenie do výroby ekologického pohonu?
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- VencaZE
- Příspěvky: 3617
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vodík ? 300tdi
To sice netuším, ale dovedu si představit, co provede případná koroze s povrchem válců, kroužků a ventilovým rozvodem. Vliv koroze na výfukovou soustavu je v tomhle případě to nejmenší..Viete si predstaviť, či by spravilo so svetovou ekonomikou sériové zavedenie do výroby ekologického pohonu?
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
- marek sk,lm
- Příspěvky: 178
- Registrován: 18 črc 2009 09:07
- tel.: +421908162506
- auto: discovery 1 300tdi
- Bydliště: lipt.mikulas
Re: Vodík ? 300tdi
ja sa tiez skor priklanam k tomuto nazoru.a ci to skodi a comu ,asi zistime po 5 rokoch pouzivania.ked som tak vcera vycitoval,tak tam toho nejde vela,no urcite to ma za nasledok ovela lepsie spalovanie a v inej atmosfere.chlapek co to ma ,vravel,ze mu to totalne odkarbonovalo ventily a, ze auto ide ovela lepsie,neklepe a ,ze usetril na servise-mal totiz v plane toto vykonat.pokial som sa spravne docital,tak nestupne ani tak vykon ako krutak-kto vie ,ako nato bude reagovat prevodovka atd...Acon píše:ja na d tým dosť vážne uvažujem. Poznám chalana, čo to už vyše roka používa v J Cherokee 2,7. Garantovali mu spotrebu -30% no realita je -40%. Jazdí s tým denne a zatial sa neprejavilo nič negatívne. Výkon mierne vyšší, čo ja neviem posúdiť,takže to kľudne môže byť aj psychoefekt. Ale spotreba je realita. Hlavne som chcel vedieť, čo to spraví s výfukom, pretože sa to zasa zmení na vodu (paru) ale vyzerá to tak, že v praxi je to 0. Kyslík zhorí na CO2, vodík vybuchne neviem do akej zlúčeniny. Možno H2O, ale ako keď už na to nie je voľný kyslík? A inak to z technického hľadiska nemá mať prečo negatívny vplyv. To, že sa to masovo nerozširuje nie je dané tým, že by to nebolo dobré. Je mnoho alternatív, ktoré sa sériovo nevyrábajú. Treba najprv minúť ropu, zarobiť kopec prachov na zariadeniach znižujúcich negatívny dopad spalovania fosílnych palív a až potom zaviesť ekologické. Viete si predstaviť, či by spravilo so svetovou ekonomikou sériové zavedenie do výroby ekologického pohonu?
http://www.drevotuning.sk,www.retrowood.sk
D1 300tdi , HONDA CIVIC 1,6i aerodeck ,"hnisan"almera 1,8i , ford tranzit 2,5 hladky
D1 300tdi , HONDA CIVIC 1,6i aerodeck ,"hnisan"almera 1,8i , ford tranzit 2,5 hladky
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Vodík ? 300tdi
Ale aká korózia? Z čoho? Vlhkosť sa zvýši len minimálne.
A navyše, čo som sa pýtal majiteľa toho jeepu na spotrebu vody, tak na 80l nafty spotrebuje 2,5l destilky. To je výrazne menej vody ako obsahuje bionafta.Takže o koróziu by som sa nebál.
A navyše, čo som sa pýtal majiteľa toho jeepu na spotrebu vody, tak na 80l nafty spotrebuje 2,5l destilky. To je výrazne menej vody ako obsahuje bionafta.Takže o koróziu by som sa nebál.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Vodík ? 300tdi
Ťažko to spoznať a má to celkom logiku. Max výkon motor dosahuje pri otáčkach, do ktorých sa tu málokto dostal. Taká TD5 ho má tuším skoro pri 5000ot a to sa bojím dosiahnuťmarek sk,lm píše:...pokial som sa spravne docital,tak nestupne ani tak vykon ako krutak...
Ale neviem či a o koľko sa v tomto prípade zmení jeho hodnota.
Inak len pre orientáciu. Tu na SK sa to dá kúpiť aj s montážou do 500éčok aj s Dotáciou Pre Hovädá
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- eliott
- Příspěvky: 11545
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vodík ? 300tdi
Tak si to tady pročítám a nestačím se divit, co jsou lidi za hovada. Nádobka na odstřikovače a klubko drátů za 500 EUR , D-Fens to napsal doufám dost srozumitelně, ostatně jak je jeho dobrým zvykem. Jinak se to jmenuje ''Zákon zachování energie'' Jinak vodní páry vznikají i při spalování klasických paliv, takže debaty o hrozící korozi jsou také nemístné. Jinak je možné se inspirovat třeba motorem z Messerschmittu Bf-109, kde byly dva vstřikovače, jeden vstřikoval klasické palivo a druhý směs methanolu a vody, pokud se někdo nudíte 
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
Re: Vodík ? 300tdi
...a ty to náhodou vyzkoušet nechceš Patriku ? 
DII Td5 99...ve výstavbě za provozu zdánlivě připomínající technologické přestávky
- eliott
- Příspěvky: 11545
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vodík ? 300tdi
Já se nenudím, a když chci výkon, mám přece V8 
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- marek sk,lm
- Příspěvky: 178
- Registrován: 18 črc 2009 09:07
- tel.: +421908162506
- auto: discovery 1 300tdi
- Bydliště: lipt.mikulas
Re: Vodík ? 300tdi
citam citam,citam a nejdem sa docitat,vsetci ,vsade inziniersky "vysokoskolacky" mudruju
,ale nech niekto napise konkretne, kolko treba "kilowatov/hodina" na rozlozenie vody a kolko je ta voda schopna dat!!!to uz si potom budem vediet zratat aj JA
.ale to som nenasiel.to je asi tajne
ak potrebujem na 80L nafty 2,5L vody a na 1L vody potrebujem odobrat s motora 1kW/h (?)(prepacte chemici a fyzici) ........nikde to nikto neudava a neviem sa to dozvediet
.dik za linky
,aky je problem dat na motor silnejsi,nebodaj dalsi alternator?ja primitiv
si ho tam dam a garantujem ,ze to bude fachat.aspon favorit isto
.
zakon zachovania energie.som uplny blb
,ale ked budem palit horakom propanom bez pridania kisliku tak ma vijde ekonomickejsie si zohnat kislik,nie?preco by to nejak takto neslo aj tu 
zakon zachovania energie.som uplny blb
http://www.drevotuning.sk,www.retrowood.sk
D1 300tdi , HONDA CIVIC 1,6i aerodeck ,"hnisan"almera 1,8i , ford tranzit 2,5 hladky
D1 300tdi , HONDA CIVIC 1,6i aerodeck ,"hnisan"almera 1,8i , ford tranzit 2,5 hladky
-
MadTom
- Příspěvky: 15314
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Vodík ? 300tdi
Zákon zachování energie se v tomtp případě projeví následovně - je úplně jedno kolik energie potřebuješ na rozložení vody na vodík a kyslík, protoře tu stejnou energii dostaneš pokud vodík a kyslík zpátky sloučíš - tj. spálíš., více z toho nedostaneš. Toto ovšem předpokládá v obou dějích účinnost 100% a to prostě nejde technicky udělat. Takže pokud při etěpení budu mít účinnost třeba 50% (ať se to lépe počítá), protože štěpím elektrikou a tu musím vyrobit alternátorem a ten má ztráty rozptylovým magnetickým polem, dále ta elektrika vede drátama a tam jsou ladší ztráty, protože ty dráty se ohřívají kvůli jejich odporu. Pak to vlastní spalování bude mít opět účinnost rekněme 50% kvůli nedokonalému promíchání a podobně, tak celková účinnost je 25%.
Jediné čemu by voda v dnešních motorech mohla pomoci, je zvýšení výkonu pokud se bude vstřikovat do sání (používalo se už za války na letadlech), ale to funguje jinak a voda se v tom případě nerozloží na vodík a kyslík, dále tam nejde o ekonomiku, ale o krátkodobé zvýšení výkonu a účinky na motor jsou nehezké - to je dáno hlvne tím, že se v tu chvíli motor hnal na více než plnej výkon.
Jestli se mi podaří najít volný čas, můžu kouknout do tabulek na výhřevnost nafty a vodíku a porovnat to.
Jediné čemu by voda v dnešních motorech mohla pomoci, je zvýšení výkonu pokud se bude vstřikovat do sání (používalo se už za války na letadlech), ale to funguje jinak a voda se v tom případě nerozloží na vodík a kyslík, dále tam nejde o ekonomiku, ale o krátkodobé zvýšení výkonu a účinky na motor jsou nehezké - to je dáno hlvne tím, že se v tu chvíli motor hnal na více než plnej výkon.
Jestli se mi podaří najít volný čas, můžu kouknout do tabulek na výhřevnost nafty a vodíku a porovnat to.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- eliott
- Příspěvky: 11545
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vodík ? 300tdi
Jakožto vysokoškolák ti to teda povím podrobně. Nebude nikde hledat čísla, ale energie, kterou dostaneš spálením vodíku vzniklého rozštěpením vody na H a O je stejná, jako energie potřebná k jeho rozštěpení - to vyplývá opět ze zákona zachování energie. Protože spalovací motor má účinnost do 35%, znamená to, že tu HOVADINU co prodávají, pokud by vůbec fungovala, bude motor dotovat zhruba 2/3 energie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!marek sk,lm píše:vsetci ,vsade inziniersky "vysokoskolacky" mudruju![]()
,ale nech niekto napise konkretne, kolko treba "kilowatov/hodina" na rozlozenie vody a kolko je ta voda schopna dat!!!
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- eliott
- Příspěvky: 11545
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vodík ? 300tdi
No tak koukám tome, že jsi to vysvětlil dřív, navíc ještě podrobněji 
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
-
Safraporte
- Příspěvky: 1341
- Registrován: 03 zář 2009 12:01
- tel.: 739634575
- auto: noLR
- Bydliště: jak to jde, tak na rybách
Re: Vodík ? 300tdi
Tak to tu jako laik pročítám a jako takový bych měl na členy spolku Sisyfos http://www.sysifos.cz/index.php?id=vypis&sec=1148731486
otázku: operuje se tu spotřebou výkonu alternátoru - ale ten přece musí brát výkon motoru tak jako tak, neb jest poháněn nepřetržitě. Tudíž by systém vodíku mohl jen odebírat přebytečnou energii jenž by jinak přišla vniveč.
Nekamenujte mne, jen se ptám jelikož mi to vrtá hlavou.
Jo a takovéhle diskuse úplně miluju - vášnivé, bez podložených argumentů ... to se čte v práci nejlíp
2madTom: dík za objasnění
Nekamenujte mne, jen se ptám jelikož mi to vrtá hlavou.
Jo a takovéhle diskuse úplně miluju - vášnivé, bez podložených argumentů ... to se čte v práci nejlíp
2madTom: dík za objasnění
Naposledy upravil(a) Safraporte dne 27 lis 2009 09:01, celkem upraveno 1 x.
-
MadTom
- Příspěvky: 15314
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Vodík ? 300tdi
Alternátor podle potřeby výstupního výkonu (podle spotřeby proudu) reguluje buzení do rotoru (mění sílu elektromagnetu který rotor tvoří) a tím i při stejných otáčkách mění zatížení kterým působí na motor. Takže o nějaké přebytečné energii se mluvit nedá. Účinnost není nic moc - alternátor sám dost topí, je chlazen proudem vzduchu, kdy rotor působí částečně jako vrtule.
Některá nová auta mají na alternátoru volnoběžku - aby při poklesu otáček motoru (během řazení) alternátor v klidi doběhl a zbytečně se nebrzdil a tím nezhoršoval dynamické vlastnosti motoru - je to kus hmoty, který se musí roztáčet - při následném novém roztáčení motoru, po přeřazení.
Některá nová auta mají na alternátoru volnoběžku - aby při poklesu otáček motoru (během řazení) alternátor v klidi doběhl a zbytečně se nebrzdil a tím nezhoršoval dynamické vlastnosti motoru - je to kus hmoty, který se musí roztáčet - při následném novém roztáčení motoru, po přeřazení.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo