Po zimním spánku nastal čas na přípravu drobného repasu přední nápravy - zejména obměnu brzd a odstranění úniků z těhlic.
Sehnal jsem si celou sadu brzdičů, takže byla možnost si je v klidu připravit dopředu.
Opískované už byly, takže bylo možné přistoupit rovnou k další fázi - vyndání zatuhnutých pístků. Přidržel jsem se rad z tohoto vlákna -
https://www.landroverforum.cz/forum/vie ... =1&t=32582 a zkusil to vzduchem.
Začal jsem výrobou přípravku. Z ofukovací pistole jsem sundal špičku a místo ní namontoval fesťáckou redukci na hadičku pr.8. Pro napojení do brzdiče jsem si nechal vyrobit speciální adaptér-vsuvku se závitem M10x1 do brzdiče a G1/4 pro redukci na hadičku.
Pak jsem pomocí postupného přehazování dřevěných špalíčků uvolnil všechny pístky. Vždycky po vytlačení jednoho jsem jej máznul a zatlačil zpátky a přešel k dalšímu. Šlo to dobře, vzduch dokázal vytlačil všechny, ani nebylo třeba jim pomáhat kleštěma (ale samotnýma kleštěma vytáhnout nešly).
Nedalo mi to a první brzdič jsem i rozebral. Šroubům se teda moc nechtělo, musel jsem ráčnu nastavit trubkou. Osobně si myslím, že pokud pro to není nějaký závažný důvod nebo jen podezření třeba na únik apod., tak je lepší brzdič neotvírat. To, že jsou jednotlivé vnitřní kanálky funkční-průchozí se dá vyzkoušet výše popsaným způsobem. A celková těsnost by se dala zkusit po zasichrování všech pístků a po natlakování vzduchem např. ponořením do vody nebo postříkáním mýdlovou vodou.
Zde je náčrt gumičky a spojovací trubičky mezi půlkami.
Tak horký EDIT : díky Mr.Tomasovi jsem zjistil, že šroub mě překvapil hned dvakrát

. Není to rozměr závitu M11x1,25 jak jsem mylně určil, nýbrž imperiální 7/16 UNF, který má sakra podobné parametry. Ať s původním či "novým" rozměrem, pro mě to byl i tak důvod víc další brzdiče nepokoušet. Protože moment na spojovací šroub brzdiče nikde v dokumentaci není, tak jsem jej při skládání zajistil lepidlem a utáhnul aspoň "univerzálním" momentem pro šrouby M10 - 53Nm (no trochu jsem přidal).
Pokud by někoho zajímali ty gumičky mezi půlkami, tak tady je odkaz na debatu ve vláknu u kolegy
Michal21 - Defender 110 projekt, kde se to již řešilo - strany 5 a 6.
https://landroverforum.cz/forum/viewtop ... ky#p442777
Přestože byly brzdiče opískované, tak mi po ležení ve skříni chytly znova lišku, takže je dobré je po očištění hned nastříkat nebo aspoň zakonzervovat. Než jsem písky definitivně odstranil, tak jsem dal brzdičům nástřik několika vrstev nerezu - Makranoxu. Pak bylo nutné důkladně vyfoukat bordel a zbytek staré kapaliny z kanálků, vyčistit vnitřek komory pro pístek a drážku pro těsnící kroužek, a hlavně vyčistit drážku pro krycí plechový kroužek stírací manžety pístku.