Dakar 2010

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2906
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: Dakar 2010

#101 Příspěvek od Neklan » 06 led 2010 18:23

Ono vůbec je problém sehnat o Kamazech nějaké informace. Každopádně nemají motor Deutz, jak tady někdo zmiňoval, ale ruský motor JAMZ. Někde jsem zahlédl informaci, že by měl mít kolem 860-ti koní, tedy zhruba podobnou hodnotu, jako Deutz u Spáčilových Tatrovek, kde motory ještě nejsou doladěné. Loprais z Deutze vyždímal téměř 1000 koní, přesněji 960. Na Silk Way rally Rusové testovali prototyp Kamazu s motorem Cummins a osvědčil se. Nicméně na Dakar pro jistotu nasadili osvědčenou konfiguraci. Jinak to auto vypadá docela konvenčně, tuhé nápravy, listová pera, což je už samo o sobě nejlehčí řešení, takže pokud je pravda, že mají navíc opravdu titanové šasi, pak budou asi Kamazy výrazně lehčí než konkurence.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2906
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: Dakar 2010

#102 Příspěvek od Neklan » 06 led 2010 18:35

Macík zmiňoval, že navzdory stejně klasické koncepci, jako mají Kamazy, je pořád ještě dost těžký, takže to není jenom ve váze podvozku. Naproti tomu Tomáš si liboval, že jeho Tatrovka je výrazně lehčí, než byla ta loňská, nebo ta Andrého. Ten ale navzdory "pouhým" 700 koním z klasického tatrováckého motoru a přirozeně těžké koncepci Tatry, pokud vše funguje, jede parádně. Martin Macík přesto, že podle něj na autě letos nic moc nedělal a dával si za cíl jenom dojet a na slušný výsledek to netipoval, zatím jede moc pěkně, tak abych to nezakřikl.
Údajně nejtěžší jsou tovární Ginafy, tedy ty s nezávislým zavěšením. Jel tam totiž taky jeden s tuhými nápravami, ale ten už odstoupil. Van Ginkel a Van Vliet jsou ale zkušení harcovníci, a tak jim to jede také pěkně. Rozjíždí se i francouz Adua, což je vlastně De Royovo Iveco. Gerard De Roy mu dělá manažera a sám nejede kvůli zranění páteře ze Silk Way. Prý je to vůbec nejvýkonější auto, takže bude mít asi okolo 1000koní.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250

Uživatelský avatar
janicko
Příspěvky: 94
Registrován: 27 bře 2008 18:36
tel.: sony ericsson
Bydliště: Bratislava

Re: Dakar 2010

#103 Příspěvek od janicko » 06 led 2010 19:09

Kamazy uvadzaju pohotovostnu hmotnost 8500kg, vykon 830 koni, krutak 2700.
Oproti konkurencii nic moc. Myslim ze ich vyhoda bude v podvozku/pruzeni
http://www.kamazmaster.ru/vehicles/kamaz-4326-9/

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

Re: Dakar 2010

#104 Příspěvek od Jenda » 06 led 2010 20:24

...myslim ze hosi mlzi :wink:
Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2906
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: Dakar 2010

#105 Příspěvek od Neklan » 06 led 2010 21:31

Také si myslím, ale dobře i kdyby, tak proti Tatře má půl tuny k dobru, což při stejném výkonu dělá divy. Jinak to odpružení je opravdu konvenční. Já myslím, že je to spíš o autě jako celku. Všiměte si, jak jsou Kamazy spolehlivé - tady jsou třeba také vidět ty peníze. Pak je to teamem, kde jsou přesně rozdělené kompetence a povinnosti. Když má Čagin nebo Kabirov problém, tak jejich rychlý doprovod Mardějev jim jede v podstatě v patách a je u nich během pár minut. Celý team má obrovské zázemí a perfektní diagnostiku. Po každé etapě můžou vyměnit na autě téměř cokoli. Bude to podobné, jako to ukazovali včera v Eurosporťáckém zpravodajství, kdy VW v podstatě auta přes noc rozebere a postaví do rána nová. A zatímco mechanici opravují, posádky spí v pohodlí obytných kamionů. No a samozřejmě Kabirov a Čagin jsou špičkoví piloti, kteří celý rok nedělají nic jiného, než testují a trénují.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2906
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: Dakar 2010

#106 Příspěvek od Neklan » 06 led 2010 23:41

Přiznám se, že zatím mi hlava nebere, co mi svítí u času Andrého De Azeveda. Jestliže byl před včerejškem na třetím místě a včera nabral necelých 5 hodin + dneska dalších 48 minut, tak nevím, proč standings i tracking v celkovém pořadí ukazují ztrátu přes 29h a z toho žádná penalizace. To je doufám nesmysl a zítra se ukáže něco jiného.
Jinak kromě quadisty Plechatého, který dneska měl těžký pád a skončil v nemocnici, všichni naši dojeli.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2906
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: Dakar 2010

#107 Příspěvek od Neklan » 07 led 2010 10:57

Tak se potvrdilo, že to byl klasický frantícký šotek. Dneska už vše opraveno a André je celkově na 9. místě, Macík je na tom nejlíp - 6., Spáčil 16., Kolomý 28.
Z motorkářů je po včerejší etapě Slovák Jakeš jedoucí za český KM Racing 16., další Slovák Svitko - svěřenec Ivo Kaštana jede 22., Pabiška (KM Racing) 36., Randýsek (KM Racing) 43., Krejčí (Czech Dakar) 40., Veselý (Czech Dakar) jedoucí s utrženými žeberními svaly 70.
V quadech už nám zůstal jenom Olda Bražina a jede 5.
Auta - Zapletal 27., Kunovský 39., Janeček 64.
Bowlerů jede 5, a to na 29., 36., 41., 45. a 63. místě, Mc Ray buggy už jede jenom 1 - na 66. místě. Já to říkal, že ten variátor nebyl dobrý nápad...
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

Re: Dakar 2010

#108 Příspěvek od Jenda » 07 led 2010 18:19

...tak je tu dalsi odpadlik z pouste,je na tom spatne a je to Luca Manca.Mel kluk naslapnuto na solidni vysledek,snad bude v pohode.
H.
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5123
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Dakar 2010

#109 Příspěvek od DanoDEF » 07 led 2010 18:39

... no a Azevedo nam znova chyba vo vysledkoch.

... tak vraj odpochodovalo turbo.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2886
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakar 2010

#110 Příspěvek od erik » 07 led 2010 20:11

taky ho vyhledam a furt nic...
pouze z http://www.lrt.cz/ Odeslo nam turbo, nemame vykon, resime. Mira 2 hours ago reply
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8488
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: Dakar 2010

#111 Příspěvek od RudaK » 08 led 2010 06:46

Macík jim dává s tou starou Liazkou :mrgreen:
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5123
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Dakar 2010

#112 Příspěvek od DanoDEF » 08 led 2010 08:47

... tak Azevedo je uz OUT.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2906
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: Dakar 2010

#113 Příspěvek od Neklan » 08 led 2010 11:33

Letos nám ten Dakar moc nepřeje. Ale on vlastně nepřeje nikomu z jezdců. Do závodu startovalo 151 motorek, 25 quadů, 134 aut a 52 kamionů. Do dnešní, 7. etapy, po jejímž skončení bude teprve polovina letošního Dakaru za námi, startuje pouze 99 motorek, 16 quadů, 78 aut a 42 kamionů. Jak je vidět, největší výdrž mají podle očekávání kamiony, ale to je hlavně tím, že dost velká část jich jede jako rychlá asistence velkých teamů a proto musí jet na jistotu. To je úděl i Martina Kolomého, který včera vracel na kola Koyotu Kunovského, který předvedl kolostřešní kombinaci, ale do cíle dorazil a v závodě pokračuje, stejně jako teamový kolega Janeček taktéž na Koyotě. Následně stál Kolomý se Spáčilem a pokoušel se přivést k rozumu stávkující motor Deutz v Tatrovce. Kolomý nakonec do cíle dojel a pokračuje, ale Spáčilovu Tatru se nastartovat nepovedlo a ve dvě ráno to vzdali.
André De Azevedo a spol. nakonec provizorně Tatru opravili (odešlo turbo), ale bylo už pozdě, takže také konec. Tomáši, je to sice hrozný Dakar pro celý tvůj team, ale prosím tě, nevzdávej se :!: :!: :!: a příští rok jim to ukažte!
Zatím výborně jede Martin Macík a vlastně celý team KM Racing na mě působí podstatně lépe organizovaným dojmem než Czech Dakar Team, kde jsem byl trošku rozpačitý z rozhovoru s motorkářem Krejčím, ktrerý sice jede v barvách Czech Dakar teamu, ale na motorce si všechno dělá sám a celkově říkal, že v teamu zrovna přívětivá nálada nepanuje. I Martin macek, který už odstoupil, říkal, že je problém, že team nemá žádné doprovodné auto pro motorky, takže oni dojedou do bivaku podstatně dřív než teamová doprovodná Tatra a servis si tedy po dojezdu etapy, kdy toho mají plné zuby, musí dělat sami. U KM Racingu jede doprovodná Líza, ale kromě ní ještě Toyta Hilux pouze pro motorkáře. Podle toho to také vypadá - Ivan Jakeš, Slovák, ale s českou licencí a člen KMR je na celkovém 6.( :!: :!: ) místě.
Zpět k Martinu Macíkovi. Jeho Líza drží, Martin jede skvěle a výsledkem je zatím 5. místo. Tak snad to vydrží.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250

Luboš M.
Příspěvky: 3308
Registrován: 09 úno 2007 17:16
tel.: 608 969 607
auto: Defender 110
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakar 2010

#114 Příspěvek od Luboš M. » 08 led 2010 11:45

Martin jede super a auto taky celkem drží. Hen si stěžije že jim praská kabina, to je asi poslední česká součástka na kamionu. Motor je taky Deutz, česká Líza by se dnes asi nechytala.
http://WWW.I-DEFENDER.CZ" onclick="window.open(this.href);return false; vlastní výroba a prodej doplňků na offroady Tel: 608-96 96 07
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2906
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: Dakar 2010

#115 Příspěvek od Neklan » 08 led 2010 12:01

V autech skončil Mirek Zapletal a je to škoda, protože poslední etapy jel výborně a postupoval pořádím vzhůru. Včera vletěl do nějaké jámy, utrhl celou přední nápravu a navíc má prasklý obratel, takže ho budou v Santiagu operovat.
Já osobně, jako správný landroverák, fandím Bowlerům, protože produkční (třída T2) Toyoty Janečka a Kunovského mě zrovna neberou.
Patrick Sireyjol je už 24! V závodě pokračují jenom Wildcaty. Nevím, jestli jsou to ještě original Bowlery nebo už auta postavená u QT Services, ale jisté je, že Nemesisy startovaly 2 a oba už jsou venku. Pokud Bowlery vydrží, mohly by zopakovat loňský úspěch, kdy Sireyjol dojel 12, což v podmínkách, kdy team Cummins France pracuje s podstatně menším rozpočtem než i některé české teamy, je obrovský úspěch. Navíc Wildcat je auto podobného ražení jako LRs, protože je to velmi jednoduché auto, asi už jediné ve startovním poli s oběma tuhými nápravami (původně z Disca 2).
Mini buggy Mc Rae po včerejšku ve výsledcích nejsou, ale ve startovce do dnešní etapy jsem nějakou zahlédl, tak uvidíme.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2906
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: Dakar 2010

#116 Příspěvek od Neklan » 08 led 2010 12:11

Luboš M. píše:Martin jede super a auto taky celkem drží. Hen si stěžije že jim praská kabina, to je asi poslední česká součástka na kamionu. Motor je taky Deutz, česká Líza by se dnes asi nechytala.
To ne, ale když ještě jezdil s tou původní, která je pořád v teamu, ale letos zůstala doma (loni s ní jel Fajtl jako Macíkův rychlý doprovod), vytáhli z původního pouze 12-tilitrového šestiválce Liaz 610 ( :!: ) koní. Tomečkovy Tatrovky mají lehce přes 700, ale jsou to 19-tilitrové dvanáctiválce. Deutz je 16-tilitrový osmiválec, stejně jako JAMZ v Kamazu, který má ale 18 a půl litru objemu.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250

Uživatelský avatar
Honzan
Příspěvky: 694
Registrován: 24 lis 2008 21:24
tel.: 728581532
auto: DI
Bydliště: Blansko

Re: Dakar 2010

#117 Příspěvek od Honzan » 08 led 2010 14:07

"třístovka" je spravna volba, i kdyz obcas zastavkuje :D

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2906
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: Dakar 2010

#118 Příspěvek od Neklan » 08 led 2010 14:19

Jo krásná, je také k vidění na stránkách KM Racingu, protože autor Petr Lusk jede v novinářském autě KMR. Fotky jsou opravdu nádherné a jednoznačně nejlepší ze všech českých teamů. http://www.kmracing.cz/cz/fotogalerie.p ... galerie=46
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7915
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

Re: Dakar 2010

#119 Příspěvek od Sláma Karel » 08 led 2010 18:15

Nádherný fotky. Miloše je mi líto a držím palce ať mu ta operace dopadne v pohodě. Marta říkala, že mu to budou asi jenom fixovat aby se to nepohlo, takže to snad bude v pohodě.

Takže v kamionech už máme jenom Macíka a Kolomajze. Doufám, že ten Macík dojede, aby to nedopadlo jako vloni, kdy náš nejlepší kamion by Rupi (Randýsek) s doprovodným kamionem Zapletala.

Kolomajz asi bude mít trochu trápení s těma Toyotama, aby je udržel v závodě. Doufám, že bude stíhat dojíždět.

K
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8488
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: Dakar 2010

#120 Příspěvek od RudaK » 08 led 2010 19:24

Neklan píše:
Luboš M. píše:Martin jede super a auto taky celkem drží. Hen si stěžije že jim praská kabina, to je asi poslední česká součástka na kamionu. Motor je taky Deutz, česká Líza by se dnes asi nechytala.
To ne, ale když ještě jezdil s tou původní, která je pořád v teamu, ale letos zůstala doma (loni s ní jel Fajtl jako Macíkův rychlý doprovod), vytáhli z původního pouze 12-tilitrového šestiválce Liaz 610 ( :!: ) koní. Tomečkovy Tatrovky mají lehce přes 700, ale jsou to 19-tilitrové dvanáctiválce. Deutz je 16-tilitrový osmiválec, stejně jako JAMZ v Kamazu, který má ale 18 a půl litru objemu.


No Smolka říkal,že Tatra s výkonem taky mlží ( sem to od něj slyšel na vlastní uši :P )
A s tím Deutzem :Sorry: kdyby Tatry jely,tak by jim stačily - když jim to jede,tak stíhají :wink:
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Odpovědět