Stránka 6 z 16

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 14 kvě 2010 12:37
od Jenda
...kdyz si lehnes k vyfuku,tak mozna jo :wink:
H.

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 26 kvě 2010 19:43
od libovka
Tak jsem vyoperoval EGR komplet a je fakt že je to znát.Ta klapka tam asi fakt překáží.Tu přírubu na sání jsem si dělal sám a trvalo mi to asi 2 hodiny.Ted ještě vykopnout katík.

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 23 srp 2010 10:39
od RobsonXR
Mám dotaz na zaslepení EGR ventilu.
TD5 mi zničenohic přestala táhnout, začala černě kouřit a po vychladnutí jsem ji ani nenastartoval. Putovala do servisu kde diagnostika nic nezjistila. Tak jsem s ní jezdil znovu 14 dni a nic až pak to stejné znovu, ztráta výkonu, černej kouř a nešla nastartovat.

V servisu mi řekli:
s nevětší pravděpodobností egr ventil, tak jsem ho zaslepili, nic jiného s tím nedělali a mám čekat jestli se to objeví znovu. Prej ale už asi ne. Pokud budu chtít, tak egr ventil objednají v ceně 5000? nebo tak nějak.

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 23 srp 2010 10:41
od MadTom
TD5ka jezdí bez EGR ventilu lépe než s ním, takže novej tam nedávej.

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 23 srp 2010 16:00
od Acon
presne tak. A bol som s vyradeným EGR na STK a emisnú a hodnoty hlboko, hlboko, hllllboko pod normu vo všetkých parametroch. Takže dosť nechápem, načo to je vôbec dobré, keď ten motor si bez toho úplne inak chrochtá.

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 23 srp 2010 17:56
od MadTom
EGR ventil je kvůli snížení obsahu oxidů dusíku ve výfukových plynech. Akorát ty se u dieselů při měření emisí neměří, měří se pouze kouřivost a tu naopak EGR ventil zhoršuje.
Nová auta už to mají udělané tak, že činnost EGR ventilu kontrolují pomocí čidel a jeho funkci neregulují jenom podle otevření, ale podle skutečného aktuálního průtoku plynů skrz ten ventil.

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 23 srp 2010 21:58
od eliott
MadTom píše:Nová auta už to mají udělané tak, že činnost EGR ventilu kontrolují pomocí čidel a jeho funkci neregulují jenom podle otevření, ale podle skutečného aktuálního průtoku plynů skrz ten ventil.
To musí být paráda, další čidla, další dráty, další pí....ny :roll:

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 23 srp 2010 22:10
od DanoDEF
Patriku dratky su buducnost.

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 23 srp 2010 22:26
od eliott
DanoDEF píše:Patriku dratky su buducnost.
Učím se s tím žít :angry

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 24 srp 2010 09:11
od raven.99
RobsonXR píše:Mám dotaz na zaslepení EGR ventilu.
TD5 mi zničenohic přestala táhnout, začala černě kouřit a po vychladnutí jsem ji ani nenastartoval. Putovala do servisu kde diagnostika nic nezjistila. Tak jsem s ní jezdil znovu 14 dni a nic až pak to stejné znovu, ztráta výkonu, černej kouř a nešla nastartovat.

V servisu mi řekli:
s nevětší pravděpodobností egr ventil, tak jsem ho zaslepili, nic jiného s tím nedělali a mám čekat jestli se to objeví znovu. Prej ale už asi ne. Pokud budu chtít, tak egr ventil objednají v ceně 5000? nebo tak nějak.
doporucujem zmenit servis, toto urcite EGR nesposobuje a pani asi len "hadaju"...

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 09 lis 2010 19:38
od Míla Lenďák
Vzhledem ke kladným ohlasům jsem se rozhodl, že půjde i můj EGR ventil ven. Hledal jsem a jako nej provedení mi přišlo toto: http://www.toomich.cz/obchod/nahradni-d ... tnilu-td5/" onclick="window.open(this.href);return false;
Líbí se mi, že to má být z jednoho kusu hliníku bez vaření, odolné tepelnému kroucení. Jedna chybičku to ale má-není u toho záslepka výfuku a také ta cena je hooodně vysoko.
Má s tím někdo osobní zkušenost, nebo doporučíte něco jiného třeba z vlastní dílny?

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 09 lis 2010 19:48
od MadTom
Mám to "obyčejné" železné a nedovedu si představit, co by se tam mělo tepelně kroutit? Maximální teplota sacího potrubí je dána teplotou motoru, teda spíše chladící vody a teplotou nasávaného vzduchu, ochlazeného v intercooleru, takže to odhaduju u totálně uvařeného motoru do 150stC. Tam doopravdy není důvod, aby se něco kroutilo. Navíc to není nijak namáhané - z jedné strany je v mém případě železná příruba tloušťky cca 1cm a z druhé strany jde originál hadice se vzduchem.
Můj názor je, že jsou to marketingové povídačky, hrající na to, že se u TD5 motorů kroutí výfukové svody, ale to je úplně ne druhé straně motoru a je to úplně jiná součástka.
Cenu a kvalitu zpracování hodnotit nebudu, každopádně výroba z jednoho kusu hliníku musí být dražší.
Kromě záslepky to chce ještě nová těsnění - jak pod záslepku, tak pod tuhle redukci. A hlavně opatrně při povolování šroubů na výfukovém potrubí - bývají zarezlé nebo zapečené.

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 09 lis 2010 20:02
od libovka
Mám to taky kovové,dělal jsem si to sám a není problém.

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 10 lis 2010 08:22
od raven.99
mne sa to vyrabat nechcelo, tak som si to kupoval z paddocku, mylslim nejak za 30-40€, material nerez, malo to aj tesnenia a zaslepku.

z tepelne odolneho materialu staci iba ta zaslepka (vyfukove plyny max cca. 600°), ked je dostatocne hruba staci poriadne utiahnut a hotovo.
Priruba moc odolna byt nemusi, akurat by mala mat na konci vystupok aby sa ti hadica po tej rúre po utiahnutí "nesmykala" a zvnutra by mala byt uplne hladka (kvoli prudeniu vzduchu)

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 10 lis 2010 08:28
od visby
eliott píše:To musí být paráda, další čidla, další dráty, další pí....ny :roll:
keby si vedel, co vsetko je vo vyvoji tak zacnes plakat;-)

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 10 lis 2010 08:41
od Acon
ja som len zvedavý, kedy začneme aj do osobákov tankovať podobné veci ako je močovina. VW vraj už v Golfe 5 (či ktorom) má jednorázovú kapsulu, ktorá sa mení v nejakých intervaloch.

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 10 lis 2010 09:09
od visby
Acon píše:ja som len zvedavý, kedy začneme aj do osobákov tankovať podobné veci ako je močovina. VW vraj už v Golfe 5 (či ktorom) má jednorázovú kapsulu, ktorá sa mení v nejakých intervaloch.
uz to tam davno je, vola sa to AdBlue. vacsinou je to v amerike (prisnejsie emisne normy). su auta s dvojitym vodou chladenym EGR, partiklovymi filtrami, SCR Katmi a neviem cim este...
novsie auta uz musia kombinovat vsetky zname filtrovacie zariadenia aby splnili normy. vtipne a zaroven ironicke je, ze pouzitie a hlavne cistenie filtrov idu proti sebe:-)

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 10 lis 2010 09:12
od MadTom
AdBlue je jedna věc - močovina a vstřikuje se trvale, druhá věc je aditivum, co se přidávů kvůli zvýšení teploty výfukových plynů při čištění filtrů pevných částic (DFP) - to už je v autech déle a životnost náplně je cca 80 000km. Pokud teda nejezdíme na špatnou naftu, kde auto víc kouří a životnost jde dolů, pokud se rovnou filtr neucpe.

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 10 lis 2010 09:35
od visby
dfp sa vypaluje, rj zmeni namiesanu zmes, pripadne zacne robit viac povstrekov. aditivum tomu pomoze, ale tento cyklus musi prebehnut. pri tomto procese sa zase vylucuje kopec inych emisii (mam pocit, ze HCx a CO)...

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 10 lis 2010 11:02
od MadTom
Jo přesně na to vypalování je tam originál nádržka s aditivem o kterém jsem psal.