Stránka 6 z 63

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 19 úno 2017 17:00
od NOTIX
marwak píše: 18 úno 2017 21:22 Možná něco k tomu chlazení? Čemu se třeba vyvarovat (jakým situacím a podmínkám), je-li to v moci řidiče ovlivnit? Jasně že to nebude záruka, ale určitě se tomu dá jít naproti...
už to tu někde bylo napsáno, jak psal eliott
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... ok#p330386
nehnat auto 180 km/h 3 hodiny po dálnici v 50° na slunci :hmm:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 20 úno 2017 07:16
od Mahatma
marianh píše: 17 úno 2017 16:09 Oleje: Dobre vediet kedze sa prave blizim k 12.000km/pol roku od poslednej vymeny. Dal by som 5W30, vzhladom na info tu si to vydiskutujem v servise a mozno pojde 5W40.

To vytacanie za studena moze byt jeden z dovodov. Rychle ohriatie, nerovnomerne, ....
Mnohe pribehy na UK forach su "vyrazil som z domu a po N (malo) km" to ruplo.

Co som nenasiel je manual vs auto. Predsa len je asi rozdiel v zatazi motora. Ja to s tym manualom za studena nielen nezatazujem ale tiez otacky nepustim nad 2500.
Neviem ako radi automat, pri akych otackach.
Co se tu řeší tohle téma, tak se snažím hlídat ty otáčky při studeném motoru. Není to jednoduché, protože kousek od baráku najíždím hned na dálnici. Co tak sleduji, tak studený automat řadí tak v cca 2500. Problém je, že u studený automat nereaguje na manuální řazení a dokud se neohřeje, tak nezamkne měnič. Takže se ploužím po dálnici 80 pronásledován kamiony.

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 20 úno 2017 08:00
od marwak
NOTIX píše: 19 úno 2017 17:00
marwak píše: 18 úno 2017 21:22 Možná něco k tomu chlazení? Čemu se třeba vyvarovat (jakým situacím a podmínkám), je-li to v moci řidiče ovlivnit? Jasně že to nebude záruka, ale určitě se tomu dá jít naproti...
už to tu někde bylo napsáno, jak psal eliott
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... ok#p330386
nehnat auto 180 km/h 3 hodiny po dálnici v 50° na slunci :hmm:
Přesně tohle jsem taky někde slyšel/četl. Proto prý je tolik těchto fatálních závad v Německu, kde tento způsob jízdy díky stavu dálnic, chvání řidičů a pravidlům provozu nemusí být nic výjimečného.

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 20 úno 2017 08:03
od marwak
Mahatma píše: 20 úno 2017 07:16
marianh píše: 17 úno 2017 16:09 Oleje: Dobre vediet kedze sa prave blizim k 12.000km/pol roku od poslednej vymeny. Dal by som 5W30, vzhladom na info tu si to vydiskutujem v servise a mozno pojde 5W40.

To vytacanie za studena moze byt jeden z dovodov. Rychle ohriatie, nerovnomerne, ....
Mnohe pribehy na UK forach su "vyrazil som z domu a po N (malo) km" to ruplo.

Co som nenasiel je manual vs auto. Predsa len je asi rozdiel v zatazi motora. Ja to s tym manualom za studena nielen nezatazujem ale tiez otacky nepustim nad 2500.
Neviem ako radi automat, pri akych otackach.
Co se tu řeší tohle téma, tak se snažím hlídat ty otáčky při studeném motoru. Není to jednoduché, protože kousek od baráku najíždím hned na dálnici. Co tak sleduji, tak studený automat řadí tak v cca 2500. Problém je, že u studený automat nereaguje na manuální řazení a dokud se neohřeje, tak nezamkne měnič. Takže se ploužím po dálnici 80 pronásledován kamiony.
Nevím, taky jsem to teď sledoval, ale i za studena mi to řadí tak max. na 2100 otáčkách (většinou spíš méně, kolem dvou tisíc), ale je fakt, že se nedostávám na vysoké rychlosti (v okruhu cca 10 km od domu jen okresky max 80-90 km/h).

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 20 úno 2017 10:02
od petr štrof
já D3 v manuálu řadím kolem 1600 otáček max 2000

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 20 úno 2017 14:24
od Kokesek
špatně to chápete....otáčky (pakliže se bavíte že 2500 uz je moc :chuckle tak do 3000ot..je to uplne idealni, kdyz je motor zahraty tak i do 4000)jsou právě dobře na studený motor a vůbec za celkového provozu motoru. Zátěž je problem při studenem motoru, ale otáčky ne. Málo otáček znamená velke rázy do uložení klikové hřídele. Klika nikdy nepraskneve vysokých otáčkách. Protože se nestihne vlnit, vibrovat, rezonovat....

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 20 úno 2017 16:48
od Acon
to je pravda. Motor čo má 450ccm na valec nemóže mať problém s 2500 ani s 3500 otáčkami. Je to +- to isté ako 1,8 - 2litrový 4valec

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 20 úno 2017 20:11
od NOTIX
Kokesek píše: 20 úno 2017 14:24 špatně to chápete....otáčky (pakliže se bavíte že 2500 uz je moc :chuckle tak do 3000ot..je to uplne idealni, kdyz je motor zahraty tak i do 4000)jsou právě dobře na studený motor a vůbec za celkového provozu motoru. Zátěž je problem při studenem motoru, ale otáčky ne. Málo otáček znamená velke rázy do uložení klikové hřídele. Klika nikdy nepraskneve vysokých otáčkách. Protože se nestihne vlnit, vibrovat, rezonovat....
Tak ze zlomeni kliky je od torznich kmitu? Je to tak?

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 20 úno 2017 20:15
od eliott
Podle mne ne, problém na druhém mostu podle mne znamená, že blok v přední části ''uhne'' a první uložení se posune mimo osu ostatních, takže se klika ''ohýbá'' , což samozřejmě vede buď k přidření na druhém ložisku nebo prasknutí.

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 20 úno 2017 20:28
od marianh
A to ohnutie je podla teba od nerovnomerneho chladenia?
Tj ak chce mat clovek vacsiu sancu ze nebude mat problem tak sa treba vyhybat prudkym zmenam teploty ktore sposobia velke rozdiely teploty?
Alebo to podla teba moze nastat aj iba od velkej zataze (bez rychleho ohriatia), lebo chladenie nestiha?

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 20 úno 2017 20:51
od Maxsel
Když jsem jel předevčírem na hory, brali mě cestou dvě (D3) v mých tachometrových 120-130 km/h takovým fofrem, že v nich řidiči museli asi stát. Tím nehájím, že by to dobrý motor neměl vydržet, ale když se o něm ví, co se o něm ví a přesto se k němu chová takhle, tak mrtvoly určitě ještě budou přibývat. To auto neváží zrovna málo a tohle ho musí uštvat.

Jinak, co jsem se osobně potkal s mrtvými šestiválci, tak dva zakukali při cestách po D1 a tři co cestou z Itálie, Německa a Holandska. Takže mi to připadá, že všechno kolem těch motorů je víc teorie, než statistika... Stejně tak se v současné době potkávám v inzerátech s více mrtvými nebo už měněnými třílitry než 2.7.

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 21 úno 2017 00:49
od pma1
A všechny automat?

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 21 úno 2017 08:37
od eliott
pma1 píše: 21 úno 2017 00:49 A všechny automat?
Těch manuálů jezdí tak málo, že se to nedá posuzovat, např. já měl na dílně všeho všudy asi 3.

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 21 úno 2017 09:59
od Kokesek
eliott píše: 21 úno 2017 08:37
pma1 píše: 21 úno 2017 00:49 A všechny automat?
Těch manuálů jezdí tak málo, že se to nedá posuzovat, např. já měl na dílně všeho všudy asi 3.
Já dva :mrgreen:

Ohledně té litiny si myslim že dochazí k varintě číslo 1 a 2.
ad 1) longlife olej dlouhodobá zátež a když se vymění olej za nový po cca 30-60tis tak pro mě z pochopitelných důvodů dojde k zadření kliky a následnému zlomu na druhem mostu, protože tam je největší technologická chyba výroby at' už z důvodu rozkladu teploty nebo zrání litiny atd...a tot se stane pravděpodobněji u motoru s najezdem od 50-150tis. Ostatni loziska nepusi kliku nema prostor uhnout.

ad 2)při pravidelných výměnách oleje po 10-15tis (poctivec majitel+poctivec servis) dojde k postupnému zaklepaní (uvolnění či deformací) některého z mostů tak aby klika získala vůli mimo přesnou osu rotace, ale důsledkem správneho užívaní motoru vystaveného krátkodobým teplotním šokům v zátěži nedojde k zadření, protože kvalitní médium zvládne ložisko jak umazat tak uchladit. Nastává problém číslo dvě a tím jsou vibrace tvrdého materiálu kterému se vibrovat nechce když je ukrutně tvrdý a proto praskne. Vetšinou u motoru s najezzdem od 150tis nahoru, kde ostatní ložiska jsou již zaběhnutá nájezdem kilometrů a dojde k uvolnění kliky mírně mimo osu definovanou původním otvorem uložení kliky. Proto motory s najezdem kolem 250tis a více už většinou fungují pokud majitel nezanedbal olej a používa kvalitní medium xx-40 na max 10tis km. Tyto motory jsou přirozeně hlučnější ale to nemá žadny vliv na funkci.... :-)

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 22 úno 2017 10:22
od PEPO
Kokesek píše: 17 úno 2017 16:01
petr štrof píše: 17 úno 2017 14:56

a co mazání turba ? není tam lepší předepsaný 5w30 tím že je řidší tak by měl mazat turbo líp ne?
a ještě mě zajímá co znamená olej dobré kvality Kokesku ?
Tuším na podzim uveřejnily v médiích zprávu že kus od Moskvy odhalili černou stáčírnu olejů ,která prokazatelně prodala statísíce litrů motorového oleje v originálních obalech .Do celé Evropy a to
včetně originálních autoservisů balení od 1l po celé sudy. Cesta údajně vedla přes polskou distribuci.
Tak si nejsem jist co je dnes opravdu záruka , že tam leješ 100% originál olej.
Jen to potvrzuje pravidlo měnit radši dřív .
hřidel turba je vystředěna olejem a tedy tlakem oleje. Jestli je ve voze zubové čerpadlo oleje pak větší tlak udělá na mediu s vyšší viscozitou. Pokud bude tlak, bude i mazané turbo. Ta věc co na ni píšou 5w30 u me na servise nikdy nebyla a ani nebude. Když uz tak zasadne plnou v 5w40 s PD specifikaci. Tomu trošku věřím. všechno ostatní je marketingový a emisní tah. Pouzivam TOTAL, FUCHS, AGIP, RAVENOL, aj... nepouzivam CASTROL, MOBIL, a ostatni popularni oleje.
Podla špecifikácie ACEA ,konkrétne ktorý olej by si doporučoval?
Len tak zbežne som pozrel a podla knižky kde výrobca odporúča triedu B1-B3. A pri viskozite 10w-40 som tam tuším nenašiel nič...Ale priznám sa, moc som nehladal..Kedže olej som meniť pred mesiacom, tak ešte to nie je tak horúce :wink:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 22 úno 2017 10:32
od eliott
Ale tu specifikaci uvádí výrobce kvůli emisím, né kvůli životnosti motoru, kdy už to všichni pochopíte ?? :Sorry: :Sorry:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 22 úno 2017 10:46
od PEPO
eliott píše: 22 úno 2017 10:32 Ale tu specifikaci uvádí výrobce kvůli emisím, né kvůli životnosti motoru, kdy už to všichni pochopíte ?? :Sorry: :Sorry:
Trieda C ak si dobre pamätám je kôli DPF čo si myslím že niečo má spoločné s emisiami...
Ale ak aj ostatné označenia ?
Viem že nedávno sa tu dakto pýtal na nejaký olej čo mal možnosť si zohnať v práci olej z nejakého praovného stroja .Pritom viskozita bol taká aká bola považovaná a začali sa potom riešiť otáčky, mazanie vačky a kadejaké podobné chujovinky...

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 23 úno 2017 12:35
od petr štrof
zdá se že na trhu (černém ) bude nových motorů dost :D :rock

https://www.auto.cz/jaguar-land-rover-p ... eji-103146

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 23 úno 2017 13:25
od Kokesek
vedoucí toho gangu byl asi tak nasrany na svuj LR s padlym motorem ze zorganizoval tuto akci...jako odplatu.

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 23 úno 2017 15:25
od PEPO
Tu je podla mna dosť poučný článok o viskozite 8)
http://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti-m ... -Viskozita
No len nakolko je to dôverihodné ,je zasa iná vec...