Stránka 6 z 6

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

Napsal: 27 dub 2014 22:15
od SJ410
Z audi dávaj kluci do hlídek, akorát se tam musí předělat ovládání z podtlaku na přetkal,
což by tady taky platilo, ale ta alfa už to má rovnou na přetlak.

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

Napsal: 10 led 2015 17:52
od emo
SJ410 píše:Z audi dávaj kluci do hlídek, akorát se tam musí předělat ovládání z podtlaku na přetkal,
což by tady taky platilo, ale ta alfa už to má rovnou na přetlak.
Nazdar ja som teraz nahodil variabilne turbo s audi 2.5tdi ja som to tak spravil a nelubi sa mi to je pravda ze musim ist este do profitunningu zatial to ide len hore dole je to slabe a este strasne sa to hreje hned mam zvody 500stupnov inokedy som maval pri tej trase tak 250 vie mi tu niekto poradit dik

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

Napsal: 12 led 2015 12:17
od teslo
emo píše: Nazdar ja som teraz nahodil variabilne turbo s audi 2.5tdi ja som to tak spravil a nelubi sa mi to je pravda ze musim ist este do profitunningu zatial to ide len hore dole je to slabe a este strasne sa to hreje hned mam zvody 500stupnov inokedy som maval pri tej trase tak 250 vie mi tu niekto poradit dik
Hm...prekalibruj si stupnicu...napr. vydel dvomi a mas hned spravne hodnoty :lol:
Asi by Ta mal zaujimat aj tlak v sacom a doladit riadiacu jednotku, ci? :wink: Predpokladam, ze riadiaca jednotka sa prisposobuje hodnotam, ktore dostava z cidiel a snazi sa to cele "riadit". A cim viac to "riadi", tym viac je to v... :?

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

Napsal: 12 led 2015 12:55
od MadTom
A na základě čeho máš tu variabilitu u turba řízenou? Ono je třeba v řídící jednote docela dost upravit mapy, aby se variabilní turbo využilo.

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

Napsal: 12 led 2015 13:59
od teslo
MadTom píše:A na základě čeho máš tu variabilitu u turba řízenou? Ono je třeba v řídící jednote docela dost upravit mapy, aby se variabilní turbo využilo.
tak, tak
ja teda v sacom nemam pretlak, ale podtlak...A podla toho aky je v sacom podtlak je vo vyfukovom pretlak :wink:

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

Napsal: 12 led 2015 19:08
od emo
MadTom píše:A na základě čeho máš tu variabilitu u turba řízenou? Ono je třeba v řídící jednote docela dost upravit mapy, aby se variabilní turbo využilo.
Zatial este nemam len som chcel vediet ako to treba nadstavit mechanicky tak nasledovne som to spravil tak 1100-1200otacok tlak turba 0.2-3baru 2000-100 otacok 1.9bar ostatne nech uz spravia v profituningu :Pohoda:

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

Napsal: 12 led 2015 19:16
od MadTom
Bez řízení se nediv. U VNT je to nejdůležitější věc, aby vůbec mohlo fungovat.

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

Napsal: 14 led 2015 20:47
od Kokesek
MadTom píše:Když dáš pouze větší turbo, tak se roztočí ještě později, protože bude mít ještě méně výfukových plynů na roztočení. Na druhou stranu menší turbo se roztočí dřív, ale při vysokých otáčkách nebude stíhat a buďto motor nepojede, nebo při špatné regulaci se turbo přetíží a jednoduše přetočí.
Proto se dává VNT - má nastavitelné statorové lopatky ve studené části a tím se dá kompenzovat funkce při různých otáčkách. Nebo tuším Opel zkoušel dvě turba - malé na nízké otáčky a velké na vysoké a ty se přepínaly. Nebo VW má kombinaci kompresoru hnaného od kliky a turba a opět elektronika řídí, kdy které funguje.
A u doopravdy velkých motorů typu kamion V8 16l nebo něco podobného tuším Scania zkoušela použít ještě druhů turbo, které ovšem nefoukalo vzduch do motoru, ale přes převody pomáhalo točit klikou, takže se využíval i zbytek energie v ještě teplých výfukových plynech za standardním turbem.
dnesni motory se ubiraji smerem twinturbovym. tzn male turbo s vnt regulaci jako prvni. pres bypass pripojene druhe velke pouze se ztratovou klapkou. je to nejefektivnejsi v celem rozsahu otacek. a jednoduche na V motory. kazda strana jedno turbo. System co pouziva mercedes i BMW dve turba za sebou nejsou uplne stastne reseni.

https://www.youtube.com/watch?v=bnx5sBYWMmk

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

Napsal: 14 úno 2015 08:55
od emo
Nazdar nevie niekto poradit ako spravne nadstavit turbo VNT 20 je to z audi 2.5 dik

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

Napsal: 07 dub 2015 18:51
od DanoDEF
... a spokojny ?

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

Napsal: 07 dub 2015 18:54
od emo
DanoDEF píše:... a spokojny ?
Teraz ano

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

Napsal: 07 dub 2015 20:03
od MadTom
A nějaké hodnoty v závislosti na otáčkách by nebyly?

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

Napsal: 07 dub 2015 20:17
od emo
MadTom píše:A nějaké hodnoty v závislosti na otáčkách by nebyly?

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

Napsal: 07 dub 2015 20:38
od MadTom
Pěkné, nemáte změřeno, kolik to turbo při jakých otáčkách fouká? Docela bych totiž očekával, že to bude "táhnout" víc už při nižších otáčkách.

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

Napsal: 07 dub 2015 21:13
od emo
MadTom píše:Pěkné, nemáte změřeno, kolik to turbo při jakých otáčkách fouká? Docela bych totiž očekával, že to bude "táhnout" víc už při nižších otáčkách.


Turbo tlaci 1.4bar mali sme tam aj tieto hodnoty aj palivo len on mi to dal prec nech je to citatelnejsie s tymto turbom uz sa neda spravit lepsi spodok dalo by sa ale turbo by muselo byt mensie ale zase u vrchu by bol mensi vykon ale tak 300Nm pri cca 1750 otackach nieje malo si myslim :Pohoda:

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

Napsal: 18 říj 2017 17:54
od 22lukas277
Je tu niekto kto má v 300vke turbo z tej alfy 2,4 JTD ? uvažujem že by som to tam šupol ... keby mal stým niekto skúsenosť ozvite sa mi. Díky :)